Ga naar inhoud

Eerste keer IVF in AZM

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Juulke,

Gelukkig is de punctie meegevallen. Daar maak ik me eigenlijk ook wel zorgen om, zo'n prik. Nah jah, niet de prik maar werkt dat ook wel afdoende. Als ik jou mag geloven wel dus. De gyn gaf aan dat, aangezien ik een hsg onderzoek gehad heb, ik er van uit mocht gaan dat het goed te doen was. Geloven we dan ook maar weer, die hsg was immers vrij pittig (understatement). Morgen mijn tweede echo en dan krijg ik definitief te horen wanneer de punctie is, ik ga van woensdag maar uit. 6 goede eicellen Juulke, daar kan ik alleen maar van dromen denk ik. Ik ga voor je duimen en succes met je wachtweken.

groetjes

• Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Jolanda,

Ik vond de punctie goed te doen, dus ga je er niet teveel druk om maken, natuurlijk is het het grote onbekende en heb je zenuwen, maar zodra je de verdoving krijgt zijn deze zenuwen allemaal gevlogen. Heerljk gevoel.

Op dit moment ben ik door de bolletjes nog steeds duizelig wat wel erg vervelend is, omdat ik bang ben om auto te rijden. Maandag ga ik weer werken en dan hoop ik dat mijn buikpijn ook over is en zeker de duizeligheid.

Die 6 goede eicellen bleek trouwens onder het gemiddelde te zitten dus wie weet hoeveel jij er bij de punctie uiteindelijk hebt. Ik duim in ieder geval voor je.

En dames, wat mij erg tegenvalt is dus dit 'wachten', bah als we dat eens konden overslaan met z'n allen. Daar tekende ik meteen voor.

Dames ik duim ook voor jullie!!!

Jullie horen van mij.

Geplaatst

Juulke gelukkig viel de punctie erg mee bij jou, ik heb al andere verhalen gehoord. Je geeft ons goede moed op onze aankomende punctie. Echt vervelend dat het aantal follikels niets zegt over het aantal eitjes en al helemaal niet over het aantal bevruchtingen. Alles is afwachten en wachten... Wel goed dat jullie er nog 4 hebben kunnen laten invriezen. Dus van de bolletjes krijgen we ook nog bijwerkingen, jakkes.

Ik moet a.s. maandag voor een uitgangsecho gaan. Hopelijk mag ik dan starten met de puregon. Langzaam kom ik steeds dichter bij.

Veel succes in de wachtweken.

Groetjes Linda

Geplaatst

Hoi Linda,

Ja helaas moeten we heel veel geduld hebben bij alles, maar goed, we doen onze uiterste best en meer kunnen we niet doen. Of die andere 4 bevruchte eicellen ingevroren kunnen worden daar zouden we de komende 2 weken bericht van krijgen, ik wist ook niet dat dit ook nog onzeker zou zijn maar schijnbaar wel, de arts zei als we geen brief zouden krijgen dat er ook geen eicellen goed genoeg waren om in te vriezen ook al waren ze bevrucht. Raar, maar zo schijnt het te werken.

We wachten af, sinds vanmorgen gaat het trouwens een stuk beter met me wat betreft de buikpijn, deze is bijna helemaal verdwenen, alleen de duizeligheid (stomme bijwerking van die bolletjes!) blijft en dat is toch heel vervelend moet ik zeggen.

Maar goed, niet iedereen heeft hier last van en ik mag al heel blij zijn dat ik voor de rest geen bijwerkingen had van de spuiten.

We blijven duimen! Succes maandag met je uitgangsecho, spannende tijden breken aan.

Groetjes

Geplaatst

Vandaag heb ik de uitgangsecho gehad. Alles was rustig (een cysten of zo) en zag er goed uit. A.s. woensdag mag ik beginnen met Puregon 100 eenheden. Gelukkig mag ik de Deca en de Puergon samen mengen, zodat ik iedere dag maar 1 spuit hoef te zetten. Volgende week woensdag heb ik dan de 1e fm. Ben benieuwd hoeveel en hoe snel de follikels groeien. Eindelijk langzaam een stapje dichterbij.

Gelukkig gaat het wat beter met je buikpijn. Wanneer mag je testen? Een vraagje, moet je na de tp blijven liggen af mag je meteen opstaan? Veel succes met deze vreselijke wachtweken. Gaat de tijd een beetje om?

Groetjes Linda

Geplaatst

Morgen m'n punctie. Vorige week vrijdag waren er maar 4 actieve follikels, ,maandag bleken dat er 7 te zijn. Wel een opluchting want 4 was wel erg weinig. Benieuwd hoe het verder loopt nu en dan ja, de wachtweken. Zie er ook tegenop.

Geplaatst

1e ivf ja. In het verleden 3 keer iui gehad maar mn toenmalige ega wilde absoluut niet verder. Punctie was goed te doen, alleen links deed best pijn, nu nog steeds. 8 eicellen en dermat goed zaad dat ivf kan en niet het geplande icsi. Hoopvol dus.

Geplaatst

Hoi Jolanda, had je toch nog een follikel extra, deze gaat dan ook goed groeien en blijft straks ook plakken daar gaan we voor! Gelukkig vond je de punctie meevallen.

Wanneer mag je testen?

Groetjes Linda

Geplaatst

Hoe is de terugplaatsing gegaan? Heb je 1 of 2 embroy's teruggeplaats gekregen? Ik gebruik nog geen bolletjes dus kan ik er niet over meepraten. Succes de koemden weken.

Geplaatst

spannend Jolanda! Veel succes!

Ik vond die bolletjes ook niet prettig, maaaaar: het is voor een heel goed doel! Ik ben nu zwanger, wie weet hebben die bolletjes daar wel net het beslissende duwtje voor gegeven :-)

Hoop maar dat je ze nog lang moet gebruiken: als je zwanger blijkt te zijn over twee weken, mag je nog eens drie weken doorgaan, bleeh....

Succes met wachten!

Geplaatst
Hoe is de terugplaatsing gegaan? Heb je 1 of 2 embroy's teruggeplaats gekregen? Ik gebruik nog geen bolletjes dus kan ik er niet over meepraten. Succes de koemden weken.

Heb 1 embryo teruggeplaats gekregen afgelopen vrijdag. Van de 8 eicellen waren er 7 bevrucht dus komende week krijgen we te horen wat er nog door kan als cryo. Terugplaatsing zelf ging goed al moet ik zeggen dat ik best wel buikpijn heb nu en mezelf afvraag of dat is van de punctie of van de terugplaatsing. Ontzettend moe, misselijk en pijnlijke borsten maar dat schijnen toch echt bijwerkingen van de bolletjes te zijn. En nu afwachten, de 20e mag ik gaan testen.

Geplaatst

Hallo Dames,

Long time nog see...

Helaas ben ik een beetje down, ben maandag echt ongi geworden helaas. Heb vanmiddag de IVF afdeling gebeld en de zwangerschapstest die morgen gepland stond om 11.30 u is geschrapt, poging 1 mislukt en helaas geen goede cryo's om in te vriezen. Voel mij erg klo.. oet ik eerlijk zeggen.

Begin december weer beginnen met de pil en daarna weer spuiten e.d. waarschijnlijk in week 4 de 2e punctie. Wathad ik gehoopt dat het in orde was, maar helaas.

IVSH: Profciat meid, wat goed dat het tenminste bij jullie wel gelukt is. Veel geluk.

Jolanda: De bolletjes hebben idd nare bijwerkingen; misselijk, duizelig, pijnlijke borsten, maar het is voor een goed doel en na 6 dagen verdwenen deze bijwerkingen als sneeuw voor de zon. Nou weet ik natuurlijk niet of dat een goed teken was maar mijn arts vertelde mij dat de klachten vanzelf verdwenen.

Linda: ik wens jouw ook veel succes.

Ik zal in ieder geval voor jullie duimen dames.

Geplaatst

Hoi Juulke,

Wat balen dat je 1e poging mislukt is. Sterkte met het verwerken hiervan. Wel fijn dat je zo snel verder kan. Ik ben blij met jouw berichtje, want dat geeft mij wat meer informatie over de planning van het AZM. Ik zit op dit moment te wachten op goedkeuring van de psycholoog (lang verhaal) om te starten met poging 2. Nu zat ik me al helemaal gek te maken dat ik na de goedkeuring nog ontzettend lang zou moeten wachten voordat ik zou kunnen starten. Maar als ik jou goed begrijp heb jij net gebeld en hebben ze jou ingepland voor begin januari. Wanneer begin je met de decapeptyl dan? Dan weet ik tenminste een beetje wat ik kan verwachten qua planning. En hoe weet je dan wanneer de punctie is? Of ga je gewoon uit van even lang puregon spuiten ofzo? Want dat kan nog wel eens verschillen per poging volgens mij. Zeiden ze verder nog iets over de drukte en de planning? Sorry veel vragen maar ik vind het zo stom om ze nu al zelf te bellen terwijl ik nog geen goedkeuring heb.

Nou alvast bedankt!

Geplaatst
Hoi Juulke,

Wat balen dat je 1e poging mislukt is. Sterkte met het verwerken hiervan. Wel fijn dat je zo snel verder kan. Ik ben blij met jouw berichtje, want dat geeft mij wat meer informatie over de planning van het AZM. Ik zit op dit moment te wachten op goedkeuring van de psycholoog (lang verhaal) om te starten met poging 2. Nu zat ik me al helemaal gek te maken dat ik na de goedkeuring nog ontzettend lang zou moeten wachten voordat ik zou kunnen starten. Maar als ik jou goed begrijp heb jij net gebeld en hebben ze jou ingepland voor begin januari. Wanneer begin je met de decapeptyl dan? Dan weet ik tenminste een beetje wat ik kan verwachten qua planning. En hoe weet je dan wanneer de punctie is? Of ga je gewoon uit van even lang puregon spuiten ofzo? Want dat kan nog wel eens verschillen per poging volgens mij. Zeiden ze verder nog iets over de drukte en de planning? Sorry veel vragen maar ik vind het zo stom om ze nu al zelf te bellen terwijl ik nog geen goedkeuring heb.

Nou alvast bedankt!

Ik weet van mijn eerste poging (waar ik overigens nog steeds in zit) dat ze van tevoren al de punctie week hadden gepland. Zal te maken hebben met de bezetting in hun agenda en van daaruit zal teruggeteld worden. Teruggeteld begin je dan ongeveer 4 weken daarvoor met de Decapeptyl.

Voor wat betreft wachten, ik had eind april mijn intake gesprek en kon met de groep van juni al meedoen. Doordat er wat testen van m'n man tussen in kwamen die nogal wat tijd vergden is dat uiteindelijk augustus geworden maar qua wachttijd valt dat dus heel erg mee.

groetjes en heel veel succes.

Geplaatst
Hallo Dames,

Long time nog see...

Helaas ben ik een beetje down, ben maandag echt ongi geworden helaas. Heb vanmiddag de IVF afdeling gebeld en de zwangerschapstest die morgen gepland stond om 11.30 u is geschrapt, poging 1 mislukt en helaas geen goede cryo's om in te vriezen. Voel mij erg klo.. oet ik eerlijk zeggen.

Begin december weer beginnen met de pil en daarna weer spuiten e.d. waarschijnlijk in week 4 de 2e punctie. Wathad ik gehoopt dat het in orde was, maar helaas.

IVSH: Profciat meid, wat goed dat het tenminste bij jullie wel gelukt is. Veel geluk.

Jolanda: De bolletjes hebben idd nare bijwerkingen; misselijk, duizelig, pijnlijke borsten, maar het is voor een goed doel en na 6 dagen verdwenen deze bijwerkingen als sneeuw voor de zon. Nou weet ik natuurlijk niet of dat een goed teken was maar mijn arts vertelde mij dat de klachten vanzelf verdwenen.

Linda: ik wens jouw ook veel succes.

Ik zal in ieder geval voor jullie duimen dames.

Ik weet dat je op zulke momenten niet zit te wachten op goedbedoelde adviezen en opmerkingen. Soms is de rek er gewoon uit en wil je even niks meer horen. Daarom gewoon een hele dikke knuffel vanuit Sittard ;)

Geplaatst

Weet een van jullie hoe het protocol is in azm. Als je eerst poging niet goed afgelopen is, hoe snel kun je dan verder met de volgende en heeft het azm ook een winterstop?

Geplaatst

Hoi Jolanda,

Normaal gesproken kan je redelijk snel door! Je hebt voorrang op de mensen die pas met de 1e poging beginnen. En ze zijn dicht tussen kerst en oud en nieuw 2 weken. Dus als je nu zou bellen kun je sowieso pas volgend jaar terecht. Ik ben zelf ook aan t wachten op groen licht (hoop ik deze week te krijgen) en dan ga ik meteen bellen om me in te laten plannen. Ik hoop zelf toch nog in januari terecht te kunnen, maar ben er bang voor. Ik laat het hier anders wel weten hoe ver ze zijn met de planning van volgend jaar. Hoop dat ik je zo heb geholpen met je vraag! Maar ga je er vanuit dat je poging is mislukt dan? Of is dat gewoon een vraag uit voorzorg?

Geplaatst

Dank je wel Hanneke, ik ben vannacht inderdaad begonnen met vloeien en vooralsnog houdt het niet op en wordt alleen maar meer en erger. Ik ga er dus nu van uit dat deze poging mislukt is. Ik word in april 36 dus wil eigenlijk zo snel mogelijk door. Nu ik eenmaal eiindelijk in die molen zit wil ik ook door. Heb immers jarenlang vaak genoeg gehoord doe maar rustig aan.

Ik denk dat ik morgen maar eens tijdens het spreekuur ga bellen en vragen wat mijn opties zijn.

Geplaatst

Oh Jolanda wat balen zeg! Sterkte!

Ik ken het gevoel van snel door willen gaan maar al te goed. Al ben ik pas 26 dus dat is niet vanwege mijn leeftijd ofzo. Maar het hele traject is al zwaar genoeg en ik wil daar geen 2 jaar over doen, hoewel we nu al bijna een jaar bezig zijn. Laat even iets weten morgen als je gebeld hebt, ben ook wel benieuwd hoe ze zitten met de planning nu? Zegt misschien ook iets over wanneer wij weer kunnen beginnen. Wij zitten in een verplichte pauze.. Pff zou eigenlijk in september met poging 2 zijn begonnen dus ik wil januari echt wel weer starten.

Nogmaals heel veel sterkte en hopelijk komt het toch nog goed, heb je wel al een test gedaan? Ze zullen je wel adviseren om de testdatum af te wachten.

Geplaatst
Oh Jolanda wat balen zeg! Sterkte!

Ik ken het gevoel van snel door willen gaan maar al te goed. Al ben ik pas 26 dus dat is niet vanwege mijn leeftijd ofzo. Maar het hele traject is al zwaar genoeg en ik wil daar geen 2 jaar over doen, hoewel we nu al bijna een jaar bezig zijn. Laat even iets weten morgen als je gebeld hebt, ben ook wel benieuwd hoe ze zitten met de planning nu? Zegt misschien ook iets over wanneer wij weer kunnen beginnen. Wij zitten in een verplichte pauze.. Pff zou eigenlijk in september met poging 2 zijn begonnen dus ik wil januari echt wel weer starten.

Nogmaals heel veel sterkte en hopelijk komt het toch nog goed, heb je wel al een test gedaan? Ze zullen je wel adviseren om de testdatum af te wachten.

Dat is mijn gevoel ook, niet alleen speelt voor mij m'n leeftijd mee, heb toch ook een beetje het idee dat door het spuiten en bezoeken van ziekenhuis je hele leven een beetje op "hold" staat. En we zitten er nu eenmaal midden in, dan ook maar door en niet tussendoor lange periodes van wachten.

Geplaatst

Ben ik het helemaal mee eens Jolanda. Het is ook zo, je leven staat ook on hold. Er is namelijk grote onzekerheid over je toekomst. En dat vind ik het allermoeilijkste. Als je bezig bent met de pogingen doe je tenminste iets. Je hebt dan toch meer het gevoel dat je het zelf in de hand hebt ofzo. Bij mij heeft er tussen de 1e poging en onze cryo poging heel lang gezeten. Nou dat was echt verschrikkelijk. Daardoor zijn de verwachtingen ook zo hooggespannen. Laat je even weten wat ze gezegd hebben? Ben wel benieuwd!

En nog veel sterkte met het mislukken van je poging, daar moet je ook wel even de tijd voor nemen!

Geplaatst

Ik heb niet echt iets te horen gekregen waar ik iets mee kan. Omdat het vloeien al langer dan 24 uur duurt gaan ze er vanuit dat het mislukt is maar omdat ht minder dan normaal is toch maar de bolletjes blijven gebruiken. Ik mocht vrijdag nog langs komen voor de test maar hoefde niet perse. Toen ik aangaf dat ik toch wel vragen heb over hoe verder, hoe snel en wat nu moest ik toch maar vrijdag langs komen, konden ze me zo door de telefoon niet vertellen. Heb het idee dat de ivf verpleegkundigen daar geen uitspraken over mogen doen en dit aan de gynaecologen is en die krijg je natuurlijk niet aan de telefoon. Afwachten tot vrijdag dus. En dat is nog langggggg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden