Ga naar inhoud

HCG op basis van ervaringen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Een aantal spelregels:

1. Naam/cryo of vers (hoeveel dagen oud op dag van TP?)

2. Wd (dag van TP= dag 0)+ HCG-waarde aangeven

3. afloop: doorgaande zwangerschap (eenling/meerling) of MK/BBZ

4. Kopieer en plak het lijstje

HCG-lijstje

Pieneke/cryo/5 dagen oud (wd 11=31, wd 14=51, wd 18=36) Miskraam

Michelle/vers maar met cryo zaad (wd 18= 247) Zwanger/eenling

Siebje/ vers 4 dgn oud(wd 12=49, wd 19=970) Miskraam

Taurus71(Manon)/vers 4 dagen oud (wd 13=39, wd15=41) Miskraam

Suus77/ cryo/ 3dgn oud ( wd 11=24, wd14=42) uitslag nog niet bekend

Meiske74/vers(2x) wd 14=120, wd 20=600, wd 23=1700, wd 26= volgt (09-11)

• Reacties 363
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Een aantal spelregels:

HCG-lijstje

Siebje/ vers 4 dgn oud (wd 12=49, wd 19=970) Miskraam

Meiske74/vers(2x) wd 14=120, wd 20=600, wd 23=1700, wd 26= volgt (09-11)

Geplaatst

Heey Meiske, wat een mooie steiging! En misschien zelfs 2, jeetje wat een spanning! Nou nog even volhouden tot de 18e!

Geplaatst

Een aantal spelregels:

HCG-lijstje

Meiske74/vers(2x) 3dgn oud: wd 14=120, wd 20=600, wd 23=1700, wd 26= 3700

Hee Siebje!

Ik heb even het laatste lijstje gekopieerd, de waarden van Meiske waren eraf gevallen

Geplaatst

Hai dames

bedankt voor de lieve reacties, ik ben inderdaad en stuk gerustgesteld.

Ik lig nog wel onder de curve die Brussel hanteert echter men was wel positief omdat de stijging op een mooie wijze doorzet.

Ze lieten weten dat deze waarde kan duiden op een late innesteling, tevens was het volgens hen logisch dat er nog geen hartje zichtbaar was omdate ik theoreties 6 weken en 2 dagen ben maar mogelijk ook nog wat "minder ver" .

op naar de 18de...maar vol vertrouwen dat wel.

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hee Meiske!

Lijkt me een aannemelijke verklaring, fijn te lezen dat je er steeds meer vertrouwen in hebt en het is je ook gegund meiske. Op naar de volgende echo! Oeps dat duurt wel weer lang zie ik..

Liefs Pieneke

Geplaatst

Nienke/Patrick en Suus, misschien ook Miki? Zouden jullie jullie bloedwaarden aan het lijstje toe willen voegen? Alvast dank daarvoor!

Miki... dat blijft spannend meid! Voorlopig kun je niets anders dan wachten en om de paar dagen bloed latenn prikken....

Liefs Pieneke

Geplaatst

Een aantal spelregels:

HCG-lijstje

Suus77/ cryo/ 3dgn oud wd 11=24, wd14=42 WD19= 340

Ik heb net de volgende uitslag weer, en hem er gelijk weer bijgezet. Als alles goed blijftgaan ben ik een mooi voorbeeld voor vrouwen met ook een lage hcg in het begin.

Groetjes suus

Geplaatst

Een aantal spelregels:

HCG-lijstje

Suus77/ cryo/ 3dgn oud wd 11=24, wd14=42 WD19= 340

Nienke79/cryo/5a6 dgn oud (wd 9 = 77)

Zoiets? Ik heb alleen geen bloedtest meer nu, maar stoom gelijk door naar de echo als dan alles nog goed zit natuurlijk.

lfs,

Nienke

Geplaatst

Dag allemaal,

hierbij mijn statistieken. arts was bij mijn eerste HGC waarde nog niet erg enthousiast. die was immers laag. En ook bij 2e meting hielden ze slag om de arm. 1e echo moest uitkomst gaan bieden. ook die was nog niet zo goed (hartslag 110, embryo 3,3 mm). Ik had 50 % kans op doorgang van de zwangerschap. Vandaag 2e echo gehad. En nu ziet het er goed uit. hartslag 140 en embryo 8,7 mm.

Ofwel, ik ben een goed voorbeeld van een lage HGC waarde in het begin, dat dat helemaal niks zegt!

Tessa/vers (3 dagen) wd 13 = 85, wd 20 = 1200. zwanger. eenling

. Naam/cryo of vers (hoeveel dagen oud op dag van TP?)

Geplaatst

Hallo Tessa, Nienke en Suus,

Voor jullie alledrie supernieuws vandaag! HOERA! Hartelijk dank voor jullie toevoegingen en nu (proberen te?) genieten. Van harte meiden

Een aantal spelregels:

HCG-lijstje

Pieneke/cryo/5-6 dgn (wd 11=31, wd 14=51, wd 18=36) Miskraam

Siebje/vers/4 dgn (wd 12=49, wd 19=970) Miskraam

Taurus71(Manon)/vers/4 dgn (wd 13=39, wd15=41) Miskraam

Suus77/ cryo/ 3dgn (wd 11=24, wd14=42 WD19= 340)

Meiske74/vers(2x) 3dgn (wd 14=120, wd 20=600, wd 23=1700, wd 26= 3700)

Nienke79/cryo/5-6 dgn oud (wd 9=77)

Tessa/vers/3 dgn (wd 13 = 85, wd 20 = 1200) Zwanger/eenling

Geplaatst

Ja Pieneke, dat genieten is wel een beetje maar nog niet volop begonnen. Ik denk: "heel veel meiden moeten 2 bloedtesten om te kijken of de HCG goed stijgt, waarom ik niet?" Ik heb ook niet veel verstand van HCG waardes dus weet ook niet goed of die 77 nou echt goed is. Het zal wel, want de meiden van het ziekenhuis feliciteerden me. Ook vonden ze die eerste bloedtest vandaag al niet nodig, een streep is een streep zeiden ze. Zal ik toch nog bellen voor een tweede bloedtest? hmmm.

lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi Nienke

In Brussel willen doen ze juist alleen maar bloedtesten en dan ook meerdere, zij testen tevens de Progesteronwaarde + het Oestradiol (E2).

In het Maxima Medisch Centrum in Veldhoven, waar ik de tussentijdse echo's doe en de bloedafnames doe doen ze normaliter ook geen bloedafnames maar enkel een urinetest + een echo bij een week of 7.

Als jij je prettiger voelt bij een bloedafname dan zou ik er gewoon om vragen

succes!! groetjes

Meiske74

Geplaatst

Nienke,

Even serieus; een HCG van 77 op wd 9 is echt HOOG!!! Kijk maar eens in het lijstje wat meiske74 heeft toegevoegd en dan bij de gemiddelde waarde voor 4 weken (daar zit jij morgen/overmorgen pas op)! Daar zit je al ruim boven, is echt goed hoor meid. Verder heb je geen bloedingen! Veel van de dames in het lijstje hebben een aantal malen bloed moeten prikken omdat ze naast een lage waarde ook bloedingen hadden!

Liefs Pieneke

Geplaatst

Thanks Meiske, ik zal morgen wel ff bellen om te informeren of het echt goed zit, haha, lekkere onzekere muts ben ik nu. We zijn hier allebei een beetje bang om heel blij te zijn. We hebben op 3 december een eerste echo. Dan is het inderdaad op een dag na 7 weken....

Ik ben in ieder geval nog nooit tot een positieve test gekomen, dus dat is al heel wat.

lfs,

Nienke

Geplaatst

Ik sluit me helemaal bij Pieneke aan

hihi ik zal wel een uitzondering zijn...lage waardes zonder een drupje bloedverlies

Nienke, don't worry!!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hey Pien, we zaten tegelijk te typen blijkbaar!

Beide lieve dames heel erg bedankt, dat stelt alweer een stuk gerust. Misschien bel ik dan morgen ook wel niet en wacht ik het "rustig" af. Volgende week is mijn verjaardag, dan had ik ook graag nog meer zekerheid gehad. Maar ik weet ook wel dat dat niet kan. Het is de eerste 3 maanden sowieso afwachten.... haha, en daar ben ik nou juist niet zo heel erg goed in. Maar ik ben wel blij, heel erg blij. Ik had het bijna niet meer verwacht, kan wel janken, haha.

lfs,

Nienke

Geplaatst

haha logisch dat je kunt janken

gewoon lekker doen, van blijdschap

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin de bloedafnames super spannend vond maar ik heb nu wel een goed gevoel moet ik zeggen, al kijk ik erg uit naar de 18de.

Zo super dat het bij je gelukt is, juist omdat jij er eigenlijk niet zo in geloofde vanwege je ongi-klachten... misschien vergis ik me maar ligt bij jou de groentelade niet vol met medicatie voor de 2de ronde????

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Haha, ja klopt! Daar liggen al mijn spuiten al te wachten. Ik ga ze ook nog niet wegbrengen, je weet maar nooit. Maar het ziet ernaar uit dat ik ze niet nodig heb! hihi. Of misschien over een jaar of drie :-P

Ik heb er ook een goed gevoel over hoor, maar mijn mannetje is soms ook een beetje onzeker over dit gewacht en die steekt mij dan weer aan, haha. Als ik eraan gewend ben, kom ik je vergezellen op de "uitgerekend in juli" bank. Ik zou 23 juli uitgerekend zijn zag ik op internet, als alles goed gaat.

lfs,

Nienke

Geplaatst

wat een interessant topic!!

helaas weet ik het niet meer precies.wel weet dat ik op de dag dat ik opgenomen werd een hcg waarde had van 1500 maar welke dag dat was???

ik hoop voor de meiden die positief getest hebben dat het allemaal goed mag gaan!!

Geplaatst

Hallo iedereen,

Voeg me ook even toe aan het lijstje...

lelie/ vers, 3d oud/ ( wd 12= 32hgc, wd 19= 620 hcg

Wel is het zo dat ik er nog niet echt gerust in ben, mijn andere waarden zijn aan de lage kant en sinds 5 dagen verlies ik ook bloed, wat sinds gisteren stilletjes aan het stoppen is.........................

Heeft iemand ervaring met die andere waardes zoals oestrogeen en progesteron, wat dat juist betekent?????

Groetjes

Geplaatst

Siebje/ vers 4 dgn oud (wd 12=49, wd 19=970) Miskraam

Meiske74/vers(2x)wd 14=120,wd 20=600,wd 23=1700,wd 26=volgt(09-11)

Lelie/vers 3d oud ( wd 12= 32HCG, WD 19= 620 HCG

Geplaatst

Een aantal spelregels:

HCG-lijstje

Pieneke/cryo/5-6 dgn (wd 11=31, wd 14=51, wd 18=36) Miskraam

Siebje/vers/4 dgn (wd 12=49, wd 19=970) Miskraam

Taurus71(Manon)/vers/4 dgn (wd 13=39, wd15=41) Miskraam

Suus77/ cryo/ 3dgn (wd 11=24, wd14=42 WD19= 340)

Meiske74/vers(2x) 3dgn (wd 14=120, wd 20=600, wd 23=1700, wd 26= 3700)

Nienke79/cryo/5-6 dgn (wd 9=77)

Tessa/vers/3 dgn (wd 13 = 85, wd 20 = 1200) Zwanger/eenling

Lelie/vers/3dgn (wd 12=32, wd19=620)

Hallo Lelie,

Allereerst van harte proficiat! Ik heb even het laatste lijstje gekopieerd, want je had een oud lijstje te pakken. Wat betreft de andere waarden, daar heb ik geen verstand van, maar Meiske74 geloof ik wel.

Pieneke

Geplaatst

Even een vraagje, ik zie dat de HCG waarde bij Nienke op dag 9 een stuk hoger is dan bij de anderen. Zegt dat iets? Of maakt dat helemaal niets uit?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden