Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zit nu bij AGIS....

Ik ga dus IVF ondergaan, en Agis bied per Kind 3 IVF aan en stel dat het naar de 3e nog niet gelukt is dan moet je de 4e zelf betalen.....

Welke verzekering Bied onbeperkt aan?

• Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oo Bianca, wat erg hahahaha.

Ja, ben er zo aan gewend.

sorry.. hahaha

Geplaatst

ONVZ top,als ze je accepteren,wel als de artsen positief advies geven om door te gaan....

tenminste bij ons, 2 jaar geleden, nu kanhet wel anders zijn..

cyn

Geplaatst

inderdaad onvz vergoed ook meer pogingen en ook unive vergoed poging 4 en 5 zonder problemen..Onze verzekeringsman kijkt of het voor ons nog mogelijk is om over te stappen zonder problemen.

Geplaatst

Ik zag in de krant staan dat de eerste acht behandelingen bij de eerstelijnspsycholoog in het basispakket zitten vanaf januari 08. Zit er toch over na te denken om toch bij IZZ verzekerd te blijven... Heb nog tijd tot 1 januari, moet me er nog maar eens verder in gaan verdiepen. Die 12 euro korting die ik krijg via het werk is ook wel fijn en verder ben ik wel tevreden over IZZ.

Amanda, ga jij over naar IZZ?

Geplaatst

ja, ik heb toevallig vandaag onze verzekeringen opgezegd en de aanmeldingspapieren ingevuld.

• 2 weken later...
Geplaatst

ik ben overgestapt naar unive die poging 4 en 5 ook vergoed en zonder problemen aangenomen:)gaat met 204 euro per maand kosten.mischien heb ik het wle niet nodig maar uit voorzorg toch maar vast overgestapt

• 5 weken later...
Geplaatst

het zou ook eens goed gaan in verzekeringsland........

Wij zijn dus overgestapt naar IZZ, krijg ik alle gegevens, dat Len en ik verzekerd zijn, maar van hubbie niks erbij. Belt hij, blijkt hij helemaal niet in hun systeem te staan, en is dus niet verzekerd............

ze hebben het nagekeken en het is hun fout, ze hadden de gegevens niet ingevuld..

:doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh:

Geplaatst

Amanda, dat had mijn zus ook.

Was bij CZ, dacht ze. Totdat bleek dat zij nooit premie had betaald en moest een jaar achteraf in 1x betalen. Foutje van CZ. Dat ze niets had gemerkt is dat de premie van haar man zijn salaris werd ingehouden....

Gelukkig ben je er op tijd achter gekomen.

Ik heb eind dec opgezegd bij Agis, maar ze hadden niets ontvangen........

6jan brief nogmaals gefaxd, maar misschien zit ik evengoed dus nog een jaar aan ze vast.

Gelukkig kan ik evengoed collectief bij hen verzekeren via de Postcodeloterij.

Geplaatst

erg hé? Zij maken fouten en dat kan maar allemaal, en maken wij een fout, moet je ze eens horen.

En alle premie van een jaar ineens betalen? Nou zeg... dat kunnen ze niet maken..?

:BangHead:

Geplaatst

En toch waren ze erg standvastig in hun besluit.....

Gelukkig hadden ze wat spaargeld.

Verzekeraars zijn zo ontzettend machtig, dat ze alles kunnen maken blijkbaar.

Geplaatst

ja, wij "burgers" trekken toch altijd aan het korste eind..................:cry2:

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik ben verzekerd bij Zorgzaam, een onderdeel van Unive.

Via defensie,mijn man is militair.

Ik heb net met ze gebeld, en de iui behandeling zit in het basis paket, en de hormoon spuiten die ik er bij heb, die worden gedekt door mijn aanvullende verzekering.

Gelukkig hoef ik niets zelf te betalen.

Groetjes Renata

Geplaatst

Hallo,

Ik ben bij Menzis verzekerd en ben er net achtergekomen dat zij een afgebroken poging zien als een volledige poging. Dus ook als je op advies van een arts moet stoppen met een ivf ivm overstimulatie bv, geldt dat als een volledige poging. Zodra er medicatie is gedeclareerd door de apotheek ben je de .... Moet nog teruggebeld worden omdat er in de verzekeringsvoorwaarden niet wordt gesproken over afbreken, alleen dat als er een TP heeft plaatsgevonden dat het dan een volledige poging is. Beetje heel erg vaag dus. Als het blijkt dat ze toch afbreken als een poging zien ga ik proberen om de 2 afgebroken pogingen zelf te betalen, is een stuk goedkoper als een volledige poging en dan staat de teller weer op 0.

Vind het gewoon erg oneerlijk dat je MOET stoppen van het ziekenhuis en dat de verzekering dan gewoon doet alsof je een volledige kans hebt gehad. Alsof ik ervoor gekozen heb om halverwege te stoppen en daarbij komt dat als ik wel door zou zijn gegaan, zij de daaraan verbonden kosten wel vergoeden. zucht. Snappen jullie t nog?! Moraal: informeer bij je verzekering wanneer een poging als een poging telt.

Grz, Sissie

Geplaatst

dat is echt klote zeg!! wat een rotbericht voor jouw.. ik vind zowiezo dat ze een poging pas als poging moeten zien als er daadwerkelijk iets terug geplaatst is.. dan ist fair.. mijn man heeft soms hellemaal nix levends dat zou betekenen dat we een poging kwijt zijn..

ik hoop dta je toch nog ene goed bericht gata krijgen

Geplaatst

Pffff.....dat gaat dus gewoon helemaal nergens over! Je hebt toch idd geen volledige behandeling ondergaan??? Wat een onzin zeg, en idd ontzettend balen.....

Ik zit nu bij Trias en moet zeggen dat ik tot nu toe geen klagen heb. Alles is tot nu toe vergoed maar ga idd eens informeren hoe dat met afgebroken pogingen zit....K weet ook niet precies of ze eventueel meer dan 3 pogingen vergoeden. In de polis staat dat er zowieso 3 worden vergoed, dus even goed checken dus.....anders wordt t overstappen en da's meestal zo'n gedoen + het kan maar eens per jaar....ook zo lekker handig....tsja, je hebt verzekeringen nodig maar meestal vindt k het zo'n gedoe......

Heel veel succes meid!!!

Liefs, San

Geplaatst

Hoi Eslief,

Heb dus zitten zoeken, maar wettelijk gezien is dat wat uit de basisverzekering vergoed wordt. Dus als jouw zorgverzekeraar daar soepeler mee omgaat heb je eigenlijk geluk. Weet niet meer precies waar ik het gevonden heb, maar voor de basisverzekering geldt ook een afgebroken poging als een poging, ongeacht in welk stadium van de behandeling je zit.

Grz, Sissie

Geplaatst

Sissie,

Wat balen van die verzekering!

Slaat eiegnlijk helemaal nergens op.

Ik snap best dat ze ergens een grens moeten trekken, maar een beetje menselijkheid bij de verzekering is niet verkeerd. Jij kan er toch ook niks aan doen!

Op deze manier is kinderen krijgen dus alleen weggelegd als je genoeg geld hebt.

Ik hoop dat het allemaal uiteindelijk goed voor je komt.

Succes

Geplaatst

Jeetje Sissie, ook dat nog....

Het zou idd echt k*t zijn als ze daar moeilijk over gaan doen en het zien als een poging. Als dat echt zo zou zijn, dan zou ik de medicijnen uit je 2 afgebroken pogingen ook zelf betalen.. hopelijk heb je nog wat medicijnen over..

Ik zit zelf bij IZZ en ik had daar dus ook naar geinformeerd toen het bij mij er ook even om draaide wel of niet doorgaan.. Zij zeiden dat wanneer het ziekenhuis aangaf dat het een poging was geweest, zij het ook pas zouden zien als een poging...volgens mijn ziekenhuis is het pas een poging als er een punctie is geweest.

Succes ermee en hopelijk valt het nog mee,

groetjes kim

Geplaatst

Hoihoi,

De 2e poging hebben we zowat helemaal gedaan met medicatie uit de 1e poging. Had alleen extra decapeptyl nodig. Maar dat zou ik ook kunnen terug schuiven op die eerste poging. Ben nu wel door de medicijnen heen. Heb de verzekering nog niet gesproken, maar als ze t als poging zien laat ik ze alle gemaakte kosten op een rekening voor mij zetten. De laatste poging is in februari afgebroken dus dat kan ik misschien nog met t ziekenhuis regelen. Ga morgen maar weer es bellen.

Wat ik het vreemste vind is dat voorheen toen de 1e ivf nog niet vergoed werd deze door Menzis wel vergoed werd. En nu zijn ze ineens heel streng zeg maar. Weer een goed argument om ze mee om de oren te slaan. :protest:

San jij ook suc6, heb persoonlijk geen ervaring met Trias maar weet wel dat ze vrij koppig zijn en de regeltjes strikt navolgen dus ik hou mijn hart voor je vast...

Grz, Sissie

Geplaatst

Tsja, dat heb ik idd al vaker gehoord.....een vriendin van mij werkt daar....k ga t toch maar eens aan haar navragen......

Wat een bende al die verzekeringen he?! Waarom kunnen ze nu eens niet gewoon doen wat ze moeten doen?! Hopelijk worden ze een beetje redelijk, die meds zijn niet bepaald goedkoop. Kunnen ze je ook vertellen waarom ze een afgebroken poging als een volledige behandeling zien? Vindt t nog steeds een beetje vaag allemaal.....

Succes!

Groetjes, San

Geplaatst

Hee Sissie,

Ik was in dec ook bij Menzis en ben toen overgestapt naar Unive.

Ik heb toen in dec ook een afgebroken poging gehad en heb toen heel duidelijk op hun website gelezen dat alleen de 4 doorgelopen stappen van een ivf poging als een poging telt...

Misschien was dit nog in dec, maar de poging is afgebroken op 28 dec en ik heb volgens mij pas in januari gekeken.

Kijk even goed op hun website en anders ga ik het nog even voor je opzoeken.

Groetjes Daan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden