Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo ik zal mezelf even voorstellen, ik ben kimberly

na 4 jaar proberen zijn we toch maar eens naar de ha gegaan en daar hebben we een verwijsbrief gekregen voor het ziekenhuis,

bleek dat mijn man heel weinig zwemmertjes had, daarom hebben we eerst 2 keer iui laten doen maar helaas,

nu gaan we beginnen met ivf :toothy10:

gister avond ben ik begonnen met decapeptyl prikken en dat ging allemaal goed gelukkig,

volgende week dinsdag moet ik naar het zh voor een meeting en als het goed is de 4e beginnen met gonal

ben benieuwd hoe het allemaal gaat, ben wel erg zenuwachtig voor het eruit halen zeg maar hihi

groetjes kim

Forever_Friends_3.JPG

Posted

Hi Kim, Welkom!

Spannende tijd dus! Ik ben ook sinds een paar dagen weer bezig met Deca dus we lopen aardig gelijk op. Het is voor mij de 2 ronde.

En wat betreft de punctie.. deze viel voor mij erg mee! Ondanks dat blijf ook ik het spannend vinden maar dat hoort er een beetje bij denk ik en is ook gezond!

Ik zal voor je duimen.

Liefs keesje

Ps. er is ook een onderwerp "start deca rond 24 oktober". Misschien ook leuk om te volgen.

Posted

Hoi keesje okee zal het zo even opzoeken ben nieuw hier weet nog niet echt de weg haha maar gaat helemaal goed komen :yeswink-1:

ik vind de prikken opzich wel mee vallen, op andere forums las ik van vele vrouwen dat het erf pijnlijk was enzo maar viel me gisteravond echt reuze mee ( gelukkig )

ik laat het allemaal mar over me heen komen, ik zie het wel! je moet er wat voor over hebben he zeggen ze haha

jij ook heeeel veel succes :B-0009:

Posted
hallo, dankjewel hoe heb jij de puntie ervaren ? het lijkt mij echt vreselijk :gah:

zie dat je op het wachtbankje zit, heel veel succes zal voor je meeduimen dat het raak is :toothy4:

de eerste keer viel het me 100% mee

tijdens de punctie weinig tot geen pijn gehad en er na 1 dag buikpijn

2e keer punctie is me ontzettend tegen gevallen omdat ze haast niet bij mijn eierstokken konden komen heb daar een baarmoederontsteking aan over gehouden 1,5 week lang pijn gehad

gelukkig komt dat haast nooit voor dus daar moet je niet over in zitten

sta nu nog wel op het wachtbankje maar denk er zo af te vallen

heb bruin slijm verlies en de test was vanmorgen negatief

heb wel te vroeg getest mag officieel vrijdag pas

test dan nog een keer als de menstruatie niet doorzet maar zie het niet meer zitten hoor

groetjes sandra

Posted

Ik ben 24 oktober begonnen met decapeptyl...dus we gaan bijna gelijk op!! Ook voor de 1e poging. Ik heb 5 november de uitgangsecho en dan mag ik 7 november beginnen met Puregon te spuiten....Ik heb het topic: wie start er ook rond 24 oktober opgestart...daar zijn nog meer meiden die in hetzelfde schuitje zitten..dus als je ervaringen uit wil wisselen of steun zoekt dan ben je daar van harte welkom!! succes in ieder geval!!!!

Guest Diane180
Posted

Hoi Kim,

Ook wij zijn met de 1e IVF bezig na 2 keer IUI.

Decapeptyl spuit ik al een tijdje en vanaf afgelopen vrijdag Puregon erbij.

De startecho heb ik de 20e gehad en vrijdag 30 okt. heb ik weer een echo om te kijken wanneer de punctie (ook mijn 1e brrr) en de terugplaatsing is.

En idd, zoals hier boven al een paar geschreven is, er is een leuk topic met starten rond 24 okt.

Succes met je behandeling

groetjes Diane

Posted

ik ben dus niet de enige die hier een beetje bang voor is haha ,

naja we zien wel hoe het gaat

gelukkig geven ze je een pijnstiller en een soort van roesje, hopen maar dat het mee valt

:icon_biggrin:

en met een beetje geluk krijgen we er allemaal wat moois voor terug :passifier:of :speen: haha

wil jullie allemaal heel veel succes wensen

@ sandra zit je nogsteeds ? :toothy4:

Posted

hey kimmie

helaas ik ben eraf gevallen vandaag toch echt ongesteld geworden

staan nu weer op de wachtlijst voor de 3e icsi in maart 2010

groetjes sandra

Posted

Hoi Sandra ahhh wat jammer zeg wat een teleurstelling!

geef de moed niet op hoor gewoon met in maart weer proberen, en je weet wat ze zeggen he derde keer is .... ;)

waarom kan je eigenlijk pas in maart weer terecht ? of wil je er zelf even mee wachten ?

dyn005_original_300_300_gif_2571751_6ed5443d2d1b3f1e0688e4c8d33ea5e5.gif

Posted
Hoi Sandra ahhh wat jammer zeg wat een teleurstelling!

geef de moed niet op hoor gewoon met in maart weer proberen, en je weet wat ze zeggen he derde keer is .... ;)

waarom kan je eigenlijk pas in maart weer terecht ? of wil je er zelf even mee wachten ?

dyn005_original_300_300_gif_2571751_6ed5443d2d1b3f1e0688e4c8d33ea5e5.gif

als het aan ons lag begonnen we volgende maand direkt weer maar er is een lange wachtlijst en staan dus gewoon weer onder aan

bedankt voor je lief berichtje

liefs sandra

Posted

hoi sandra, dat is inderdaad wel vervelend dat je nu weer zo lang moet wachten ( alsof je nog niet lang genoeg gewacht heb )

is een ander ziekenhuis geen optie ?

wij hebben eigenlijk nooit last gehad van wachttijden ,

de 1e en 2e iui's waren in het haga ziekenhuis konden we binnen een maand terecht

en nu onze eerste ivf in het lumc leiden ook geen wachttijden eigenlijk

hoor weleens van anderen dat ze op een wachtlijst moeten van 1,5 a 2 jaar pfff

Guest Diane180
Posted

Hoi Kimmie en Sandra,

Wij hebben hier in Deventer ook geen last van wachtlijsten. Na de 2 IUI pogingen ook meteen door met IVF met ICSI. Niks op een lijst gelukkig.

Lijkt me ook erg vervelend, zit je al een hele tijd in de mmm en ben je er klaar voor dan nog moeten wachten.... wij hadden al overlegd dat mochten er wachtlijsten zijn we uitwijken naar een ander ziekenhuis (gezien mijn leeftijd, 41, hebben we geen tijd te verliezen) maar dat was gelukkig niet nodig.

De gync. gaf ook aan niet verder met IUI te gaan maar meteen door naar ICSI.

(we hadden 4 pogingen IUI staan en maar 2 gedaan).

groetjes Diane

Posted

Hoi diane goedemorgen

wij kunnen inderdaad ook geen wachttijden hebben want mijn man is inmiddels 45 er zijn al bezig vanaf zijn 39e het duurt al lang genoeg allemaal,

nou we gaan duimen dat het voor ons allemaal de eerst komende keer goed nieuws is :Baby01c:

Guest Nienke79
Posted

Hoi Kimberly,

Heel veel succes met jullie eerste IVF poging. Ook wij hebben eerst 3 x IUI gedaan en zijn daarna doorgestoomd nar IVF. De punctie viel mij erg tegen, maaaarrrr dat kwam door het grote aantal eicellen. De dame die na mij kwam en in dezelfde uitslaapkamer lag had het bijna niet gevoeld. Zo zie je maar, het verschilt per persoon en ook per poging.

Wij zijn inmiddels 3 terugplaatsingen verder en hopen dat we aanstaande zondag nog een terugplaatsing hebben. Anders stomen we over twee weken door naar onze tweede punctie, en dat wordt ICSI.

Nogmaals heel veel succes! En hopelijk zit je snel op de wachtbank :-)

lfs,

Nienke

Posted

Hoi nienke oehhhh spannend allemaal he ik zal voor je duimen dat het allemaal mee zit en dat je snel een goed resultaat mag hebben ;)

:good1:

en over de punctie, dat is inderdaad ook zo heb al zoveel verhalen gehoord de een vind het eng en deed zeer de ander voelde er niet veel van en ga zo maar door,

je moet het echt zelf ervaren om te weten of het pijn doen HELAAS

maarja als we er wat moois voor terug krijgen allemaal ben je de pijntjes en prikjes en ditjes en datjes zo weer vergeten :icon_sunny:

• 2 weeks later...
Posted

Hai Kimberly,

Ik zit op de wachtbank na mijn eerste IVF poging. De punctie was wel een beetje pijnlijk maar net niet te lang. Telkens als ik dacht EN NU STOPPEN!!!! was het al klaar. Daarna wel pijn gehad maar denk dat dat komt omdat er een eitje vast zat bij mij en dat de gyn daar aardig zijn best op moest doen hahaha.

Succes, jouw punctie valt op mijn testdag!

Groetjes Gompie

Posted

Hai Kim,

Ik wil je even heel veel succes wensen!!!

Morgen heb je de punctie...probeer je niet te druk te maken.

Ik heb de 11e mijn eerste IVF punctie gehad en ik maakte me heeeel erg druk erom.

Nu achteraf zou ik het zo nog 100 keer kunnen doen...liever niet natuurlijk want ik hoop dat het nu gewoon raak is.:toothy10:

Ik had 2 kalmeringstabletjes ingenomen (valium) eentje was er eigenlijk voor de avond daarvoor zodat ik goed zou slapen. Maar ik heb ze alletwee smorgens ingenomen.

Ik had het gevoel dat het niet werkte maar achterafgezien was ik zoooo kalm en is het alsof ik het droomde. De verdovingsprikjes voelde ik nauwelijks, en toen ze met de puntienaald door de wand gingen voelde dat als een soort stroomstootje.

Het aanprikken van de eitjes heb ik niet gevoeld...niet wat ik mij kan herrineren in iedergeval. Het zal bij iedereen misschien anders zijn maar wilde je toch even laten weten wat mijn ervaringen waren. Daarna heb ik nergens last van gehad..heel af en toe ietsje buikpijn..maar stelde niks voor.

Heel veel succes morgen (en de komende periode natuurlijk)

Ik zie je op het wachtbankje.

Liefs colle:fish:

Posted

Hoi colle bedankt voor je lieve berihtje, het stelt me wel gerust !!

ik ben ook zo ontzettend zenuwachtig,

morgen om half zeven moet ik de eerste valium tablet innemen en om half acht moet ik in het ziekenhuis zijn dan krijg ik er nog een en een prik in mijn bovenarm ik krijg geen prikken in de vaginawand zeg maar, gelukkig maar want dat vind ik wel echt heeeeel erg eng haha

donderdag de terugplaatsing en dan kom ik gelijk naast je zitten haha

bedankt voor je lieve bericht! en jij ook nog heeel veel succes op het wachtbankje, dat het maar vlug om mag gaan ;) ( naar iets positiefs ;)