Ga naar inhoud

Ervaring MCA Alkmaar


jeannet

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

 

 

Hierbij wil ik even mijn verhaal kwijt en vragen of anderen gelijke ervaringen hebben gehad. Ik ben nieuw op dit forum maar niet in het fertiliteitscircuit. Onlangs heb ik mijn derde ICSI-poging gehad. De eerste 2 ICSI-pogingen had ik in het Flevoziekenhuis in Almere. Zoals al elders op dit forum staat is dr. Kimmel kundig en zeer plezierig in de omgang. Doordat ik echter een moeilijk bereikbare eierstok heb en daardoor de puncties zeer pijnlijk voor mij zijn, besloten om over te stappen naar het MCA in Alkmaar. Hier kunnen ze de punctie nl. onder narcose doen. Onze ervaring met de fertiliteitsarts daar staat haaks op onze ervaringen in Almere. Tijdens het intake-gesprek begon ze al over mjn leeftijd. "Daar zijn we niet blij mee", zei ze letterlijk. Verder had ze het over de grote kans op miskramen en chromosoomafwijkingen. Dit terwijl wij voorlopig de leeftijd dat we uitbehandeld zijn nog niet hebben bereikt (ben bijna 41) en in onze eerdere pogingen goede resultaten hadden bereikt. (Van de tweede poging ben ik zwanger geweest, maar ben na 12 weken gecurreteerd, omdat het vruchtje na 9 weken was overleden. Bovendien hadden we na deze poging nog een cryoterugplaatsing, die helaas is mislukt). Overigens waren we van alles al op de hoogte want we hadden al pogingen in Almere achter de rug. Maar ja, het alternatief is Belgie en dat is een eind rijden. In augustus een terugplaatsing van een 8-cellig en 7-cellig embryo gehad. Helaas is ook deze poging mislukt. Bij de afspraak voor het plannen van de terugplaatsing van de bij deze poging ontstane cryos begon dezelfde arts weer opnieuw over de kleine kans op zwangerschap, grote kans op miskramen en chromosoomafwijkingen. "Als jullie doorgaan, gaan jullie voor hele kleine kansjes" en "Het gaat waarschijnlijk toch niet lukken, helaas" en "Hebben jullie al nagedacht over een kinderloos bestaan?". En of ze een psycholoog voor ons moest regelen. Dit terwijl we voor de cryoterugplaatsing kwamen en nog niet uitbehandeld zijn!!!!!!! Ik voelde me gediscrimineerd op leeftijd en kreeg het gevoel dat ze wilde dat we onmiddellijk zouden stoppen. We hebben besloten hier nog de cryoterugplaatsing af te wachten en daarna gaan we toch naar Belgie (UZ Gent). Overigens is het verplegend en administratief personeel in Alkmaar heel aardig en meelevend. Ik zou graag willen weten of anderen soortgelijke ervaringen hebben in Almaar of ergens anders.

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------jan. 08 1e ICSI afgebroken wegens overstimulatie

 

jun. 08 2e ICSI mislukt

 

sep. 08 3e ICSI zwanger!! na 9 weken geen hartactie meer, na 12 weken een curretage, 3 cryos in 1 rietje

 

feb. 09 TP 2 cryos mislukt

 

aug. 09 4e ICSI mislukt, 2 cryos in 1 rietje

 

nov. 09 TP ??????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jeannet,

 

 

 

Erg vervelend dat je je bij het MCA gediscrimineerd voelt. Het lijkt me een grote domper na een voor jullie zo prettige ervaring in Almere.

 

 

 

Wij lopen het gehele traject al in het MCA en ik moet zeggen dat het ons daar prima bevalt. Ik heb alle artsen wel eens gehad voor FM's, punctie, IUI etc. Ik heb wel de voorkeur voor een of twee van hen, maar heb met geen van hen problemen.

 

 

 

Hopelijk gaat het jullie een keer lukken meis, daar hopen we hier allemaal op! :-)

 

 

 

groetjes,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb geen ervaringen met het MCA maar ik wil je wel even zeggen dat een vriendin van mij van 41 (bijna 42) onlangs bevallen is van een gezonde zoon. Zij heeft dit in Belgie laten doen en de 2e poging was raak...Zij kreeg ook in NL een hele preek over dat de kans wel heel klein was en de risico's groot, maar in Belgie hebben ze het er geen moment over gehad....daar ligt de leeftijd van terugplaatsen ook een stuk hoger dus dat zal daar wel mee te maken hebben.....dus laat je niet kisten en zeker de moed niet opgeven omdat ze in het MCA zo negatief zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mar,

 

 

 

Wat heb jij mij gerust gesteld. Ik ga er zelfs beter van slapen. Door de reactie die ik in het MCA heb gekregen zat ik helemaal in een dip. Voelde me oud. Dus ik heb nog kansen, want ik had het idee dat mijn kansen al voorbij waren. Ik ben net 41, dus ik blijf wel met beide benen op de grond. Maar om tot een succes te komen, moet er wel een positieve reactie, zoals die van jou, van de arts komen. In november gaan we voor de cryo's (2) en volgens jaar gaan we naar Belgie.

 

 

 

Groetjes,

 

Jeannet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

 

 

 

Hierbij even een vervolgbericht. Helaas niet echt positief. De terugplaating van de cryo's is deze maand afgebroken. Ik ben wederom niet tevreden over de fertiliteitsarts. Afgelopen maandag de eerste echo gekregen voor de terugplaatsing van de cryo's. De follikelmeting gehad en de conclusie was dat die nog erg klein was en ze zouden vrijdag nog een keer kijken. Nu vond ik dat al wat laat, maar in dit soort gevallen ga je toch op de deskundigheid van de arts af. Gisteren (vrijdag) dus weer een echo gehad en wat bleek? De eisprong was al geweest. Nog wel bloed laten prikken en uit de uitslag daarvan heeft de arts besloten de poging af te breken. Behoorlijk balen, want nu moeten we weer een maand wachten, terwijl ik er juist een beetje vaart achter wil zetten. Ik kan dan ook niet snappen, waarom tot vrijdag gewacht is tot de volgende echo. Liever een extra echo, dan een afgebroken poging is mijn idee. Blijkbaar is deze arts nog te onervaren en moet nog iets leren over de cyclus van de vrouw, want dit had niet hoeven te gebeuren, lijkt mij. Ze is ook nog te jong voor dit vak. Ik hoop in ieder geval het nu in december af te ronden, zodat we hier niet meer hoeven te komen, want verder gaan in het MCA is voor mij geen optie meer.

 

 

 

Groetjes,

 

Jeannet

 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------jan. 08 1e ICSI afgebroken wegens overstimulatie

 

jun. 08 2e ICSI mislukt

 

sep. 08 3e ICSI zwanger!! na 9 weken geen hartactie meer, na 12 weken een curretage, 3 cryos in 1 rietje

 

feb. 09 TP 2 cryos mislukt

 

aug. 09 4e ICSI mislukt, 2 cryos in 1 rietje

 

nov. 09 TP cryo afgebroken

 

dec. 09 TP ....???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch ook wat zeg. Wat een klungel. En waarom idd tot vrijdag wachten? Ik weet trouwens precies over welke arts je het hebt. Heb er ook geen goed gevoel bij, en heb al een paar keer een extra afspraak met een gyn aangevraagd, omdat dingen mij niet duidelijk waren.

 

Sterkte meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jeannet,

 

 

 

Je zou misschien ook kunnen kijken in het Gemini in Den Helder.

 

Heeft hele goede beoordelingen gekregen.

 

Mocht je meer info. willen mag je me een privé-berichtje sturen,

 

dan kan ik je nog even wat meer erover vertellen.

 

 

 

Gr. Beau

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hier even een vervolgbericht. Afgelopen zondag een terugplaatsing van 1 cryo gehad. De ander heeft het ontdooien niet overleeft. Nu afwachten.

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------jan. 08 1e ICSI afgebroken wegens overstimulatie

 

jun. 08 2e ICSI mislukt

 

sep. 08 3e ICSI zwanger!! na 9 weken geen hartactie meer, na 12 weken een curretage, 3 cryos in 1 rietje

 

feb. 09 TP 2 cryos mislukt

 

aug. 09 4e ICSI mislukt, 2 cryos in 1 rietje

 

nov. 09 TP cryo afgebroken

 

dec. 09 TP 1 cryo op 13 december

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeanet,

 

 

 

Ik zal voor je duimen meid en laat je niet gek maken. Ik ben 40 en zwanger terwijl er ook vrouwen die jonger zijn vervroegd in overgang zitten en waar dus alle hoop vervlogen is!! Dus kop op, positief blijven en dit wordt gewoon een plakkertje!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi,

 

 

Marietje bedankt voor je steun en troostende woorden. Helaas ben ik vandaag ongesteld geworden. Nu op naar volgend jaar, in januari een afspraak bij het UZ Gent in Belgie bij prof. de Sutter. Onze laatste poging. Voor jullie allemaal prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.

 

:drink:

 

 

 

-------jan. 08 1e ICSI afgebroken wegens overstimulatie

 

jun. 08 2e ICSI mislukt

 

sep. 08 3e ICSI zwanger!! na 9 weken geen hartactie meer, na 12 weken een curretage, 3 cryos in 1 rietje

 

feb. 09 TP 2 cryos mislukt

 

aug. 09 4e ICSI mislukt, 2 cryos in 1 rietje

 

nov. 09 TP cryo afgebroken

 

dec. 09 TP 1 cryo op 13 december mislukt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeannet, wat een teleurstelling voor je! Sterkte!

 

 

 

Ik wil graag nog wel even reageren op de behandelingen in Alkmaar.

 

Wij hebben onze ICSI vorig jaar ook in Alkmaar gehad, en ondanks dat wij ZEER sceptisch waren over de zeer jonge arts, is het ons 100% meegevallen.

 

De verpleegsters waren erg lief en behulpzaam, en ook de arts beviel ons prima. Zelfs over mijn gewicht is nooit een opmerking gemaakt, terwijl ik toch zeer zwaar ben!

 

Nu zijn we weer voor de volgende behandeling heen gegaan, en wij vonden het erg leuk dat we meteen herkent werden, en ze vol interesse naar onze dochter vroegen.

 

Toen bleek dat deze poging beeindigd moest worden waren ze ook enorm meelevend.

 

Dus wat ons betreft geen klachten.

 

 

 

Ik wil met mijn reactie niemand voor het hoofd stoten, en ik vind het heel vervelend dat sommige hier nare ervaringen hebben, maar wij zijn tot nu toe in alkmaar tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

 

ja ik herken het wel hoor over alkmaar we hebben zelfs een klacht ingediend en hebben exususe gehad er loopt een arts rond die niet erg vriendelijk is en te bot voor woorden ik kom nooit meer bij hem,

 

de rest is wel vriendelijk maar je moet zelf doorvragen .

 

ik ben zelf 42 wordt in jan 43 en heb we gaan nu voor second opninie naar voorburg daar ze wel asstend hatching doen met gent.

 

ik lees overal als je ouder wordt dat de schil en de innesteling niet optimaal is dat het daarom komt dat je kansen niet groot zijn.

 

die willen we dus een beetje beter =) ik heb 11 feb gesprek daar en eens kijken hoe hun ziekenhuis er daar tegen overstaat,

 

aanprikken doen ze in voorburg zelf me man moet dan met de eitjes naar gebt dus je moet dan zelf maar 2 keer naar gent dat is nog wel te doen alle vooronderzoeken in voorburg.

 

we hebben nog wel twee cryos maar goed wil graag weten hoe we er voor staan en of er nog een kans is...

 

beter dan afwachten en dan niks doen.

 

in jan weer gesprek in alkmaar en nu kijken of ze misschien wel met belgie samenw willen werken heb wel gehoord dat ze dat wel met dusseldorf doen.

 

ze geven zelf inderdaad niet veel info dat moet je zelf uitzoeken en dat is niet fijn.

 

 

 

summer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ben ik uiterst tevreden over Alkmaar .Ik herken helemaal niet wat hier geschreven wordt. Iedereen is superrelaxed en als je iets te vragen hebt of meedenkt wordt alleen maar op prijs gesteld. Nooit wachtijden met echo's ,telefonisch goed bereikbaar etc

 

Van mij alleen maar lof en ook de communicatie met het Vu was niets op aan te merken. Bij de ivf wordt aan het einde standaard 2 bloedproeven gedaan wat tenminste uitsluiting geeft in de wachtweken dit in tegenstelling tot andere ziekenhuizen waar je lekker kan klungelen met thuistesten.

 

En wat is er mis met een jonge arts ,die oude knarren met hun eigenwijze instelling heb ik altijd al een kijkje op gehad. greetz:wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Summer,

 

 

 

Mag ik vragen welke arts jij had in Alkmaar? Wij hebben 22-01 een gesprek met de verpleegkundige voor het prikken etc. Daarna mogen we starten.

 

We hebben het intakegesprek twee weken geleden gehad voor ICSI, daarin werd alles goed uitgelegd, maar ik moet toegeven dat onze gyn ook wel een beetje nors is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig eens met Georgi en Diana79. De "jonge" arts is mijn vaste arts en ik vind haar erg prettig. Mijn man ervaart het ook zo. De "norse" arts had ik bij mijn punctie, tenminste ik denk dat hij bedoeld wordt. Misschien geen gezellige babbelaar maar goed in zijn werk en duidelijk.

 

Ik vind het erg spijtig dat ik er niet kan blijven nu ik zwanger ben, maar naar de VK ga.

 

 

 

Meiden, allemaal een fijn nieuwjaar en hopelijk wordt 2010 voor iedereen een succes!

 

 

 

lfs, Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Georgi,

 

 

Het gaat mij niet om de behandeling in Alkmaar in het algemeen. De verpleegsters en het administratief personeel is superaardig en meelevend. En ze zijn inderdaad goed bereikbaar. Mijn probleem is de arts, die ons al vanaf het begin niet zag zitten. Meteen zeuren over mijn leeftijd en dat het waarschijnlijk toch niet gaat lukken, helaas. Of ze een psycholoog voor ons moest regelen, terwijl er nog cryo's waren. Dit terwijl je juist meer behoefte aan positiviteit hebt en dat volgens mij ook gewoon mag verwachten. Georgi ik weet niet hoe oud jijzelf bent, maar mogelijk is dat de oorzaak van jouw kijk op deze arts. Volgens mij is ze te onervaren en heeft ze nog het nodige te leren, zeker op het gebied in de omgang met de patient. Geef mij maar een wat oudere arts, die weet waar die mee bezig is. We gaan nu voor onze laatste poging naar dr. De Sutter in Belgie. Ook al lukt het deze keer weer niet, dan ben ik toch naar 1 van de meest bekende ziekenhuizen op het gebied van infertiliteit geweest. En in ieder geval zeuren ze daar niet over mijn leeftijd.

 

:eekout:

 

 

 

Groeten,

 

Jeannet

 

 

 

-------jan. 08 1e ICSI afgebroken wegens overstimulatie

 

jun. 08 2e ICSI mislukt

 

sep. 08 3e ICSI zwanger!! na 9 weken geen hartactie meer, na 12 weken een curretage, 3 cryos in 1 rietje

 

feb. 09 TP 2 cryos mislukt

 

aug. 09 4e ICSI mislukt, 2 cryos in 1 rietje

 

nov. 09 TP cryo afgebroken

 

dec. 09 TP 1 cryo op 13 december mislukt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Georgi,

 

 

Het gaat mij niet om de behandeling in Alkmaar in het algemeen. De verpleegsters en het administratief personeel is superaardig en meelevend. En ze zijn inderdaad goed bereikbaar. Mijn probleem is de arts, die ons al vanaf het begin niet zag zitten. Meteen zeuren over mijn leeftijd en dat het waarschijnlijk toch niet gaat lukken, helaas. Of ze een psycholoog voor ons moest regelen, terwijl er nog cryo's waren. Dit terwijl je juist meer behoefte aan positiviteit hebt en dat volgens mij ook gewoon mag verwachten. Georgi ik weet niet hoe oud jijzelf bent, maar mogelijk is dat de oorzaak van jouw kijk op deze arts. Volgens mij is ze te onervaren en heeft ze nog het nodige te leren, zeker op het gebied in de omgang met de patient. Geef mij maar een wat oudere arts, die weet waar die mee bezig is. We gaan nu voor onze laatste poging naar dr. De Sutter in Belgie. Ook al lukt het deze keer weer niet, dan ben ik toch naar 1 van de meest bekende ziekenhuizen op het gebied van infertiliteit geweest. En in ieder geval zeuren ze daar niet over mijn leeftijd.

 

:eekout:

 

 

 

Groeten,

 

Jeannet

 

 

 

-------jan. 08 1e ICSI afgebroken wegens overstimulatie

 

jun. 08 2e ICSI mislukt

 

sep. 08 3e ICSI zwanger!! na 9 weken geen hartactie meer, na 12 weken een curretage, 3 cryos in 1 rietje

 

feb. 09 TP 2 cryos mislukt

 

aug. 09 4e ICSI mislukt, 2 cryos in 1 rietje

 

nov. 09 TP cryo afgebroken

 

dec. 09 TP 1 cryo op 13 december mislukt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi jeannet,

 

 

 

ik snap je wel hoor maar ben 37 jaar dus daar ligt het niet aan . Heb totaal geen illusies over artsen en in Nederland werken ze gewoon met hun vaste protocollen, medicijnen etc.

 

Dat is enorm frustrerend als je niet in hun standaardpatienten plaatje past van leeftijd enzo ,want dat is natuurlijk niet fijn voor hun statistieken en volgens mij ben jij daar tegenaan gelopen in Alkmaar.

 

Ikzelf was hardstikke standaard voor hun en dus geen probleem.

 

Die leeftijdsgrens vind ik ook zo oneerlijk en hoop echt dat het in Gent gaat lukken voor je toi toi greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden