Jump to content

Second opnion in Gent, Leuven of Dusseldorf?

Recommended Posts

Posted

Hallo mede-IVF-ers,

Inmiddels zijn wij bezig met de 2e IVF. Op zich prima maar toch knaagt het van binnen... Onze historie van herhaalde miskramen en een vroeggeboorte wordt gezien als (domme) pech maar ik heb sterk het gevoel dat er andere factoren meespelen. In ons eigen ziekenhuis wordt deze mogelijkheid niet verder onderzocht en daar zit nu een beetje mijn probleem.

Inmiddels heb ik her en der gelezen dat er zowel in Gent, Leuven als in Dusseldorf verder onderzoek gedaan kan worden naar de reden waarom het telkens opnieuw fout gaat. En dat daar eventueel ook een behandeling op afgestemd kan worden.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen! Graag zou ik weten bij welke kliniek c.q. bij welke arts we in dit geval het beste een afspraak kunnen maken om eens verder te bekijken wat men voor ons kan doen.

Daarnaast heb ik ook begrepen dat embryo's in België eerder worden ingevroren terwijl bij ons de grens van minimaal 6-cellig op dag 4 na punctie wordt aangehouden. Inmiddels word ik bijna 38 dus alle mogelijkheden gaan tellen! Net zoals dat voor velen van jullie ook geldt!

Kortom, mocht een 3e IVF volgend jaar nodig zijn dan wil ik graag een weloverwogen keuze maken om te blijven waar ik nu word behandeld of wellicht toch over te stappen naar een andere kliniek.

Groetjes,

Posted

heee meissie....

Ikzelf ben sinds kort in gent en tot nu toe erg tevreden maar ik hoor ook goeie ervaringen over dusseldorf....

Ik heb wel een andere reden dan jij dus ik weet niet welke mogelijkheden er voor jou zijn....

Ik had voor ik die afspraak in gent had, zowel bij gent als in dusseldorf als in St.geertgen een afspraak staan. Toen ik in gent was geweest heb ik die andere afspraken afgezegd omdat het zo goed voelde.

Als je het niet weet zou ik gewoon bij 2 een afspraak maken en 'voelen' wat het beste voelt en luisteren wat ze allemaal te bieden hebben.

Door wat ik zoal gelezen heb, heb ik het gevoel dat ze in leuven en gent ongeveer hetzelfde doen............maar ik spreek niet uit ervaring .....

veel succes met je keuze!

groetjes bloem

Posted

Celeste wat hebben jullie veel meegemaakt. Wat lijkt me het afschuwelijk om zo vaak een kindje te moeten verliezen. Ik kan me voorstellen dat je een verklaring als 'domme pech' niet acceptabel vindt.

Eer stond me iets bij dat ze in het AMC onderzoek doen naar herhaalde miskramen. Heb even voor je gezocht en vond dit:

ALIFE

In januari 2008 is de laatste deelneemster in de ALIFE-studie opgenomen. Hiermee zijn 300 vrouwen betrokken bij de studie en zijn aanmeldingen niet meer mogelijk. De uiteindelijke resultaten van de ALIFE studie zijn naar verwachting eind 2009 bekend. Tot die tijd gaan deelneemsters van de ALIFE-studie door met studiemedicatie en worden de gegevens van de eerstvolgende zwangerschap vastgelegd.

Je kunt dus niet meer meedoen aan het onderzoek, maar misschien dat je op basis van de resultaten daar eens navraag kunt doen? Ik weet niet in welk ziekenhuis je nu loopt?

In ieder geval veel sterkte en succes,

Henne

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use