Ga naar inhoud

aankomen door hormonen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik ben in 5 jaar tijd 30 kilo afgevallen.

Het viel niet altijd mee, zeker niet tijdens de vele kuren Clomid die ik heb gehad.

Ik hoor wel eens dat mensen zeggen dat ze aankomen door de hormonen.

Kom je aan van de hormonen, of kom je aan omdat je je rot voelt en daardoor meer gaat eten??

Wie heeft hier ervaring mee?

Liefs Steffie

Geplaatst

Hee Steffie!

Welkom en wat knap dat je zoveel bent afgevallen!

Hoeveel je aankomt tijdens de behandeling hangt denk ik erg af van hoeveel je toegeeft aan je neiging tot meer snaaien.. ik vond het lijken op wekenlange PMS, je voelt je al opgeblazen (dikke buik enzo) en hebt meer trek in chocola enzo.. Maar als je daar niet teveel aan toegeeft zal het best wel meevallen... Je houdt wel wat voch vast maar dat verdwijnt nadien wel weer... Ik heb er overigens wel iets teveel aan toegegeven zodat er op de dag van de positieve test al een kg of 4-5 op de teller stond.. ach... it´s worth it!

Succes ermee!

PS Lief mannetje heb je!

Groetjes Pien

Geplaatst

Ik kwam ook wel aan maar had ook wel een pms gevoel en ja dan eet ik ook wel meer. Ach, toch maar volhouden meid. 30 kg. is wel geweldig hoor. Poeh zeg.joy

Geplaatst

Ik ben wel wat aangekomen tijdens de 2e behandeling. Vooral rond de punctie maar bij mij was het voornamelijk vocht. Ik voelde me zo'n michelinmannetje. Na een paar weken was dit ook weer weg hoor.

Deze behandeling en de 1e heb ik nergens last van gehad.

knap hoor, 30 kilo! Heb je een speciaal dieet gevolgd ofzo?

Geplaatst

Nee, volgens mij ben ik niet aangekomen door de hormonen. Als ik dan een kilootje of wat ben aangenomen is het omdat ik uit frustratie ga snoepen. Het is echt mijn schuld en echt niet van de hormonen.

Petje af hoor, 30 kilo! Je zult wel apetrots zijn!!

Succes met je behandeling.

Josepine

Geplaatst

@ pien, dank je

Deze foto hebben we zondag gemaakt, heel recent dus :icon_biggrin:

@ EDR, ja ik heb Atkins gedaan.

Zoals misschien wel meer mensen hier heb ik PCO.

Toen ik daar achter kwam zei de gyn....ga eerst maar afvallen want zo helpen we je niet, ik ben 165 lang en woog 103 kilo.

Ik ben echt mijn leven gaan veranderen, anders eten, maar de sportschool en toen kwam ik mijn man tegen.

Dit voelde zo goed dat het afvallen bijna vanzelf ging haha.

Ik ben ook regelmatig blijven hangen, dan ging het niet verder omdat mijn lichaam zich moest herstellen.

Tijdens de clomid kuurtjes voelde ik me zo sterk dat ik niet wilde aankomen dat ik ook toen langzaam bleef afvallen.

Na de miskraam wel weer wat aangekomen want ben een echte emo eter.

Tijdens ze zwangerschap gingen alle remmen los en ben ik 24 kilo aangekomen waarvan er 14 zijn blijven hangen.

Maar die zijn er gelukkig ook weer af.

Nog 3.5 kilo en dan heb ik mijn doel bereikt...65 kilo

Ja trots ben ik zeker.

Ik heb op hyves een foto voor....en een foto na geplaatst....nou de reacties stroomde binnen, erg leuk!

Liefs Steffie

Geplaatst

Owja, en wat ik dus vergeten ben om te zeggen....

Atkins heb ik gedaan op advies van de gyn, dat is namelijk een van de weinige dieeten wat helpt bij PCO ivm verstoorde insulines

Geplaatst

30 kilo, echt super van je.

Ik ben tijdens de behandeling niet aangekomen hoor, voelde me wel wat opgeblazen en ook ik hield wel wat vocht vast maar dat was er ook zo weer af, ik had juist door het ''volle'' gevoel helemaal geen trek in snaaien.

Heel veel succes met de behandeling.

Geplaatst

Geweldig, 30kg - ben er jaloers op!

Tijdens mijn eerste twee hormoonbehandelingen (Gonal + Lucrin) ben ik 10kg aangekomen. Ik heb gewoon gesport, maar ik had enorm veel trek en alles waar ik ook maar naar keek is meteen blijven hangen.

Dus naast het verdriet om de mislukte IVF-poging was ik ook nog doodongelukkig omdat ik mezelf niet meer in de spiegel kon aankijken.

Dat was voor mij de druppel om weer fanatiek met South Beach te beginnen en ik ben toen in 2 maanden bijna 12kg afgevallen.

Net heb ik weer een behandeling achter de rug en er is weer 1 kg af.

Helaas heeft dat gewichtsverlies niet bijgedragen aan een geslaagde IVF, maar ik voel me nu wel lekkerder in mijn vel.

Geplaatst

Wat knap dat je zoveel bent afgevallen!!

Toppie!

Tijdens mijn 3e ICSI ben ik aangekomen omdat de hoeveelheid medicatie omhoog was gedaan.

Bij de 1e en 2e ICSI had ik hier geen last van..

Ik ben nu 35 weken zwanger en in totaal (prikken en zwangerschap) al 28 kilo aangekomen....:icon_scratch:

Succes verder en hou ons op de hoogte!

Groetjes van Daan

Geplaatst

Ik zei 30 kilo....maar het is 35 kilo al :wav:

Nog 2.7 te gaan en dan weeg ik 65....maar als ik dan nog 2 kilo afval dan kan ik zeggen dat ik 40 kilo ben afgevallen.

Mijn man zei dat ik dan een fofoshoot krijg met mijn oude broek maat 50/52 en dat hij 40 pakken suiker gaat bestellen zodat ik daar symbolisch mee op de foto kan.

Kan al bijna niet wachten hahaha

Ik hoop dat het me lukt voordat we met de behandelingen gaan starten en dat het mij heel veel kracht geeft om dan juist niet te gaan emo eten......want dat is best gevaarlijk voor mij.

@ Daan, ik ben tijdens de zwangerschap van Tygo ook 24 kilo aangekomen, en heb het er ook weer af gekregen ;)

Geplaatst

Hai Steffie,

Heb al in een andere forum gereageerd, maar toen ik dit zag moest ik wel even reageren. WAT GOED!! Ik ga zo wel even uitzoeken wat PCO is want dat weet ik helaas niet. Ik heb zelf suikerziekte en door de insuline heel wat kilootjes aangekomen. Voor de hormonen woog ik 80 bij 1.63m. Maar het gekke is, sinds ik de hormonen gebruik ben ik 5 kilo afgevallen. Ik weet niet of het de combinatie is, but who cares, het is eraf.

Voor de rest; ik weet het niet zeker maar als ik de bijsluiter van de medicaties lees, denk ik dat het net zoiets is als de pil. Sommigen worden dikker, anderen krijgen grotere borsten etc. Kortom; per persoon verschillende reacties denk ik.

En Steffie, ik ga gelijk met mijn diabetesverpleegkundige overleggen over een Atkins dieet. (of is dit niet handig als je zwanger wilt worden?)

En Pientjebaby, ik snap zo goed wat je bedoeld. Ik zit nu ook in de fase van na de zwangerschap ga ik me druk maken. Het enige probleem is dat ik helaas niet die luxe heb gezien mijn leeftijd. Alles wat eraan komt moet ik 5x zo hard voor werken om het eraf te krijgen. Maar het doet mij wel goed om te zien dat het mogelijk is. Geeft weer hoop voor de bikini.

liefs,

Elly

Geplaatst

Hoi Elly,

Ik zou dit dieet niet doen als je diabetes hebt denk ik, want ik eet nu namelijk bijna gene koolhydraten (suikers).

Ik denk dat dit dieet voor jou niet zo goed is.

Jij ook succes meis!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden