Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@chrish: wat fijn dat je al zo snel terecht kunt!! Ik heb vandaag ook weer bloed geprikt voor de schildklier. Volgende week komen voor de uitslag.

Zit jij nu op 2 blauwe of 2 witte pilletjes? Volgens mij duurde t bij mij zo'n 4 maanden voordat m'n waarden min of meer goed waren om weer door te mogen met IVF. Alhoewel de medicatie toen nog wel steeds wat werd bij gesteld. Nu ik zwanger ben, is de medicatie dan ook meteen weer verhoogd (ca. 4 weken geleden) vandaar nu weer prikken en uitslag bespreken en evt weer aanpassen! het zal voorlopig dus wel bloedprikken en uitslagen halen of krijgen zijn, maar je moet maar denken; het is voor het goede doel!! Succes meid!!

Liefs Naomi

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Naomi, ik slik sinds gisteren 2 blauwe pilletjes, daarvoor slikte ik al een week 1 blauw pilletje. Ik heb geen idee hoe lang dit gaat duren. Maar als het bij mij ook 4 maanden zou duren, dan zou ik wellicht in april verder kunnen met mijn cryo. Ik heb het inmiddels wel geaccepteerd dat ik moet wachten, maar leuk is anders. Ik begrijp wel dat het moet. Ik heb er niets aan om zwanger te worden met een traag werkende schildklier. Op een verhoogde kans op een miskraam zit ik namelijk zeker niet te wachten. Als ik jouw verhaal zo lees, dan moet je tijdens je zwangerschap dus ook nog regelmatig onder de controle blijven. Dat is alleen maar goed, lijkt mij.

Geplaatst

Naomi,

Wat fijn dat jullie een mooie echo hebben gehad

om jullie wondertje te mogen bewonderen.

Het is alleen jammer dat er nog bloedverlies te zien is,

maar hopelijk is dit over 3 weken verdwenen, maar nu

is het weer wachten........sterkte!

Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen!!

Chrish,

Wat fijn dat je nog zo snel terecht kon in het zh, en wat een

geluk met een moeder die in het zh werkt.

Ik hoop dat de 2 pilletjes goed hun werk gaan doen en dat jullie

in 2011 zo gauw mogelijk verder kunnen met jullie cryo.

En dan maar vaker bloedprikken en controle's, zoals naomi zegt,

alles voor het goede doel!

Succes en sterkte en trouwens heb je nog genoten van de heerlijke

badproducten?

Helemaal goed van je, lekker ontspannen!!

Esly,

Hoe gaat het met jou?

Sterkte meid!!

Liefs hermien

Geplaatst

@Naomi; fijn dat je echo goed was, zal zeker een opluchting voor je zijn geweest. Kan je met een fijn gevoel de kerstdagen in. Ik kan me voorstellen dat je het lang vindt duren voordat je weer mag kijken, maar de tijd vliegt vast voorbij meid! Ik doe mn best om die klok vooruit te kijken, want ook ik kan niet wachten tot het weer januari is!;-)

Hermien; hoe gaat het met jou? Trek je het een beetje?

ChrisH; wat fijn dat je bloedwaardes beter worden en dat je al zo snel naar de internist kan! Ik hoop voor je dat je snel doormag en niet hoeft te wachten.

Hier zitten de tranen weer hoog! Vandaag was weer een regelrechte off-day en het is net of het verdriet weer net zo hard terugkomt als toen ons mannetje net was geboren! Ik mis hem zo verschrikkelijk en het had zo anders moeten zijn!!! Achteraf misschien maar goed dat de cryo poging is afgebroken, ik moest er niet aan denken dat ik nu ook nog eens ging stuiteren door de hormonen! Eerste kerstdag gaan we naar het crematorium om een beertje te brengen en het is de bedoeling dat we daarna gaan gourmetten met de familie. We hebben alleen al wel aangegeven dat het momenteel niet goedgaat en we nu nog niet kunnen aangeven of we wel komen. Als mijn tranen zo hoog blijven zitten ben ik het liefst samen thuis zijn zonder dat ik het gevoel heb dat ik "gezellig" moet doen. Mijn familie vindt het moeilijk en wil graag dat we wel komen, dus dilemma!! We proberen deze dagen zo goed en zo kwaad als het gaat door te komen en hopen dat het zo weer januari is!

Liefs Esly!

Geplaatst

@ Esly,

Het lijkt me inderdaad lastig en erg dubbel. Op zulke momenten ben je het liefst samen thuis maar toch kan afleiding soms ook fijn zijn.

Heel veel sterkte in ieder geval en op naar een goed 2011, hopen dat dat voor ons allen veel leuks in petto heeft!!

Geplaatst

Esly,

Och wat heb ik toch met je te doen.

Het is gewoon hartverscheurend om je zo te moeten voelen.

En dan ook nog de kerstdagen.....

Ik kan me goed voorstellen dat je graag met z'n tweeen bent,

maar je familie wil natuurlijk ook graag dat je bij hun bent

en voor hun zal het ook wel moeilijk zijn om jullie daarin te steunen

en de juiste dingen te doen en te zeggen.

Maar het allerbelangrijkste van alles is dat jij moet doen waar jij

je het beste bij voelt en als dat samen thuis is dan moet je dat

zeker doen.

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je ondanks alle verdriet

toch samen mag genieten van de kerst en ik denk dat jullie wondertje het

alleen maar fijn zou vinden als jullie weer eens zouden kunnen genieten.

Voor jou een hele dikke knuffel!!

Chrish,

fijn dat je hebt genoten van de heerlijke badspulletjes, dat is al

een heel mooi begin.

Hoe gaat het met het sporten?

Met mij gaat het wel goed, soms een kleine dip maar dat hoort er

natuurlijk wel een beetje bij.

Ik ben eigenlijk alles al een beetje aan het afsluiten, ik weet wel

dat ik in januari nog een kleine kans heb met onze enige cryo.

Maar mijn gevoel zegt dat die ook niet zal slagen, maar goed we

zullen zien.

Veel liefs hermien

Geplaatst

Chris, lekker dat je zo hebt kunnen genieten van je badspulletjes! Wij hebben helaas geen bad. Door renovatie van de woningbouw zijn we 7 weken uitgehuisd geweest, en hebben we ook in een vakantiepark met huisjes met bad gezeten. Heerlijk!!! Lekker elke avond met een tijdschrift in bad.... Kon ik ook echt wel van genieten...

Hey Esly... Tja, de 'gezellige' feestdagen. Toch vreemd dat iedereen het er altijd over heeft dat het vaak zo'n opgeklopt feest is en er dan verder zo weinig veranderd. Maar ik kan me in jullie situatie voorstellen dat je er niet zo'n zin in hebt allemaal. Je had je de feestdagen dit jaar heel anders voorgesteld. Dit hoort denk ik ook bij het rouwproces. Lief dat jullie familie jullie je er wel bij willen hebben. En om te gaan is denk ik wel een van de vragen of je in die situatie echt jezelf kan zijn en je tranen mag laten rollen, of dat er van je wordt verwacht dat je gezellig mee doet. Nou ja, succes met het feestdagendilemma! En mooi dat je de afgebroken cryopoging nu wel een plekje hebt kunnen geven voor dit moment. Sterkte met alles!

Hé Hermien,

Tja, het wordt natuurlijk erg spannend nu.... Ik hoop voor jullie dat die laatste cryo een die-hard is, en dat ie straks lekker blijft zitten!!!

Nou, vandaag voor het eerst weer in Zwolle geweest. Gek om er weer te zijn. En ja, ik zit er nu toch wel heel anders als de vorige keer. Nu weet ik een beetje wat ik kan verwachten. We waren absoluut niet de enige die er nu waren. Zeker 4 andere stellen gezien.

Het was even een opfris-gesprek. Ik moet bloedprikken, en 11 januari belt de arts dan om even de uitslagen van het bloedonderzoek te bespreken. Zelf moet ik 3 januari weer even bellen om een verpleegkundige te spreken (die hebben nu allemaal vrij). Even over de diverse contracten enzo... En ja, het gaat weer ICSI worden. Voor maart zijn we niet aan de beurt, begreep ik al van de dame achter de balie. Maar daar ga ik natuurlijk de 3e nog wel even naar vragen.

Groetjesssssssssss

Geplaatst

@ Esly, heel veel sterkte de komende dagen. Doe vooral waar je zelf zin in hebt en waar je zelf behoefte aan hebt. Het is niet niks wat jullie hebben meegemaakt. Dikke knuffel.

@ Hermien, natuurlijk hou je er rekening mee dat de cryo het waarschijnlijk niet gaat doen, maar probeer toch positief te blijven. Ook voor jou een dikke knuffel.

@ Hildever, wachten is vervelend, maar goed, jullie tijd komt er ook (weer) aan. Het gaat vast sneller dan je denkt. Knuffel uit Zwolle.

Hier gaat het goed. Nog twee dagen werken en dan begint mijn lange kerstweekend. En dan volgend week nog drie dagen werken. En dan mag 2011 van mij beginnen. Hopelijk meer succes, voor ons allemaal.

Geplaatst

Hey dames,

Ook vanaf deze kant wens ik jullie hele fijne kerstdagen toe en ik hoop dat jullie grootste wens in 2011 uit mag komen. (hoop ik uiteraard ook voor mezelf)

Wij weten nog niet of wel 1e kerstdag gaan aanschuiven bij het "kerstdiner" met de familie. Het is heel fijn dat ze ontzettend veel begrip hebben voor onze situatie en we hebben afgesproken dat we op de dag zelf laten weten wat we gaan doen. Wel gaan we morgen samen naar het crematorium. Ik heb een mooi beertje gekocht waar de tekst "ik mis je" opstaat en ga zo nog even naar de bloemist om een mooie roos voor onze kanjer te kopen!

Meiden, ook al zullen de komende dagen niet altijd even makkelijk zijn, ik hoop dat jullie veel liefde en steun bij elkaar en bij je dierbaren zullen vinden.

Dikke cyberknuffel voor jullie allemaal!

Liefs Esly!

Geplaatst

Ik wil jullie allemaal ook een fijne kerstdagen wensen, ondanks alle ellende die ieder van ons heeft meegemaakt. Hopelijk worden we volgend jaar allemaal zwanger.

Vandaag ben ik nog bij de internist geweest. Het aantal pilletjes is opgeschroefd naar 3 per dag. Op 20 januari mag ik weer langs komen en een paar dagen ervoor moet ik weer bloed testen. De internist was heel duidelijk, de mislukte pogingen zijn (voor een groot deel) te wijten aan mijn schildklier. Ik mag dus nu niet verder. Ze verwacht dat ik in maart verder kan. Dus dat is voorlopig te overzien. Als ik wel zwanger zou zijn geworden, dan zou dat niet goed zijn geweest voor het ongeboren kind, o.a. een verlaagd IQ. De schildklier is kennelijk heel erg belangrijk om een aantal processen goed te laten verlopen in het lichaam. Al met al ben ik wel tevreden over de informatie en ben ik blij dat ik nu weet. Op naar 2011 en op naar een eerlijke slagingskans. De gebruikelijke slagingskans van ongeveer 25 tot 30 procent bij de tp heb ik dus niet gehad dit jaar.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik was er weer eens een tijdje niet, maar hierbij wil ik jullie

alvast een hele fijne jaarwisseling wensen en voor ons allemaal

een goed 2011 met hele mooie resultaten.

Esly,

Hoe gaat het met je?

Ben je de kerstdagen nog een beetje doorgekomen?

Chrish,

Je bent dus weer een stuk wijzer geworden en wel erg jammer

van de afgelopen behandelingen, maar nu weet je in ieder

geval wel, waarom de behandelingen niet zijn gelukt.

Hopelijk heb je straks in 2011 veel meer succes, als je het

allemaal onder controle het.

Naomi,

Hoe gaat het met jou???

Alles nog goed?

Ik ben vandaag weer ongesteld geworden en kan dus 3 januari bellen

voor de 1e echo.

Dat zal waarschijnlijk volgende week vrijdag worden.

We zullen zien!

Liefs voor jullie allemaal en een dikke knuffel!!

Hermien

Geplaatst

@ hermien: heb je wel een beetje fijne kerstdagen gehad? Hier alles rustig. Al een poos geen bloed of bruinverlies gehad, dus hopelijk een goed teken!!

Nog 1,5 wk wachten en dan de volgende echo. Erg spannend!! Eerste kerstdag met beide families doorgebracht en tweede kerstdag heerlijk thuis.

Oud en nw vieren we altijd met groep vrienden en Kiss. Altijd erg gezellig!! Jullie nog plannen? Het nw jr ga je direct van start las ik! De duimen zullen weer draaien!

@esly: meid ik heb veel aan je moeten denken! Hoe ben jij de kerstdagen ( donkere dagen) door gekomen?

@chrish: bij mij is de boel wat aantal pillen betreft ook weer bij gesteld. De waarde was weer omhoog geschoten. Zit nu op 1 witte en 2,5 blauwe.

1 witte staat voor 4 blauwe. Welke internist heb jij als ik vragen mag?

Liefs Naomi

Geplaatst

Lieve meiden ik lees wel mee maar heb even geen "reageerpuf"

Ik wens jullie alle goeds voor het nieuwe jaar en hopen dat onze wensen uit mogen komen!

Dikke knuffel (en een speciale extra dikke voor Esly)

Disi

Geplaatst

Hey meiden!

Spannend, Hermien... En lekker dat je zo mooi getimed menstrueert.... Kan je meteen in het nieuwe jaar weer aan de slag! Hopelijk gaat het deze keer lukken!

En Esly, inderdaad, de dagen een beetje doorgekomen??? Nou ja, we zien en horen je wel weer.

Naomi, wat fijn dat je niet meer vloeit. Lijkt me inderdaad een goed teken! En het blijft spannend, dat wachten op de echo!

Disi, ook veel geluk!

Groetjesssssss

Geplaatst

Vanmiddag een echo bij de (schat van een ) vk gehad, omdat ik door t vele hoesten de hele week, pijn in m'n buik had gekregen. En er erg onzeker door was geworden...

Alles zag er gelukkig super uit!! De kleine frummel was goed gegroeid en was erg beweeglijk!! Zo mooi om te zien!! En zo blij!!

Volgens de meting zou ik 10wk en 5 dagen zijn, volgens berekening met laatste ongi 11wk en 1 dag.

De echo van volgende week blijft gewoon staan, deze is nl in t ziekenhuis.

Goede jaarwisseling en dat 2011 het jaar van ons allemaal mag worden!!

Liefs Naomi

Geplaatst

Naomi,

Wat een geweldig nieuws, nog even en dan heb je de volgende echo alweer

en ben je bijna bij de 12 weken.

Ik wens jou ook alle goeds toe voor 2011 en hoop voor jullie op een prachtige

mooie baby in 2011.

Voor iedereen de allerbeste wensen voor 2011 en hopelijk een geweldig jaar

voor positieve testen!!

Veel liefs Hermien

Geplaatst

Allereerst de beste wensen voor jullie allemaal in dit nieuwe jaar!! En hopen natuurlijk op een prachtig wonder in 2011!!

Hermien, veel succes met jou cryo tp!!

Naomi, wat fijn zo'n vk! Ben je toch weer gerust gesteld! Op naar de volgende echo

Esly, hoe is het met je?

Ik ben terug van weg geweest, na het goede gesprek met mijn arts opnieuw ingepland en we staan ingepland voor de punctie in Februari.

Maandag heb ik een afspraak om te kijken of ik cystes heb en wat het plan van aanpak zal zijn voor de aankomende maand.

Weer spannend dus!! Voor iedereen die ''weer'' gaat beginnen good luck!!

Geplaatst

Voor jullie allemaal de beste wensen voor 2011. Mogen al onze dromen uitkomen!

@Naomi, ik ben nu onder behandeling bij dr. Mijnhout. Eind januari moet ik weer naar haar toe.

Geplaatst

iemand een idee hoelang je moet wachten in zwolle voor een volgende icsi behandeling na de bevalling?

ben dan wel net moeder geworden maar wil zo snel mogelijk weer starten omdat we pas na 6,5 jaar zwanger werden

Geplaatst

Sandra,

Meid van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!

Alles goed met moeder en dochter?

Ik weet niet precies wanneer je precies weer mag gaan starten in zwolle.

Ik ben zelf in maart 2008 bevallen en in november 2008 ben ik voor

een gesprek naar zwolle geweest om weer te beginnen met een nieuwe behandeling.

Dus na 8 maanden kan het zowiezo wel weer, maar eerder zou ik niet weten.

Heb je trouwens een natuurlijke bevalling gehad of een keizersnee, want dan mag je

vaak niet eerder dan een half jaar zwanger raken.

Anders even bellen naar zwolle of misschien kun je via google meer informatie vinden!

Veel succes en geniet van jullie kleine!

Hermien

Geplaatst

@hermien

dank je

ik heb al ff een mail naar zwolle gestuurd met vragen

ik ben normaal bevallen alles ging heel snel en ben snel hersteld tot hoeverre dat nu al kan

heb geen last meer van de knip, ook niet van de borsten

en zit alweer op mijn oude gewicht maar was ook maar 5 kilo aangekomen in de zwangerschap

lees iedere keer wel mee in dit topic maar heb al heel lang niets gepost

veel succes de komende maand met de volgende cryo

hopenlijk komt er een fantastisch mini mensje uit

toi toi toi

Geplaatst

Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!! dat het een super vruchtbaar jaar mag worden voor iedereen!!!!!!!!

Even een vraagje, deze maand beginnen wij aan onze 2de icsi behandeling. Nu vraag ik me af of er in Zwolle dan 1 of 2 embryos terug worden geplaatst? ik ben momenteel 34 maar omdat het de 2de poging is, vroeg ik me af of er nu wel 2 mogen?! iemand ervaring mee?

alvast bedankt

gr sharon

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden