Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo meiden,

Ik zal mij even voorstellen, mijn naam is Wendy 24. Sinds mijn 18e weet ik dat mijn eileiders dicht zitten.

Dit na een gigantisch blunderen van mijn toemalige huisarts. Die mij ongeveer 6 maanden heeft laten lopen met een buikvlies ontsteking. Na een kijkoperatie is mij verteld dat er alleen via IVF kans zou zijn op zwangerschap.

Nu mijn vriend en ik (inmiddels 4 jaar samen) graag een kindje zouden willen, zijn we inmiddels bezig met de eerste afspraken bij de gynacoloog.

Het lijkt me erg fijn mijn ervaringen in de toekomst te kunnen delen met vrouwen en meiden die hetzelfde meemaken.

Liefs,

Wendy

Posted

jeetje wat een naar dat je door een medische fout onvruchtbaar bent geworden!!

Lijkt me ook moeilijk om te accepteren.

Heel veel succes met alles wat komen gaat!

Posted

Hallo Wendy,

Ik ben ook net begonnen met mijn 1e ivf poging. Het is fijn om een site te hebben waar je als je wil de hele dag kunt praten over je gevoelens en wat je allemaal meemaakt en tegenkomt in verband met IVF. Ik wens je heel veel succes toe.

groetjes,

Elly

Posted

Goedemorgen!

Welkom hier.

Wij zitten in hetzelfde schuitje (zoals zovelen hier). Ook door buikvliesontsteking eileiders die dicht zijn. Niet door medisch falen, maar gewoon dikke pech.

(een eileider is helemaal dicht, de andere bijna, deze wordt waarschijnlijk binnenkort verwijderd). We starten waarschijnlijk in november/december met de 1ste poging....! En nu dus ook middenin alle gesprekken in het ziekenhuis. Erg spannend allemaal. Ik hoop dat je iets aan deze site hebt en wens je heel veel succes. Hopelijk met een heel mooi resultaat! Groetjes Femke

Posted

Hoi,

Het was inderdaad best een schok om te horen dat ik niet *normaal* kindjes zou kunnen krijgen. De manier waarop dit werd verteld was ook erg onpersoonlijk. Ik was net wakker van de operatie, terug op zaal kwam de dokter met 1 zin; "je eileiders zitten dicht en je kan geen kinderen meer krijgen", op dat moment, zonder verdere informatie heeft hij me laten liggen.

Toen na een aantal minuten de informatie tot mij door drong heb ik mijn moeder gevraagd de arts terug te roepen, en mij een fatsoenlijke uitleg te geven, over wat er daadwerkelijk aan de hand was.

Hieruit bleek dat IVF de optie was op toch eventueel kinderen. Ik vond deze arts zo onsympathiek dat ik 5 weken ben ik terug gegaan, voor een volledige voorlichtig met een vrouwelijke gynocologe. Zij vertelde mij dat de artsen in eerste instantie dachten dat er een tumor in mijn buik zat, dit door het vele opgehoopt vocht in mijn eileiders (beide kanten) de rechter was echter het extreemst. Ze vertelde mij dus ook dat ik waarschijnlijk de eileiders zou moeten verwijderen mocht ik ooit aan IVF beginnen.

Ik ben bewust vroeg begonnen aan het traject om een kindje te krijgen. Nu mijn vriend en ik voor volgend jaar zomer een datum hebben geprikt op te trouwen, wil ik graag weten wat er mij allemaal te wachten staat. Ik heb al veel verhalen gelezen hier, sommige met een geweldig afloop (alle zwanger dames) en ook de mindere verhalen waarbij het helaas niet is gelukt).

De artsen gaan bij mij op dit moment kijken of er nog steeds vocht in mijn eileiders zit. Uit een echo van 2 jaar geleden bleek namelijk dat dit in zo'n mate was afgenomen dat de eileiders er misschien niet uit hoeven. Op 15 oktober hebben wij onze volgende afspraak, en dan gaan ze kijken wat het daadwerkelijke traject wordt waar we inkomen.

Ik vind het allemaal heel erg spannend, en ik vind het fijn dat ik op deze site ben gekomen. Zo kan ik het in ieder geval lekker van me afschrijven.

groetjes,

Posted

Vocht in je eileiders heet Hydrosalpinge....Kijk maar eens op internet.

(Komt niet heel veel voor. Ik heb exact hetzelfde). Ook ik kreeg de mededeling op zo'n manier als jij. Ik ben geopereerd door een ander gyn. dan de doktor die alle vooronderzoeken heeft gedaan, met de laatste had ik een goed contact en ben later wederom bij haar terug geweest met een klacht, dit vond ze zeer enstig. UIteindelijk heeft ze alles erg goed en duidelijk uitgelegd en vertelde ze dat er wel degelijk een goede kans is dat wij een kindje krijgen. (Leeftijd speelt hier ook een rol in).

Loop nu in het Vu, ook daar prima uitleg en een persoonlijke touch, wat ik prettig vind. Ik heb niet gehoord dat het vocht kan afnemen? Interessant, dit ga ik eens navragen. Want eenmaal eruit is eruit, en dat is definitief. Echter geven ze aan dat de kans op inesteling veel groter is bij IVF wanneer de eileiders verwijderd zijn...als de eileiders blijven zitten is de kans groot dat er daar een inesteling plaatsvindt en dat is natuurlijk niet de bedoeling....

Ontzettend spannend allemaal.....! Nogmaals, zet hem op!

Posted

Ah de officiele naam, die wist ik nog niet, ga ik zo zeker eens op zoeken.

Dat het kon afnemen hoorde ik van degene die bij mij de echo toendertijd heeft gedaan. En dat het er allemaal *goed* uitzag. En dat de zwelling die er jaren ervoor zat vrijwel niet meer zichtbaar waren. En dat de eileiders er misschien niet uit hoefde. Nu heb ik aangenomen dat ze daarmee bedoelde dat het vocht was afgenomen. Maar nu ga ik twijfelen. Een mooie vraag voor onze volgende afspraak.

Ze kwamen namelijk ook met de informatie dat het weleens mogelijk was dat na jaren de eileiders wel weer open zouden kunnen gaan.. waardoor hun me toendertijd hoop gaven dat IVF misschien niet nodig zou zijn, inmiddels weet ik wel beter..

Hoe meer ik hier lees over alles, hoe meer ik zie hoe *slecht* ik eigenlijk ben voorgelicht. Ik ben nu ook onder behandeling bij een ander ziekenhuis (Erasmus in Rotterdam), en bevalt al 10 keer beter.

Jij zal dan waarschijnlijk iets eerder de operatie ondergaan als ik. Ik heb gelezen dat het een niet heel zware operatie zal zijn. Toch zie ik er wel tegenop, mijn ziekenhuis ervaring was nou niet bepaald positief in het verleden ;)

Posted

Als je eileiders eruit moeten doen ze dat via een laparoscopie operatie. (Kijk maar eens op internet ;-)). Ik heb al een laparoscopie gehad. Mij werd verteld dat dit de enige optie is om te kijken of eileiders wel of niet goed zijn....! Volgens mijn ziekenhuis kun je dit met een echo niet voldoende zijn. (misschien valt het bij jou nog mee dus). Uit deze operatie bleek dat mijn eileiders vol zitten met vocht. Waarschijnlijk moet ik nu nog een keer deze operatie hebben, alleen halen ze er nu dus iets uit...! Ze zijn nu ook aan het kijken of er nog andere mogelijkheden zijn. Essure (Kijk ook maar eens). Wat het gaat worden weet ik dus nog niet. Wat betreft de operatie....het valt best mee, je moet het niet onderschatten, maar je voelt je na een weekje weer prima en er zijn weinig risico's.

Leuk trouwens dat je gaat trouwen ;-)

Posted

Zit het net te lezen, en ik heb toedertijd (op mijn 18e) ook een laparoscopie operatie gehad. Een mooi kruisje in mijn navel dus en een klein littekentje op mijn onderbuik.

