Jump to content

rode eczeem plekjes in gezicht?

eiger

Recommended Posts

Een vraagje...

Lieve heeft sinds 3 dagen(het wordt steeds erger dus eerder niet veel aandacht aan gegeven) rode plekjes, pukkeltjes rond haar mond en vanaf vanmorgen rond haar ogene(op haar oogleden zeg maar..

Het is wat gezwollen en lijkt op eczeem ofzo??? het jeukt niet echt.

Heeft iemand hier ervaring mee...kan dit zijn van de zesde ziekte evt?? Had ik nl gelezen...

Ik ga denk ik zowiezo morgen naar de huisarts(ben nu aan t werk)

Thanks Cynthia

pffew, geen idee...klinkt als besmettelijk hihi.

6de Ziekte

De 6de ziekte is een virus wat overgedragen wordt via druppeltjes die ontstaan door hoesten en praten, en is dus besmettelijk.

Je kan het herkennen doordat een kind plotseling hoge koorts krijgt. De klieren in de hals kunnen opgezet zijn. De koorts kan 3 tot 5 dagen aanhouden. Daarna komen er lichtroze vlekjes op het lichaam. Van de vlekjes heeft een kind verder geen last en ze verdwijnen meestal binnen 2 dagen.

Wanneer een kind besmettelijk is, is bij de 6de ziekte niet duidelijk.

Dit gaat over de 6de ziekte, dus dat zou heel goed kunnen Cynthia, zeker gezien hun ziekzijn de afgelopen dagen/tijd.

Sterkte meis. xxvalt niet mee he zieke kindjes..die rotcreche ook!!!!!

is ook van daar ja hahaha, verschrikkelijk he? daar word je toch gek van hahaha.Ze lopen daar allemaal te snotteren en te kuchen, het is daar ook vreselijk warm vind ik....tis dat t niet anders kan maar anders...ze is er nu wel naartoe omdat ik uitgeput ben haha. nee en omdat het wat beter ging met haar hoor...elke week hangt er ook een briefje met 1 of andere ziekte die er heerst, bij jullie ook?

Hey meiden,

Balen zeg, Cynth, dat Lieve nu vlekjes gaat vertonen. Volgens mij is er niets te doen aan de 6e ziekte? Hopelijk kan je ha jem orgen verder helpen.

Ondanks de creche, hebben we hier alleen snotlozingen gehad en niesbuien met gele rakkers. Nu zijn ze beiden niet zo verkouden meer. Hopelijk blijft dat zo....

Groetjes Laura

het is daar een broenest van ziektekiemen sab...dan weer waterpokken, krentebaard weet ik allemaal niet..

Ze waren vandaag op het KDV, wat zullen we morgen weer vinden hahahaha

Ze dachten trouwens daar ook aan de zesde ziekte ivm die plekken..

cyn

Volgens mij is de zesde ziekte besmettelijk in de tijd voordat het zich openbaart.

Als je in verwachting bent moet je trouwens uitkijken als iemand de 6e ziekte heeft.

Het zou kwaad kunnen voor je ongeboren kindje.

Bij mij op school had iemand het toen ik in verwachting was.

Heel erg schrikken vond ik dat toen.

De HA maakte er helemaal niks van.

Die deed er heel nuchter over.

Ik ben benieuwd Cyn wat het is.

Veel succes bij de HA.

We horen het graag.

En ze bouwen idd wel weerstand op op het KDV.

En later op school ook neem dat van mij aan!

Kinderen wassen niet vaak hun handen na het toiletgebruik.

De klassen zijn ook niet echt schoon.

Dus wat dat betreft werk ik ook nog steeds aan mijn weerstand hahaha.

(en dat zegt iemand die best wel snel vies is van dingen!!!)

Famke heeft ook wel vlekjes gehad rond haar mond, en ik dacht toen aan een kleine voedselallergie. Had haar toen aardbeien gegeven. Het was na een dag of 2 weggetrokken. Maar het was niet opgezwollen. Ik zou inderdaad maar even naar de HA gaan, je weet nooit wat het kan zijn.

Het is irritant dat ze zo vaak ziek zijn van het KDV, maar wat Beau ook zegt: ze bouwen er wel weerstand van op. Ik zie het toch maar als een voordeel als je het zo bekijkt. Het is niet leuk als ze zo klein zijn, maar daar herinneren ze zich later toch niets meer van. Wij hebben er alleen de lasten van.....

Ik hoop dat het allemaal meevalt meid!

Liefs Corine

ik dacht dat het misschien ook met iets van fruit te maken kon hebben, nu heeft ze al een droge huid...het wordt gelukkig niet erger ik heb er ook maar sudo opgesmeert..

lang leve de sudocreme!!!

Kan pas morgen terecht bij de ha..is ook niet dringend..

cyn

Cynthia hier sinds vanmiddag ook kleine vlekjes in gezicht......en ook rode billen...heb net de huisarts gesproken toen ik aan het werk was en hij vroeg naar haar mondje of het tandvlees lichtroze en bobbelig is..ja dus........en zei toen dat het van de tandjes kan komen...en dat het niet wil zeggen dat die tandjes ook daadwerkelijk doorkomen.......ik heb hem nog net geen klap gegeven...hij moest wel lachen onze dok...leuke vent!

Latt je het morgen weten wat de h.a zei?

Plekjes kunnen ook van het zeveren zijn (rond de mond)

En dan naar buiten, kou, wind, vochtig wordt het ook gauw schraal.

De oogjes zijn misschien ook wat vochtig geweest ?

Ik smeer hier op schrale, droge plekjes Balneum créme.

Werkt echt super!

Sudocréme moet je eigenlijk niet teveel gebruiken, voor de billen alleen als het echt rood is, want het maakt de huid heel dun namelijk. Nooit preventief smeren, alleen als er echt roodheid of erger is.

Sudocreme is een soort zinkzalf. Dat droogt uit, je kunt beter een vochtinbrengend spulletje erop doen.op het gezicht dan he (oil of olaz haha grapje)

Zwitsal heeft een tube " voor de wangetjes" ofzo heet het, die kun je ook gebruiken.

Yeah kan ik mijn deskundigheid ook eens gebruiken hier hahahaha.

thanks amanda, zo leer ik nog wat:icon_geek:

Nee echt fijn,ik vond inderdaad dat ze zo'n uitgedroogde mond kreeg...

die zwitsalzalf heb ik..gebruikte ik echter nooit, het cb(heb je hun weer) zei dat die niet ok was ofzo iets maar hij is veeeeel vetter

cyn

Hoi Amana

wist ik neit vd sudocreme. Maar ik smeer het op luca zijn billen,alleen als het nodig is hoor. 2 dagen niet gedaan,toen straks weer wel,was weer goed rood aan worden.

Luca had ook vaak schrale wangetjes, ik had een vettige creme vd huisarts,soort vaseline achtig.

Luca heeft af en toe, ook last van eczeem

Vooral toen het zo warm was, had hij in zijn nek, net alsaf hij verbrand was, en droogde ook uit, ging vellen. en...kwam weer opnieuw.

Heeft ie soms ook op kin.

Heb hier 2 creme`s liggen een anti bacterieel en 1 vette creme

Maar weet iemand of eczeem nu met weerveranderingen heeft te maken. Als het koud is, merk ik dat meteen aan zijn gezichtje, dan smeer ik meteen en is het weer weg.

groetjes

Hoi Angela,

Eczeem is inderdaad weersafhankelijk. In de winter is de luchtvochtigheid lager dan in de zomer. De huid gaat dan ook meer vocht afstaan en wordt dan droger.

Eczeem kan ook eerder optreden als de weerstand verlaagd is. Dus bijvoorbeeld bij het krijgen van tandjes, maar ook bijvoorbeeld bij verkoudheid / griep.

Huid vettig houden en max 2x per week in bad, om de huid niet verder uit te drogen.

Ik wist niet dat sudocreme zo agressief was? Ik gebruik het niet zo vaak, alleen bij rode billen.

Cynt, hoe gaat het nu met de kindjes?

Hoi

luca gaat nu om de dag het badje in.

gewoon emt zwitsal zeepvrije wasgel. Ik smeer hem goed in met body lotion en op die bep. plekken vettige creme. gaat prima zo,weinig last.

maar in de zomer was zielig hoor, echt of ie verbrand was.

groetjes

Hoi

luca gaat nu om de dag het badje in.

gewoon met zwitsal zeepvrije wasgel. Ik smeer hem goed in met body lotion en op die bep. plekken vettige creme. gaat prima zo,weinig last.

maar in de zomer was zielig hoor, echt of ie verbrand was.

groetjes

Lieve heeft het nog steeds die plekjes, beetje ruw...ga maar weer eens naar de hA(die man ziet me aankomen.....)

Hbe er vanmiddag vaseline opgesmeert maar ik vond het erger geworden....

cyn

kan jou t schelen Sint, gewoon gaan hoor, ik ben ook de schaamte voorbij...als ze maandag nog zo is ga ik ook weer bellen. Mijn kind (en Sander natuurlijk hihi) is mijn allesje.....hij verdient er toch aan???Je ziet het bij Faas, volg je gevoel!

hahahahah sab , je hebt gelijk, het deert me niet maar ik moet wel lachen soms om ons hier...familie ziek, zwak en misselijk..

Wat heeft Carolijn...ik check wel effe het andere topic..

knuf cyn

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use