Jump to content

waar info over gradaties cryo-kwaliteit?

Recommended Posts

Posted

Ik kon er in andere topics niet direct iets over vinden, dus toch maar een nieuwe aangemaakt. Wat ik me afvraag: ik hoor heel veel mensen praten over de kwaliteit van een cryo. Logisch omdat dat invloed heeft op de slagingskans. Voor mijn tp gisteren vroegen ze ook of we de kwaliteit wilden weten (was een B, volgens hen gemiddeld). Nu ging ik online op zoek naar meer info over die gradaties en wat ze nu precies inhouden maar ik kan eigenlijk nergens iets vinden. Ik heb er in het ziekenhuis niet naar gevraagd en daar baal ik nu wel van. Houdt elk ziekenhuis er een eigen classificatie op na? Ik lees over A,B,C kwaliteit maar ook over morula's en blastocysten... raak de draad een beetje kwijt geloof ik :huh1:! Weet iemand of er ergens een duidelijk overzicht te vinden is?

Groetjes, Aafke

Posted

Hi Aafke.

Ik heb wel het e.e.a gevonden op http://www.umcutrecht.nl/subsite/IVF/IVF/Laboratoriumfase-IVF/IVF-en-embryos-kweken.htm maar ik moet eerlijk zeggen dat het ook niet echt veel is, het zegt voor mij wel dat ze geen "slechte" terugplaatst.

Maar ik blijf dit topic zeker volgen omdat ik hier ook graag meer over wil weten! Ik heb in een ander topic hier ook als eens een balletje over opgegooid maar geen reactie op gekregen ik hoop dat hier binnenkort te lezen.

Groetjes Spaatje

Posted

Volgens mij heeft inderdaad elke ziekenhuis een eigen indeling, dus zul je bij hun moeten navragen hoe de schaal is zeg maar.

Blastocyst en Morula enz. zegt iets over de fase van de Cryo (verder gevorderd heet het anders ... hoeft niet per see goed te zijn, want ik heb ook artikelen gelezen over dat innestelling moeilijker is bij een verder gevorderd cryo). Maar die termen zeggen dus niet echt iets over de kwaliteit (behalve dat de deling dus wel goed is doorgegaan). Mmm ... vaag eigenlijk, hier heb je niet zo veel aan waarschijnlijk. Hopelijk kan iemand je verder helpen! Gemiddeld klinkt ok!

• 2 weeks later...
Posted

Bij ons in het zh praten ze weer over: slecht, matig, goed en superkwaliteit.

Je kunt er zo weinig mee.

Zelf 's ochtends door de telefoon hadden ze het over 2 matige en 's middags zei de gyn, nee hoor er zit toch echt 1 goede bij!

Helaas zegt de kwaliteit helemaal niets of in ieder geval weinig.

Bij 2 vriendinnen van mij zijn de superkwaliteit niet blijven plakken en de matige wel, snappen jullie het nog?

Posted

Ik heb 6 tp's gehad en deze waren altijd van de hoogste kwaliteit. Het heeft echter nooit tot het gewenste resultaat geleid. De score's zeggen alleen iets over hoe het er op het oog aan de buitenkant uitziet. Dit zegt niks over of het wel of niet zal innestellen en blijft zitten. In Gent praten ze over score 1 t/m 5. Het wil echter niet zeggen dat je met score 5 wel zwanger wordt en met lagere scores niet. Ik ken er genoeg die met "matige" emmys zwanger zijn geworden en met hoge scores niet.

Helaas heb je er dus eigenlijk niks aan. Je weet alleen hoe je emmy er op het oog uitziet.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use