Ga naar inhoud

San-Petra en de rest kletshoek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey San

Weet je al meer??? Heb je morgen de punctie?? Ik ben heel benieuwd.......

Ik voel me eigenlijk heel goed ik heb ook bijna geen hoofdpijn meer, misschien ben ik er ondertussen aan gewend aan die deca..... hihi

Nog steeds niet ongesteld..... pff inderdaad, ik kan nu niet wachten tot ik het eindelijk wordt.....

Hoe voel jij je????

Liefs Petra

• Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nou, k ga zo lekker op t bankje zitten, heb om 11.50 precies m'n tp gehad. Volgens de arts een hele mooie emmie (maar dat zegt dan eigenlijk weer niets) en nu begint t grote wachten....:waiting:

In totaal waren er 6 emmies ontstaan. 1-tje hebben ze vandaag dus teruggeplaatst, 1-tje is al een eskimootje:happy9: en 4 liggen er nog 'op kweek' daar horen we in de loop van volgende week meer over.

K voel me eigenlijk wel heel goed, beetje buikpijn nog van de punctie, maar ja, k heb tijdens de punctie geen pijn gehad, dus t moest een keer komen..haha

Peet, ben blij dat je van de hoofdpijn af bent:thmbup:, volgens mij ist idd zo dat je op een gegeven moment gewoon gewent raakt aan de Deca. Nog steeds niet ong...balen...k duim voor je dat t maar snel mag gebeuren. Weer een stapje verder bij je doel!

Liefs, San

Geplaatst

Hey lieve Sandra,

Heel veel succes, ik hoop echt dat het goed komt !!! Ik ben trouwens gisteren ong geworden gelukkig.... dus gewoon woensdag naar het ziekenhuis. Ik ben heel benieuwd, hoop dat er geen bijzonderhede zijn en dat we weer een stapje verder kunnen. Ik duim voor je !!!

Liefs van Petra

Geplaatst

Vandaag brief gekregen van het ziekenhuis, de 4 emmies die 'op kweek' waren hebben zich niet doorontwikkeld, kleine tegenslag dus....maarrrr.....we hadden al 1 cryo'tje dus die blijft lekker zitten in z'n iglo haha! Al hopen we stiekem dat we hem voorlopig niet nodig hebben...

Hoe is t gegaan in't ziekenhuis Peet????

Liefs, San

Geplaatst

Hey Sandra,

Gelukkig zat er al eentje in een iglo. En natuurlijk eentje in je buik, hoe voel jij je? Wel vervelend natuurlijk dat ze niet doorontwikkeld zijn.

Met mij gaat het super, goed nieuws uit het ziekenhuis, ze telde 15 eiblaasjes. As dinsdag moet ik weer terug, nu gaat het wel snel allemaal.

Liefs Petra

Geplaatst

Wauw! 15 al! Hartstikke lekker meid, goed bezig!! Ben idd benieuwd wat ze nu as dinsdag gaan zeggen.....k duim heel hard voor je!

Ik voel me hartstikke goed, nog een paar daagies en dan mogen we gaan testen....heel spannend nu hoor..

Liefs, San

Geplaatst

Ja het wordt echt spannend voor jou, de 16de mag je dan testen? Ik hoop zo voor je dat je zwanger bent ! Ik duim ook nog steeds voor jou hoor ! Het zou toch geweldig zijn.......

Ik ben ook heel benieuwd wat ze morgen zeggen in het ziekenhuis, ik moet zeggen de dagen zijn wel omgevlogen nadat ik vorige week woensdag in het ziekenhuis was. Had jij nog veel last van de puragon, ik gelukkig eigenlijk niet. Ik voel me eigenlijk ook heel goed.

Liefs Petra

Geplaatst

Lieve Peet,

Helaas, ondanks alle duimpjes (waardoor ik me trouwens enorm gesteund voelde, dus THANX!!) ben ik gisteren een beetje bloed gaan verliezen, k denk dat t vandaag door gaat zetten....echt heel heftig.....we hadden natuurlijk stiekem op een andere afloop gehoopt.

We hebben van deze poging nog 1 cryo, we willen nu eerst ff tot rust komen (vooral met al die heftige emoties die erbij komen kijken) en dan begin volgend jaar (na onze verhuizing, die er ook aan zit te komen) kijken of we nog een tp kunnen met de cryo. Anders voor poging nr 2.....

Desondanks gaan m'n duimpjes voor jou lekker door hoor meid!!

Liefs, San

Geplaatst

Lieve San,

Ik hoopte ook zo op een andere afloop voor jullie !!! Echt kl.te zeg. Heel veel sterkte de komende tijd en succes met verhuizen. Ik duim nu alvast voor de cryo, dat moet gewoon lukken meid !

Bedankt voor jou duimpjes voor mij, ik voel mij ook echt gesteund. Waarschijnlijk woensdag 21 nov. de punctie, wordt heel spannend nu.....

Liefs en dikke knuffel Petra

Geplaatst

Goed zo meiss, altijd positief blijven denken!!

Ik ga nu helemaal los op het nieuwe huis....haha....behang uitzoeken, gordijnen, kleurtjes verf enz.....over 5 weekjes krijgen we de sleutel dus dan kunnen we ons helemaal daar op richten. Is ook wel weer leuk dan!

Laat je snel weten wanneer je voor de punctie mag??

Liefs, San

Geplaatst

Is ook heel leuk om een huis te krijgen met alles er omheen! Is het een koophuis? Je kan in ieder geval bezig zijn met iets leuks, waardoor de poging naar de achtergrond gaat. En als jullie klaar zijn met het huis en verhuisd zijn inderdaad vol positiviteit en goede moed voor de cryo kunnen gaan ! Ik duim nu alvast voor jullie dat het dan wel lukt !

Ik voel me sinds zondag wel iets minder goed, ik heb er ook een fikse verkoudheid :achoo: bij gekregen en heb het al in mijn keel vanaf vorige week dinsdag. Ik hoop dat het toch snel over is. Ik vroeg in het zh of dat dat invloed kon hebben en dan krijg je het antwoord we weten het niet. Dus gewoon maar aan een hoestdrank en goed warm aankleden..... En inderdaad wat jij ook al eerder zei, ik voel ze nu ook wel zitten, ze liggen bij mij ook wel een beetje dwars :msn-wink: Gisteren avond om 21 uur moest ik preg spuiten en morgen ochtend dus om 9 uur is de punctie. Echt heel spannend.

Liefs Petra

Geplaatst

Oooooo, kan haast niet wachten om te horen hoe t vandaag is gegaan....

T is idd een koophuis. We zijn vrij jong gaan samenwonen (ik was 19 en hub was 20)niet omdat we zo graag het huis uit wilden, maar we kregen echt een superleuk huurhuis aangeboden. T kan bij ons soms wel 3 jaar duren voordat je uberhaupt een huis krijgt toegewezen vandaag dat we t met beide handen hebben aangepakt.

Nu dus ons 1e huis gekocht......echt heel gaaf. T is al een wat ouder huis (+/- 100jr), met nog een balkenplafond en de orginele schouw.....helemaal goed!

Wel minder dat je je niet zo lekker voelt. K heb ook idd geen idee of het eventueel van invloed zou kunnen zijn....maar weet je wat....we gaan er gewoon van uit dat dat niet zo is. Die dwarsliggers zijn trouwens wel grappig he!? Heb je nu trouwens geen last meer van...haha! Nou meiss, k hoop snel te horen hoe het allemaal is gegaan... Op naar superemmies:yeswink-1:!!!!

Liefs, San

Geplaatst

Hey lieve Sandra

Het duimen heeft echt geholpen, bedankt voor je steun ( we zijn er nog niet dus nog wel even doorduimen.... :icon_cheese: )! 8 van de 10 eicellen bevrucht en uiteindelijk hadden we hadden 4 mooie emmies van A kwaliteit. Er zijn er nu inmiddels 2 terug geplaatst en 2 eskimo geworden! Ik heb ze nu een dag in mijn buik en vind het zo jammer dat je er helemaal niks van voelt.... Na de punctie (21 nov) heb ik er woensdags alleen veel last van mijn buik gehad, daarna werd het met de dag minder, maar helemaal over is het nog niet geweest. Er was ook wat vocht te zien bij mijn eierstokken, omdat ze zo hard moesten werken... misschien dat dat er mee te maken heeft. We gaan nu voor 1 of 2 plakkertjes....

Veel liefs Petra

Geplaatst

Oh echt leuk he een 1ste koophuis! Voor ons was het 17 okt. 2 jaar geleden dat we ons 1ste huis kochten. Echt een geregel, maar super leuk ! Moeten jullie niet veel doen aan het onderhoud, omdat het zo een oud huis is of valt het mee? Echt wel gaaf hoor balkenplafond en schouw. Hoe voel je je verder, heb je nog vaak momenten dat je verdrietig bent of valt het mee? Je bent heel optimistisch maar toch, het is niet niks allemaal.... Heel veel plezier en succes met alle leuke dingen uitzoeken en kopen voor het huis. Nog even en dan krijgen jullie de sleutel.... Ik hou je op de hoogte....

Ps het paste niet in 1 bericht. Liefs Petra

Geplaatst

Hee meissie,

Lekker 2 emmies in je buik!!Heerlijk!Nu lekker rustig aan doen, en laat ze maar lekker plakken...haha! Ik vondt t idd ook een raar idee dat er toch echt iets in m'n buik had. Nu nog de ww overleven...pffff....dat vondt k nog het moeilijkste gedeelte van het hele proces. We blijven lekker bij ons motto 'wel lekker blijven plakken he!' Hahaha.

Emotioneel gezien gaat t redelijk, had t eigenlijk vrij snel geaccepteerd. Tot ik vorige week hoorde dat m'n nichtje van 15 'ongewenst' zwanger is.....dat was echt ff kl*te. We hadden echt zo'n 'waarom zij wel en wij niet' gevoel. Nu gaat t wel weer, het is zoals het is. We gaan lekker voor de cryo na de verhuizing.

We duimen voor je plakkertjes!!

Liefs, Sandra

Geplaatst

Dank je wel ! Ik kan me voorstellen dat dat een klap in je gezicht is als je daarmee geconfronteerd wordt.

Ik vind dit ook echt wel het ergste deze wacht weken... het duurt zo lang......maar wij gaan er ook voor "wel lekker blijven plakken he" !

Ik zit ook nog eens in de wacht voor mijn werk..... dus dat is dubbel wachten, ik hoop dat ze morgen een gezin voor mij hebben. Dan gaat de tijd ook veel sneller.

Gelukkig voel je je weer beter en ik duim ook heel hard mee voor de cryo na de verhuizing!

Liefs Petra

Geplaatst

Ja, van thuis zitten wordt je ook niet vrolijker....Gaat t allemaal nog een beetje? Dagen gaan behoorlijk langzaam in die ww he? Hoop dat je ondertussen weer aan t werk bent, kan je je gedachten even op iets anders hebben. Wanneer mag je testen?

Liefs, Sandra

Geplaatst

Hey San

Sorry was even niet online. Ik ben inderdaad ook aan het werk nu en goed ook.... hahaha. Ik werk lange dagen, geeft wel afleiding maare..... het duurt nog steeds te lang vooral deze 2de week. Ik mag zondag testen. Tot afgelopen dinsdag buikpijn gehad en voel nu niks meer, ik weet echt niet wat ik ervan moet denken. Hoe is het met jou drukte rond het verhuizen??

Liefs Petra

Geplaatst

Spannend......nog maar een paar daagies en dan mag je ook gaan testen..Het duurt knap lang jah, die ww....pfff....je zou eigenlijk meteen moeten weten of het gelukt was of niet, die 14 dagen aftellen....:uhoh:

Wel lekker dat je weer aan't werk bent, dan heb je idd wat afleiding. Ach meid, je bent ter bijna haha! Vindt t voor jou net zo spannend!

Verhuisstress begint al een beetje jah...we zijn al aant inpakken geslagen op alle kamers boven en de zolder. Over 3 weken de sleutel van het nieuwe huis, en op 8 januari hebben we weer een afspraak met de gyn...

Nou meid, nog ff doorbijten die laatste paar daagies in de ww, hier wordt volop voor je geduimt:icon_thumright:!

Liefs, San

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden