Ga naar inhoud

Yes!! Ik mag weer starten! ICSI 2...

Aanbevolen Berichten

• Reacties 201
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Caroline,

Mooi, die eerste spuit zit er weer in! Ik had dat ook heel vaak, dat ik snel een nieuw plekje zocht op mijn buik om te prikken, als blijkt dat de eerstgekozen plek te pijnlijk is.

Nu ook hopen dat die duffe deca-hoofdpijn wegblijft....

Geplaatst

Dat was gek... vanochtend stond mijn dochter tegen mijn buik aan en zei: 'Mama, wanneer word je nou zwanger?' Ze weet niets van het hele ICSI gebeuren en heeft het er bijna nooit over, dus wel heel bijzonder. Zou ze iets voelen?? Goed voorteken??

Caroline

Geplaatst

Vast een heeeel goed voorteken Caroline! Fijn dat de kop er weer af is, als je eenmaal weer aan het spuiten bent heb je in ieder geval het idee dat je iets kunt doen. Na tp straks je emmy maar heel vaak influisteren dat er een lief zusje op hem/haar wacht!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Ik zit pas op wachtdag 1 en ben nu al onrustig...:waiting: ..dat belooft dus nog wat te worden.

Heb vandaag gespijbeld van werk om nog een dagje rustig aan te doen. Was van plan om nog wat thuis te werken, maar betrap mezelf dat ik vooral veel forum zit te lezen, foei :lamo:...

Geplaatst

Heb net de eerste Gonalspuit weer gezet... auw! Was best wel pijnlijk, misschien was ik toch weer een beetje gespannen, met instellen enzo? Had zelfs een druppeltje bloed, gebeurde me vorige keer nooit... Nou ja, zal morgen wel weer beter gaan hoop ik. Nog geen hoofdpijn trouwens!

Caroline

Geplaatst

Goedzo, het echte werk is begonnen! Ik vond die Gonalspuit altijd wel heel gebruikersvriendelijk. Dit in tegenstelling tot de menopur, hoewel ik nu wel een volleerd ampullenbreekster ben.

Dank voor je hart onder de riem in topic 45!

Geplaatst

Ik vind het ook prima te doen maar het was alweer 5 maanden geleden, zat toch een beetje zo van: heb ik 'm wel goed ingesteld enzo... Maar aangezien het een pen van 900 is en ik 225 gebruik, kan ik weer 3 dagen vooruit.

Grappig, ik zie nou jij het zegt voor het eerst dat de topics nummers hebben...

Welterusten straks! Hopelijk ben je een goeie slaper in deze spannende tijden...

Caroline

Geplaatst

Welterusten Caroline! Ik slaap als blok, ook bij deze spanning, kan mijn ogen vaak nauwelijks openhouden...

Haha, nee, ik bedoel topic "45 en voor het eerst IVF, van Manouk"

Hebben ze dan idd nummers???

Of zijn we nu gewoon vreselijk vaag aan het doen door al die hormonen in ons lijf?:icon_biggrin:

Geplaatst

haha, ik zag een nummer en dacht dat je dat bedoelde... lekker suf. Maar er staan wel nummers, dat zijn die van de reacties... Jij had dus reactie 35 net in mijn topic. Ach, het is ook al laat... Ik ga mijn dochter uit mijn bed gooien en in haar eigen bed leggen (ligt nu lekker naast papa, met de kat, alledrie te slapen, wat een rijkdom...).

Slaap lekker!

Caroline

Geplaatst

Goedemorgen Caroline,

Wat fijn dat je weer in de 'race' bent, moet goed voelen!

Heel veel succes, en wie weet voelt je dochtertje het goed aan, ze zeggen dat kinderen toch meestal als ze klein zijn een zesde zintuig hebben!

Ik hoop het voor je!

Fijne zondag,

x Kristel

Geplaatst

Hoi MarMira,

Heb een paar keer aan je gedacht gister en vandaag... klote hoor, ik had het zo gehoopt voor je.

Hier goed, inderdaad is het al snel weer routine geworden en het mooie is dat ik deze keer geen hoofdpijn heb! Helemaal nergens last van. Ben erg benieuwd naar de eerste meting vrijdag...

Dank je wel dat je meeleeft, is altijd fijn! Ben benieuwd naar jullie gesprek morgen!

Caroline

Geplaatst

Hoi Caroline,

Heb je je afspraak kunnen verzetten? Ik zou eigenlijk ook mijn 1e fm in het weekend hebben, maar dan zou mijn favo gyn geen dienst hebben. Heb het een dag naar voren mogen schuiven..dussss...

Geplaatst

He Sannie,

Ik ga nu op dag 9. Ik kon zaterdag wel komen 's ochtends maar dan moest ik eerst bellen hoe laat het zou worden, lijkt me teveel stressen. Sinterklaas komt namelijk bij vrienden in Eindhoven al om half 2... Dus nu moet ik er rekening mee houden dat het nog heel vroeg is en ik pas 6 dagen Gonal aan het spuiten ben dan... en niet teleurgesteld zijn als er nog niet zoveel eitjes zijn. Maar ik had er de vorige keer zoveel, ga er stiekem van uit dat het wel weer goed komt, stom misschien. Maak me meer zorgen over het zaad op het moment suppreme...

Hoest met jou? Al getest? Of heb je dat al opgeschreven? Kom net weer binnen...

Geplaatst

Hoi allemaal,

Heb vanmiddag de eerste FM gehad... Het goeie nieuws is dat er links 3 follikels en rechts 5 zitten, op dag 9, dus dat is prima. Het slechte nieuws is dat er links een cyste zit!! Ik las dat al een paar keer hier op het forum en was blij dat ik dat niet had. Helaas. "Hoe kan dat nu, had ik een paar maanden geleden niet?" vroeg ik. "Tja, vrouwen" was het antwoord. Ik moest me er geen zorgen over maken want hij zou volgende maand waarschijnlijk weer weg zijn. Maar ik maak me natuurlijk wel zorgen... Twee maanden geleden geopereerd en nu dit weer...

Maar goed, ik ben nu bang dat hij groter wordt en de eitjes links dus niet goed kunnen groeien of er in ieder geval niks meer bij kan komen. Weet iemand hoe dat zit? En met de punctie?Ben ik natuurlijk vergeten te vragen.

Maandag moet ik voor de tweede meting, ben benieuwd hoe het er dan uit ziet...

Caroline

Geplaatst

Lieve Caroline, heb elders niet gereageerd (op je topic 'cyste), omdat ik daar nix van weet. In die zin... had een cyste op een andere plek, waardoor de 1e IVF uitgesteld moest worden. Hij moest eerst verwijderd worden, want hij zat bij de ingang van mijn vagina en dat zou de hele procedure met echo's en punctie e.d. natuurlijk bemoeilijken.

Wel een goede score zeg. Hoop dat bij de 2 FM een nog beter resultaat te zien is en de punctie ingepland kan worden...

Suc6 meis..ik ga je volgen!

Liefs,

San

Geplaatst

Hey Caroline,

Ik heb ook geen idee hoe het zit met cystes, maar ik las in je andere topic dat anderen hier wel meer ervaring mee hadden en dat het geen probleem hoeft te zijn. Positieve grondhoudingbewaren dus! Je eerste FM klonk goed, dus nu morgen de 2e? Ik hoop heel erg voor je dat het er nog beter uitziet en dat je dus zonder problemen en al teveel zorgen voor deze poging kunt gaan! Succes morgen!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

He Caroline, morgen succes met je 2e FM! (ik ga om 8.30, vlak voor mijn werk, bloed laten prikken, en tussen 14.00 en 16.00 word ik gebeld, pff, dat worden lange uren!)

Nine

Geplaatst

Hallo,

Net terug van de tweede FM. Er zitten er rechts nog steeds 5 en links 4, een kleine is mooi meegegroeid. Ik zat voor het eerst bij een echoscopiste, is wel fijn want die heeft meer tijd voor je. Ze heeft me ook gerustgesteld wat de cyste betreft: er zit alleen vocht in en hij verdwijnt hoogstwaarschijnlijk inderdaad vanzelf.

Woensdag nog een keer voor de derde FM en dan vrijdag waarschijnlijk de punctie!

Dus... ik ben wel tevreden eigenlijk. Wel minder follikels dan de vorige keer maar ze zei: misschien wel beter dat er minder zitten, vorige keer had je er wel veel, maar heeft niet tot het gewenste resultaat geleid. Nu misschien minder maar betere eitjes? We zullen het zien.

To be continued!

Caroline

Geplaatst

Hoi Caroline

wat een goed bericht vandaag, net wat je zegt, wellicht een kwalitatief een betere opbrengst!

Wat gaat het dan weer snel he nu de punctie in zicht is!

heel veel succes

groetjes

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden