Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dan ben ik benieuwd of hij voor woensdag al 'om' is of dat er idd een pretecho bureau aan te pas moet komen... Zou je hett komende week ook zelf op de echo kunnen zien (aangezien ze alles zo gedetailleerd in beeld brengen)?

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik denk/vrees dat ze het ons wel zullen vragen of we het willen weten, en zo niet, snel aan het gebied voorbij zullen gaan...

Nee, mijn missie is om KatMan om te krijgen, maar ik weet uit ervaring dat aandringen averechts werkt...

Mochten we het zelf weten, dan zullen we het toch geheim houden. Dat heb ik KatMan al bij voorbaat moeten beloven.

Geplaatst

Dus we moeten toch nog een week of 20 geduld hebben.... je mag altijd pb'en hoor... (hoezo helemaaaaaal niet nieuwsgierig ;)

Geplaatst

Haha... Als ik dát zou doen, zou ik niet alleen het basisprincipe van onze relatie onderuit halen, maar ook zelf geen oog meer dicht doen...

Geplaatst

Helaas kunnen ze in Zwolle er niet achterkomen wat de oorzaak van de aanvallen is geweest. Uit de onderzoeken die zijn gedaan, blijkt dat hij kerngezond is. De kinderarts heeft er vertrouwen in dat het goed zal gaan met Jasper. Wij willen nog een vervolgonderzoek, een polysomnografie, in een academisch ziekenhuis laten doen. Welke dat is, weten we nog niet. De kinderarts zou gaan rondbellen. Zelf had ik geopteerd voor Maastricht, omdat ze daar een centrum hebben voor ademhalingsstoornissen bij kinderen. Het liefst neem ik hem mee naar huis, maar we vertrouwen Jasper nog niet.

Geplaatst

Katalaya, wat ontzettend herkenbaar om te lezen. Wij hadden namelijk precies het zelfde in mei van vorig jaar. We kwamen toen ook een ander stel tegen van dit forum, zij hadden goed nieuws, wij mochten verslagen naar huis het hartje was namelijk gestopt met kloppen.. Ondanks het feit dat ik super blij was voor het andere stel droomde ik er wel van dat wij nu eens aan de ''beurt'' waren..... Nu lees ik dus dat jij precies het zelfde had, en het is gelukt!!!

Wij waren ook super zenuwachtig voor de 20 weken echo, het is natuurlijk niet niks wat er allemaal in dat laboratorium gebeurd. En eigenlijk moet ik je zeggen dat ik de angst heb gehouden tot dat ons mannetje in mijn armen lag. Het blijft zo'n wonder!!

Veel succes woensdag, ik ben benieuwd of KatMan om is voor de echo :)

P.s ik lees net je handtekening, wij zijn ook zwanger geraakt van ivf poging 2 en het cryo'tje ligt nu te slapen op mijn mans borst.. :)

Mare, ik heb echt bewondering voor jou. Zo sterk als je bent, ik gun het ook jullie zo. Het forum heeft bij destijds ook erg geholpen tijdens de behandelingen, tegenslagen en miskramen. Wonderbaarlijk dat je via internet zulke banden op kunt bouwen. Ik wil jullie een heeeeeele fijne vakantie toe wensen, geniet ervan en daarna vol goede moed naar Gent. Het gaat goed komen, ik voel het!

Chrish, heel dubbel en begrijpelijk dat jullie het nog niet vertrouwen om Jasper mee naar huis te nemen. Ik hoop dat er in het academisch ziekenhuis wel ''iets'' uitkomt, het zou toch wel ergens vandaan moeten komen??

Geplaatst

Chris, wat een dubbel gevoel moet dat zijn. Blij dat hij 'kerngezond' is, maar tegelijkertijd de angst na alles wat gebeurd is (en wat er eventueel weer kan gebeuren). Ik snap dat jullie vervolgonderzoek willen laten doen. Wat houdt het onderzoek in dat je noemt (polysomnografie)? Hopelijk krijgen jullie snel meer duidelijkheid.

Danielle, bedankt voor je lieve reactie. Sterk zijn... zo voelt het voor mij lang niet altijd zo. Maar ik blijf aardig op de been en dat is volgens mij al heel wat. En ik blijf hoop houden zolang we nog niet definitief besloten hebben om te stoppen. Gisteren wezen bbqen bij vrienden. Was erg gezellig. Zij is zwanger en ging aardig gelijk op met mij. Toch wel raar en confronterend om te zien dat zij nu echt een buikje begint te krijgen en dat er steeds meer babyspulletjes in hun huis beginnen te verschijnen... mixed emotions, want ik echt super blij voor ze (maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen).

Geweldig om in jouw berichten te lezen dat jullie zo genieten van jullie kleine ventje!

Kat! op naar woensdag!

Fijne dag (met hopelijk aardig wat zon) allemaal!

Geplaatst

By the way. Wat vinden jullie van de isala klinkieken in Zwolle wat betreft de vruchtbaarheidsbehandelingen? Zijn er klinieken die beter zijn, die vlotter en nauwkeuriger werken? Zo ja, dan hoor ik die graag? Hoe lang duurt een vruchtbaarheidsbehandeling gemiddeld? En wat vinden jullie van de artsen cohlen, blankenstijn en ...kucher? Hebben jullie daar ervaring mee en wat doen dezen goed of niet goed?

Groeten

Geplaatst

Ik weet niet zo goed wat ik moet. Ik wil Jasper thuis hebben, want ze zijn klaar met onderzoeken in Zwolle. Maar thuis vertrouw ik het niet. Mijn man is bezig met het regelen van thuisapparatuur om Jasper te kunnen bewaken. Het ziekenhuis is daar terughoudend in. Ik hoop dat de kinderarts gelijk heeft en dat er geen aanvallen meer te verwachten zijn, maar ik durf hem nog niet mee te nemen. Aan de andere kant doet hij het al een aantal dagen weer zo goed, hij is zo vrolijk. Ik wil niets liever dat hij thuiskomt en dat we thuis een vervolgonderzoek kunnen afwachten.

Geplaatst

Hoi Oke,

Ik moet zeggen dat ik echt super tevreden ben over de behandelingen en begeleiding die we in Zwolle krijgen. Deskundige artsen en alles is bespreekbaar. Ze zien ook de 'mens' achter de patient en dat vind ik erg belangrijk. Een menselijke benadering met humor, maar ook serieus en doortastend waar nodig. Natuurlijk moet je zelf altijd 'scherp' blijven en zou je willen dat behandelingen sneller gaan, maar dat is bij elk ziekenhuis het geval.

Ondanks dat ze me nog niet blijvend zwanger hebben gekregen dus wel tevreden!

Hoelang een vruchtbaarheidsbehandeling duurt is afhankelijk van de behandeling die je ondergaat (OI, IUI of IVF/ICSI). Er vinden eerst vruchtbaarheidsonderzoeken plaats om te bepalen welke behandeling nodig is. een goede tijdsindicatie kan ik je dus niet geven.

Een groot voordeel van Zwolle vind ik dat de fertiliteitsafdeling gescheiden is van de gyn. afdeling. Iedereen die op de fert. afdeling te vinden is, heeft dus met vruchtbaarheidsproblemen te maken en je zit dus niet tussen de (hoog) zwangeren.

In Nederland mogen bepaalde behandelingen (nog) niet plaats vinden ivm wetgeving, maar in het buitenland wel (zie topics over buitenlandse ziekenhuizen). Het is dus een beetje afhankelijk van welke techniek nodig is of je in Zwolle op de juiste plek bent. Maar alle 'basis/standaardbehandelingen' bieden ze wel.

Dames, dit is mijn ervaring. Kijken jullie er ook zo tegen aan?

Ben je onder behandeling bij de fertiliteitsafdeling van de Isala? Of zijn jullie van plan deze stap te zetten?

Geplaatst

chris, wat een moeilijke beslissing zeg....natuurlijk wil je hem graag thuis hebben, maar wel op een verantwoorde manier. Welke apparatuur kan je regelen om hem in de gaten te houden? Wat is de reden dat het ziekenhuis hier terughoudend in is?

Je zou uit angst thuis bijna non-stop naast z'n bedje gaan zitten, maar dat is ook niet vol te houden... het vertrouwen moet eerst langzaam weer groeien...

Hoe denkt jouw man hierover?

Geplaatst

@danielle: grappig, jij herkent het 'stokje overnemen verhaal'. Ik had bij mijn 12 weken echo Mare kunnen tegenkomen, omdat we er op dezelfde dag moesten zijn. Ik weet dus al iemand voor 'mijn' stokje...

@oke: Ik ben zeer tevreden over Zwolle. Er zijn momenteel vrijwel geen wachtlijsten. De artsen zijn professioneel, maar menselijk. Een goede mix tussen humor en serieus. Tuurlijk wordt er wel eens een foutje gemaakt, maar ook altijd met goede wil opgelost. Mijn ervaring is dat ze echt naar je luisteren, en je wensen serieus nemen en waar mogelijk er aan tegemoed komen.

Maar misschien is mijn mening een beetje gekleurd door het resultaat..?

Geplaatst

@kat, Thanx! Ja, we hadden elkaar idd kunnen treffen!

Denk dat het wel meevalt met de 'gekleurde mening', want je was altijd wel positief over zwolle, ook in mindere tijden. Ik deel jouw mening.

Geplaatst

Oh ja, ik had een pb van Esly, jullie krijgen allemaal de groeten van haar! Ze komt nog maar weinig op het forum, nog te confronterend. Pb leest ze wel.

Geplaatst

@ Mare, ik weet niet precies waarom het ziekenhuis terughoudend is. Zij kunnen geen oorzaak vinden. Dat kan. Maar ga dan niet doodleuk zeggen dat die aanvallen naar verwachting niet meer terugkomen. Het zijn er notabene 17 geweest verdeeld over 9, 18 en 19 juli. En garanties geven kunnen ze niet. Ze zien een vrolijke baby. Dat klopt. Maar Jasper is altijd een vrolijke baby, ook voor 9 juli en ook in de periode tussen 9 en 18 juli. Dus schijn bedriegt volgens ons. In ieder geval zouden we een saturatiemeter (om zuurstof te meten in zijn bloed). willen hebben met piepers erbij. Als hij dan grijs wordt, dan krijgen we een seintje via de pieper en kunnen we eerste hulp verlenen om hem te helpen sneller uit zijn aanval te komen. Het ziekenhuis hecht er veel waarde aan dat hij altijd zelf uit zijn aanval komt. Dat klopt, dat is tot nu toe altijd gebeurd. Maar wat als hij dat een keer niet doet? Als ik geen apparatuur heb, dan ga ik voortdurend naar hem kijken. Dan kom ik niet meer toe aan andere dingen. Zijn hart blijft wel kloppen tijdens zo'n aanval, maar hij stopt even met ademen. Daardoor krijgt hij geen zuurstof meer in zijn bloed en wordt hij grijs. Mijn man denkt er hetzelfde over. Het zou fijn zijn als het ziekenhuis een indicatie voor thuismonitoring wil geven, want dan vergoedt de verzekering dit alles. Maar anders betalen we het zelf wel. Vaststaat dat Jasper daar niet tot in de eeuwigheid kan blijven en dat willen we ook niet.

Eerst willen we kiezen voor vervolgonderzoek. Pas als een academisch ziekenhuis ook geen oorzaak kan vinden, maar ons een goede onderbouwing geeft, dan kan ik me erbij neerleggen dat die alte aanvallen bij Jasper horen.

Geplaatst

Chris, het blijft een heftig verhaal zeg. Ik kan jullie gedachtengang goed volgen en hoop dat jullie een indicatie voor thuismonitoring krijgen. Hopelijk krijgt Jasper snel aanvullend onderzoek en krijgen jullie meer duidelijkheid. Sterkte!

Oke, hebben we je verder kunnen helpen?

Geplaatst

Kat, Superrrrr! Nu los op al het babyspul!!

Dames, ben ff afwezig ivm vakantie, maar daarna 'vlug weer terug'! En misschien hebben we zelfs wel WiFi op locatie, geen idee.

Geplaatst

Morgen gaan we naar het AMC. Jasper wordt daar verder onderzocht. Hij heeft inmiddels ook een mri gehad en urineonderzoek. Morgen hopelijk snel een gesprek met de artsen van het AMC. Met Jasper gaat het nu goed. Hij is alweer een aantal dagen aanvalvrij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden