Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oohh ja?? Ik vindt haar echt super leuk, zo meedenkend en empathies ook! Grappig hé dat iedereen het anders ervaard. V/d Kamp is ook helemaal leuk en Blankenstein is ook echt onze favoriet. Ze zag ons lopen vorige week en kwam naar ons toe om te vragen hoe het met me ging omdat ze hoorde dat ik was opgenomen, dat is toch super!

Ahh Annemarie, dan gaan we elkaar misschien zien. Wij moeten om 16.00 uur, waarschijnlijk na jou. Spannend!

Aahh Eslief het komt echt dichtbij hé, ik duim ook voor je! Toitoitoi

Ik ben echt kotsmisselijk! Heerlijk. Heb vandaag al twee keer boven de pot gehangen, er komt alleen nog niks uit. Lijkt echt op onze vorige zwangerschap, vanaf 7.5 week ging ik los tot aan +/- 30 weken.. Dus ik ben benieuwd!

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh leuk Danielle! Ik ben echt mega zenuwachtig... ik heb echt nergens last van alleen heel erg moe. Val overdag zomaar in slaap op de bank en heb gewoon nergens energie voor.

Maar is dus nog hoop dan ik me over een week heel erg beroerd ga voelen hahaha! Weet je ook met wie je de afspraak hebt? Ik heb namelijk geen idee wie de echo doet 😊

Geplaatst

Ja bij Nowee ;-) komt vast allemaal goed! Bij de een begint de misselijkheid sneller dan bij de ander.

Spannend he, nog een weekje wachten, je geduld wordt op de proef gesteld!

Geplaatst

hihi dat broekloeren.. pppffff. Ik heb dat ook nog heel lang gedaan hihih.

Danielle hoest nu?

Eslief hoe gaat het met jou?

Sas hoest? wat vervelend zeg nog zo lang spuiten.

Hier gaat het goed. 37 weken dus het schiet op, dus ook maar weer broekloeren hihih. Het komt nu zo dichtbij dat ik het ook wel eng vind en het eigenlijk nog steeds niet kan geloven. Soms zie ik mezelf in een raam of spiegel en dan besef ik weer dat ik het ben met die dikke buik en dat wij straks echt een kindje krijgen. Maar het echte besef is er nog niet en dat vind ik best eng. Herkennen jullie dit? mijn man heeft het helemaal niet. Het is gewoon zo, dat zie je toch zegt hij dan.. en dat klopt ook zeker. maar we hebben er zolang voor gevochten ....

Geplaatst

Hoi mama2009. Ik had bij mijn zwangerschap van mijn zoontje niet veel zorgen. Heet leek wel alsof ik er helemaal geen rekening mee hield dat het ook mis kon gaan. Tot aan de 20 weken echo... Toen kregen we te horen dat het kindje een hartafwijking had. Vanaf toen bestond mijn zwangerschap aan heel veel echo's bij de cardioloog en zorgen of Yorick het zou halen en hoe het zou aflopen...

Maar toch genoot ik enorm van het zwanger zijn. Ik was zo trots!

Ik ben benieuwd of dit ook gevolgen heeft op deze zwangerschap. Ik bedoel of ik wel naar de verloskundige ga of onder controle in het ziekenhuis blijf.

Geplaatst

mama spannend!! nog eventjes.......

hier alles goed ons ventje alweer 9 wk geweest en hij doet het super, sinds een dikke week slaapt hij echt door tot smorgens 7:30/8:30

dus de avonden en nachten weer lekker slapen :-)

hij is vrolijk en lacht veel, zijn zus is ook nog steeds er trots !

eslief hoe gaat het ? wacht dag 9 spannend!

Geplaatst

Hallo meiden,

Mag ik hier mee komen schrijven?

In het kort even mijn verhaal: We proberen nu ruim 2 jaar zwanger te worden. Na een half jaar via de HA een semenanalyse aangevraagd omdat ik het vermoeden had dat de zwemmers van manlief niet optimaal zouden zijn. Hij is pas op zijn 20e geopereerd aan een niet ingedaalde zaadbal namelijk. De uitslag van de semenanalyse was dramatisch en vervolgens zijn we doorgestuurd naar de gyn. Hij gaf aan dat hij dacht dat de uitslag niet klopte, alles was dood namelijk. Dus, nieuwe analyse gedaan en toen waren er 24 miljoen zwemmers (!). Mijn schildklier bleek iets te traag te werken, dus aan de thyrax. Half jaar later toch de mmm in gegaan, onderzoeken gehad en alles zag er goed uit hoewel mijn cyclus iets onregelmatig was. Daarom 7x clomid gebruikt en vervolgens 2x IUI. De 1e IUI kregen we echter het bericht dat er maar weinig goede zwemmers overgebleven waren na de opwerking, 1 miljoen. 2e IUI was het nog slechter, maar 600.000 dus zijn nu doorverwezen naar Zwolle voor IVF. De gyn heeft maandag de verwijzing gefaxt (nou ja, ik hoop dat hij dat die dag gedaan heeft) en nu moeten we wachten op de oproep voor een intake.

Ik heb gelukkig veel goede berichten over Zwolle gelezen en aan jullie berichtjes te lezen zijn jullie ook wel tevreden of niet? Zijn ze in Zwolle een beetje vlot met het inplannen van intake en de behandeling?

Ik wens jullie allemaal heel veel succes, ik las dat er een aantal zwangeren hier in het topic zitten. Gefeliciteerd! Dat geeft weer hoop:)

Liefs Cerah

Geplaatst

cerah, spannend hoor!

Mijn ervaring met zwolle is erg goed!intake kregen wij behoorlijk snel na de aanvraag, wanneer je kan starten met ivf ligt aan de wachtrij.

als je op isala.nl kijkt kan je de wachttijd zien :-)

heel veel succes.

eslief hoe gaat het?

danielle en hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Hi Meiden,

Allereerst Eslief, jij mocht toch vandaag bloedprikken???? Ik zit al de hele week aan je te denken, hoe gaat het met je????

Cerah, welkom! Wij hebben ook goede ervaringen met Zwolle. Allemaal oprechte mensen die strijden voor één ding en dat is voor een zwangerschap. Wat ik erg fijn vind is dat je niet gewoon op een gyn afdeling zit. Tussen alle zwangeren kan ook heel confronterend zijn. Wij kregen ook al snel een intake, wachttijd was toen ongeveer 3 maanden. Maar dat is nu al een tijdje terug ;-) afgelopen keer hadden wij geen wachttijd.

Wauw Sas, lekker doorslapen bij week 9! Heerlijk!

Lekker optimaal genieten!

Mama, vanaf nu mag je lekker thuis bevallen. Wil je dat ook? Ik snap helemaal wat je bedoeld, bij mijn eerst zwangerschap had ik dat ook. Zelfs na een week toen hij in het wiegje naast ons lag, geloofde ik het nog niet.

Annemarie, hoe is het met de zenuwen??? Hebben jullie het al aan iemand verteld of nog niet?

Met mij gaat het goed. Vandaag weer iets te veel gedaan en dat moet ik nu bezuren ;-) Buikje gaat nu ook al een beetje bollen.. Beetje zenuwachtig voor maandag, toch weer spannend. Geniet van jullie weekend!

Geplaatst

Lief dat jullie eraan dachten.. helaas.. het is wel ingenesteld maar niet doorgezet en dus een vroege miskraam mijn hcg was nog maar 5 vandaag.. oktober lekker op vakantie en dan in nov vol goede hoop de volgende poging in

Geplaatst

Eslief wat balen zeg!

Maar het begin is er, nu lekker uit rusten en ontspannen en dan ontspannen aan een nieuwe poging beginnen!

Danielle spannend maandag.

Grappig dat het buikje wat komt nu.

Geniet er maar van

Ik mis hem alweer ;-)

Geplaatst

Aahhh nee bah Eslief!!! Ik had echt zo'n goed gevoel!!! Echt balen!!! Hoe was je eigen gevoel erbij, had je het al verwacht? Helemaal gelijk om eerst even lekker op vakantie te gaan, even jullie hoofd leeg! Ga je in november weet die nieuwe medicijnen nemen?

Geplaatst

Het was heel positief mijn gevoel:) de testen waren duidelijk.. en toen opeens begon ik te vloeien uit het niets woensdagavon.. de test werd iets lichter en toen wist ik het wel al.. vanochtend alles besproken en bloed laten afnemen.. en helaas.. het kwam niet hard aan wand ik wist het wel al.. maar toch ist weer ff een klap in je gezicht.. poging 3 is voorbij... nov ga ik gewoon menopur gebruiken geen testproduct.. zelf denk ik dat die wel eens te maken kunnen hebben dat het niet gelukt is.. ik had een testproduct inplaats van die bollen.. poging 4 is ook een laatste kans.. hierna wil mijn man stoppen.. we zit alweer zo lang in de hormonen enzo dat hij 2015 het wil afsluiten.. met of zonder zwangerschap

Geplaatst

eslief, wat balen zeg!!! Wat goed dat je lekker op vakantie gaat en daarna gewoon doen wat je gevoel zegt!!!

Danielle, rustig aan doen hoor!! Goed om jezelf denken!!

Sas, wat heerlijk dat hij zo goed doorslaapt!!! Fijn dat het herkenbaar is ....

Annemarie, hoe is het

Cerah Welkom. Bij ons ging het ook snel. In mei operatie gehad, juni intake voor ivf en begin juli brief gekregen dat ik in juli mocht starten met de pil.

Geplaatst

Annemarie, ben je ook vandaag gebeld voor het verzetten van de afspraak van morgen??? Of mag jij nog wel??? Ik hoop het wel voor je. Ik zal morgen even terug bellen om een nieuwe afspraak te maken, hadden veel zieken... :-(

Geplaatst

Wat balen voor jou Danielle! Ik ben niet gebeld en heb ook geen gemiste oproepen...

Misschien omdat het niet jouw eerste echo is dat ze inschatten dat jij wel even kan wachten? Ik weet het niet hoor... Oh jeetje zeg! Ik hoop echt dat ze mij morgen niet alsnog gaan afzeggen... ik trek dat niet hoor nog langer wachten... ik ben benieuwd wanneer jij wel heen kan.

Laat je het weten?

Geplaatst

Spannend.. ik denk dat ze anders wel gebelt hadden vandaag:) denk dat het komt omdat het de eerste echo is.. eindelijk jullie wondertje zien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden