Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Rene_1960

Mannenhoekje

Recommended Posts

Guest Rene_1960

Hallo,

Ik wilde als het mogelijk is en het mag van alle dames een mannenhoekje beginnen.

Plekje waar wij mannen onderling ook ervaringen en zo kunnen uitwisselen met elkaar.

Er zijn dan nog wel erg weinig mannen hier, maar wie weet is een eigen hoekje net genoeg andere mannen ook over de drempel te krijgen naar hier.

Weet ook niet hoe ik dit moet opstarten, maar anders gebruiken we deze als begin.

En uiteraard zijn de vrouwen hier evengoed zeer welkom hoor hahahhaa.

Ieman een idee hoe dit het beste te beginnen?

Groeten

René

Guest Rene_1960

Hoi, ik wilde van de oneerbiedig gezegd wel eens willen wten van mijn "collega mannen" in deze groep, hoe die e.e.a. ervaren.

Ik sta samen met mijn vrouw Diane pas aan het begin van het IVF-ICSI Traject.

Morgen gaan we in deze fase voor de 1e meting weer naar het ziekenhuis, maar wat ik al eerder las, als man sta ik inderdaad behoorlijk aan de zijlijn, en moet vaak toezien hoe Diane alles maar moet ondergaan. Je voelt je dan vaak erg machteloos, en kan er alleen maar zijn en haar steunen.

Zie ook erg op, voor haar, tegen de punktie, want dan kan ik alleen maar wachten en hopen dat alles goed zal gaan. En daarna kun je er ook amper voor haar zijn, omdat ik in ons geval, meteen de can weg moet brengen vanuit Deventer naar Zwolle. En voor ik terugben, is het al een behoorlijke tijd verder. Hoe ervaren jullie dat?

En hoe staan de vrouwen zelf hierin?

Waar ik ook best tegenop zie, al staat dat in geen enkele verhouding tot wat Diane allemaal nog moet doormaken (en doorgemaakt heeft).

Is het afleveren van de eitjes in Zwolle, en dat ik daarna heel klinisch mijn sperma moet gaan produceren en inleveren.

In het voortraject met IUI deden we het samen, in een soort spel, dat maakte het allemaal wat makkelijker.

Maar goed eigenlijk moet ik niet zeuren, want dat ik mijn enige dingetje, wat ik nu te doen heb.

Hoe denken jullie mannen, maar ook vrouwen over? En hoe ervaren jullie alles.

En laten we hopen, dat in deze topic actief te zijn, er ook andere mannen de drempel over durven en zich hier aanmelden om mee te praten, want het is niet iets van de vrouw alleen, maar net zo goed die van ons mannen.

Groeten

René

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Jeetje wat een moeilijk verhaal.. Ik zie dat je geen antwoorden hebt ontvangen dus ik wil je veel liefs en sterkte wensen. Ik ben ook net nieuw hier. Een eerste ivf poging gehad. Ik had 20 follikels maar 13 waren leeg. Uiteindelijk 3 bevrucht... maar geen terugplaatsing gehad omdat ik overstimulatie had.  Nogmaals... veel sterkte
    • Ja, wat moet je anders doen als het hele dag regent @Onzefamilie 😂De tuin heb ik hier nog niet bekeken.... Hopelijk wordt het eens een keertje lente, dan kan ik ook aan de slag, want dit weer nodigt niet uit om buiten wat te doen. Daarom binnen maar aan het ruimen, overbodige spulletjes verkopen enzo, dan heb ik vast ruimte voor (hopelijk) een babykamertje. De 4 musketierettes klinkt idd goed, die houden we erin 😃 Dat klinkt dan idd alsof alles er nu uit is @Nora90 ik hoop het ook dat het nu allemaal weg is en dat je weer vlug ongi wordt. Stom ja, dat we daar op sommige momenten in dit traject juist naar uitkijken,terwijl we het normaal gesproken liefst niet zien. Maar ja, na een (helaas) mislukte poging wil die ongi zeggen dat we weer verder kunnen. Ik hoop zo dat jij ook in april de tp kunt gaan hebben. Dan zijn we weer alle 3 in de race. Hier vandaag superveel buikpijn gehad, echt niet normaal, heb sowieso altijd wel wat last, maar deze keer was wel heel erg. Niet veel gedaan dus. Morgen maar weer dan. Ja, rit is begonnen hier 😃, heb alles doorgegeven aan de kliniek, ze komen me halen op het vliegveld en brengen me dan naar het appartementje dat ik geboekt heb. Voor de terugreis zouden ze dan een taxi regelen voor me omdat dat heel ver buiten hun normale werkuren valt (terugvlucht is om 06.45 uur). Ook moet ik nu doorgeven welk programma ik kies, omdat ik de helft van de behandeling moet gaan betalen. Dus dat moet ik dan dit weekend doorgeven.... Overboeking wordt toch pas maandag bij hun bijgeschreven en weekend antwoorden ze de mail meestal niet, maar ja, het beslismoment is nu wel daar. Ohja, en de male donor is ook gearriveerd daar vandaag, ze hebben het daar opgeborgen, transport was goed verlopen, dus die ligt te wachten op de eitjes... 😊 Bedenk me ineens nu dat over 3 weken de tp al is geweest, jeetje, wat gaat het vlug!  
    • @Kitje @Onzefamilie @Marsukar De vier musketiers 😄 Dat klinkt leuk !!  Ik heb dus na die ene nacht geen bloeding meer gehad... Ik denk dat mn lichaam dacht: ZO ff na 5 weken alles in 1 keer eruit gooien haha. Ik heb daarna 2 of 3 dagen heeeeeeel klein beetje bruin verlies gehad, gisteren even in bad geweest en ja misschien een beetje gek maar heb het van binnen gespoeld met water en er kwam toen een klein bloedsliertje mee en dat was het en vandaag heb ik helemaal geen bruinverlies gehad. Ik hoop dat dat zo blijft want ik word gek van die inlegkruisjes elke dag al 5 weken lang 😞  Ik heb dus begrepen dat als ik ongesteld word ik moet beginnen met de pil voor minimaal 14 dagen (mag ook langer) en daarna moet ik stoppen en dan dag 2 moet ik beginnen met een medicijn ben zo even de naam vergeten. En die moet ik dan 15 dagen slikken en dan is de terugplaatsing.... Heel spannend weer allemaal, het is echt even wachten op de menstruatie. Ik hoop dat die snel komt en niet zo lang op zich laat wachten. Ik hoop dat ik in April al de terugplaatsing van de cryo's mag hebben 😄  Heb nog nooit zo graag ongesteld willen zijn hahahaha Wat een kinderwens wel niet met je kan doen 😛  En @Kitje wat super spannend voor jou dat de "rit" al is begonnen 😄 Ben zo blij voor je x @Onzefamilie Wij zijn ook bijna aan de beurt 😄 
    • Zeker weten we zijn een top stel, @Nora90 @Marsukar @Kitje de 4 musketierettes Spannend ja voor ons pas eind april dat we dan weten ja of nee of gelukt is.  We duimen mega dat alles goed gaat, nou druk bezig achtertuin zomer  klaar maken(wat moet je anders doen hahaha) Nee we zijn de tuin aan het omzetten gewoon even weer fris en fruitig en beter ingedeeld. Speelhuisje verhuizen enzo ach je blijft zo bezig.  Krampen en rugpijn door de ongi soms moordend maar gaan gewoon door hahah   Nou als het lukt dit weekend poortdeur maken en erin hangen en huisje van onze zoon verhuizen dat din is loodzwaar echt zwaar! Achja als ik iets bouw dan is het voor jaren hahaha proest. 
    • Ja, dat rekenen doen we hier allemaal wel, zijn we experts in geworden intussen.. 😉 Het gaat idd supersnel allemaal, kan het soms amper bijhouden, maar het is ook wel heel bijzonder en leuk. Ja, over 3 weekjes vlieg ik al gewoon die kant op. Ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat. In de wacht duurt de tijd idd lang, vooral die wachtweken zijn vreselijk. Maar nu als ik dan terug kijk is het allemaal toch weer snel gegaan. Helemaal mee eens ja, zijn een leuk stel geworden zo, delen lief en leed, ben blij met jullie allemaal! Het is heel fijn om zo'n proces niet volledig alleen te hoeven doen, maar dit te kunnen delen met meiden die precies weten wat het is en hoe het voelt. Ik heb toch wel een wolkje gereserveerd hoor, naast jouw wolkje @Marsukar eentje die groot genoeg is om ook @Onzefamilie en @Nora90 te kunnen vervoeren... 💞💞💞💞  
  • Topics

Important Information

Terms of Use