Ga naar inhoud

geen kind meer...


Aanbevolen Berichten

Yahoo! Groups: Search Results

 

 

 

Deze lijst is bedoeld voor moeders die een kindje hebben, maar die het niet lukt om dit kind een broertje of zusje te geven vanwege vruchtbaarheidsproblemen. Mensen die meeschrijven zijn gestopt met behandelen voor een volgend kindje, of denken hier serieus over na. We wisselen ervaringen uit en steunen elkaar.

 

 

 

Kun je je vinden in deze omschrijving? Schrijf je dan in en deel met ons mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag allemaal,

 

 

 

Ik ben Ana, 37, moeder van een prachtig dochter van 5 jaardie op een natuurlijk manier is "verwerkt". Toen was ik met de pil gestopt en binnen 3 maanden zwanger. Toen mijn mijn dochter 2 was, begonnen we aan een 2e en helaas wilde maar toen. Ik ben naar de huisarts gegaan en deze stuurde me weer naar huis (na 3 jaar proberen) omdat ik toch zwanger kan worden!!!

 

Mooi niet dus...nu een jaar IUI gedaan zonder resultaat. Op dit moment ben ik bezig met de 2e IVF.

 

Ik ben heel dankbaar dat ik al een kind heb, maar de wens naar een 2e is net zo groot als bij de 1e kind!

 

Succes jullie allemaal en veel sterkte.

 

liefs

 

 

 

Ana

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik ben Annelies en 40 jaar oud. Ik heb een zoon van 16 maanden, die natuurlijk is ontstaan. Voor zijn geboorte heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en dat heeft mij een eileider gekost. Na zijn geboorte weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en helaas koste me dat mijn andere eileider. Een vervolg was IVF.

 

 

 

Mijn eerste poging leverde drie eicellen die ook allemaal bevrucht raakte. We kozen ervoor om maar 1 terug te plaatsen. Niet gelukt. Bij mijn tweede IVF poging weer drie eicellen, maar 1 bevrucht (we hadden er 2 willen laten terugplaatsen). Ook deze is mislukt. Ik ben nu sterk aan het twijfelen of ik wil doorgaan. Op zich heb ik een gezonde zoon. Maar we zouden het wel leuk vinden om een broertje of zusje erbij te hebben. Het is best lastig. Leg ik me hierbij neer en ga ik het accepteren of ga ik door voor de derde poging met een beetje hoop en misschien weer een teleurstelling. Ik weet het niet.

 

 

 

 

 

 

 

Yahoo! Groups: Search Results

 

 

 

Deze lijst is bedoeld voor moeders die een kindje hebben, maar die het niet lukt om dit kind een broertje of zusje te geven vanwege vruchtbaarheidsproblemen. Mensen die meeschrijven zijn gestopt met behandelen voor een volgend kindje, of denken hier serieus over na. We wisselen ervaringen uit en steunen elkaar.

 

 

 

Kun je je vinden in deze omschrijving? Schrijf je dan in en deel met ons mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk hoor Annelies, je hoort zoveel verschillende verhalen. Belangrijk is jullie gevoel te volgen en elkaar daar in te steunen. De beslissing lijkt me moeilijk. Ik ben nog niet zover, maar het kan maar zo dat ik straks ook met lege handen sta en eventueel ook voor die keuze kom te staan.

 

 

 

Wens je wijsheid en kracht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Annelies,

 

 

 

Ik zit in het zelfde schuitje.

 

Ik heb een zoontje van bijna 3 ook via ivf gekregen en wil heel graag een broertje of zusje voor hem.

 

Nu heb ik net mijn eerste poging gedaan en was meteen zwanger helaas bij de eerste echo geen hartslag.

 

Ik stond er heel relaxed in van als het lukt is het een kadootje zoniet jammer, maar die miskraam heeft het wel ingehakt.

 

Bij mij is de keuze om verder te gaan wel wat makkelijker want ik heb nog 18 cryo's in de vriezer maar ik word volgende week ook alweer 43.

 

Als ik jou was zou ik doorgaan, nu kan het nog straks heb je er misschien spijt van.

 

Dit is waarschijnlijk je laatste kans, die mag je niet laten lopen.

 

 

 

liefs

 

Rachel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is waar, het is misschien mijn laatste kans. Ik weet alleen niet of ik weer tegen de teleurstelling kan. Het heeft mij nu al veel verdriet gekost. Ik vind het erg moeilijk om de goede balans te vinden tussen hoop en teleurstelling. Ergens denk ik je hebt er al eentje en die is gezond. Daar mag je mee in je handjes knijpen. Maar na 2 mislukte zwangerschappen die op de verkeerde plaats zijn geeindigd is het moeilijk te verteren dat je verder niet meer zwanger kunt worden. Je kansen zijn maar heel laag op je 40e met ivf. Denk soms echt waar ben ik mee bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Annelies,

 

 

 

Ook ik ben een eileider kwijt door BBZ en de andere was al niets meer waard door verklevingen. Mijn enige mogelijkheid was ook ivf. Ik heb er 17 jaar over gedaan om zwanger te worden, want ja uiteindelijk was mijn 2e ivf poging raak. En dat met mijn 40 jonge jaren ;-) Ik was onder behandeling in AMC, die aangaven door te gaan tot 43. Dus ik denk dat er wel meer mogelijkheden zijn hoor als je de 40 bent gepasseerd. Kijk eens op het forum 40+. Wellicht put je kracht en ervaring uit de verhalen van de 40 plussers. Ik wens jullie in iedere geval heel veel sterkte bij de moeilijke keuze.

 

 

 

Heel veel succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Annelies bij mij in het VU gaan ze door tot maximaal 43 maar kijken eerst wel of het zin heeft.

 

Zelf twijfel ik ook steeds of ik niet gewoon moet stoppen en genieten van mijn zoontje.

 

Na mijn miskraam ben ik ook heel bang geworden voor een teleurstelling.

 

Het is wel goed om een limiet te stellen.

 

Ik wil nog 2 keer proberen en dan stoppen.

 

Mocht ik nog een keer een miskraam krijgen, stop ik wel gelijk.

 

 

 

Rachel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden