Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Chantal,

Ik heb een berichtje voor je achter gelaten in jouw topic. Tjeetje meisje, wat onverwachts! Ongelooflijk... Dat Tygo maar snel aan mag sterken. Ik zag dat je vraag over het plaatsen van foto's al beantwoord is, als het niet lukt, gewoon even opnieuw aankloppen hier.

Liefs Pien

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Lieve Chantal,

Jeetje zeg..dat is even schikken zeg. Gelukkig gaat het wel goed met Tygo. Sterke knul.

Weten ze ook wat de reden is van de vroeggeboorte?

Nou meid...kop op en dat Tygo maar sterker en sterker gaat worden.

Liefs en een knuf

van Niek

Geplaatst

hee Chantal,

wat een verhaal... ik ben er stil van, maar bovenal van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Wat een sterk mannetje zeg. Hij weet duidelijk goed wat hij wil!! Goed ook dat hij meteen al lekker eet en drinkt. Wat zal je moe zijn... Heel veel geluk!

liefs,

jeegeetje

Geplaatst

Jemig, wat heftig, spannend, traumatisch en mooi!! Je hebt ineens je zoon in handen... Wat geweldig dat Tygo al zo goed gaat, en dat jullie een fijn gevoel hebben bij het Sophia! Heel veel sterkte de komende, zware periode, en hopelijk is het genieten van je zoon al begonnen!! Hou ons op de hoogte!

Veel liefs Nanne

Geplaatst

Wauw Chantal, zag net als eerste je andere topic! Wat een schrik! Wat fijn dat Tygo een knokker is, maar wat is hij nog klein... Ik ga heel hard voor jullie duimen! Wat heftig meid, uitgerekend in augustus en dan in April bevallen.... Dat was wel het laatste wat je verwachte....

Denk aan jullie!

Knuffel Kirsten

Geplaatst

Lieve Chantal,

Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Het is een echte vechtersbaas zo te lezen. Daar kan je nu al super trots op zijn. Je kan ook super trots op jezelf zijn. Je hebt echt alles gegeven om je zoontje de beste start te geven door de tijd zo lang mogelijk te rekken. Ik ben echt onder de indruk van jullie verhaal!

Heel veel sterkte in de bizarre achtbaan waar jullie als gezinnetje nu even in zitten.

Ik hoop dat hij snel van de beademing af mag. Ik las net in je eigen topic dat het stapje voor stapje gaat. Fijn dat je hem al een uurtje bij je vast heb mogen houden. Ik zal al mijn positieve energie naar jullie mannetje sturen!

Heel veel liefs,

Keesje

Goedemorgen dames,

Geplaatst

Lieve dames,

Wat bijzonder de eerste augustus moeder is nu ook echt moeder van een vechtersbaasje. Ik ben er echt van onder de indruk. Het bewijst maar weer dat we het leven en echt niet onder controle hebben. Heel bizar.. een beetje een enge gedachte... maar ook weer heel mooi.. we dragen allemaal een wondertje mee!

Met mij gaat alles goed. Heb het de afgelopen week erg druk gehad. Wel meegelezen maar dus even wat minder geschreven. (lief dat je aan me denkt Pien!)

Ik zie dat iedereen lekker bezig is. Bij ons begint het nu ook te komen. Vrijdag ben ik naar Babypark gegaan om de wagen enzo uit te zoeken. Leuk om mee bezig te zijn.

Ook hebben we mijn oude wieg (waar ook mijn moeder in heeft gelegen) nu thuis staan. De commode willen we of oud kopen (brocante) of van woodwork (belgisch merk).

Pien.. ik vind je kamer ook heel geslaagd.

Ik lees dat er best wat dames zijn met rug en bekken pijn. Vervelend! Ik hoop dat mij dat nog even bespaard blijft.

Veel liefs voor iedereen. Ik ga later nog even rustig teruglezen zodat ik weer een beetje een beeld heb waar iedereen nu staat.

Liefs!

Keesje

Geplaatst

Lieve Chantal,

Jeetje, ik zit met kippevel je verhaal te lezen! Weet ff niet wat ik moet zeggen, maar ik hoop dat alles goed komt met Tygo ( leuke naam trouwens!) En mooi om te lezen dat het een vechtersbaasje is! Ik ga zo ongelooflijk voor je duimen dat alles goed komt met je zoon en met jou natuurlijk!!!

liefs Yvon

Geplaatst

Na een paar dagen niet op de site te zijn geweest is het nieuws van Chantal wel enorm schrikken. Ik heb net een berichtje op haar eigen topic achtergelaten.

Maar wat geweldig chantal , dat jouw zoon tygo zo een geweldig sterk ventje is! Zo jong en zo'n vechtersbaasje. Jullie zullen wel enorm trots op hem zijn.

Zo te lezen is hij echt in goede handen en heeft hij lieve sterke positieve ouders die in hem geloven.

Met mij gaat het de afgelopen week lalalalalala. Heb snel buikpijn en heel veel pijnlijke harde buiken dus rust rust rust. En had daar afgelopen week psychisch wat last van dat ik opeens besefte dat ik nog wel heel lang moet en dat ik echt voor alles afhankelijk ben van anderen. Maarja tis niet anders en als ik dan het verhaal van chantal lees dan besef ik maar al te meer dat ik echt niet moet forceren.

Fijn om even bij te lezen dat het met de andere augustus-mama's goed gaat. En heb al mooie buiken en kamertjes -foto's voorbij zien komen. Super!

Geplaatst

Ik moet zeggen dat ik ook wel even in shock was, ook al gaat alles goed! Onze beebs hebben goede overlevingskans vanaf nu, maar liever blijven ze nog flink wat weken zitten natuurlijk...

Hier gaat het goed! Heb eigenlijk niks te klagen, behalve dan dat mijn dochter ineens haar schema omgooit en 's nachts feestjes houdt in mijn buik.. Dat was eerst 's avonds.. Ik lig dus geregeld 's nachts wakker (te genieten ;)) van de verbouwingen!!

Merk dat ze echt sterker en groter begint te worden! Voel af en toe een voet al richting mijn borst gaan (ze zit al hoog!!)

Louke, inderdaad neem goed je rust hoor meid! Het is niet leuk, maar het is het waard straks!!

Geplaatst

Goedemorgen,

Haha Iza. Nou mijn dochter heeft ook besloten om s'nachts te gaan voetballen of Kickboxen. Dus ook ik heb een rare nacht achter de rug. Ik steeds maar weer anders gaan liggen omdat ik het gevoel kreeg dat ik dan haar aan het pletten ben ofzo... Maar als ik nu lees dat jij dit ook hebt zal dat wel meevallen..

Liefs,

Geplaatst

Hallo meiden,

Chantal heeft foto's in haar topic geplaatst van haar ontzettend knappe kereltje TYGO.

Schoot echt vol bij het zien van de foto's

Liefs Niek

Geplaatst

Oh dames , echt even gaan kijken bij de foto's van Tygo! Wat een mooie foto's van het vechtersbaasje. En alles zit erop en eraan en zelfs die donkere haartjes .....

het besef dat wij dus ook allemaal zo'n baby in onze buik hebben die al zo mooi uitziet.... ongelofelijk.

Geplaatst

hallo dames,

ook al ben ik vd september uitgerekende....wil toch ff reageren.

Wat een verhaal zeg Chantal, erg heftig zeg.

ik hoop echt dat het goed gaat met jou en de kleine Tygo!!!

rust maar goed uit nu, en geniet lekker van je kereltje.

succes met alles, dikke knuffel van mij X

Geplaatst

Mag ik even spammen met mijn dochter! Gisteren de 3D echo gehad... wauw wat wonderlijk! Mijn placenta ligt achter en dat zou erg gunstig zijn, ware het niet dat mevrouw met haar neus richting mijn rug IN de placenta lag!! Hahaha, en ze ligt geen SECONDE stil! Lekker spekkie is het, goed bewegelijk, was steeds het echo apparaat eraf aan het duwen...

Heb een paar plaatjes.. Ze zijn wat groot dus ik doe ze even onder een linkje!

We kregen een lachje!

http://i8.photobucket.com/albums/a50/myreality-kirsten/lachje.jpg

Schopen en duwen tegen het echoapparaat!

http://i8.photobucket.com/albums/a50/myreality-kirsten/terugduwennaardeecho.jpg

Mondje van mijn man, mijn onderlip en kin, de neus uit zijn familie.. Zo tof om te zien!

http://i8.photobucket.com/albums/a50/myreality-kirsten/mondjeenneus.jpg

Goed kijken, dan zie je haar duim in haar mondje!

http://i8.photobucket.com/albums/a50/myreality-kirsten/duim.jpg

En deze, armen theatraal voor haar gezicht, zijn dat mijn ouders??? NEEEE!!

http://i8.photobucket.com/albums/a50/myreality-kirsten/zijndatmijnoudersneeeeeeee.jpg

*trots*

Geplaatst

Hi Iza,

Wat een leuke foto's. Wat een lief neusje heeft ze!

Ik ben afgelopen vrijdag bij kindjekijken.nl geweest. Aardige dame die ons hielp. Ik vond het een leuke ervaring!

Mijn dochter was net zo eigenwijs. Ik heb zelfs staan springen om haar gedraaid te krijgen maar er was geen beweging in te krijgen. Bij mij lag ze in mijn bekken met het gezicht net de verkeerde kant op. Uiteindelijk hebben we toch een paar leuke foto's gekregen en eerlijk gezegd ging het me ook niet om een "sneak preview" van haar uiterlijk maar meer om toch weer eens te zien hoe het met ons meisje gaat.

Ik had de pretecho als cadeautje aan mijn moeder gegeven. Ik vond het leuk dat zij dit ook een keer kan meemaken en helemaal omdat ik haar enige dochter ben...

Ik zal morgen ook eens kijken of ik de foto's online krijg!

Liefs,

Geplaatst

Hoi dames,

Ik heb net ook de foto's bekeken van Tygo.... zo klein en mooi... en het is idd zo raar om te bedenken dat ons kindje ook al zo is.. met alles erop en eraan, hoop zo dat alles goed gaat!!!

Iza, grappig die foto's....zo mooi he...een klein wondertje...

We waren gister bij de buren op bezoek die hebben een zoontje van een maand oud, en als je dat zo ziet besef je niet dat je over een paar maanden zelf ook moeder bent.....moet mezelf af en toe nog knijpen haha...

Verder gaat het hier kei goed, hij beweegt en trappelt lekker...

Ik ging ff op de weegschaal staan vanmorgen, al 12 kilo! gaat goed haha

liefs Yvon

Geplaatst

Hahaha Yvon, hier zit er ook al ongeveer 11 kilo bij.. En het zit echt alleen maar op mijn buik!

Wat leuk Keesje, ik ben met 16 weken ook daar geweest voor de geslachts bepalende echo! Zou een echo van 20 minuten zijn, maar omdat mevrouw niet wilde laten zien dat ze een mevrouwtje was en we de laatste van de avond waren, hebben we toen een echo van ruim een uur gehad! Ze doen het zo ontzettend leuk!

Leuk dat je je moeder dit cadeau hebt gedaan! Het ging er mij ook om om even een blik naar binnen te krijgen, en deze foto's zijn wel een tof extraatje!

Wat gaan we hard he! Dan te bedenken dat bijv. bij Colle de kleine over een week of 10 al 'mag' komen! Hopelijk houdt Pien de beebs ook nog zo'n tijdje binnen... Bij Nanne en mij mag de kleine over 12 weken al komen, maar het kan ook nog 17 weken duren... Ik vind het steeds harder gaan!

Geplaatst

Hai meiden,

Wat gaaf zeg, die 3D foto's. Die van ons stond op 27 april gepland maar nu kunnen we ons ventje elke dag live zien :toothy4: en wat is het toch een lekker ding!

Met Tygo gaat het goed! De arts is tevreden. Alleen z'n longetjes hebben het nog zwaar. Als de baby in de buik zit is er een bloedvat dat naar de longen gaat open en deze sluit normaal na de geboorte. Bij Tygo is deze open blijven staan, waardoor hij vocht in z'n longetjes krijgt. Hier heeft hij medicijnen voor gekregen en morgen komt de cardioloog een echo maken om te kijken of de kuur geholpen heeft. Zoniet, dan doen ze nog een kuur. Maar we hebben er alle vertrouwen in.

Ook zijn ze gestopt met de antibiotica en vertelde de arts dat de grootste kans op een hersenbloeding nog minimaal is, pfffff best een positief gesprek dus, maar wordt altijd weer zo emo van....

Daarna heb ik nog lekker anderhalf uur met Tygo gebuideld en hem verzorgd.

Hij heeft ook een ienieminie speentje gekregen en heb ik een knuffeldoekje gewassen en bij hem in de couveuse gelegd. Zo schattig zoals hij erbij ligt.

Ik blijf hier wel nog lekker plakken hoor, als jullie het niet erg vinden. Ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen en het is lekker vertrouwd.

Morgen ga ik voor het eerst op bezoek bij mijn werk. Vind het best spannend. Officieel is mijn zwangerschapsverlof nu ingegaan, maar dan moet ik weer aan het werk als Tygo thuis komt.....hoe krom is dat! Ik hoop dat iets kan regelen bijv. halve dagen gaan werken en die tijd opnemen als Tygo thuiskomt ofzo.

Nou dames, ik wens jullie straks een fijne nacht toe en geniet van het trappel van de baby in de buik. Ik mis het namelijk wel hoor.

Welterusten

-x-

Geplaatst

Chantal, je MOET zelfs hier blijven hangen! Doen hoor, we volgen je graag...

En dat lijkt me inderdaad erg vreemd, dat je verlof afgelopen is als Tygo naar huis komt. Is daar niet iets voor te regelen? Ziekteverlof eventueel? Zolang dat nog aan je zwangerschap + geboorte van Tygo is gelinkt krijgt je werkgever dat ook nog vergoed van het UWV!

Hier ga ik voor dag 2 op rij maar een potje pies wegbrengen, pippo's waren gisteren vergeten te testen... Had het weggebracht en om 3 uur een afspraak bij de dokter, en die kon niets vinden.. Best slordig! Dus ze kon het wel meteen checken maar dan niet meer op kweek sturen, en dat heb ik liever wel. Dus dan nu maar even opnieuw. Laat gelijk even op suiker prikken. Denk niet dat ik het heb maar wordt steeds zo katerig wakker, heeeel veel dorst, heel veel drinken, maar er komt niet zoveel uit (ik moet wel elke 1,5 uur hoor, maar niet veel gewoon).

Dus maar beter het zekere voor het onzekere!

Fijne dag allemaal, geniet lekker van het extra lange weekend!!

Geplaatst

Lieve Chantal,

Ik ben het met Kirsten eens....je MOET hier blijven :) Je hoort er gewoon bij en we zijn allemaal heel erg benieuwd hoe het met jullie gaat.

Fijn om te lezen dat het met Tygo goed gaat. En wat fijn om te horen dat de kans op een hersenbloedinkje nu minimaal is...dat is toch altijd zo eng bij vroeggeboortes.

Tygo is een dapper ventje die graag bij jullie wil zijn..dat blijkt maar weer!

Op de foto's is het zo moeilijk om te zien hoe klein hij is...maar toen ik even goed aan het kijken was vond ik het spuugdoekje waar zijn hoofdje op ligt wel heel erg groot. Wat een klein knap ventje hebben jullie toch.

Dat buidelen lijkt mij ook heerlijk, even lekker veilig samen. Dat doet Tygo vast heeeel veel goed. En jou natuurlijk ook.

Heeft je man ook al gebuideld??

Nou meid, geniet lekker van je kereltje...het komt vast allemaal goed!

Ennuh, als je werkgever meedenkend is zal hij je vast wel gewoon zwangerschapsverlof geven zoals het gepland stond.

Liefs Nicole

@ Iza: prachtige 3d echo's heb je. Mooi meisje hoor!!!

Wat is het allemaal goed te zien he.

Geplaatst

@Chantal, Natuurlijk blijf je lekker bij ons! Fijn dat er gisteren goede berichten jullie kant zijn opgekomen. Het lijkt me logisch dat er op je werk iets geregeld moet worden en ik hoop dat jullie er wat dat betreft uitgekomen zijn vandaag.

@Iza.. wat een geweldige foto's van jullie 3d-echo, duidelijk zichtbaar zeg!

Pfff... mijn werkweek zit er gelukkig weer op. Ik wil niet klagen maar het gaat lijflijk toch steeds meer vergen. Inmiddels ook +11 kilo, er komt er wekelijks ongeveer 1 kilo bij.

Liefs Pien

Geplaatst

Geen enkel punt van twijfel; Chantal is verplicht hier te blijven!

Hier ook wat zwaarder.. letterlijk en figuurlijk. Tis +8, en veel bandenpijn!

Mn na transfer van zit naar stand even scherpe pijn laag, aan de onderkant van m'n buik. Na een minuutje trekt dat weg.. dus maar braaf arbeidsongeschiktheid gebeld dat ik max 50% kan werken, nu alleen m'n agenda ook nog zo indelen... voorlopig is het alleen nog maar half uurtje later beginnen of eerder stoppen, zchiet niet op.

Lag maandagavond om 20.15u in bed, kan niet de bedoeling zijn!!

Maar goed, als zelfstandige is geen werk geen inkomen, dus ik werk zoveel als m'n lichaam toelaat, en als het niet gaat jammer dan..

Nog 1 keer cursus, en dan 1 juni examen, daar ga ik dit weekend maar voor aan de slag, niet belastend voor lichaam, en goede training voor geest. Die trouwens al weken op 'uit' staat.

Vanavond dus maar niet de kroeg in, zien morgen wel verder.. eerst komt morgenochtend m'n vriendje huisarts langs (van die dromen :icon_sunny: weet je wel?!) dus lekker bijkletsen en vooral niet rood worden!!

fijne avond en koninginnedag!! Volgend jaar zal deze ws héél anders zijn..

Liefs Nanne

Geplaatst

Hey Nanne,

Kom even inbreken hoor maar ik lees dat je zelstandige bent weet je dan ook dat je gewoon zwangerschapsverlof kunt aanvragen bij het UWV je krijgt dan wel het minium loon maar je hebt wel recht op 16 weken verlof.

Ben het nu zelf aan het uitzoeken hoe het precies zit zoda ik het weet laat ik het je weten als je dat wil.

Groet Chantal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden