Ga naar inhoud

3e ivf - 1e cryo poging

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Heb mijn pc door het mooie weer van het weekend niet aan gehad. Dus even bijlezen nu hè.

Joy en Manoah, join the club :-)

Heb precies hetzelfde euvel: voor de eerste keer 2 cryo's in één rietje.

Ben vrijdag (dag 11) voor een echo geweest. Follikel was 1,7 en bms 0,8. Zaterdag hebben ze de papieren naar de VU gefaxt en ik werd in de middag door het VU gebeld dat ik vrijdagochtend (25e) mag bellen of ik 's middags de tp heb. Hebben we eigenlijk een bruiloft van vrienden, maar dit gaat voor natuurlijk.

Moet jij vandaag voor een echo Manon?

'k Ga snel weer aan het werk.

Good luck meissies

Liefs

Natas

• Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag dames,

Manoha en Joy..succes morgen. Joy jij loopt dus voorop bij ons...morgen al de TP.

Zal voor je duimen dat t plakkers zijn.

Manoha..wat moet jij vroeg heen voor een echo...waarom is dat als ik vragen mag?

Heb jij medicatie er bij?

Natasja, Yep vandaag geweest voor de eerste echo (CD 12).

Was allemaal nog rustig zoals ik haar al voorspelde. Heb altijd vanmezelf een late eisprong..dag 18/19 zón beetje.

Donderdag weer komen dus.

Hoe kunnen ze bij jou al de datum prikken..snap t niet goed..ze kunnen de groei toch niet zo vooruit voorspellen. Kun je nu ook te vroeg een eisprong hebben?

Groetjes Manon

Geplaatst

Otje, Dank voor je welkom. Inmiddels hebben we vanmiddag gehoord dat de terug plaatsing morgen wel door gaat. Van de twee is er een subliem, de ander heeft het niet gehaald. Nu maar afwachten hoe de zaken er morgen voor staan, het kan ook maar zo weer anders gaan. Toch blijf ik wel positief hoor. Wel spannend. groet Joy

Geplaatst

Heb vrijdag (dag 11) de echo gehad en het VU belde zaterdag dat ik 's avonds de Pregnyl moest zetten (eisprong is dan op dag 14). Het duurt normaal gesproken vijf dagen voordat het embryo dan in je baarmoeder belandt. Dit proberen ze na te bootsen, vandaar dat ze op donderdag beginnen met het ontdooien. Moet dan vrijdagochtend bellen of er vrijdagmiddag een tp kan plaatsvinden. Weet het verder ook niet hoor, maar dit is wat ze mij vanuit het VU Amsterdam vertelden.

Joy wat spannend. Heb je ook Pregnyl moeten spuiten?

Liefs

Geplaatst

Joy spannend! Hoop dat de tp vandaag doorgaat maar we gaan van het positieve uit toch? Succes!

Manon ik heb een korte cyclus dus vandaar dat ik vandaag op cd 10 een echo heb. Arts zei vorige week dat ze mogelijk al iets kunnen plannen. Ik wacht maar af.

Als ik die dat Natasja op dag 11 al wist waar ze aan toe was dan hoop ik dat mijn echo van straks ook genoeg duidelijkheid geeft. Vind het ongrijpbare altijd wat lastig, steeds vrij nemen op m'n werk en me in allerlei bochten wringen....hebben jullie dat ook?

Geplaatst

Hoi meiden,

Voor iedereen die wacht op de terugplaatsing of het nieuws wanneer en of het gaat plaatsvinden veel succes.

Manoah, hoe was je echo vandaag?

Zelf heb ik vandaag een telefonische evaluatie met een arts uit het EMC gehad. Ook zij keken positief terug op onze 1e IVF. Hoog aantal eitjes en van zeer goede kwaliteit. Morgen ga ik beginnen met de LH-testen voor mijn eerste cryo-poging en daar had ik net een heel vaag gesprek over met die arts.

Bij ons hebben ze 3 cryo's in 1 rietjes ingevroren. De arts gaf zelf aan dat er een kans inzit dat er meer dan 1 cryo goed ontdooid zal worden. Toen ik vroeg waarom ze ze met 3-en hebben ingevroren terwijl ze hier zelf al zo over denken, kon hij hier niet echt een antwoord op geven. Wat moet ik nu doen als er meer dan 1 cryo goed ontdooid? Wij vinden het geen probleem om een tweeling te krijgen maar het schijnt dat er medisch nogal wat risico's kunnen zitten aan een tweeling-zwangerschap. Toen ik aangaf dat ik eigenlijk geen cryo die goed is wil 'weggooien' gaf hij aan dat ik er ook 2 terug mocht laten plaatsen. Medisch gezien raad hij het niet aan.

Maar stel nu toch eens dat ze alle drie goed ontdooien, dan kan ik er toch niet zomaar 2 laten weggooien??? Pffff, ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet doen.

Ik lees hier vaak dat men 2 cryo's terug laat plaatsen en dat ze hier in andere ziekenhuizen niet moeilijk over doen. Als die het wel doen, dan zal het toch wel meevallen met de extra risico's tov 1 cryo???? Wat moet ik nu toch doen?

Groetjes Dorine

Geplaatst

Dorine wij zaten met hetzelfde dilemma. Twee embryo's in 1 rietje, ook in het EMC.

Onze eigen arts adviseerde ze allebei terug te laten plaatsen. Ze zei letterlijk; stel je laat er 1 terugplaatsen en de poging mislukt dan blijf je voor altijd het gevoel houden dat je de verkeerde hebt weggegooid.

Maar hoe groot is de kans dat ze allebei goed ontdooien en dat ze allebei blijven zitten? Voor ons in ieder geval niet té groot....

Al zou het me niet verbazen dat het EMC er ook geen 2 terug wil plaatsen als ze het bij jou afraden....

Echo was nog niet heel veel op te zien. Donderdag weer terug.

Geplaatst

Hi Manoah,

Het is toch echt te bizar voor woorden dat ze in één ziekenhuis verschillende adviezen geven, niet te geloven. Ik heb vorige week (toen ik belde om door te geven dat ik wilde starten met een cryo-poging) ook een vrouw gesproken en die zei precies hetzelfde als ze tegen jou gezegd hebben. Ik denk dat ik het advies van vandaag naast me neerleg en er 2 terug laat plaatsen op het moment dat er twee goed genoeg zouden zijn. Eerst maar eens een positieve LH-test krijgen....

Bij jou vandaag ook nog niets te zien, ben benieuwd of we echt gelijk blijven lopen, zou wel fijn zijn, zeker in de wachtweken.. :-)

Geplaatst

Wij doen transport hè dus onze eigen arts is niet in het EMC maar in Breda!!

Maar ook daar verschillen de artsen van mening. De arts die ik meestal zie ging akkoord met mijn verzoek om na de tp pregnyl te spuiten voor de innesteling. Die van vandaag vond het niks....maar schreef het wel weer voor.

Weet jij hoeveel dagen na de pregnyl de tp plaats vindt?

Geplaatst

Hé ik zie nu pas dat je uit E-L komt!! Wat leuk! Ik heb jaren in Hoeven gewoond en woon nu in Terheijden, vlakbij dus.

Doen jullie de hele behandeling in het EMC?

Geplaatst

Volgens mij is de terugplaatsing 5 dagen na de Pregnyl maar dat weet ik niet helemaal zeker. Tijdens een aantal van mijn IUI's heb ik Pregnyl gespoten en dan was 36 uur later de teruplaatsing. De cryo's zijn meestal 3 dagen oud dus dan zou ik zeggen 5 dagen na de pregnyl....

Yep, wij doen de volledige behandeling in het EMC. Ik ben eerst bij het Franciscus in R'daal onder behandeling geweest en die hebben ons na 4 mislukte IUI's doorverwezen. Bij het EMC konden we het snelst terecht dus vandaar dat we daar terechtgekomen zijn. Zelf ben ik ooit voor andere dingen in Breda geopereerd en daar had ik niet zo'n goed gevoel bij overgehouden. Deze twee dingen hebben er eigenlijk voor gezorgd dat we naar het EMC zijn overgestapt.

Terheijden is nog steeds dichtbij. 'Grappig' om dan op deze manier te ontdekken dat we in hetzelfde schuitje zitten ;-)

Geplaatst

Lieve Natas,

Ik hoop zo dat alles goed met je is. Het geeft een beetje vreemd gevoel, omdat je vrij actief meeschrijft en er nu geen bericht van je is....

X Pieneke

Geplaatst

He, ik dacht dat ik had verteld dat we een terugplaatsing hebben gehad, aj, hier dus niet. 2 cryo's zijn ondooid. De een heeft het niet gered. De ander gelukkig wel. Hij/zij was eerst subliem en op de dag van terugplaatsing was de kwaliteit minder maar goed terug te plaatsen en nu maar wachten.......Joy

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben er nog hoor. Sorry, maar ik heb nog niet gereageerd omdat we een bruiloft hadden gister en ik vanavond pas in de gelegenheid was om de pc op te starten.

Heb vrijdagochtend gebeld met het VU en we mochten om 13.30 uur komen voor de terugplaatsing. Van onze 2 embryo's had er eentje het niet overleefd (was helemaal niets meer van over dan een 'schilletje'. De andere had inmiddels zoveel cellen dat het niet meer te tellen was. Super kwaliteit. Het terugplaatsen was ook zo gebeurd. We hebben zo wel de trouwerij van een vriend van ons gemist, maar dit was veel belangrijker natuurlijk.

Nu begint het spannende wachten. Wel raar, want bij het Westfriesgasthuis in Hoorn vertelden ze ons dat ik 14 dagen na de Pregnyl mag testen en dat ik het gister in het VU vroeg zeiden ze 12 dagen na de terugplaatsing. Hmmm, gezien de vreselijke berichten over de gynacologie afdeling over hetWestfriesgasthuis ben ik geneigd de dames van het VU te volgen. De testdatum zal dan woensdag de 7e zijn.

Liefs,

Natas

Ps ga nu gauw eventjes de andere berichtjes lezen

Geplaatst
Hi Manoah,

Het is toch echt te bizar voor woorden dat ze in één ziekenhuis verschillende adviezen geven, niet te geloven. Ik heb vorige week (toen ik belde om door te geven dat ik wilde starten met een cryo-poging) ook een vrouw gesproken en die zei precies hetzelfde als ze tegen jou gezegd hebben. Ik denk dat ik het advies van vandaag naast me neerleg en er 2 terug laat plaatsen op het moment dat er twee goed genoeg zouden zijn. Eerst maar eens een positieve LH-test krijgen....

Bij jou vandaag ook nog niets te zien, ben benieuwd of we echt gelijk blijven lopen, zou wel fijn zijn, zeker in de wachtweken.. :-)

Bij de beoordeling om er één of twee terug te plaatsen kijken ze ook naar je leeftijd, de bouw van je lichaam etc. Misschien dat dat de reden is dat er aan de ene vrouw tp van 1 wordt geadviseerd en bij een ander de tp van 2.

Als mijn emmies beiden goed door het ontdooien kwamen, hadden ze beiden teruggeplaatst geworden.

xx

Geplaatst

Oooh gelukkig goed nieuws Natasja! Inderdaad, je had al wel over de bruiloft geschreven dus achteraf konden we weten dat je niet meteen kwam posten.

Nu maar duimen dat deze topper goed zijn/haar werk doet!! Sterkte op de wachtbank.

Geplaatst

Ohh gelukkig Natasja..was ook al bang dat ze beide misschien niet goed waren ontdooid..pffff !

Nou veel geduld met afwachten..laat t nu dan echt raak zijn..gun t je van harte!!

bye bye:bye:

Geplaatst

Thanks meiden, ik hoop ook dat het dit keer toch echt gaat lukken.

Manon, hoe vergaat het jou inmiddels?

Liefs

Geplaatst

Otje, Je stelde mij de vraag of ik ook pregnyl most spuiten. Mijn antwoord is JA. Sorry, ik had erover heen gelezen. Voor de rest geen medicatie. 'Gewoon' in eigen cyclus.

groet Joy

Geplaatst

Hey Hallo,

Nou er zit bij mij nog geen schot in ...

Weer nog te klein de follikel (CD18)...woensdag (CD21) weer komen of als ik eerder een

positieve ovulatietest heb dan moet ik bellen om eerder een echo te maken.

Hoop dat de 2defase dan niet te kort wordt en dat de BMS laag nog even blijft zitten.

We wachten maar weer af!

bye bye

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden