Ga naar inhoud

Hebben jullie deze angst ook?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kan me voorstellen dat je er veel aan denkt als het maar niet de overhand krijgt. Zorg voor lekker veel ontspanning. Uit persoonlijke ervaring vind ik de spuitweken niet zo moeilijk maar je hebt wel veel kracht nodig om door de wachtweken te komen, want die zijn slopend. Dus denk maar zo, ik heb al mijn energie straks nodig dus die ga ik nu nog niet verbruiken haha.

Heel veel succes in ieder geval. Hoever ben je met spuiten? Lange protocol?

Geplaatst

Dilara het is idd altijd fijn te weten dat je niet de enige bent die zich zo voelt, dat scheelt vaak alweer de helft. Je hoort heel vaak dat zaad slechter wordt als je levensgewoontes gaat veranderen. Het rotte is dat ze het gewoon vaak niet weten. De uroloog waar mijn vriend is geweest vond wijd ondergoed, niet te warm douchen enzo onzin omdat nooit bewezen is dat het werkt. Maar ja, je leest het wel overal. Mij maakt dat vaak erg onzeker. Want je weet ook pas dat het fout zit als het te laat is.

Estrhalita koorts kan voor de vrouw volgens mij geen kwaad. Alleen echt hele hoge koorts kan slecht zijn voor een zwangerschap, maar verder wordt er altijd gezegd dat het niks uitmaakt. Ik weet wel van stellen die er zelf geen goed gevoel bij hadden en daarom een poging hebben afgeblazen, verschoven etc. Het moet natuurlijk nooit zo zijn dat je achteraf zegt hadden we maar.... Dus bij twijfel het ziekenhuis bellen en je gerust laten stellen.

Trouwens, vanwege de mexicaanse griep zie je nu overal van die handgel enzo. Op het werk moeten wij die ook gebruiken (erg grappig, als iemand niest roept het halve kantoor "handgel!"). Het schijnt wel te helpen, al moet ik zeggen dat nog iedereen loopt te hoesten en proesten. Maar een flesje in je tas ofzo, gewoon voor je eigen gevoel? En voldoende slapen en bewegen. Een uitgerust en fit lijf heeft wel degelijk meer weerstand.

Geplaatst

@ Zoë; daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb geen idee wat een lang of kort protocol is. Ik heb inmiddels de 4e spuit decapeptyl erop zitten, en moet er op 17 oktober (over 10 dagen) puregon bij gaan spuiten.

@ Henne: desinfecterende handgel gebruik ik al heel lang, ideaal zo'n flesje in me tas. Ik had er ook eentje voor me man gekocht, maar hij vind het het vies spul (geen idee wat er vies aan is, maar hij vind het vies aanvoelen op de handen, haha), dus hij wast liever wat vaker z'n handen met zeep en water. Ook prima, zolang hij het maar regelmatig doet.

Me man wil van de week weer een balletje gaan trappen met wat vrienden, maar ik zei al gelijk dat hij dat níet moest doen. En dat vind hij nogal overdreven. Misschien is dat ook wel zo. Je kan niet alles gaan ontlopen natuurlijk, en een beetje beweging is inderdaad goed, dat had ik ook al gelezen. Dus: Dilara, relax!

Geplaatst

Dan gaan we inderdaad gelijk op! Ik vraag me trouwens iets af, en ik vraag het maar gewoon hier. Het is me opgevallen dat het per ziekenhuis verschilt hoe je het traject doorloopt, om het zo maar te zeggen. Ik heb pas me eerste echo wanneer ik al 8 dagen puregon erbij heb gespoten.

Ik dacht in eerste instantie dat dit niet zou kloppen, aangezien ik al een aantal keer heb gelezen dat men vaak pas mag starten met puregon als de eerste echo achter de rug is. Dus ik heb het ziekenhuis gebeld, maar ik kreeg te horen dat het toch echt klopte, en dat ze dat niet bij iedereen doen, en dat ik me verder geen zorgen moet maken.

Dus ik vraag me af of hier meer meiden zijn die pas een echo kregen toen ze al met puregon aan het spuiten waren.

Geplaatst

Hoi Dilara,

Ik krijg morgen pas een echo en ik ben al 10 dagen aan het spuiten met Decapeptyl en 7 dagen aan het spuiten met Puregon. Dus bij ieder ziekenhuis is het weer anders, ieder heeft weer een ander protocol.

Heel veel succes met je behandeling!!

Liefs Syl

Geplaatst

Goed om te lezen Syl, bij jou gaat het dus ook zo. Ik ben zo onzeker.

Ik heb daarom dus ook vanochtend naar de poli gebeld om te vragen of het wel klopt. Ik lees namelijk bij veel meiden dat ze pas met puregon mogen starten wanneer de eerste echo is geweest, en ik zal mijn eerste echo pas hebben nadat ik er al 8 dagen puregon bij spuit. Maar volgens degene die ik aan de telefoon had hoefde ik me nergens zorgen over te maken.

Is de kans op overstimulatie niet groter als je wat later de eerste echo hebt? Of ben ik me weer veel te druk aan het maken?

Geplaatst

Dilara, ik kreeg de eerste echo ook pas na 7 dagen (Menopur) spuiten. En 3 dagen later moest ik nog een keer terug komen voor een echo. Probeer je niet te druk te maken, het komt echt wel goed!

Geplaatst

Oh oke, gelukkig maar. Want ik was alweer veel aan het piekeren, en vroeg me continu af of het wel zou kloppen, aangezien ik al meerdere keren heb gelezen dat men pas mocht starten met puregon als de eerste echo is geweest. Het doet me wel goed om te lezen dat anderen ook pas later een echo hebben gekregen ;-)

@ Syl: hoe was de eerste echo?

Geplaatst

Hai Dilara en alle andere meiden,

Ik snap heel goed dat je twijfelt als je al die verschillende data ziet van anderen. Wat mij heel veel geholpen heeft, is realiseren dat het ziekenhuis zoveel ervaring heeft en beseffen dat het ziekenhuis het per persoon bekijkt. Het kan n.l zo zijn dat jij een ander schema moet doorlopen dan een ander.

Ik had bv dat de punctie bijna niet doorging want ondanks dat ik heel lang, decapeptyl en gonal F had gespoten ontwikkelden er maar 3 eitjes (later 4) en die groeiden tergend langzaam. Maar uiteindelijk bij de bevruchting alle drie goed. Zelfs 1 ingevroren.

De anderen die ongeveer in dezelfde tijd waren begonnen zijn ongever 1,5 week eerder begonnen aan de TP, dus ik dacht echt het wordt niets. Zo zie je maar. Vertrouw op je arts en stel alle vragen die je hebt. Wat misschien ook handig is, is om je vragen op papier te zetten. Ik was n.l. vooral de eerste keren zo in een roes, dat ik vergat de vragen te stellen die ik had. Wat dat betreft is deze forum een uitkomst. Er zijn vele ervaringsdeskundigen.

liefs,

Elly

Geplaatst

Daar heb je ook gelijk in, de artsen hebben zoveel ervaring. Het leek er gewoon even op alsof ik geen vertrouwen in de artsen had. Ik was zó onzeker over alles dat ik me af begon te vragen of de artsen het wel goed hadden. Ik heb dus vandaag nog een keer naar het ziekenhuis gebeld om het één en ander te vragen (en inderdaad van tevoren me vragen op een briefje opgeschreven, zodat ik niks vergat), en ze heeft me gerust kunnen stellen.

Dat gepieker moet ik een beetje opzij gaan zetten, wat me vandaag overigens al wat beter is gelukt. Maar het blijft erg spannend natuurlijk.

Hoelang heb jij al met al dan decapeptyl en gonal f gespoten? Gelukkig maar dat de puntie toch doorging, en dat er zelfs een embryo ingevroren kon worden!

Geplaatst

Het is ook niet meer dan logisch Dilara. De 1e keer weet je natuurlijk nog niet wat je allemaal moet en kan verwachten. Je kunt voordien alleen maar afgaan op wat aangegeven wordt door zowel de artsen maar ook de ervaringen van anderen.

De 1e keer ervaarde ik als een stroomversnelling waar ik in terecht kwam waarvan ik niet wist wat ik ervan moest verwachten, maar echt 'tijd' om mij daarmee bezig te houden was er ook niet echt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden