Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal, ik heb me een tijdje gelden al aangemeld en lees wel eens mee, dus wordt het nu tijd om me eens voor te stellen hier.

Ik ben Zora (nickname) en 26 jaar oud. Ik ben ruim 3 jaar getrouwd met mijn lieve man van 28 jaar oud. Eigenlijk al snel na onze bruiloft in september 2006 zijn we gestopt met de pil en in februari gingen we voor het echie.

Helaas had ik belachelijk lange cyclusssen van 89 en 129 dagen en ben ik in oktober naar de HA gestapt. Helaas moesten we een jaar geprobeerd hebben dus we kregen de doorverwijzing naar een fertiliteitsarts in januari 2008. We konden toen ook vrij snel terecht. Conclusie was PCO en zaad was ook niet top, maar volgens de arts goed genoeg. Mijn BMI was met 26 iets te hoog dus advies was afvallen en zelf proberen.

Vervolgens weer terug en begin september 2008 een HSG gehad, mijn eileiders liepen wel door maar langzaam en ze bolden hier en daar iets op. Dus werd besloten nog een laparoscopie te doen die ik eind oktober 2008 heb gehad.

Daarna mochten we eindelijk starten met IUI icm clomid en pregnyl. Na 2 afgebroken pogingen en 6 mislukte IUI pogingen was in juni 2009 het IUI avontuur voorbij. We hebben toen wat rust genomen en na onze vakantie zijn we in september 2009 begonnen met de ie IVF poging. De punctie was op 7 oktober en 15 eicellen geoogst. Helaas maar 1 bevruchting. Deze emmy is wel teruggeplaatst maar helaas is de 1e poging mislukt en geen cryo's.

Het zaad blijkt dus al die tijd veel slechter dan is aangegeven. Hoewel ik er zelf een naar gevoel bij had (je word tegenwoordig zoveel wijzer door internet) en meerdere malen ernaar gevraagd heb zeiden ze altijd dat het niet super slecht was. Blijkbaar wel dus.

Momenteel zit ik in mijn rustcyclus die na de IVF behoorlijk van slag is, dus ik ben benieuwd of mijn ongi uit zichzelf zal komen zodat we de volgende cyclus kunnen starten met de Deca voor de 2e poging. Wat waarschijnlijk ICSI zal worden.

Nou dit was ons verhaal, hopelijk volgt er nog een happy end.

Liefs Zora

Posted

Hoi Zora,

Welkom hier op het forum. Ik hoop dat het allemaal positief voor jullie gaat uitpakken.

Succes in elk geval met je behandelingen.

Groetjes Dorine

Guest Sannie66
Posted

Hi Zora,

Welkom hier en heel erg veel suc6 met het verdere traject.

Guest Nienke79
Posted

Hoi Zora,

Heel veel succes met jullie twede ICSI poging binnenkort. Inderdaad balen dat jullie van de vorige poging geen cryo's hebben. Hopelijk de volgende keer meer geluk!

Groetjes,

Nienke

Posted

Hoi Zora, ook nieuw hier dus. Ook al flink wat moeten doorstaan..... Hoop dat je lichaam even flink bij kan komen en dat jullie 'uitgerust' aan de volgende poging kunnen beginnen!!

Posted

Bedankt voor het welkom meiden! Ik hoop ook dat 2010 een succesjaar wordt voor ons en vele anderen met ons.

Liefs Zora

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use