Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo Allemaal,

Al ruim 5 jaar geleden kwamen wij voor het eerst in een ziekenhuis voor een gesprek. Het zwanger worden wilde niet spontaan lukken; en dan ga je verder toch?

Inmiddels hebben wij het hele programma van IUI doorlopen. Daarna begonnen met IVF. De 3e poging is net 3 weken geleden negatief geëindigd. Het blijkt dat de eicellen niet van een dusdanige kwaliteit zijn dat IVF kans van slagen kan hebben.

Dus dat is een hele slag. Veel pijn en leed later (al is dat eigenlijk nog geen maand geleden) hebben wij een evaluatiegesprek gehad. De conclusie is (naast de eicel status) dat voor ons nog maar 1 optie open blijft: eiceldonatie.

Nu zijn wij (natuurlijk) op zoek naar een eiceldonor. Wie is er bereid om ons hiermee te helpen? Hoe vindt je iemand die onze kinderwens in vervulling kan laten gaan.

Hopelijk horen en lezen wij hier meer.

Groetjes Wisjo.

Posted

Hallo Wisjo,

Wat onzettend vervelend nieuws wij weten heel goed wat jullie mee maken wij hebben in aug te horen gekregen dat ECD voor ons de enige mogelijk is en hebben ook al gelijk een donor gevonden die ons al er dicht bij stond( m'n beste vriendin) hun wisten al van ons probleem en hebben zich voor dat wij kwamen dat ECD echt de enige mogelijkheid was ingelezen en hebben dus na 3 dagen aan geboden om ons te helpen. Dus misschien hebben jullie ook wel iemand in de buurt die jullie willen helpen, ik hoop het voor jullie.

Wij hebben begin sept ee gesprek gehad in het UMC en hebben 6 Okt ee gesprek met de Gyn en een maatschappelijk werker deze twee moeten dan een positief rapport sturen naar een commisie en als alles goed gaat gaan wij al in Nov beginnen.

Ik hoop voor jullie dat er snel een engeltje bij jullie meld die jullie wil helpen.

Liefs Chantal

Posted
Hallo Wisjo,

Wat onzettend vervelend nieuws wij weten heel goed wat jullie mee maken wij hebben in aug te horen gekregen dat ECD voor ons de enige mogelijk is en hebben ook al gelijk een donor gevonden die ons al er dicht bij stond( m'n beste vriendin) hun wisten al van ons probleem en hebben zich voor dat wij kwamen dat ECD echt de enige mogelijkheid was ingelezen en hebben dus na 3 dagen aan geboden om ons te helpen. Dus misschien hebben jullie ook wel iemand in de buurt die jullie willen helpen, ik hoop het voor jullie.

Wij hebben begin sept ee gesprek gehad in het UMC en hebben 6 Okt ee gesprek met de Gyn en een maatschappelijk werker deze twee moeten dan een positief rapport sturen naar een commisie en als alles goed gaat gaan wij al in Nov beginnen.

Ik hoop voor jullie dat er snel een engeltje bij jullie meld die jullie wil helpen.

Liefs Chantal

Hallo Chantal,

Dank je. Hartstikke goed voor jullie. We zullen duimen voor jullie. Komt vast goed hoor. Wij blijven idd. hopen een donor te vinden. Soms wel moeilijk positief te blijven, maar we houden vol.

Heel veel succes en we zullen (proberen) jullie te volgen.

Liefs Wi(lco)Sjo(ukje)

• 2 weeks later...
Posted

hallo chantal en wisjo,

ook wij hebben over 2 weken een 1e gesprek bij Geertgen. Alleen mijn arts heeft niet gezegd dat dit voor mij de enige optie is. Mijn arts zegt steeds na mijn mislukte IVF-pogingen dat het kan liggen aan het niet kunnen innestelen of aan de onvoldoende kwaliteit van de eicellen/embryo, maar dat dit niet te meten is.....hoe is dit bij jullie vastgesteld?

groetjes, diane

Posted

Hallo Diane,

Ze hebben het bij ons vastgesteld naar aanleiding van een proef stimulatie warbij ik maar 1 Folikkel had met 225 EH Menopure volgens de artsen ben ik gewoon niet te stimuleren meer vandaar ECD.

Gr Chantal

• 3 weeks later...
Posted

Ha Chantal,

Wat fijn dat jullie een donor hebben gevonden, hoop dat het goed voor jullie uitpakt...wat super spannend!!

Mag ik vragen hoe jij aan de donor bent gekomen??

We hebben nu oproepjes op enkele sites geplaatst...hoe heb jij dat gedaan en op welke sites heb jij gepost?

Groet,

Koosje

Posted

Hallo Koosje,

Wij hebben het geluk gehad dat een vriendin ons erg graag wou helpen dus wij hebben helemaal geen moeite hoeven te doen om een donor te vinden.Wel was het zo dat als zij zich niet vrijwillig en uit haar zelf had aangeboden dan waren wij naar spanje gegaan het eerste contact hadden wij dan ook al gelegt met barcalona om dar naar toe tegaan.

Ik hoop voor jullie dat jullie snel iemand vinden die jullie kan helpen heb jij je misschien al bij freya op de mailinglijst gezet voor ECD? misschien kunnen zij je verder helpen met het vinden van een donor of hebben ze misschien een idee.

Groetjes Chantal

• 2 weeks later...
Posted

Ha Chantal,

Dank je wel voor je lieve wensen...wij hebben op verschillende sites een oproep geplaatst, maar hoewel veel mensen lief reageren geen bereidwillige engel!

Tot...dit weekend...een heel lieve, jonge donor zich aanbood :good1::good1::good1::good1::bf_new::bf_new: We chatten nu over een weer en dit weekend gaan we elkaar ontmoeten met de beide mannen. Spannend hoor!! Als zij ook blijft willen, dan zou dit zo'n fantastische kans betekenen zeker omdat ze niet alleen heel lief lijkt maar ook heel jong is en zelf al 3 kindjes heeft. Ik hoop het zo!!

Ik hoop voor jou ook op een super-oogst de komende maand en half december een dikke vette streep! :blob1:

Liefs,

Koosje

Posted

He Koosje,

Wat een geweldig nieuws ik hoop voor jullie dat het inderdaad een leuke maar vooral ook iemand is met goede bedoelingen ( sorry voor dit maar er zijn ook mensen die het alleen voor het geld willen doen)

Ik hoop zo voor jullie dat dat het geval is en dat jullie dan snel kunnen beginnen.

Ik zie dat je uit de provincie Utrecht komt gaan jullie dan ook naar het UMCU?

Laat je het mij weten hoe het is gegaan dit weekend ben zo benieuwd.

Mijn duimen draaien overuren dat het inderdaad die ene GEWELDIGE ENGEL voor jullie is.

Kuzz

Posted

Ha Chantal,

Lijkt echt een heel lieve en betrokken engel, ik geloof in haar! As weekend hopen we concrete afspraken te kunnen gaan maken.

We zullen niet anar het UMCU gaan want we stemmen de keuze van het ziekenhuis af op de woonplaats van de donor en die is niet Utrecht of daar dichtbij: liever dat wij reizen dan zij.

Zal t je laten weten!

Koosje

Posted

Hoi Koosje,

Ik wil je ontzettend veel succes wensen a.s. weekend, maar net als Chantal wil ik je ook waarschuwen voor 'oplichters'. Misschien is het handig om via de site van Freya je nog in te lezen over vergoedingen e.d. naar een donor toe. Zo weet zij en jij hoe de zaken er van tevoren voor staan. Goed bedoeld advies en zeker niet lullig bedoeld!

Om je even een hart onder de riem te steken, ik ben zwanger van een 2ling via eiceldonatie. Ikzelf ben 43+ en mijn donor heb ik via een oproep op internet (freya) gevonden. Ondertussen zijn we goede kennissen van elkaar geworden en duidelijke afspraken gemaakt over nu en later.

Ik duim ontzettend voor je...................

Greetzzzz,

Elena

P.s. Chantal gefeliciteerd meid en hopelijk heb je voor de kerst een positieve test! Mijn duimen draaien!!!

Posted

:hello2::hello2::hello2:...het gesprek in het weekend ging heel erg goed en we gaan van start!!!!!! De donor is 23 jaar, een lieve moeder van 3 prachtige jongetjes en echt heel erg vruchtbaar...het voelt zo als goed, boffen en onze engel!

We konden goede afspraken maken en die gaan we ook nog op papier zetten, voor het overzicht. Ook haar man is het er helemaal mee eens.

We hebben de eerste afspraak in het AZM (dichtbij de donor) op 2 december en hopen dat de prof daar ook ECD ziet zitten en dat de gesprekken met donor, psych en medisch ethische commissie zsm gepland kunnen worden.

Ondertussen houden we contact en hopen dat de tijd tot 2 december ineens heel snel voorbij is. Voelt nog allemaal wel heel onwerkelijk...maar we zijn wel super, super, superblij!!:biggrin::biggrin::occasion6:

Liefs, Koosje

Posted

:bf_new:Geweldig meid kan mij voorstellen dat je helemaal in de wolken bent op dit nieuws had je toch niet durfen dromen en een donor van 23 dat is helemaal geweldig.

Nu op naar 2 dec en dan alle andere afspraken hopelijk kun je snel beginnen.

Liefs Chantal

• 4 months later...
Posted

Naam : S

Email : *verwijderd door admin*

Kop : eicellen over

Oproep : Hallo ik ben S en heb van een vriendin gehoord over

eiceldonatie en denk dat ik ook een stel erg gelukkig kan maken.

Zelf heb ik 2 kindjes en daarbij wil ik het laten.

Ik ben 27 jaar

Lengte 1.66 m normaal postuur

Blauwe . groene ogen

Donkerblond haar

Nederlandse afkomst

Woon in

Ik wil nagaan of eiceldonatie mogelijk is voor stellen waarvan ik het idee heb

dat dit alles compleet maakt.

Deze mevrouw vraagt als "gebaar" een leuke vakantie. En dan mag natuurlijk niet.

MEIDEN PAS OP VOOR HAAR ZIJ WIL DUS GRAAG EEN LEUKE VAKANTIE MAAR DAT IS VERBODEN IN NEDERLAND.

Posted

Zij reageerde ook op de donorlijst van Freya. Ik heb haar nog gemaild. Ook zei ik haar hier te kijken voor donoren en bij de verdwaalde ooievaar. Wat een naar mens. Wat stom dat ik haar de sites heb aanbevolen.

Ze heet S zag ik in de mail.

Ik zal even de mail kopiëren:

Naam : s

> Verhaal : ik ben s 27 jaar oud en moeder van 2 pratige dochters van 9

> en 5 jaar oud wil graag mijn eicellen doneren om een ander gezin compleet te

> maken.

> Verwachting : ik wil nagaan of eiceldonatie mogelijk is voor stellen waarvan ik

> het idee heb dat dit alles compleet maakt

> Email : *