Ik had eigenlijk verwacht als ze er daadwerkelijk iets uithalen dat het wel ingrijpender zou zijn. Ik was toendertijd met een weekje ook weer de ouwe.

De Essure methode waar je overschrijft lijkt me ook een mooie optie, en zonder een echte operatie. Ziet er naar uit dat we idd in het zelfde schuitje zitten.

Ja het trouwen ^^ zie er enorm naar uit. Hij vroeg het ook zo romantisch *grins*

Posted

Ik hoor volgende week vrijdag of het Essure wordt, een laparascopie of dat we de eerste IVF poging met behoud van Eileiders doen. Wel spannend allemaal! Geduld wordt behoorlijk op de proef gesteld.

Heb je al een trouwdatum? Denk dat het trouwen wel voor wat afleiding zorgt in het gehele traject? Probeer mijn vriend ook zover te krijgen, maar hij vindt trouwen onzinnig....erg jammer weer. Maarja, je weet nooit :-)!

Posted

Dames,

Ik lees net dat jullie het over een Essure hebben. Hier heb ik goede ervaringen mee.

Na de geboorte van mijn dochter heb ik mij laten steriliseren dmv een Essure. Het was een "ingreep" van een kwartiertje en ik had daarna alleen een beetje "ongesteld" gevoel. Maar ik kon de volgende dag gewoon weer aan het werk.

Het enige nadeel voor mij is later gebleken, dat ik, na het overlijden van mijn dochter, graag nog een kindje wilde en dat dat nu niet meer via de natuurlijke weg kon (zoals de twee eerdere zwangerschappen). Gelukkig dat er IVF bestaat en het is bij mij bij de 1e IVF-behandeling gelukt om zwanger te worden (as maandag de 1e echo).

Een van de gyneacologen die ik gesproken heb, zei mij ook dat ze tegenwoordig bij een IVF-behandeling een Essure plaatsen bij vrouwen die last hebben van vocht in de eileiders. Ook omdat dit een iets eenvoudigere "ingreep" is dan een laparascopie waarbij ze de eileiders verwijderen.

Het is een heel verhaal geworden en ik wil jullie heel veel sterkte en succes wensen de komende tijd!!

Groetjes,

Sandy

Posted

Hoi Sandy,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Goed zeg!

Ik weet dat ik alleen via IVF zwanger kan worden. Naast vocht in mijn eileiders heeft mijn vriend ook nog eens een keertje slecht zaad (Hoe hebben we elkaar uitgezocht ;-)). Helaas moet ik dus zeggen dat het voor mij niet veel uit maakt of mijn eileiders er wel of niet meer zitten. Spontaan zwanger worden is echt uitgesloten. Ik heb gehoord dat Essure inderdaad een simpele ingreep is. Echter wordt het in Nederland in combinatie met IVF nog niet gedaan, gaat op korte termijn wel gebeuren....! Ik moet dus nog afwachten waarvoor ik in aanmerking kom....! Spannende tijden...Kan niet wachten.

Posted

Femke,

Toevallig weet ik dat er een projectgroep is in het VU (in samenwerking met het Spaarne Ziekenhuis) waarbij ze de combinatie Essure en IVF wel doen!!

Sandy

Posted

Goedemorgen meiden,

Ook namens mij gefeliciteerd met je zwangerschap Sandy :)

Als ik het goed begrijp is het dus eigenlijk (nog) niet mogelijk om in andere ziekenhuizen om Essure in combinatie met IVF te doen. Ik ga er toch even naar vragen bij mijn volgende afspraak (heb inmiddels al een hele lijst). Persoonlijk lijkt het mij een fijnere optie dan de eileiders geheel te verwijderen. Ben erg benieuwd wat jou ervaring hiermee wordt Femke, mocht het doorgaan natuurlijk!

We hebben besloten dat we volgende jaar lente/zomer (2010) een datum gaan prikken voor ons huwelijk. Een officiele datum is er dus nog niet. Maar deze zal er binnenkort wel komen. Wordt in ieder geval lekker iets waar ik me op kan richten tussen de behandelingen door.