Jump to content

3e ivf - 1e cryo poging

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik ben Natasja en sinds 2008 regelmatig op het forum te vinden. We hebben onze 3e ivf achter de rug (negatief getest op 5 augustus). We hebben voor de eerste keer 2 cryo's in één rietje en hopen begin september te beginnen met de eerste en enige cyro-poging.

Nu loop ik bij het Westfriesgasthuis in Hoorn. Kan iemand mij misschien helpen met de procedure die ze daar gebruiken.

Liefs,

Natas

• Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hallo Otjes,

Ik ben niet bekend met de procedure in het Westfriesgasthuis te Hoorn, maar wil je heel veel succes en geluk wensen met de cryo-terugplaatsing. Het zal een spannende tijd worden voor jullie na de mislukte vorige pogingen.

Wij hebben in juli/aug onze 1e IVF-poging gedaan die mislukt is. Ook wij zijn nu in afwachting van een cryo-terugplaatsing in Zwolle (icm Deventer).

Ik duim voor jullie!

Groetjes

Posted

Hey Natasja,

Ook ik ben niet bekent in Hoorn..maar wens jullie wel alle succes van de wereld toe deze

poging. Het zal extra spannend zijn dit keer.

We gaan een beetje gelijk op straks denk ik. Ik verwacht de menstruatie zo rond 5 sept.

Ik heb afgelopen juli de 1ste IVF gehad en ga nu ook aanspraak maken op een cryo.

We zullen elkaar weer treffen op t bankje binnen kort.

Heb je jezelf een beetje op kunnen laden en ben je alweer klaar voor deze poging...weer frisse moed?

Groetjes Manon.

Posted

Hoi Manon,

Denk ook dat we gelijk oplopen dit keer. Verwacht rond de 3e/4e mijn ongi. Kan de 1e dag bellen voor een uitgangsecho. Weet dus helemaal nog niet wat me te wachten staat. Waarschijnlijk terugplaatsing in natuurlijke cyclus met behulp van Pregnylspuit voor het opwekken van mijn eisprong. Heb niets gehoord van het ziekenhuis over progesteron of pregnyl daarna.

Kan niet wachten dat we gaan beginnen. Ik weet dat het er gezien mijn leeftijd niet makkelijker op wordt, maar we gaan er vol goede moed weer tegenaan. Mocht het niet lukken, dan zien we na een gesprek met het ziekenhuis wel weer verder. We hopen dat het zover niet hoeft te komen (maar dat hopen we iedere keer).

Hoe gaat het bij jou in zijn werk? En hoe oud ben jij als ik vragen mag.

Houd je me op de hoogte hoe het met je gaat?

Liefs

Posted

Ik heb nog geen ervaring met een Cryo en al helemaal niet in jouw ziekenhuis maar wil je alle geluk, sterkte en succes toewensen!! Wat een spannende poging zal het zijn....

Wij hebben nu voor het eerst cryo's, 2 in 1 rietje. Voor ons is het er op of er onder, een verse poging zit er niet meer in. Ik verwacht half sept mijn menstruatie dus zie jullie op het wachtbankje.

Posted

Hoi Natasja,

Dat is ook mijn zorg..ouder worden. Las ergens dat jouw streven voor je 40ste een kind krijgen er ook niet meer in zit...ik heb t zelfde..ik zei ook altijd ik wil geen 39 zijn tijdens de bevalling...gaat mij ook niet meer lukken...dan had ik afgelopen juli zwanger moeten worden. Ik ben in mei 38 geworden.Ik zie ook de maanden voorbij vliegen erg shit is dat. Ik had me weer opgegeven om mee te doen aan een studie voor aankomende cryopoging. De studie heeft 2 groepen> 1ste is in de natuurlijke cyclus terug plaatsen..idd met pregnyl spuit voor de eisprong...verder niks.

2de groep is mbv progynova(onderdrukt eigen eisprong meen ik) en als baarmoederslijmvlies groot genoeg iss over op utrogestan(12 weken lang).

De computer heeft mij in de 1ste groep geloot...de natuurlijke cyclus zoals ook gebruikelijk is in dit ziekenhuis.

Andere ziekenhuizen hanteren ook wel methode 2 omdat dat wat beter te plannen is omdat ze niet allemaal de TP in t weekend doen. Beide methode geven de zelfde kansen alleen de 1 is wat meer belastend(bijwerkingen medicatie, aantal keren echo) dan de ander en bij de een ligt t kostenplaatje wat hoger dan bij de ander.Ze willen de patienttevredenheid en kostenefficiëntie beoordelen hiermee.

Dus t lijkt er op dat we dezelfde methode krijgen.

We houden elkaar zeker op de hoogte...laat die rode vlag maar komen he...hier t zelfde gevoel...ben er helemaal klaar voor. Eerst op vakantie vrijdag...en nog maar even zelf klussen..(tegen beter weten in maar er bestaan wonderen..je weeet maar nooit)...en dan op naar t septemberbankje. Ik zie je daar binnenkort!

Groetjes Manon.

Posted

Hoi Otjes en alle andere meiden,

We hebben net gesprek gehad met IVF-team in 't ziekenhuis. Omdat we 6 sept op vakantie gaan lukt de cryo-terugplaatsing niet deze cyclus (1e cyclus na mislukte IVF??), maar gaan we voor een terugplaatsing in oktober (begin). We hebben (maar) 1 cryo dus 't wordt spannend of 't ontdooien goed gaat. Weet iemand misschien of de kans groot is dat de cryo goed ontdooit en verder deelt?

Op zich is de cryo-terugplaatsing wel een prettige bijkomstigheid, 't is toch een extra kans. En gelukkig hoef je daarvoor niet zoveel hormonen voor in te nemen, tenminste in mijn situatie hoef ik alleen Pregnyl te spuiten.

Wat me wel bevreemd is dat we al in deze cyclus in aanmerking konden komen voor een terugplaatsing terwijl je daar toch hele andere verhalen over leest/hoort, nl. eerst een cyclus rust etc. Ik ben net een paar dagen ongesteld na de mislukte poging dus nog ruim een maandje wachten... dus als het ontdooien goed gaat zien jullie me terug op het wachtbankje van oktober.

Mijn leeftijd is op zich nog geen probleem, ik wordt in september 32. Maar heb wel te maken met endometriose die ws. zo lang z'n gang heeft kunnen gaan dat m'n eierstokken verouderd zijn (dus in dit geval zal m'n eierstok-leeftijd (hahaha) ook hoger zijn). Bij een evt. 2e behandeling zal de dosis stimulerend hormoon verhoogd worden naar 't maximum.

Eerst vakantie is ook een aangename afleiding en een goed moment om de eerste mislukte poging te verwerken en vol goede moed aan een nieuwe te beginnen.

Herkennen jullie dat ook, dat je na een mislukte poging overal zwangere vrouwen ziet, veel mensen kenbaar maken dat ze zwanger zijn, kortom het hele leven eventjes in het teken staat van zwanger zijn.. terwijl wij dat juist net niet zijn ??

Groetjes

Posted

@Manoah:

Als ik jouw verhaal zo lees, dan zitten we zo'n beetje in hetzelfde schuitje. Ik wens jou ook heel veel succes met deze allerlaatste kans. Wij gaan ook onze hoop hierop gooien, maar het zit altijd nog in het hoofd om als dat niet mocht lukken het toch nog een keertje te proberen.

@Manon:

Ha, ik lees jouw verhaal en moet daarbij zo aan mijn eigen doen en laten denken. Jij bent ook in mei geboren, ook tweelingen misschien? Eerst lekker op vakantie en dan de beuk er weer in. Ik hoop dus zwanger naar Cairo te gaan :icon_farao:

Hoeveel wil je er eigenlijk teruggeplaatst hebben?

@Herms:

Volgens mij heb je 50-70% kans dat de cryo goed ontdooit en dan 10-20% kans dat je van je cryo zwanger wordt. Dat ligt natuurlijk aan een heleboel omstandigheden, bijv. je leeftijd (zoals Manon en ik vrezen).

In het WFG kan je in de maand na je mislukte ivf geen cryo laten terugplaatsen, dat kan pas de maand erop weer. Er daar zit ik op te wachten.

Liefs,

Natas

Posted

Mijn buik rommelt, kom maar op, als het goed is kan ik dus deze week een afspraak maken voor het begin van de hele cryo-onderneming.

Manon, hoe is het bij jou?

Posted

He Natasja,

Kom net vandaag terug van vakantie(Duitsland) en heb heel wat bij te lezen (is niet te doen..zón 500berichten).

Bij jou al gerommel..mooi zo..hopen dat t snel door breekt.

Bij mij rommelt t nog niet...heb wel gevloeid vanaf zo rond om de eisprong tot nu. Heb ik normaal nooit.Net of ik telkens rondom de eisprong hang...raar...zal wel de hormonen zijn die moeten t zelf weer doen zonder spuit werk..????

Heb ook weer zin in de volgende poging...best fijn zo zonder hormonen dit keer.

Het heeft een beste aanzet gegeven tot wat extra vakantiekilo's. Ben zón 2,5 kg aan gekomen en dat begon voor de vakantie al...beetje van de GonalF en een beetje van mezelf haha. Vanaf morgen maar weer eens met regelmaat een rondje door t bos lopen met de buurvrouw en al t lekkers t huis uit verbannen.

Ik ga je volgen deze maand...ik roei achter je aan in t zelfde bootje ;-)

Bye bye!!

Posted

Hoi Manon,

Hoop dat je een lekkere vakantie gehad hebt en helemaal uitgerust aan je cyro-onderneming kan beginnen.

Ik had eigenlijk op 3 augustus mijn niet ongi dag (dag 29 dus). Het is nu dag 31 en nog steeds niets. Vreemd, heel vreemd. Normaal gesproken heb ik gevoelige borsten vlak voor mijn ongi, ook niets.

Waar ik woon is het kermis en wij geven vanavond een kermisborrel, het is hier altijd een zuipfestijn, maar nu weet ik niet wat ik doen moet. Het zou eventueel mogelijk moeten zijn om op de "normale manier" zwanger te worden, maar dat lijkt mij zo stug. Misschien dat ik vanavond maar een test moet doen (heb er nog eentje liggen), voordat alle visite komt. Ik ben alleen bang dat ik het dan jinx.

Wanneer verwacht jij wanneer je gaat beginnen? Is het eigenlijk mogelijk dat jij op de "normale manier" zwanger raakt?

xx

Posted

hoi natasja,

en ben je aan de borrel geweest of heb je t bij een oliebol gelaten?

zit je er 'met smart'op te wachten...dat heb ik nog wel eens als ik wacht op de rooie vlag dan komt het niet. kan bij mij dan ook soms wel 4 dagen later komen dan.

ik had gisteren dag 28...voel ook wel dat het er aan komt maar nu nog niks gezien.

of wij op de normale manier zwanger kunnen worden..tja..

het is gelukt na een hsg...maand erna was ik spontaan zwanger.

ze zeggen ook dat je dan de eerste 4 maanden er na meer kans hebt doordat je eileiders zijn doorgespoten en dat de olieachtige vloeistof de boel meer geleid en hecht. dat klopte dus...na 3 jaar proberen en na de hsg ineens wel zwanger.

toen we voor de 2de keer in de mmm terecht kwamen heb ik dus weer om een hsg gevraagd en ben dus toen weer zwanger geraakt in de zelfde cyclus.

dit was echter meteen al niet goed. zat wel een vruchtzakje maar de inhoud was veel te klein en kreeg ook een miskraam nadien. na een half jaar de stoute schoenen aangetrokken en weer om een hsg gevraagd. het is immers een onderzoeksmethode en geen behandeling...heb t wel voor elkaar gekregen...maar promt daarna kreeg ik 2 keer een overstimulatie met de iui en kregen we ook een vrijverbod...tja dan schiet t niet. cystes en weer aan de pil en voordat je weer verder mag is de tijd al bijna verstreken dat het effect van de hsg verloren is gegaan. geen 3 keer scheepsrecht dus toen. verder hebben ze met een kijkoperatie gezien dat ik een dubbele uitgang heb aan mijn r. eileider...een soort tussenschotje dus. moest geen belemmering zijn.

heb zelf altijd t idee dat de eileiders wel een belemmering zijn en dat ze misschien sneller verstopt zijn...waarom lukt t dan wel na 2 keer doorspuiten?

het is nooit echt uitgesproken wat onze 'handicap'is eigenlijk. verder is alles wel normaal..bij mijn vriend ook...dus ja zeg t maar.

laat je nog even weten wat je of je een test hebt gedaan...ben benieuwd.

groetjes manon.

Posted

Hoi, hoi,

Wat jammer dat het niet gelukt is op die manier Manon. Wel goed van je dat je er iedere keer om gevraagd hebt en dat ze er mee akkoord gingen. Houd je me op de hoogte, zitten we misschien samen op het bankje straks.

Bij mij ook niet. Heb wel de test gedaan zaterdagavond, maar die was natuurlijk negatief. Toch wel even blij dat ik het gedaan heb voordat ik aan de zuip ging zeg maar. Vandaag is het pas doorgebroken! Heb het ziekenhuis gebeld voor een uitgangsecho, dus ik hoop dat ze me vandaag terugbellen wanneer ik langs kan komen. Gaat het circus weer beginnen zal ik maar zeggen.

Hebben jullie nog tips die kunnen helpen om nu eindelijk zwanger te worden?

xxx

Posted

hey Natasja,

Eindelijk doorgebroken dus..5 dagen later he?!

Nou hier nog niks..baal er een beetje van..wil ook verder.

Ik ben nu 3 dagen later dus wie weet morgen/overmorgen.

Moet jij ook pas bij dag 11/12 komen?

Helaas geen verdere tips...portie geluk..en helaas heb je dat niet in de hand.

bye bye

Posted

Hey Manon,

Ff gauw op mijn werk reageren... Heb gisteren de arts van het ziekenhuis gesproken. Op dat 11 van mijn cyclus (vrijdag de 18e) heb ik een afspraak voor de eerste echo. Ik moet ook wachten tot ik hoor of ze überhaupt wel een plekje voor me vrij hebben in het VU ? Raar idee om nu daar ook weer op te moeten wachten - en ik word alsmaar ouder......

Jij ook nog even wachten dus (wachten duurt lang :tard:).

Nou, kom op met de geit dan kunnen we weer verder.

Succes meissie.

Posted

Hoi Natasja,

Ik ben inmiddels donderdag ook opoe geworden...ook 5 dagen later.

Ik kan op dag 12 heen voor een echo, maandag 21 sept.

Hoezo wachten of een plekje vrij is...moet je voor de TP naar een ander ziekenhuis?

Net wat je zegt..kom op met de geit..maar goed ben allang blij dat de rode vlag redelijk snel is gekomen. Ik heb wel eens gehad (na de hsg) dat opoe 2 weken later kwam.

Op de dag dat ik heen ging voor een echo om te zien wat er aan de hand was werd ik ongesteld. Ook niet fijn ..dus nu toch redelijk vlot.

Hee laten we de dagen af strepen...zijn we in een poep en een scheet aan de beurt!

Fijn weekend!

Posted

Hoi,

Dan lopen we redelijk gelijk op. Dat vind ik wel fijn, kan je je gevoelens en wat je voelt in je lijf met elkaar delen.

Ik moet voor de puncties en de terugplaatsingen naar het VU in Amsterdam. De echo's etc. worden in het Westfries Slachthuis (ehh Gasthuis) gedaan.

Hoeveel eskimootjes heb jij eigenlijk?

Liefs

Posted

Hey,

Nou nog 3 nachtjes slapen he dan kan je weer voor een echo..weer gevoel dat het gaat gebeuren en je weer mee draait in de malle molen!

Ik moet nog tot volgende week maandag wachten. Heb van mezelf een vrij late eisprong (rond dag 18/19) ..ben benieuwd hoe dat nu gaat dus in de natuurlijke cyclus.

Met spuiten ging het allemaal wat sneller.

Ik heb 13 eskimo's...ja ik weet het ben bevoorrecht. Had ik van te voren ook niet kunnen dromen.Ze zijn ook nog 1 per rietje verpakt (dit omdat we zelf voor 1 terug plaatsen kiezen> nu nog wel..kan zijn dat als dit een aantal keer mislukt met cryo's dat we dan voor 2 kiezen) .

Voor jullie is t er echt d'r op of d'r onder he..of sluit je een 4de poging niet uit?

Zit je misschien ook bij Unive (4de betaalde poging?)

Hee succes vrijdag..lees t wel weer hoe t5 was.

Groetjes Manon.

Posted

Hoi meiden,

Vinden jullie het goed als ik met jullie meeklets? We gaan nl. bijna gelijk op.

Ik zit nu op dag 6 van mijn cyclus. Gisteren een uitgangsecho gehad en dinsdag weer terug voor een echo. Dit wordt onze eerste en enige cryo poging,best spannend.....

Manon wat goed zeg, 13 eskimo's!!

Wij hebben voor de 1e keer cryo's, 2 in 1 rietje.

Natasja ik ben ook benieuwd hoe het vandaag was en of er een plekje voor je is?

Groetjes!!

Oh ja, 3 jaar geleden ben ik om 21.35 uur bevallen, best grappig.....

Zou leuk zijn als ik op de 28e een tp heb, dat was de uitgerekende datum.

Posted
Hoi meiden,

Vinden jullie het goed als ik met jullie meeklets? We gaan nl. bijna gelijk op.

Ik zit nu op dag 6 van mijn cyclus. Gisteren een uitgangsecho gehad en dinsdag weer terug voor een echo. Dit wordt onze eerste en enige cryo poging,best spannend.....

Manon wat goed zeg, 13 eskimo's!!

Wij hebben voor de 1e keer cryo's, 2 in 1 rietje.

Natasja ik ben ook benieuwd hoe het vandaag was en of er een plekje voor je is?

Groetjes!!

Oh ja, 3 jaar geleden ben ik om 21.35 uur bevallen, best grappig.....

Zou leuk zijn als ik op de 28e een tp heb, dat was de uitgerekende datum.

vinden jullie het goed dat ik ook meeprtaat. Zit ongeveer in dezelfde periode. Dinsdag 22 sept. cryo terugplaatsing. 2 als het goed is. We hebben 3x 2 rietjes ingevroren.