Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gaat goed! Al heb ik de laatste dagen wat meer last van mijn onder rug,maar dat hoort erbij ;-)

de warmte ja dat mag wel een tikkie minder worden

hoe gaat het bij jou, al nieuws over de studie?

• 3 weken later...
Geplaatst

Gisteren zijn wij opnieuw ouders geworden van een gezonde zoon met de naam S.enn.

hij weegt 3830 gram en is heerlijk tevreden!!

Geplaatst

Awh vervelend maar fijn dat hij net voor het mooie weer is gekomen.. nu lekker genieten:) hier gaat het goed! Ik Ben na wat gezeur goedgekeurd voor de studie dus over 2 weken zal ik hiermee starten met hopelijk meer eitjes en betere kwaliteit zodat se blijven plakken

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Geplaatst

Omdat ik de eerste ben gaat het nogal rommelig.. ik ga een nieuw medicijn gebruiken wat nog niet in nederland is wat hopelijk meer eitjes zal laten rijpen en betere kwaliteit

• 4 weken later...
Geplaatst

Eslief, wat spannend!! Ik hoop echt dat dit nieuwe medicijn bij jou aanslaat en je de wereld aan eitjes krijgt ;) Hoe staat het er nu voor?

Wauw Sas, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon S.enn! Onze zoon was in het begin ook vaak verkouden, dat is inderdaad zo sneu. Je kunt zo weinig doen hé, voordeel is wel dat hij nu (bijna) nooit meer verkouden is. Maar goed, daar heb je nu vrij weinig aan. Hoe vindt jullie dochter haar kleine broertje??

Moi, gefeliciteerd met jouw zwangerschap. Lekker genieten.

Ik schaam me diep, ik ben echt al een aantal maanden hier niet geweest. Er is in de tussentijd veel gebeurd. Gesprek gehad met Nowee, direct gestart met de pil. Vervolgens gestart met de Lucrin en later Gonal-F. Ondanks dat het maar 75 eenheden waren op het randje van overstimulatie. Op de één of andere manier denkt mijn lichaam altijd dat het 30 eitjes aan moet maken.. Uiteindelijk had ik 12 ''grote'' en verder heel veel kleintjes. Punctie gehad op 3 aug. en op 6 aug. de terugplaatsing van een mooi 8-cellige embryo. Kortom, op dit moment weer in de wachtweken. Zo killing.... Gister een brief gekregen dat er nog 2 embryo's ingevroren konden worden, dus dat is super.

Volgens van der Kamp mocht ik 15 dagen na de terugplaatsing testen, dat is wel erg laat toch??? Pffff Ik weet het niet meer zo goed m.b.t. de andere puncties en pregnyl. Cryo's teste ik altijd al na 8 dagen, maar nu zit je natuurlijk met de pregnyl. Wanneer testte jullie??

Ik houd jullie nu echt op de hoogte :)

Groetjes

Geplaatst

Spannend danielle!! Ik mag maandag voor een echo en bloedonderzoek en dan start ik deze week met het tweede testmedicijn.. zelf teste ik altijd rond wd 8 maar ik ben een vroegtester;) maar 14 dagen na de punctie was voor mij altijd de dag die ik aanhield dat er iets te zien moest zijn op de test.. spannend hoor.. zet hem op!

Sas hoe is het met je kanjertjes?

Geplaatst

spannend danielle! Ik mocht ook pas 15 dagen na tp testen, heb uiteindelijk 15 dagen na punctie getest, omdat ik er van overtuigd was dat ik ongi ging worden en ik de teleurstelling voor wilde zijn... maar gelukkig.

Eslief, wat spannend zeg, succes.

Geplaatst

Daniëlle, ik bemoei me er ook even mee...Heb je niet zo'n mooie folder gekregen? De tekst staat ook grotendeels op de website: testen 18 dagen na de punctie en bij een negatieve test zonder dat je bent gaan vloeien doorgaan met de utrogestan en twee dagen later nog eens testen. Ik heb me daar steeds aan gehouden. Rondlopen met de gedachte dat er misschien een wonder plaatsvond in mijn buik, was voor mij gemakkelijker dan depri zijn door blanko testen door te vroeg testen of het risico op vals positief door de pregnyl. Op deze site kom ik veel vroegtesters tegen en ik vraag me steeds af wat ze zichzelf aandoen maar iedereen moet natuurlijk doen waar ze zich goed bij voelt. Heel veel succes in ieder geval en ook superfijn dat jullie twee bonuskansen in de vriezer hebben! Ik ben zelf inmiddels 8 1/2 week zwanger van zo'n bonuskans!

Geplaatst

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik test altijd vroeg geeft mij juist hoop ieder zijn ding.. ikzelf kan goed relativeren als hij nog wit is en weet precies wanneer de pregnyl eruit is dus geen valse test voor mij:) maar idd het ziekenhuis zegt 18 dagen na punctie dan moet hij ook echt positief zijn anders kan je er echt vanuit gaan dat het niet goed is. Maar 14 dagen na punctie is wat de meeste aanhouden.. als hij dan nog wit is mag je nog wat hoop houden maar dan gebeurd het bijna nooit dat hij nog positief word

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden