Ga naar inhoud

HCG op basis van ervaringen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi sannie,

Jah erg hoog !! Ik weet niet of het er twee zijn nog even afwachtend in spanning !! Zou wel te gek zijn hi, 2 wondertjes !!! Maar 1 is ook prachtig en voldoende. Ha ha ha

• Reacties 363
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Cigdem,

Van harte proficiat! Ik had op wd 20 ook een hele hoge waarde (18149) en ben dus zwanger van een tweeling. Ik ben benieuwd!

Een aantal spelregels

1. Naam/cryo of vers

2. Wd (dag van TP= dag 0)+ HCG-waarde aangeven

3. afloop: doorgaande zwangerschap of MK/BBZ/MA

4. Kopieer en plak het lijstje (inclusief de spelregels)

HCG-lijstje

Pieneke/2xcryo/5-6 dgn (wd 11=31, wd 14=51, wd 18=36) Miskraam

Pieneke/2xcryo/5-6 dgn (wd 11=481, wd 14= 1935, wd 20= 18149) Zwanger/tweeling

Michelle/vers maar met cryo zaad (wd 18= 247) Zwanger/eenling

Siebje/vers/4 dgn (wd 12=49, wd 19=970) Miskraam

Taurus71(Manon)/vers/4 dgn (wd 13=39, wd15=41) Miskraam

Suus77/ cryo/ 3dgn wd 12=24, wd14=42 WD19= 340 WD 21= 1200 WD 25= 3000 BBZ

Meiske74/vers(2x) 3dgn (wd 14=120, wd 20=600, wd 23=1700, wd 26= 3700, wd35 = 24.000), wd 49 = 82.000 Zwanger/tweeling.

Nienke79/cryo/5-6 dgn (wd 9=77, wd 12=360)

Tessa/vers/3 dgn (wd 13 = 85, wd 20 = 1200) Zwanger/eenling

Lelie/vers/3dgn (wd 12=32, wd19=620, wd22=1790, wd 26=3440)= BBZ

Nic1968/vers/3dgn (wd12=64, wd19=792)

Miepie80/vers/3dgn (wd14=207) MA

Miepie80/cryo(2x)/4dgn (wd13=137) MK/MA

Alca1975/vers/?dagen (wd12=55, wd16=375, wd21>400)

Keesje/Vers (2X) (wd15=717)

Nine/vers (3x) (wd15= 462)

Nanne/cryo(1x)(wd10=101, wd12=271)

Fren/ vers (1x) (wd12=16) MK/MA

Mirjam/vers(2x) (wd12=44) (wd19=791)zwanger/eenling

Yasmine/vers/3dagen (wd11=70, wd13=256, wd 17=1200) zwanger

Femke/vers/3 dagen (wd 14 = 377, wd 21 5800) zwanger

Taurus71(Manon)/1xcryo/4dagen (wd 15 =2690) zwanger

Noor/vers(3x)/3 dagen/(wd 15 = 450,wd 22= 8540, wd 29 = 37750) zwanger/eenling

Arzu/ 2 cryo's/ 6 dagen (wd14=49, wd18=100, wd22= 79) miskraam

Face/1vers/?dagen (wd 15= 368)

Diana79/vers/2 dgn (wd 13=78, wd 15=180) Zwanger/eenling

Diana79/vers/3 dgn (wd 14=133, wd 16=338) Zwanger/?

Chablis/2xcryo (wd 12=336) Zwanger/eenling/miskraam

Celeste/2xvers/3 dagen (wd 11=133, wd 15 = 460) Zwanger/ eenling

Faye/2xvers/3 dagen (wd 11=122) Zwanger/eenling

LindaJ/ vers/ 3 dagen (wd 11=218)Zwanger / eenling

Gerda/vers (2x) / (wd 15=887)

Moontje/2x vers/ (WD15=416)/zwanger/eenling

Sannie/2x vers/(WD17=282)/zwanger/?

Cigdem27/ vers/ (wd13= 338,wd25= 22799)/ zwanger/?

Geplaatst

Wat een mooie waarde Cigdem, wooow! Wat het ook betekent, het is vast iets goeds. :-)

He Pien, die KV test van vandaag lijkt echts iets donkerder dan gister (ook man ziet hem meer duidelijk staan). Als het de pregnyl zou zijn van vrijdag zou ie juist minder moeten worden toch of werkt dat niet zo bij zo'n gevoelige test?

Ik vraag me alleen af hoe ik morgen op een HCG van boven de 80 kan uitkomen, dat is wel zo'n beetje het minimum voor een doorgaande zwangerschap op dag 12 na TP van een verse 3 daags oude emmie(s).

Beetje offtopic sorry, maar ben ook een beetje off momenteel. Languit in bed met de iphone. Word echt gek van de spanning. Onze laatste poging waarschijnlijk, geen cryo's en al zo vaak lichte strepen gehad! Nog nooit iets blijvends uit gekomen. Waarom nu dan wel? Pfff...

Geplaatst

Lieve Miki,

Ik snap dat je je zwaarkut voelt! En toch denk ik dat je nog kans hebt! Ik ben niet iemand van valse hoop geven (dat weet je), dus dat wat ik zeg vind ik zelf binnen de realistische grenzen vallen. Het feit dat het streepje donderder wordt zegt wel iets, juist vanwege de gevoeligheid van de test.

Ik heb hieronder een meer fijnmazige hcg tabel toegevoegd en dan zou je morgen op ongeveer 60 moeten uitkomen. Daarbij heb je ook een 5-cellige teruggeplaatst gekregen die dus 1 dagje achterloopt. Vanuit die optiek zou je morgen ook rond de waarde van 48 kunnen zitten. Reken je dan terug naar vandaag dan zou je vandaag op ongeveer 36 hcg moeten zitten (dit level kleurt echt nog niet superdonker op de KV 2 voor 5). Met een waarde van 36 zou de CB digitaal zwanger moeten aangeven (vandaag).... Volg je me?? Ik hoop dat je er iets mee kunt!!

Liefs Pien

Again: the range of HCG levels in the blood during pregnancy is huge; a single value will not indicate a normal pregnancy! In fact, a number of values are necessary before making a number of determinations, including how far along the pregnancy is. Consider the following figures (based on days past ovulation (DPO); all HCG levels and ranges are averages):

• DPO, 14. HCG level, 48 mIU/ml. Range: 17-119 mIU/ml.

• DPO, 15. HCG level, 59 mIU/ml. Range: 17-147 mIU/ml.

• DPO, 16. HCG level, 95 mIU/ml. Range: 33-223 mIU/ml.

• DPO, 17. HCG level, 132 mIU/ml. Range: 17-429 mIU/ml.

• DPO, 18. HCG level, 292 mIU/ml. Range: 70-758 mIU/ml.

• DPO, 19. HCG level, 303 mIU/ml. Range: 111-514 mIU/ml.

• DPO, 20. HCG level, 522 mIU/ml. Range: 135-1690 mIU/ml.

• DPO, 21. HCG level, 1061 mIU/ml. Range: 324-4130 mIU/ml.

• DPO, 22. HCG level, 1287 mIU/ml. Range: 185-3279 mIU/ml.

• DPO, 23. HCG level, 2034 mIU/ml. Range: 506-4660 mIU/ml.

• DPO, 24. HCG level, 2637 mIU/ml. Range: 540-10,000 mIU/ml.

Look most closely at the progression: during the huge majority of early pregnancies (80-90%), the level will double every couple of days, or 72 hours. As your pregnancy progresses, levels rise and that doubling time increases. The expected doubling time for HCG levels:

• Under 1200 mIU/ml: 48-72 hours.

• Between 1200 to 6000 mIU/ml: 72-96 hours.

• Over 6000 mIU/ml: more than 96 hours

Geplaatst

Tnx Pien! Dat weet ik en juist daarom vroeg ik jou.

Ik geef mijn lijf nog een kans en probeer rustig te blijven (moeilijk, moeilijk)! Heb alleen clearblue digitaal met weekindicatie liggen. De laatste KV bewaar ik voor morgenochtend.

Jij rustig aan he? Lijkt me steeds zwaarder voor je worden.

Geplaatst

Miki,

Nog een vraagje:

Je hebt toch nog nooit een tweede streepje gehad na een behandeling? Altijd vage lijntjes na een spontane zwangerschap toch??? In die zin wel een nieuwe situatie.. bovendien stijgt hcg in het begin natuurlijk heel langzaam...

Liefs Pien

Geplaatst

Ja dat is mooi opgemerkt inderdaad! Nu weten we dat het enigszins goeie emmies zijn. Toen hadden we geen idee.

Maar ben zo bang dat de waarde door de Pregnyl nog komt en ik mijzelf onnodig hoop geef.

Zag overigens hier dat Es ook lichte waardes had, mijne lijken erop:

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=8054

Het verschil van gister en vandaag is als de bovenste (dun en wazig) en de middelste (breder en iets meer scherp) bij haar: http://www.mijnalbum.nl/Foto-TVSWIHDP.jpg

Is toch wel enigszins een verschil toch? Mijn man zegt dat het allemaal minimaal blijft, die kan gewoon geduldig zijn tot morgen. ;-)

Geplaatst

Ik heb lichtere testen gehad hoor Miki.. vind ze eerlijk gezegd best duidelijk! Waar ikzelf ook verschil uit opmaakte was de tijd totdat de streep verschijnt. Het begon altijd met een streep buiten de testtijd, 2 dagen later binnen de testtijd en vervolgens verscheen de streep steeds sneller.

Ik heb zojuist nog eens een foto van een test van me bekeken met een HCG van begin 30 en die was vergelijkbaar!

Geplaatst

Meiske74 (Babeth) heeft trouwens net als jij in dezelfde doseringen pregnyl bij gespoten, zo ook Nine. Babeth testte een dag voor de bloedtest ook licht positief, volgens mij Nine ook zelfde verhaal. 1500 pregnyl breekt snel af.. Nine weet hier meer van!

Geplaatst

Okay, goed te weten!!! Je bent mijn engel van de dag. Hopelijk krijg ik morgen zelf vleugels (maar of ik ook vliegen kan?). ;-)

Trouwens, nu je het zegt: die KV van gister kleurde pas echt sterker na de 5 minuten. Die van vandaag meteen al... Pfff...

Nine, als je dit leest... ADVIES/ERVARINGEN VOOR ME? ;-)

Babeth, jij spoot 5000 1x na de TP toch?

Geplaatst

En ohja, deze keer op jouw advies (doorgevertje van Babeth ;-)) braaf aan de Omega-3 pillen en de dag voor de TP die Vitamine B compex 100 mg!

Geplaatst

Hallo dames

Cigdem, jij hebt een mooie hoge waarde zeg...wie weet...Pieneke had een hele hoge aarde en bij mij net andersom, een waarde die zelfs voor een eenling aan de ondergrens bleef, maar hoe dan ook, tis een echte bikkel bij jullie.

Zie hier de link Brussel, je valt precies midden in de spreiding

http://www.az.vub.ac.be/AZlabogids/T/TOTAA005.htm

Mikki, hou vol meid!!! misschien maakt jouw lichaam niet zoveel hcg aan.

Bij mij was inderdaad direct na de tp een eenheid van 5.000 gespoten en ik had 3 dagen op rij getest, de test op de officiele testdag (28-10) was iid wat donkerder vergeleken bij de eerste dd.26-10.

sterkte met het wachten, ik brand hier een kaarsje extra, voor jou!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Grijns ;-)

Volgens mij Babeth..3 x 1500, weet het niet helemaal zeker meer!

Miki voor nu.. hou je taai! Laat je niet opnaaien (wie zei dat ooit eerder tegen mij :-)

Hoofd cool! Morgen uur van de waarheid..ik leef met je mee.

Liefs Pien

Geplaatst

Ok dank lieverds, ik ga proberen de spanning uit mijn lijf te krijgen. Lijkt me het beste nu.

Fijne avond, veel liefs -M

Geplaatst

Heh heh, ik hoopte hem al ooit een keer terug te krijgen die opmerking! ;-)

Miki voor nu.. hou je taai! Laat je niet opnaaien (wie zei dat ooit eerder tegen mij :-)

Geplaatst

ps. Jij hebt het over een minimale waarde van 80, waar wij in behandeling waren spreken ze van een zwangerschap bij een waarde van 25 op de 17dag na de punctie.

Mocht de waarde beneden de 150 zijn dan laten ze je na een dag of 4 wederom prikken om te kijken of er een mooie stijging zichtbaar is.

@Pieneke.... ik kan er op deze wijze weer mooi wennen aan de HCG-perikelen.. :whistling_girl:

Geplaatst

Mikki.. en die dure met indicator niet doen vanavond.. dat is in het begin een twijfelaar! Bewaar die maar even.

Babeth.. als vanouds ;-)

Geplaatst

Precies. ;-)

Babeth, had jij deze ooit meegekregen van het babybites forum. Pien vond um briljant. Mijn man moest ook erg lachen: "om 8u deze waard, om 10u deze..." Hoezo obsesief? ;-)

724177283.jpg

Gast Sannie66
Geplaatst

Foto-YISNEIMP.jpg

Miki dit zijn die van mij:

bovenste Kruidvat: WD14 na punctie (donderdagavond 1 april)

middelste Kruidvat: WD16 na punctie

onderste Kruidvat: WD17 na punctie

Kruitvat lila: WD18 na punctie

En zoal ik je al meldde: zaterdags ervoor de laatste 1500 Pregnyl gespoten...

Geplaatst

Toch ook de mijne nog maar even.

Bovenste: 3,5 dag na Pregnyl 1500, 10 dagen na TP, 13 na PU

Onderste: 4,5 dag na laatste Pregnyl, 11 dagen na TP, 14 na PU

1272992378Nfoto.jpg

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-TC...d=7LXMBO7ZAVVS

Pfff, lijkt wel minder zo, zeker naast die van jouw Sannie! Maar ook geen scherpe camera (iphone). In het echt wel duidelijker, maarja...

Gast Sannie66
Geplaatst

Lieve Mik, zie gewoon dat ie donkerder wordt... heb je ook even een pb'tje gedaan...oef, zit hier met spanning niet normaal.. word er helemaal :blob1: van..

Geplaatst

Ha wat lief!

En kun je nagaan hoeveel spanning ik hier ervaar... ;-)

Enorme koppijn krijg ik ervan.

Geplaatst

Je kunt vanavond eerst toch niet meer doen dan afwachten.

Geef je koppie maar even rust. Deze stress kan geen gunstig effect geven op de uitslag;-) Zegt moeder overste (hihi).

Maar het ziet er wel goed uit!

Geplaatst

Dank je, dat had ik nodig. Je hebt gelijk! *ik taai nu echt af*

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden