Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle


eslief

Aanbevolen Berichten

@Danielle; Heel veel succes maandag en laat je lekker in de watten leggen!

 

@Allemaal; wie van jullie leest trouwens de Telegraaf?? Dr Cohlen staat erin met Therese Boer....over gastvrijheid. Medewerk(st)ers vd fertiliteitsafdeling worden getraind in gastvrijheid! Was grappig om te zien.

 

Liefs Esly!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Danielle! Wat een super goed nieuws!!!! Helemaal geweldig dat jullie een terug plaating hebben! Zitten we samen op het wachtbankje... Laat je verwennen en doe rustig aan. :clap2:

 

Esly, nee ik lees helemaal geen krant, ik heb nu.nl op mijn mobieltje en zo blijf ik een beetje op de hoogte van alles.

Ik zal eens kijken of je het online kunt lezen.

Hoe gaat het met je? Dinsdag heb je het gesprek toch? SU6!

 

liefs mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Ik had vanmorgen de 1e fm en ik moet morgen weer terugkomen.

Waarschijnlijk is het dan al goed, en kan ik de ovitrelle spuiten.

En dan heb ik als alles goed gaat maandag de tp!!

Bms was zo rond de 7 en eicel bijna 17 mm, begint nu wel weer

spannend te worden vooral omdat dit onze laatste keer is.

 

Danielle,

veel succes vanmiddag!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Alleen,

 

We hebben 2 embryo's teruggeplaatst gekregen die beiden 8-cellig zijn.

De derde embryo was ''nog maar'' 2-cellig en dus niet geschikt voor de vriezer.

Maar dat mag de pret niet drukken, ik heb 2 baby's in mijn buik :):):):)

 

Hermien, wat spannend!! En zo snel al!! Ik ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook iemand uit Zwolle!

 

Inmiddels 6 x IUI achter de rug en in maart gaan we voor onze eerste IVF (escape naar ICSI)

Erg spannend allemaal!

 

Danielle: mocht je nu zelf kiezen voor 2 embryo's? Er bestaat toch een soort protocol?

 

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ChrisH, super goed nieuws he.. Nu broeden :P

 

Chan88, Welkom!

Nou wij hebben eigenlijk in ons eerste gesprek met de gyn al aangegeven dat mocht de mogelijkheid er zijn we graag 2 embryo's terug geplaatst willen hebben.

De gyn gaf toen inderdaad aan dat ze dan niet vaak doen om meerlingen te voorkomen etc.

Het ligt sowieso aan de kwaliteit van de embryo's, de laborant gaf vanmorgen ons de keuze :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Danielle, spannend....ik duim voor je dat er een prachtige zwangerschap uit mag komen!

 

Hermien, je gaat snel ineens. Lijkt me extra spannend voor jullie vanwege de laatste poging, ik stuur je wat extra virtueel-geluk!

 

Chan88 welkom en heel veel succes met je IVF poging (wat is eigenlijk escape naar ICSI?)

 

Annemarie knuffel voor jou. Wachten wachten wachten...ik duim voor een mooi resultaat!

 

Liefs Disi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Danielle,

Geweldig zeg, 2 emmies in je buik!

Nu maar lekker warm bij je houden en proberen

te ontspannen, maar oh wat wordt dat moeilijk in

deze wachtweken.

Veel sterkte!!

 

Chan88,

Jij ook van harte welkom hier, en nog even terug te komen over 1 of 2

emmies terug te laten plaatsten.

Het ligt voornamelijk ook aan je leeftijd en volgens mij kijken ze ook wel

naar het aantal tp die je al achter de rug hebt.

Hebben jullie al een gesprek gehad dan? anders zou je dit nog even

na kunnen vragen en daarbij kun je dit ook nog vragen tijdens de behandeling.

In ieder geval veel succes!

 

Disi,

Woensdag komt bijna in zicht.......

 

Nog bedankt voor jullie lieve reactie's, morgen even afwachten maar ik

ga er vanuit dat ik morgen de pregnyl/ovitrelle mag zetten!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,hoi,

 

Nieuwe meiden... allemaal welkom!!! Het gaat weer spannend worden he?

 

Danielle... gaaf, 2 embryootjes. Goed op ze passen he? ;-)).

 

En Hermien, spannend, komt nu erg dichtbij he?

 

Hier verder geen groot nieuws te vertellen. Alleen dat het gisteren al weer 2 jaar geleden was dat ons meissie is geboren. Tjonge, wat gaat dat snel! Weet nog als de dag van gisteren dat ik de pil aan het slikken was voor de 1e icsi poging... En nu mag ik wrs. dit weekend weer beginnen.... Ik voel mijn borsten al weer groeien... het zit er weer aan te komen. Ook de lekkere trek is al weer gesignaleerd.... weet tijd voor een menstruatie. Hopelijk voorlopig de laatste echte!

 

Groetjessssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hildever,

Oja stom van me, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochtertje!

Leuke verjaardag gehad?

Ja de tijd vliegt.....hopelijk is er voor jullie nog een wonder weggelegd en kunnen

jullie gauw weer van start!

 

Disi,

Veel succes morgen!! ga voor je duimen!!

 

Danielle,

Hoe vergaat het wachten bij jou?

 

Ik ben vanmorgen weer voor een echo geweest en het zag er

allemaal goed uit.

mijn bms zat op 9.1 en eicel was nu 19 mm, dus we zijn er helemaal

klaar voor, hahaha

Ik heb vanmiddag de ovitrelle gezet en zondag krijgen we het

verlossende telefoontje of onze cryo het ontdooien heeft gehaald!

Ik vind het vreselijk spannend, maar we moeten maar gewoon afwachten.

En als dat goed is gegaan dan hebben we dus maandag de tp!

 

Liefs Hermien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hermien, jeetje wat spannend zeg!! Voor jou dubbel op!!

Ik snap het nog niet helemaal die cryo terugplaatsing, het is dus de bedoeling dat het eitje die nu in jou zit wel gaat springen?

En waarom ontdooien ze jou cryo dan pas zondag???

 

Hildever, gefeliciteerd!!! Ik hoop inderdaad voor jou dat dit jou laatste menstruatie mag zijn en dat je misschien nog zo'n prinsesje krijgt.

 

Hier gaat het wachten goed hahaha, word alleen gek van het thuis zitten.

Wil morgen dan ook weer een half dagje gaan werken, kijken hoe het gaat, ik zit alleen maar de malen thuis!

Mijn man is het alleen hier helemaal niet mee eens :S

Hoelang de de punctie gingen jullie weer aan het werk? Het verschilt natuurlijk per persoon, ik voel mijn eierstokken nog wel, maar die voelde ik ook als ik aan het stimuleren was..

 

liefs Danielle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Vanmiddag hebben we "het gesprek" gevoerd en het blijkt dat ik hormonaal gezien nog een jonge meid ben! Ze willen in Zwolle graag verder met ons en wij met hun dus....................eind maart gaan we weer starten! We waren uiteraard erg blij met het nieuws, want veel zin om naar DD te verkassen hadden we niet!

 

Ondertussen lees ik dat er hier heel wat is gebeurd zeg!

@Danielle; 2 mooie embryo's in je buik?? Wauw meid...gefeliciteerd! En succes in de ww he? Ik heb destijds mijn punctie op vrijdag gehad en ben toen dinsdags weer gaan werken (maandag's was het 2e paasdag).

 

@Hermien; spannend voor jullie zeg! Ik voelde dat vandaag ook een beetje zo van: het is erop of eronder.....ik duim voor een goede afloop bij jullie!

 

@Hildever; gefeliciteerd met je dochter! Ik lees dat je al bijna weer van start gaat....ik weet nog wel dat je mailde dat je in februari weer dacht te starten. Voor mij lijkt het "gister" voor jou waarschijnlijk als eeuwen geleden;) Veel succes he?!

 

@Disi; ik lees in je handtekening dat jullie morgen evaluatiegesprek hebben! Succes....en wie weet gaan we samen starten in Maart?

 

@Chan88; welkom!

 

@Annemarie; hoe gaat het nu met je? Hoop dat je minder last hebt van je buik!

 

@Chris; hoe gaat het bij jou?

 

 

Ik hoop niemand te zijn vergeten......

 

Allemaal fijne avond!

 

Liefs Esly!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Esly,

Oh wat fijn goed nieuws!

En nu kunnen jullie dus weer van start in maart, super!

Voor je het weet is het weer zover, hopelijk gaat dat hem worden!!

 

Chris,

Ja, weet jij al weer wat meer?

 

Danielle,

Ja vandaag de ovitrelle gezet, daarmee kunnen ze de eisprong plannen

en waarom ze pas zondag ontdooien dat is volgens mij omdat de embryo

ook al wat ouder is, en tussen de punctie en tp zitten ook altijd wel

een paar dagen.

Ze zullen we wel weten wat ze doen, hahaha!

En wat betreft je werk? Je moet doen waar jij je goed bij voelt want jij

weet alleen hoe jij je voelt, sterkte!!

 

Hermien

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Hermien, spannende dagen voor jou. Hopelijk een goede ontdooiing. Dat blijft altijd spannend.

@ Esly, wat fijn dat jullie door mogen in Zwolle. DD is logistiek al zoveel lastiger. En als jullie ook nog steeds vertrouwen hebben in het Zwolse team, dan lijkt mij dit een goede match.

@ Disi, succes morgen met jullie gesprek. Hopelijk een positief gesprek.

@Chan88, welkom hier.

@Danielle en Annemarie, weer een wachtdag voorbij.

 

Ik kan niet wachten totdat ik over twee weken weer bloed mag prikken en meer weet. Op het werk gaat het soms alleen maar over baby's, dus daar heb ik het wel eens even moeilijk mee. Ik merk vooral dat ik er ongeduldig van wordt, want ik wil nu zelf ook wel eens aan de beurt zijn om zwanger te worden. Voor mijn gevoel heb ik er ook meer " recht op", omdat ik al sinds 2007 een kinderwens heb. In de tussentijd probeer ik maar genoeg te sporten en ik ben begonnen met een cursus Spaans voor beginners bij de LOI. Ik heb altijd al Spaans willen leren, sinds ik op vakantie ga naar Spanje. In deze twee dingen probeer ik mijn afleiding te vinden. En gelukkig wordt thuiswerken steeds meer gestimuleerd op mijn werk. Dus dat ga ik ook vaker doen.

Wat doen jullie als afleiding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chrish,

Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijker is als je collega's

het steeds over zwangerschap en kinderen hebben.

En soms kun je hier ook beter mee om gaan dan de andere keer.

En ja jij hebt er ook meer recht op, je wacht nu al zo lang.......

Fijn dat je nog een beetje afleiding kunt vinden en als ik het goed begrijp

kun jij dit zomer vloeiend spaans, hahahah!

Ik wens je nog even sterkte en hopelijk goed bericht over 2 weken!

En denk goed aan jezelf he'!!

 

Hermien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chrish dikke knuffel voor jou! ik heb nu makkelijk praten natuurlijk met 2 kindjes, maar begrijp heel goed wat je bedoelt. Ook ik heb dat gevoel gekent van "het recht hebben op..." voor ik zwanger van onze oudste was en anderen om me heen zag die eerder dan ik zwanger raakten. Ik hoop dat jullie heel gauw een kindje in de armen mogen sluiten die dit lange wachten meer dan waard zal zijn!

 

Hermien, wat fijn dat het goed was vandaag! Op naar zondag en maandag, ik duim voor je voor een mooi ontdooiend(t?) cryootje

 

Esly in maart weer van start. Ik denk niet dat wij dat gaan redden. Succes meis met (ook je psychische) voorbereiding op de poging!

 

Ik ga afsluiten, op naar morgen!

 

Liefs Disi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes, Noekie, gaaf!!!

 

Fijn Hermien, dat het al weer zo snel gaat. En eh, ik hoop echt dat het deze keer gaat lukken.

 

Esly, mooi dat jullie in Zwolle verder kunnen! Hihihi, en eh, voor mij gaat het allemaal best snel hoor. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nu op zich ook minder mee bezig ben als de vorige keer. Maar dat heeft er wrs. ook wel mee te maken dat wij al het geluk hebben dat het al een keer een mooie dochter tot resultaat heeft gehad, waar we nog steeds van mogen genieten! Dat zorgt dat je dagen ook sneller gaan denk ik.

 

Danielle, ik werkte niet de vorige keer dat we het ICSI proces ingingen, dus ik kon heerlijk rustig aan doen.

 

Meiden, mijn lichaam heeft me helemaal verrast... Ik had vannacht al wat buikpijn en vanmiddag een zere rug. Maar ik dacht die rug kwam omdat ik in een ongelukkige houding bezig ben geweest een nieuw fietsstoeltje met een extra bevestigingsbeugel op mijn fiets te monteren. Maar tot mijn grote verbazing ben ik al ongesteld! En niet de rustige aanloop er naar toe (zoals normaal, eerst oud bloed, licht roze en dan eens doorbreken), maar gelijk gewoon vers rood, en meer dan een inlegkruisje vol in 2 uur... Dus de eerste pil is geslikt en morgen maar eens bellen. Hoor ik dan gelijk meer over mijn schema... Ben benieuwd!

 

Groetjesssssssssss

Groetjessssssssss

 

ChrisH ja, het is en blijft altijd moeilijk he, als je er zo lang op moet wachten! Ik hoop dat je er niet te lang meer op hoeft te wachten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hildever,

Geweldig zeg, dus je kunt al van start!!

Wat kan je lichaam je dan weer voor de gek houden he'!

Maar deze keer is dat niet zo'n probleem toch?

Op naar het schema......

 

Disi,

Ja, ik ben ook zeer benieuwd!

Ik hoop dat jullie een fijn gesprek hebben gehad!

 

Noekie,

Fijn dat alles er goed uitzag en dat jullie nu verder kunnen!

op naar de 1e fm!!

 

Hermien

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Chan88, Welkom bij dit Zwolle hoekje! 6x IUI, das niet niks! betekend escape naar ICSI, dat wanneer op het moment dat jou man zaad inlevert en het kwalieteit os toch niet zo goed dat ze dan alsnog ICSI gaan doen?

 

@ Danielle, hoe gaat het met je? Ben je alweer aan het werk gegaan? Ik ken dat hoor! Ronald wilde ook dat ik nog even thuis bleef. Ik ben maandag begonnen met 3 uurtjes en dinsdag ook 3uurtjes + 's avonds een vergadering en vandaag 6.5uur gewerkt. Morgen weer 7 uurtjes werken en vrijdag ben ik 's middags lekker vrij. Gewoon aan jezelf denken en niet over je grenzen heen gaan.

 

@ Disi, Hoe gaat het met je? Hoe was je gesprek vandaag? Heb aan je gedacht..

 

@ Hermien, Jeetje wat gaat het allemaal snel met je! Jij mag nu gaan wachten tot zondag... Ik hoop zo voor jullie dat je maandag de terugplaatsing hebt! Ik blaas heeeeeeeel veel positieve energie naar de vriezer van Zwolle :)

 

@ Hildever, Jou meid is alweer 2 jaar geworden. Welkom in de peuter(puber)tijd :) Gaat ze ook naar de peuterspeelzaal? Heb je een leuk feestje gehad? Ze is vast lekker verwend. JeeeJ de eerste pil is weer binnen!

 

@ ChrisH, dat gevoel dat jij nu aan de beurt bent, ik denk dat iedereen dat gevoel kent. Ik werk in een team van 17 vrouwen. Wij zijn nu een jaar bezig voor een 2e. 1 collega is net afgelopen week terug van verlof (2e kindje), andere collega is net op verlof gegaan (1e kindje), weer een andere is nu 14 weken zwanger(3e kindje) en nog een andere is net 10 weken zwanger(2e kindje). En dit allemaal in de tijd dat ik ook zo graag een broertje of zusje wil voor onze Yorick. Pffff,...

 

@ Noekie, wat fijn dat je groen licht gekregen hebt! De eerste spuit is weer een feit, en voor je het weet is het dinsdag en lig je er weer. ;)

 

Hier gaat het op zich wel okey. De eerste week is voorbij! Vanmiddag hele dag beetje een gammel gevoel op de maag gehad. Borsten zijn wat gespannen. Ach ik zeg maar zo: Lang leve de Utrogestan! Ik blijf nuchter en probeer niet van alle krampjes te schrikken. Wel is het 'broekloeren' weer begonnen.

 

xxx

Annemarie

 

@

Link naar reactie
Delen op andere sites

Annemarie84, het is en blijft spannend he?

 

Nou, vanmorgen gebeld. Gisteren begonnen met de pil, dus de dame zei: dan moet je die minimaal slikken tot 2 maart... Dat kan. 27 Februari de decapeptyl zetten, 10 maart de uitgangsecho....

 

Ik had niet gedacht dat ik in februari al zou mogen spuiten....

 

Het gaat nu rap!

 

Groetjessssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden