Ga naar inhoud

Ook IVF - 1e poging

Gast Sannie66

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi allemaal,

Helemaal nieuw hier op deze site. Kwam ik toevallig tegen met browsen..

Ik zal hier niet zo heel erg veel te vinden zijn, maar vind het wel prettig soms van gedachten te wisselen met mede "lot" genoten :rolleyes2: en ook verhalen e.d. te lezen.

Vandaag de medicijnen gehaald en als het tegenzit (tsja, want hoop toch dat ik niet ongi word volgende week), dan ga ik starten met de Synarel en de Menopur. Vond het echt een eng idee om mezelf te spuiten, dus een vriendin (die wijkverpleegkundig is) zal dit 2x daags voor me doen. Dat snuiven lukt nog wel :huh1:...

Laatste spermatest was niet goed en niet slecht, wel weinig....maar beter dan de test in juli jongstleden.

Dus, fingers crossed zo te zeggen.

Lieve groet,

Sandra

• Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom Sandra,

Heel veel succes met je eerste ivf poging!

Van gedachte wisselen kun je goed op dit forum ;-)..lotgenoten genoeg!

Groetjes Manon

Geplaatst

Hoi Sannie,

En begonnen met de hormonen?

groetjes,

Nienke

Geplaatst

Hai Nienke,

Nope..nog steeds niet ongi :icon_pale:.. nu je wilt dat het doorbreekt, doet je lichaam niet wat je wilt dat het normaal doet. Ben 2 dagen 'overtijd'... grrrrr... Was er zooo klaar voor !

Als het morgen nog niet is doorgebroken, ga ik toch ff een zwangerschapstestje doen.. je weet maar nooit, ook omdat ik de laatste dagen nogal last heb van duizeligheid. Hou jou (en de anderen natuurlijk) op de hoogte meis.

Hoe is het verder met jou? Valt het wachten je zwaar?

Liefs en :3some:,

Sandra

Geplaatst

He balen... of niet natuurlijk, haha. Nou ik ben benieuwd! Wie weet zit het je op de valreep nog mee!

Het wachten is dit keer een stuk meer relaxed dan voorgaande keren met de laatste keer als dieptepunt. Toen had ik er vanaf begin af aan zooooo'n goed gevoel over en mijn ongi bleef uit tot de testdag 23.00 uur... Het was alsof mijn lichaam me even een lesje wilde leren, haha.

Deze keer verwacht ik er blijkbaar dusdanig weinig van dat ik er eigenlijk bijna niet aan denk. Ja, natuurlijk struin ik op het forum en vragen de meiden op werk er wel eens naar, maar het leeft een stuk minder. De dagen gaan daardoor sneller en alles gaat gewoon zijn gangetje, heerlijk!!

We gingen er eigenlijk al voor deze poging vanuit dat het weer een punctie zou worden over een week of 4 nu.. we shall see :unsure:

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Goed hoor Nienke dat je er nu zo relaxt mee om kan gaan...

Ik ben net mege-ongi geworden.. dus ik kan eindelijk morgen gaan beginnen.

Echo is ook al gepland: vrijdag de 13e... :toothy10:

Liefs,

Sandra

Geplaatst

Sandra welkom,

Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.

Ik wens je heel veel succes volgende week.

Heel spannend zo'n eerste keer, er komt van alles op je af.

Wij zijn al met de 5de icsi poging bezig en op een gegeven moment weet je het allemaal wel. Het spuiten gaat nu ook veel beter. De eerste keer zat ik toch te klooien met die naald:icon_pale:. Er stonden 2 vingeraf drukken de eerste keer op mijn buik van het harde knijpen en toen moest de naald er nog in.

Gr Debsie

Geplaatst

Dank je wel Debsie, gelukkig doet een vriendinnetje het spuiten bij mij en zij is wijkverpleegkundige..dus kundig wat dat betreft :biggrin: (en ik vertrouw haar)..

Liefs,

sandra

Geplaatst

Hoi Sannie

Jij kan vandaag gaan beginnen met spuiten? heel veel succes maar dat komt cast goed met een "persoonlijke prikster"

op naar de eerste meting!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Ha Sandra, weet jij eigenlijk al hoeveel Menopur je gaat spuiten? Ik spuit volgens mij de hoogste dosis (300 eenheden). Dat vindt men beter voor oude besjes als wij :dry::dry:.

Ik heb nu een dosis binnen en voel het nu al weer bezig gaan in mijn eierstokken. En voel me ook overgevoelig en emotioneel.

Of ligt het aan het sombere weer....??

Liefs, Nine

Geplaatst

Ben ik lekker een berichtje aan t typen..pff doet explorer het ineens niet meer..weg tekst...nog maar eens..

@Meiske, nee ik ga morgen beginnen met spuiten van de Menopur en dan in de avond. Dat is wat handiger, anders zou het 7 uur 's ochtends worden, en dan ben ik nog niet eens aan de :bf_nonew:. Vanochtend begonnen met mijn 1e pufje Synarel. Bah, wat is dat smerig zeg...:dry:

@Nine, ik weet niet hoe ik ga reageren op de Menopur. Ik moet 3x 75IE spuiten (dus 3 ampullen). Is dat 300 eenheden? Ik zou het niet weten.

Ik voel me wel heel erg goed in mijn velletje vandaag. Wellicht komt dat omdat ik zowel vandaag als gisteren allemaal goed nieuws heb ontvangen.. misschien zal dat morgen veranderen :blink:..

Het weer, jah dat was bagger de hele dag. Ben pas om 5 uur naar de supermarkt geweest om nog wat laatste dingen te halen voor het weekend. De hele dag regen, regen, regen. Ze zeggen dat het morgen beter wordt. Laten we het hopen!

Liefs,

Sandra

Geplaatst

Hai Nine

troost je het zijn de hormonen, alles werkt dus goed moet je maar denken!

Ik spoot ook Menopur: de eerste poging 5 dagen x 225 (3 ampullen per dag) en vervolgens 6 dagen 300 en de tweede poging (korte protocol) heb ik 10 dagen 225 achtereen gespoten.

Nine ik moet zeggen dat ik ook bewondering voor je man heb, want juist die Pregnyl is geen prettige injectie!, wordt zijn zaad nu tussentijds ook gecontroleerd?

dames, ik duim heel hard voor jullie!

liefs

Meiske74

Geplaatst

@ Sandra: ja, morgen wordt het beter en zonniger! Ik ga denk ik een strandwandeling met mannetje maken.

Ah, een pufje in de neus, dat is weer eens wat anders! Ik heb er geen ervaring mee. Waarom hebben ze daarvoor gekozen bij jou?

@Meiske: wat een stoere vent eigenlijk, die man van mij, hij spuit nu al twee maanden elke avond! (net stonden we samen gezellig te spuiten in de keuken)

En hij moet wellicht nog een half jaar doorgaan....

De eerste zaadtest komt NA de laatste ICSI-poging. Raar maar waar. Maar het feit dat ik 43 ben, vindt het AMC zwaar wegen, daarom mochten we niet wachten met ICSI.

Ik vind dat je een leuke ticker hebt, Meiske...ooohhhhh wat hoop ik dat ik die ook t.z.t. kan plaatsen!!

Liefs, Nine

Geplaatst

Hey Nine,

Weet niet waarom ze voor Synarel hebben gekozen, volgens mij heeft het te maken met mijn waarden. Die waren uitzonderlijk goed voor ´mijn leeftijd´ :36_11_6:.. eileiders waren ook mooi zwart op de laatste echo.. dus stel ik geen vragen verder (hoe minder ik hoef te spuiten, hoe beter)...

Wij krijgen morgen mijn jeugdvriendinnetje met haar man over de vloer, dus ben lekker bezig een grote pan soep te maken (en in de tussentijd ff op dit forum natuurlijk)... als het mooi blijft gaan we waarschijnlijk ook ff Rotterdam 'sightseeen'.

Ik duim voor je hoor.. dat je zo'n mooie ticker kan plaatsen...

Liefs,

Sandra

Geplaatst

Hahaha, Sandra! Heb ook van de gyn gehoord dat ik nog geen "grijze" eierstokken heb, maar "zwarte"!

Op de echo staat "zwart" voor nog veel activiteit. (mijn man lag in een deuk, toen hij het hoorde, noemt me liefkozend "zwart eierstokje')

Veel plezier morgen met je vriendin in R'dam! Tis ook echt weer voor een goed soepje.

Liefs, Nine

Geplaatst

Hoi Sandra, de eerste spuit zit er dus in. Spanend hoor meis. Echo op de 13e en ik moet testen op die 13e. Tenminste, als ik dan nog niet ongesteld ben. lfs, Nienke

Geplaatst

Mogguh Nienke,

Vanavond gaat die spuit. Ik een echo de 13e en jij testen..pffff

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kom zo even binnenvallen in jullie topic ;) En lees dat hier ook al een aantal meiden zijn die (net) begonnen zijn met IVF/ICSI, spannend hoor!

NIenke, houd je het nog een beetje vol dat laatste wachtweekje? Ik zie dat je de 13e mag esten, hopelijk wordt vrijdag de 13e voor jullie een geluksdag!!!

Sannie, ik zie dat jij vanavond met de volgende spuit mag beginnen, succes! En maar hopen op een goed resultaat wat follikels betreft.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Sonja, nou vrijdag de 13e is voor ons sowieso een fijne dag ongeacht wat de test brengt, want dat is ook onze trouwdag :blob3:.

@Sandra, ik hoop voor dat er vrijdag al mooi wat follikels gegroeid zijn!

lfs,

Nienke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden