Ga naar inhoud

HCG op basis van ervaringen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sodebillen Pien!!!!!!!!!! Van harte zeg. Wat zal jij misselijk zijn geweest de afgelopen dagen, met zulke stijgingen, of werkt dat niet zo?

Prachtig nieuws en ook fijn dat je het ongelijk van de duffe zuster hebt kunnen aantonen! Ik las 't inderdaad ergens anders ook al... HET is een stuk beter te relativeren zo lijkt me.

Lukt het om er nu meer in te gaan geloven? Echt doen hoor. Keihard genieten nu, jij über zwangere vrouw!!!!!

• Reacties 363
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hai Pien,

zelfs als je je waarde door 4 deelt zit je nog hoog.....;-)

therotisch gezien zijn de delingen mogelijk

nee hoor meid, ik zit te dollen maar ik denk ook echt dat ze beiden een lekker plekje gevonden hebben.....

liefs

Babeth

Geplaatst

Meiden bedankt weer voor jullie gezellige reacties. Tja en 2.. het zou zo maar kunnen, mij lijkt het geweldig!!!

@Miki inderdaad, die doos van donderdag zat er behoorlijk naast ja. Ik heb afgelopen maandag trouwens nog gebeld en een andere verpleegkundige gesproken en het verhaal van vorige week aan haar voorgelegd. Zij stond er helemaal anders in en vond mijn waarden goed! Ik heb met haar afgesproken dat zij dit niet bespreekt met haar collega, maar dat ik haar zelf hier nog over aanspreek (op mijn initiatief, ik heb daar echt nog behoefte aan). BTW: ik ben nauwelijks misselijk, dus die vlieger gaat niet op, je zou het wel verwachten.

Liefs Pieneke

Geplaatst
hai Pien,

zelfs als je je waarde door 4 deelt zit je nog hoog.....;-)

therotisch gezien zijn de delingen mogelijk

nee hoor meid, ik zit te dollen maar ik denk ook echt dat ze beiden een lekker plekje gevonden hebben.....

liefs

Babeth

Babeth,

Jij maakt het helemaal mooi! Theoretisch is het inderdaad mogelijk, maar praktisch zou ik niet weten hoe ik daar handen en voeten zou moeten geven :-)

Geplaatst

Pieneke gefeliciteerd echt een super mooie hoge waarde, ik zou net als jou die domme ... het ook wel even zelf vertellen haha

Op naar de eerste echo, wanneer krijg je die?

Groetjes suus

Geplaatst

Ohjee Pieneke, nou.. probeer er maar wel het positieve van te blijven zien hoor. Ik wou dat ik misselijk was! Sterker nog, ik ben het, maar dat is in combi met diarree... dus zal wel op iets anders duiden.

Geplaatst

hihi Pieneke..

zo'n vaart zal het niet lopen toch??? en anders komt daar ook wel weer een oplossing voor.

Och meid, die misselijkheid, ik snapte al niet dat jij er geen alst van had, jou lichaam heeft nagenoeg niet de kans om aan het hcg te wennen.

Hoort erbij helaas.....

micchien is het in de ochtend minder als je bv. heel vroeg ( omstreeks 04.00 uur / 04.30 uur) wat thee drinkt met een cracker of zo, dat je tenminste iets in je maag hebt?

(dat deed een kennisje van mij en haar heeft het geholpen)

Ik heb er zelf weinig last van maar moet wel regelmatig iets eten.

op naar de eerste echo, ik be zooooooooooo benieuwd

groetjes

Babeth

Geplaatst
Babeth,

Jij maakt het helemaal mooi! Theoretisch is het inderdaad mogelijk, maar praktisch zou ik niet weten hoe ik daar handen en voeten zou moeten geven :-)

Ik heb toch een vraag. Bij IVF kan ik me voorstellen dat er extra delingen mogelijk zijn. Bij ICSI is dat toch niet mogelijk omdat de laborant 1 zaadcel gebruikt? Of begrijp ik het verkeerd????Joy1

ps. ik gun je er wel 4 hoor Pieneke.....

Geplaatst

Sorry dat ik even inbreek, vindt het wel interessant om te lezen.

Maar volgens mij kan het bij ICSI ook.

Een eeneiige eicel ontstaat nl. uit één eicel en één zaadcel. Deze eicel splitst zich op en zo ontstaat er een tweeling.

Het zou volgens mij heel goed kunnen dat beide bevruchte eicellen zich splitsen en dan heb je er vier.

Ik ben heel benieuwd hoeveel het er zijn Pieneke:-)

Ik blijf je even volgen...

X, Martha.

Geplaatst

Ha, ha Martha, Dan zou die theoretische 4-ling van Pieneke nog kunnen......Ik lach me slap(....) als het nog waar zou zijn ook.....

Gut, Pien, De dokter heeft er 4 ge......!!!!Joy1

Geplaatst

van internet geplukt geplukt groet joy1

ps plaatjes zijn helaas niet meegekomen.

Bij een tweeling gaat dit anders. Er zijn verschillende soorten tweelingen, namelijk eeneiige en twee-eiige tweelingen. Zoals de naam als zegt ontstaat een eeneiige tweeling uit 1 eicel en 1 zaadcel. Een twee-eiige tweeling ontstaat uit 2 eicellen en 2 zaadcellen. Een plaatje ter verduidelijking:

eeneiige tweeling

tweeeiige tweeling

VOOR DE MIDDELBARE SCHOOL

Er zijn meerdere soorten eeneiige tweelingen. Bij het grootste deel van de eeneiige tweelingen vindt de splitsing plaats voor de tiende dag na de bevruchting. Beide helften ontwikkelen zich dan als een apart embryo. Het kan zijn dat de splitsing plaats heeft voor het ontwikkelen van de vruchtvliezen of daarna. De vruchtvliezen bestaan uit een amnion (het binnenste vruchtvlies) en een chorion (het buitenste vruchtvlies). Als de splitsing voor de ontwikkeling van de vruchtvliezen plaatsvindt, voor de vijfde dag na de bevruchting hebben de embryo's ieder een eigen amnion en een eigen chorion. Dit is bij ongeveer 33% van de tweelingen (zie fig. A). Vindt de splitsing daarna plaats, tussen de vijfde en de tiende dag na de bevruchting dan hebben de embryo's en eigen amnion, maar delen ze het chorion. Dit is bij ongeveer 66% van de tweelingen. (zie fig. B) Bij ongeveer 4% van de eeneiige tweelingen vindt de splitsing pas plaats na de tiende dag, de embryo's delen dan zowel het amnion als het chorion. Bij deze late splitsingen kan een Siamese tweeling ontstaan als de deling onvolledig verloopt. (zie fig. C).

De vraag is natuurlijk, hoe ontstaat een tweeling? Wat betreft eeneiige tweelingen is nog niet bekend hoe deze ontstaan. Wat betreft twee-eiige tweelingen zijn er wel een aantal mogelijke oorzaken voor het ontstaan. Meestal komt er bij de vrouw maar één eicel vrij, maar soms komen er twee eicellen vrij (dubbele eisprong) waardoor een twee-eiige tweeling kan ontstaan. Er zijn een aantal redenen voor het vrijkomen van twee eicellen. Bij vrouwen boven de 35 jaar komt het vaker voor dat er meerdere eicellen vrijkomen. Meestal remt de eicel die tot volledige ontwikkeling komt de andere eicellen, die gebeurt onder invloed van geslachtshormonen. Bij vrouwen boven de 35 komt er meer van het geslachtshormoon vrij waardoor er meerdere eicellen kunnen worden afgegeven.

Het vrijkomen van twee eicellen (dubbele eisprong) kan ook erfelijk bepaald zijn. Dit betekent dat wanneer er in de familie twee-eiige tweelingen voorkomen de kans groter is dat jij ook een twee-eiige tweeling krijg. Er wordt op dit moment onderzoek gedaan naar het gen dat verantwoordelijk zou kunnen zijn voor het ontstaan van twee-eiige tweelingen. Bekend is dat zowel de vader als de moeder het gen dan doorgeven aan de kinderen. De vader kan natuurlijk niet zorgen voor een tweelingzwangerschap, maar hij kan het gen wel aan zijn dochters doorgeven die dan een verhoogde kans hebben op een tweelingschangerschap.

Geplaatst

Pien, wat een fantastische waarde zeg!!! Ik hoop niet voor je dat het 4 kleine kerstcadeautjes zijn maar 2 zou toch leuk zijn??!!

Gefeliciteerd hoor Pien met die mooie waarde!!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi dames

inderdaad, 1 emmy (ontstaan uit 1 eicel en 1 zaadcel) kan zich veel verder doorgaan delen en eindigen in een tweeling.

strikt theoretisch kan het dus zijn dat iedere emmy die teruggeplaatst is zich heel ver gaat doordelen....

Ook ik zou denken bij een hoge waarde aan een meerling, ik was ervan overtuigd dat er bij ons eentje kwam omdat mijn waarde niet echt per 48 uur verdubbelde en omdat de waaden in het begin bij mij steeds aan de ondergrens bleef van de curve (bij de laatst 2 metingen viel ik mooi in de curve)

Echter de uitslag was bij mij ook geheel verrassend...

In ons geval is het een monochoriale diamniotische tweeling: een gezamenlijke vruchtzak maar eigen vruchtvlies: deling ontstaan tussen de 5de en de 10de dag na de bevruchting.Dat hebben ze dan in het ziekenhuis ook nooit kunnen zien; de terugplaatinsg was op dag 3 na de bevruchting.

Pieneke uiteindelijk maakt het niet uit of het er nu 1 ,2 of 4 zijn, geniet ervan!!

het gaat goed met je en dat is het voornaamste!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Volgens mij zijn jullie drukker met raden dan ikzelf :-) Mijn raden blijft beperkt in een marge van 1 tot 2!!

Je blijft hier leren..dank dames!

Liefs Pieneke

Geplaatst

Laat je niet opjutten Pieneke, ze zitten je allemaal te plagen (zoals ik bij Nine deed, haha). Maar ook ik ben benieuwd...

Caroline

Geplaatst

Mijn hoge waarden zijn idd te verklaren: een twee-eiige tweeling :-)

Een aantal spelregels

1. Naam/cryo of vers

2. Wd (dag van TP= dag 0)+ HCG-waarde aangeven

3. afloop: doorgaande zwangerschap of MK/BBZ/MA

4. Kopieer en plak het lijstje (inclusief de spelregels)

HCG-lijstje

Pieneke/2xcryo/5-6 dgn (wd 11=31, wd 14=51, wd 18=36) Miskraam

Pieneke/2xcryo/5-6 dgn (wd 11=481, wd 14= 1935, wd 20= 18149) Zwanger/tweeling

Michelle/vers maar met cryo zaad (wd 18= 247) Zwanger/eenling

Siebje/vers/4 dgn (wd 12=49, wd 19=970) Miskraam

Taurus71(Manon)/vers/4 dgn (wd 13=39, wd15=41) Miskraam

Suus77/ cryo/ 3dgn wd 12=24, wd14=42 WD19= 340 WD 21= 1200 WD 25= 3000 BBZ

Meiske74/vers(2x) 3dgn (wd 14=120, wd 20=600, wd 23=1700, wd 26= 3700, wd35 = 24.000), wd 49 = 82.000 Zwanger/tweeling.

Nienke79/cryo/5-6 dgn (wd 9=77, wd 12=360)

Tessa/vers/3 dgn (wd 13 = 85, wd 20 = 1200) Zwanger/eenling

Lelie/vers/3dgn (wd 12=32, wd19=620, wd22=1790, wd 26=3440)= BBZ

Nic1968/vers/3dgn (wd12=64, wd19=792)

Miepie80/vers/3dgn (wd14=207) MA

Miepie80/cryo(2x)/4dgn (wd13=137) MK/MA

Alca1975/vers/?dagen (wd12=55, wd16=375, wd21>400)

Keesje/Vers (2X) (wd15=717)

Nine/vers (3x) (wd15= 462)

Nanne/cryo(1x)(wd10=101, wd12=271)

Geplaatst

Pieneke,

Gefeliciteerd het was dan een mooie echo met daarop :binkybaby::binkybaby: kindjes, geniet ervan he.

Wanneer is de volgende echo? Heb je ook al de hartjes gezien?

Suus

• 3 weken later...
Geplaatst

Een aantal spelregels

1. Naam/cryo of vers

HCG-lijstje

Meiske74/vers(2x) 3dgn (wd 14=120, wd 20=600, wd 23=1700, wd 26= 3700, wd35 = 24.000), wd 49 = 82.000 Zwanger/tweeling.

Fren/ vers (1x) (wd12=16) MK/MA

Geplaatst

Een aantal spelregels

1. Naam/cryo of vers

HCG-lijstje

Mirjam/vers(2x) (wd12=44) (wd19=791)zwanger/eenling

Geplaatst

Hoi dames,

hoe weten jullie zo precies welke hcg waardes jullie hebben?

Mogen jullie zo vaak bloed laten prikken?

Ik zou het ook wel willen weten, al is het fijn om te weten dat ik gisteren 3+ in beeld kreeg dus dat dat betekent dat er voldoende hcg inzit naar het aantal weken.

Heel fijn, die tabel van die testen!

Geplaatst

Een aantal spelregels

1. Naam/cryo of vers

HCG-lijstje

Mirjam/vers(2x) (wd12=44) (wd19=791)zwanger/eenling

Yasmine/vers/3dagen (wd11=70, wd13=256) zwanger

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden