Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey meiden,

O...Naomi wat schrok ik toen ik je eerdere berichtje las...toen ik even verder las en weer een berichtje van je tegenkwam was ik weer blij verrast....laat staan hoe het voor jou heeft gevoeld! Wat zal jij heen en weer worden geslingerd zeg!!! Wel fantastisch om toch een mooi kloppend hartje op de echo te zien!! Hoe laat mag je maandag naar het zkh?

Hier gaat het weer even wat minder! Gister ben ik heel "dapper" alleen naar het zkh gegaan en het was druk op de afdeling. Het ging allemaal goed...totdat....ik in "de stoel" mocht gaan zitten...ik zag het echo-apparaat en voordat echo werd gemaakt brak ik! Helemaal huilen en flink overstuur! Ik zag een zwart gat en tsja...wanneer alles goed was gegaan had daar nu een kindje van 37 weken ingezeten! Het was pijnlijk en heel confronterend. Even gepraat en ik heb het aanbod gehad dat ze me, ondanks dat ik hulp heb van een psycholoog, hulp op de afdeling kunnen bieden. Toen ik wegging kwam ik op de gang een arts tegen die aan me zag dat het niet goedging, ze heeft me opgevangen en gezorgd dat er een verpleegkundige even met me ging praten. Ondanks dat het de situatie niet veranderd was het wel heel fijn. Maandag mag ik weer voor een echo en we gaan dan toch maar samen....het is momenteel toch te heftig voor me om er alleen heen te gaan. Als alles goedgaat wordt de tp volgend weekend verwacht.... Het voelt voor mij heel dubbel. Aan de ene kant heel fijn dat er iets gebeurd en kan ik niet wachten tot ik (hopenlijk positief!!) mag testen, aan de andere kant het grote gemis....

Liefs Esly!

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow, Naomi, wat een spanning! Wat zal er aan de ene kant een opluchting zijn geweest, en aan de andere kant een gevoel van: maar... die bloeding dan??? Gaat dit goed komen??!! Ik hoop het voor je! Ik heb vaker gehoord dat vrouwen bloedingen bleven houden tijdens de zwangerschap.

En Esly... het is ook niet niets! Ik vond het al heel dapper dat je in je eentje ging! Kan me er iets bij voorstellen dat het dubbel is allemaal. Ze zijn gelukkig erg lief voor je geweest op de afdeling! Sterkte maandag!

Groejtessssssssssssss

Geplaatst

@ Naomi, pff, dat was even schrikken met jou berichten. Hoe voel je je nu?

@ Esly, wat een heftige tijd voor jou. Dapper dat je alleen naar de echo bent gegaan. Als het je emotioneel zo aangrijpt, is het niet altijd verstandig om alleen te zijn. Ik praat van tijd tot tijd met de maatschappelijk werkster van de fertiliteitskliniek. Dat helpt bij mij enorm om bepaalde gevoelens een plek te geven. Ze weet ook veel van de MMM. Ik wens je veel sterkte en een dikke knuffel. Veel succes en sterkte bij de volgende echo.

Met mij gaat het goed, nog wel een beetje last van mijn enkel. Dus vorige week helaas niet gesport. Vrijdag ga ik het weer proberen. Gisteren sinterklaas gevierd met mijn ouders, oma, zusjes en vriendjes. Vandaag voor de tweede keer een acupunctuur-sessie. Op de plekken waar de naaldjes waren geplaatst, werd mijn lichaam warmer. Heel prettig. Ik heb er wel vertrouwen in dus.

Geplaatst

Ik kreeg net een telefoontje van het ziekenhuis dat alle 7 van onze cryos het niet overleefd hebben en we morgen dus geen terugplaatsing hebben... er gaat nu zoveel door me heen, hoe kan dit toch? in Zwolle vriezen ze alleen hele goeie cryos in? iemand die dit ook heeft meegemaakt?

Geplaatst

@ sharon, raar inderdaad, er kan wel eens wat fout gaan met het ontdooien maar dat alle 7 het niet overleefd hebben dat is wel erg balen!!!

Hier so far so good, de hormoon waarden zijn goed, vandaag nog getest op HIV en Hepatitis, volgende week bij tweede intake als het goed is ook die uitslag en dan is het echt zeker :D

Dan gaan we echt op naar de eerste ICSI. Januari beginnen met de pil en dan in februari starten. Heb alleen wel redelijk veel kans op overstimulatie of noujuist te weinig reactie van me lichaam :S das niet zo'n leuk vooruitzicht maarja. We zien het wel, afwachten maar (en daar ben ik al niet goed in, zucht)

Geplaatst

Hey dames,

Hier gaat het momenteel weer redelijk! Vrijdag was inderdaad geen succes om alleen naar de echo gegaan, vrijdagavond hadden we sinterklaas waar mijn vriendin die haar kindje ook is verloren ook bij was. Tijdens de avond zijn wel weer wat traantjes gevloeid maar dat voelde niet bezwaarlijk. Zaterdag lekker rustigaan gedaan en gisteren sinterklaas bij m'n schoonouders gevierd! Vanmorgen ben ik weer naar het zkh geweest voor een echo en er was vrijwel niets gebeurd....echt balen! Mijn man was gelukkig mee, dat scheelde wel. Ook heb ik afgesproken om gebruik te maken van het aanbod om een afspraak met de maatschappelijk werkster te maken. Chris: jou berichtje dat het je helpt doet me goed, ik hoop dat ik er ook baat bij zal hebben. De volgende echo staat a.s. vrijdag gepland, tot die tijd nog maar even flink broeden!!

Hermien, hoe gaat het met jou?

Naomi; jij had toch vandaag echo? Hoe is het gegaan?

ChrisH; fijn dat het beter gaat met je enkel! Ik ga ook zo weer sporten (steppen)...ff lekker uitrazen!

Sharon; wat verdrietig dat je cryo's het niet overleefd hebben. En dan had je er nog wel 7!! Ik word er bang van....

Fijne avond!

Liefs Esly!

Geplaatst

Hoi hoi,

Vandaag een TP gehad in Zwolle. Het was aardig problematisch en de arts zat af en toe behoorlijk te zuchten, wat mij natuurlijk behoorlijk zenuwachtig maakte. Al met al is hij een half uur aan het priggelen geweest, tangen erbij, diverse slangetjes.

Eerlijk gezegt vond ik de arts en de embryoloog [?] behoorlijk stug, slap handje, en weinig informatie, de info die ik wilde hebben moest ik er echt uittrekken. Ook totaal geen geruststelling nadat het gelukt was, ik lag nml behoorlijk te shaken van alle spanning die er op dat moment uitkwam. De arts was gelijk verdwenen.

Ben wel benieuwd of mensen dit herkennen?

Groetjes Lottepot

Geplaatst

Wow Sharon, daar reken je niet op zeg! Ik zou voor mezelf ook toch wel verwachten dat er 1 goeie tussen de 7 zou hebben gezeten. Helaas heb ik geen ervaring met cryo's.

Noekie, mooi dat het allemaal goed is gegaan!

Esly, altijd goed om te praten met iemand die er veel van weet! En balen dat er niets is gebeurd. Hopelijk hebben ze vrijdag ander nieuws!

Lottepot, ik heb 1 keer een terugplaatsing gehad, en ik had toch wel hele andere ervaringen. Hele verhalen met een papier met foto's erbij over de deling van het embryo. En eh, wat ik me vooral herinner was dat de arts nogal zat te duwen met de echokop op mijn nogal volle blaas. Hij had het slangetje al snel op de goede plek bij jou. Jammer dat dit geen plezierige ervaring is geweest.

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik was even een tijdje afwezig, ik had even tijd nodig voor mezelf....sorry!!

Naomi,

Meid, wat een verhaal lees ik toch....hoe gaat het nu met je?

Ben je al weer naar het zh geweest en wat hebben ze gezegd?

Ik hoop dat alles goed is en ik wens je dan ook veel sterkte!

Dikke knuffel

Esly,

Ik hoop dat ze nog mooi even gaan groeien en meid laat de tranen

maar lekker de vrije loop, vooral met een vriendin die dit gevoel ook

kent.

En ik denk dat het helemaal niet verkeerd is voor je om met iemand te

gaan praten, soms kun je nog beter je verhaal aan een vreemde

kwijt dan aan een bekende!

Sterkte en op naar vrijdag!

Sharon,

Och wat een ellende zeg!

Als ik dit lees dan krijg ik ook kippevel.....

Chrish,

Fijn dat de acupunctuur goed aan voelt en toch nog wel last

dus van je enkel?

Hoe gaat het verder met je?

Lottepot,

Meissie, we gaan ervoor he'!

En wonderen bestaan zoals ik je al heb verteld en daar

gaan we voor bij jou!!

Liefsss

Hermien

Geplaatst

Vandaag echo in Zwolle gehad. Hartje weer mogen zien kloppen!! De arts kon zien dat erook nog een leeg vruchtzakje zat. Was dus zwanger van een tweeling...

1,5 uur geleden begon het heen en weer geslingerd weer... Enorme kramp en veel bloedverlies en weer iets verloren.... Was (hoop ik) teklein voor t goede vruchtje...

Misschien nog een " restje" vanher andere vruchtje?! De kramp lijkt weg te zijn gegaan en t bloedverlies is bijna weg... We moeten maar weer afwachten in onzekerheid...

Liefs naomi

Geplaatst

Groot gelijk dat je even lekker tijd hebt genomen voor jezelf, Hermien! 't Is toch weer een heel spannend proces geweest. En elke teleurstelling is er weer 1 bovenop! Pas goed op jezelf!

Pffffffffffft, Naomi, wat spannend! Heel veel sterkte! Wanneer mag je weer kijken?

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Hallo dames,

Moest even bijlezen! Wat zijn er een hoop dingen gebeurd!

Wij hebben inmiddels een afspraak in Zwolle (intake), eerst stond de afspraak gepland op 28 december maar heb hem verzet naar eind januari. Gevoelsmatig omdat we ivf willen starten in 2011, nieuw jaar, nieuwe kansen. We hebben de afspraak bij dr. Janssen. Kent iemand haar?

Verder ga ik morgen voor het eerst naar de acupuncturist. Lees hier op het forum aardig goede verhalen en baat het niet...!

@ Naomi, Heel veel succes en sterkte!

@ Chrish: fijn om te lezen dat acupunctuur bij jou goed voelt!

@ Sharon: veel sterkte!

Geplaatst

Hey Karina,

Dokter Janssen heeft bij mij de punctie gedaan, waar dat ene mooie eitje zat waar mijn dochter uit gegroeid is. Ook heeft ze bij mij een paar keer de follikelmeting gedaan.

Ik heb haar ook een keer gebeld via de noodlijn, omdat ik me na de punctie in combinatie met de antibioticakuur die ik had, niet erg best voelde (diarree, aankomen, slap als een vaatdoek). Ze heeft me toen ook heel vriendelijk gerust kunnen stellen, terwijl het een fijne pinksterdag was....

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

@ Sharon, allereerst een hart onder riem voor jou van mij. Alle 7 cryo's weg, dat is heel zuur en heel verdrietig. Ik weet wel een beetje hoe dat voelt. Ik had 3 cryo's, waarvan er 1 niet goed ontdooit is. Het is echt flink balen. Je zou dan wel willen dat je bij de verse tp een tweede emmie had gekregen, althans dat gevoel had ik. Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

@Lottepot, wat jammer dat de arts jou geen fijn gevoel gaf bij de tp. Bij mij gingen de tp's iedere keer vrij vlot. Wel herken ik beeld dat er relatief weinig informatie komt bij de tp en dat de arts snel weer weg is na de tp. Ik wens je veel succes met wachten.

@ Hermien, het is toch heel logisch dat je even tijd voor jezelf nodig had/ hebt? Ik ben ook wel eens een tijdje afwezig van het forum.

@ Esly, ik neem aan dat je een gesprek hebt mw. Ter Avest? Zij is echt een fijne gesprekspartner. Veel succes vrijdag.

@ Karina, ik vind de acupunctuur tot nu toe prettig. Waar de naaldjes werden gezet, voelde ik op een gegeven moment warmte en dat betekent dat de naaldjes hun werk doen, volgens mijn acupunturist.

Mijn acupuncturist vond ook dat de pupillen vergroot waren. Ze stelde voor dat ik een bloedtest zou gaan doen om te testen op de schildklierfunctie. De huisarts wilde er gelukkig aan meewerken, temeer nu mijn moeder en mijn tante ook een schildklierafwijking hebben, net als mijn inmiddels overleden oma. Aan mijn moederskant is het erfelijk. Morgen belt de huisarts mij op om de uitslagen uit te leggen, maar van de doktersassistent begreep ik al wel dat mijn TSH verhoogd was. Dus ik vermoed dat er wel iets aan de hand is. Ik blijf er in ieder geval bovenop zitten, want als de schildklierfunctie verstoord is, dan zou dat invloed kunnen hebben op de vruchtbaarheid. Het is een lang verhaal, maar ik ben blij dat de acupunctuur nu leidt tot nieuwe inzichten. Ook heb ik voedingstips gekregen.

Verder alles goed hier. Vrijdag ga ik weer sporten, van mijn enkel heb ik steeds minder last.

Geplaatst

Naomi,

Meid, wat een onzekerheid allemaal.

Maar het zal vast nog komen van het ene vruchtzakje.

Maar het is fijner te weten dat alles goed is

Wanneer mag je weer komen voor een echo? En heb je dit nu

nog weer doorgegeven aan de arts?

Sterkte!!

Chrish,

Wat fijn dat de acupunctuur je zo goed helpt en nu dus afwachten

hoe het met je schildklier gaat.

Hebben ze hier nooit bloed voor geprikt in het zh?

Want dit heeft volgens mij toch wel enig verband met elkaar, of

heb ik dit nu helemaal mis?

Ik hoop dat je gauw meer weet!

Groetjes Hermien

Geplaatst
Hoi hoi,

Vandaag een TP gehad in Zwolle. Het was aardig problematisch en de arts zat af en toe behoorlijk te zuchten, wat mij natuurlijk behoorlijk zenuwachtig maakte. Al met al is hij een half uur aan het priggelen geweest, tangen erbij, diverse slangetjes.

Eerlijk gezegt vond ik de arts en de embryoloog [?] behoorlijk stug, slap handje, en weinig informatie, de info die ik wilde hebben moest ik er echt uittrekken. Ook totaal geen geruststelling nadat het gelukt was, ik lag nml behoorlijk te shaken van alle spanning die er op dat moment uitkwam. De arts was gelijk verdwenen.

Ben wel benieuwd of mensen dit herkennen?

Groetjes Lottepot

Hoi Lottepot,

Ik reageerde ook al op hetzelfde verhaal in het "wachtbankje december" op jou.

Omdat ik mij herken in jouw verhaal dacht ik; even kijken in dit topic.

Blijkt het dus beiden in Zwolle te zijn.

Bij mij was de terugplaatsing afgelopen zondag. Deze werd door een vrouw gedaan, en ook de embryoloog was een vrouw. (namen ben ik kwijt)

De embryoloog was vriendelijk, en legde uit hoe de embryo's er voor stonden. Het ging allemaal zo snel, en ik was natuurlijk zenuwachtig. (1e keer)

dus de helft kwam niet bij me binnen. Ik vroeg daarom aan de arts toen we aan het wachten waren op het 'rietje' hoe de embryo's er voor stonden.

Of zij er tevreden over waren, en hoeveel cellig ze waren. Toen kwam er een diepe zucht, met daarop; ' dat heeft de embryoloog net allemaal uitgelegt'.

Zowel mijn vriend als ik kunnen ons niet herinneren dat ze vertelden over hoeveel cellig ze zijn.

Ik vond haar wat knorrig, maar heb het er verder maar bij gelaten. Ik had haar tenslotte nog nodig, ze was nog niet klaar.

Verder was het voor haar duidelijk "het lijstje afwerken en op naar de volgende". Dat liet ze duidelijk merken.

Wij vonden dit beiden vervelend, maar waren tegelijkertijd zo blij met de terugplaatsing natuurlijk!

Het is gewoonweg jammer als het zo gaat, het kan ook anders. Wij worden ongelooflijk goed begeleid in het ziekenhuis waar we de behandelingen ondergaan.

Het verschil is ons wel duidelijk.

Maar kop op he! Jij hebt 2 emmies in je buik, dat is het allerbelangrijkste.

Groetjes, Sonnie

Geplaatst

Hoi Sonnie,

Ook voor mij is Zwolle een transportziekenhuis, of hoe ze dit ook maar noemen. Alle echo's en dergelijke hebben wij in Deventer. Misschien is dit de reden dat er tegen ons zo stug word gereageerd? Ze kennen ons niet en wij hun verder ook niet.

De arts heeft zichzelf geen eens voorgesteld en de embryoloog, of wie het ook maar was, ook niet.

Toen de arts behoorlijk aan het priggelen was vroeg hij de embryoloog bij de voornaam of hij de echokop op mijn buik wilde vasthouden. Omdat mijn vriend dezelfde naam heeft [bleek later] stond vriendlief op om de arts te assisteren. Hierop merkte ik dat de arts geirriteerd raakte. Nou ja, moeten zij zich ook maar voorstellen.

Het enige wat de arts gevraagd heeft is of ik een keizersnede heb gehad. Nou dat was lijkt mij toch wel duidelijk, immers mn hele buik zat onder de gel voor de echo, en daar is geen litteken op te zien. Ook zoiets, ik moest mijn vriend vragen of hij op zoek wilde gaan naar tissue's om mijn buik schoon te maken van al die gel. Arts was allang vertrokken. Als je met de benen wijd ligt is dat al redelijk genant maar als er dan ook nog een kop tussen je benen zucht en kreunt is dat behoorlijk vervelend.

Vandaag Deventer gebeld om te vragen of hun nog aanvullende informatie hadden voor mij, en hun ook verteld dat ik het beeld van gisteren niet los kon laten, en hierdoor ook huilerig was. Gelukkig hebben zij mij kunnen geruststellen, en hun gaven ook aan dat zij ervoor zijn dat ik een klachtenbrief stuur. Maar ja, ik weet niet of ik dit wel wil.

Het enige wat hun van Zwolle hebben vernomen hebben, de arts van Zwolle had gebeld i.v.m. moeizame inbrengen van de slang, bleek dokter K. te zijn, dat ik bij een eventuele volgende poging eerst een oprekking van de baarmoeder moet krijgen. Hoe of wat hoor ik nog van Deventer als zij de info binnen hebben.

Behoorlijk vervelend dus dat jij ook zo'n ervaring hebt, immers een TP of een IVF behandeling is niet iets wat je al jaren doet en dus bekend is.

Maar hopelijk gaan we ondanks de vervelende TP naar groen en zien wij voorlopig deze artsen niet meer!!!!!!

Groetjes Lottepot

Geplaatst

Hoi Lottepot,

Ook wij zijn voor de verdere behandeling bij het Deventer ziekenhuis, en kan niet anders zeggen dan dat wij daar heel fijn geholpen worden.

Dus wij hebben, net als jullie, transport-IVF met Zwolle. Slim van je om Deventer ziekenhuis te bellen om alsnog je vragen beantwoord te krijgen.

Denk dat ik dat morgen ook maar ga doen. Ik begrijp helemaal dat je vriend dacht dat hij het echoapparaat vast moet houden. Stom toeval dat

hij en de embryoloog dezelfde naam hebben. Zo ontstaan er misverstanden, maar om dan meteen te gaan knorren..hmz. Jammer! Dat van die tissue's

is ook raar zeg. Ik kreeg dan nog een washand op mijn buik gelegd. Die vraag over een evt. keizersnee kan ik niet plaatsen, neem aan dat je ook niet

eerder bevallen bent.(?)

Van doker K heb ik eerder gehoord via iemand anders hier op het forum, maar geloof niets negatiefs.

En zoals je zegt; we gaan voor groen, dus hoeven we hopelijk niet weer naar Zwolle. :toppie:

Geplaatst

bedankt voor al jullie lieve berichtjes, het gaat nu gelukkig weer een stuk beter met ons.. We hebben contact gehad met het zwolle, helaas kunnen ze niet verklaren waarom alle 7 cryos het niet hebben gehaald.. het is uitzonderlijk, dus niet te verklaren..Ze waren van hele goede kwaliteit bij het invriezen, we hadden er in eerste instantie 21 maar deze zagen er het beste uit...... moeilijk te bevatten maar we moeten weer door, morgen weer een afspraak met de gynaecoloog.

Geplaatst

Vandaag van mijn huisarts uitleg gekregen over de uitslag van mijn bloedonderzoek. Het blijkt dat mijn schildklier te traag werkt. Mijn TSH is te hoog evenals mijn T4. De T3 is normaal. Vraag mij niet precies wat TSH, T4 en T3 doen. Ik mocht vanmiddag meteen medicatie (voor de komende twee weken) ophalen. Ik heb a.s. maandag een gesprek hierover met de huisarts en dan volgt meer uitleg. Ik heb vanmiddag ook al meteen met de fertiliteitskliniek gebeld. Ik moet aan mijn huisarts verzoeken mij meteen door te sturen naar de internist. Die zal dan de uiteindelijke dosis medicatie gaan instellen op mijn lichaam. Deze kwaal kan effect hebben op de vruchtbaarheid volgens de huisarts, de acupunturist en de fertiliteitskliniek. Ik mag dan ook pas verder met mijn cryo-behandeling als mijn schildklier weer ok is. Dus ik vrees dat ik in januari nog niet verder kan. Ik zou eind 2008 door de fertiliteitskliniek wel op de schildklier getest zijn, maar toen was er nog niets aan de hand. Het gaat dus heel sluipend. Ik hoop dat ik dus snel bij de internist terecht kan. Overigens werkt mijn moeder in het ziekenhuis (prikpoli, Isala) en zij had gisteren nog gesproken met een gyn die moeilijke zwangerschappen begeleidt. Mijn TSH is verhoogd en dat verhoogt ook het risico op een miskraam. Dus mijn TSH moet omlaag.

Overigens verwachtte ik deze kwaal wel ooit te krijgen. Mijn moeder en haar zus hebben dit ook en mijn inmiddels overleden oma had dit ook. Dus wat dat betreft ben ik niet geschokt. Met medicatie valt er prima mee te leven. Waar ik meer meezit, is dat dit vertraging oplevert bij de cryo-behandeling. Weer wachten, weer opnieuw heel veel geduld opbrengen.

Zo dat moest ik even kwijt.

Geplaatst

@Naomi; doe maar lekker rustig aan meid, alle emoties..het is ook niet niks! Ik hoop dat je vrijdag weer een mooie echo

krijgt!

@Hermien; Ik snap dat je even afstand hebt genomen. Blijf aan jezelf denken en ik hoop dat je je gauw weer beter voelt.

@Chris; als het goed is krijg ik inderdaad een gesprek met mevr Ter Avest. Ik ben nog niet gebeld, maar hoop snel een oproep te krijgen. Voor als je vrijdag nog gaat sporten: doe voorzichtig met je enkel en veel plezier!

@Sharon; Veel succes morgen met je gesprek!

Ik ben ondertussen flink aan het doorbroeden en hoop dat het helpt! Wel heb ik ondertussen bedacht dat wanneer mn eicel vrijdag niet groot genoeg is ik nog wel eens tegen "de muur" van de kerstsluiting zou kunnen aanlopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoop maar dat het goedgaat en ik voor die tijd mijn tp nog krijg...!!

Fijne avond allemaal!

Liefs Esly!

Geplaatst

Hey Esly,

Ik weet niet wanneer ze precies die kerstsluiting hebben, maar ik heb de 21e nog gewoon een intake gesprek. Dus wie weet valt het nog mee! Maar ik hoop dat ie vrijdag al mooi gegroeid is en je er vlot mee verder kan.

ChrisH, ja, wat balen dat het toch je schildklier is. En nog harder balen dat je nu nog weer langer moet wachten. Maar om nog even een lichtpuntje te geven: als dat het punt is waarom het elke keer mis gaat tot nu toe, dan is het ook hoopvol voor de toekomst. Dan kan je beter wat langer moeten wachten met dan straks hopelijk een mooie zwangerschap, als nu snel door en met lege handen blijven staan. Maar pffft... nog verder de mm in... is niet wat je van te voren had bedacht natuurlijk.

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

@Hildever, je hebt helemaal gelijk. Zo heb ik het zelf ook wel bedacht hoor. Maar het is toch weer een tegenslag.

@ Esly, je hoeft vast niet lang te wachten op een afspraak. Ik was ook zo aan de beurt. Ik doe morgen zeker voorzichtig met sporten, maar ik ben er zeker aan toe.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden