Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Gast Nienke79
Geplaatst

Wow Pien, wat een mooie dikke buik! Met die twins van je ben je mij al voorbij gegroeid, haha. Maar dat mag ook wel met 2 van die minimensjes bij je!

Die foto van mijn album:

1. Inloggen. 2. Op de foto klikken (dat is je album). 3. Dan zie je rechts een rijtje met al jouw foto's in dat album, klik op de foto die je wilt. 4. Links op de pagina staat: "link naar foto/album", klik daarop. 5. Vink "Foto op website of blog" aan. 6. Kopieer de regel onderaan waar boven staat "kopieer onderstaande link naar een forum". 7. Hier plakken.

Lekker op zijn dummies, sorry... Maar die site is ook niet echt duidelijk en ik wil die buik van je in het groot zien!! haha.

Lfs,

Nienke

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast Nienke79
Geplaatst

Ja Pien, gelukt! Super mooie buik hoor en je navel steekt inderdaad naar buiten, hihi. Raar ding he? Pat pest mij er steeds mee :toothy4:

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Jemig Pien, wat een mooie ronde buik!!! Helemaal strak, mooi hoor!

Gaat goed hier! Weer positief gelukkig... ik moet morgen om 11.30u in het ziekenhuis zijn voor het vervolg van de 20wk echo. Time flies, eerst nog even lekker werken dat scheelt in het wachten..

Gisteren kwam het vroegere vriendinnetje, die mij haar eicellen heeft gegeven.. zij vertelde dat haar dochter ook een vooruitstekend borstbeen heeft (nou ja, in ieder geval het onderste stukje..) dus nu heb ik bedacht dat het gewoon genetisch is, en verder niets!! Goed nieuws, al zeg ik het zelf.. Zal het morgen ook even tegen de echojuf zeggen.

Nu zo op weg naar de baby-dump, ben benieuwd hoe druk het is!! Leuk, lekker neuzen en hopelijk kopen!! Mag er nu toch echt wel van komen...

Zaterdag op een verjaardag even weg-gesneakt, en even gauw naar de Hema daar geweest... zó schattig die baby-dingen, die ik nu écht mag kopen.. Die roze dingetjes in maat 50!! Maar als ik op deze toer doorga, komt met maat 74 ter wereld! ;-)

Fijne p-dag nog! Liefs Nanne

Geplaatst

Pien wat een mooie buik!! Mijne is praktisch even groot, we zijn dan ook even ver, maar hier zit er écht maar eentje in!!

Geplaatst

Nanne, dat is wel erg geruststellend, als het erfelijk is.. Bij dat meisje kan het ook geen kwaad??

Hier is de kinderkamer bijna klaar! En nu ben ik aangestoken met het verfvirus. Manlief is zo op de motor weg en ik ga verder schilderen... Hij heeft boven alle deuren voor me uit de kozijnen gehaald, die zijn nu zalm-rozig-nicotine-gelig (bah!) en de deuren geel. dus die ga ik allemaal smetteloos wit maken! Heb de smaak te pakken..

Moet het wel allemaal rustig aan doen, want kan niet heel veel door de pijn. Ben overigens door de Arbo arts afgekeurd voor de rest van mijn zwangerschap.. dus heb ook alle tijd om het rustig aan te doen.

't Kind is een lekkere stuiterbaby, mijn hemel wat gaat ze af en toe tekeer. Vind het helemaal leuk, maar ben benieuwd hoe sterk ze over een week of 10 is (en hoeveel ribben ik dan al gekneusd heb ;))

Geplaatst

Iza, dan ben je ook al flink in omvang ;-). Fijn dat je nu formeel rustig aan mag doen, is die druk gelukkig van je schouders gevallen.

Nanne..wat goed dat je je eiceldonor over het borstbeen hebt gesproken. Ik vind het heel aannemelijk en denk er hetzelfde over.

Hier een paar foto's van de wiegjes op de slaapkamer voor de eerste tijd. Het jongenswieg heeft ook een koeka-lakentje maar die zit nu in de was.

Foto-XCUV7EFJ-D.jpg

Foto-6EWZ3OWP-D.jpg

Geplaatst

hoi pieneke

mooie buik hoor vind hem trouwens wel mee vallen voor 21 weken en twins

maar zo te zien ben je verder aardig slank/mager dus dan zal je buik wel opvallen

ben zelf niet zo mager als jou en heb van mezelf al een buikje

Geplaatst

Pieneke, wat een mooie buik!

Helemaal leuk die foto's van de buiken en de kamertjes. Onze babykamer is ook helemaal behangen, geverfd en een mooie laminaat vloer erin gelegd dit weekend! Verder hebben we het ledikantje ook al in elkaar gezet. Zo echt allemaal! Vanavond de boel goed poetsen en dan kunnen we het lekker gaan inrichten. Als ie helemaal klaar is zal ik ook een foto posten (als het me lukt dan he :whistling_girl:).

Zelf ben ik niet zo van de buikfoto's, ik vind dat ik nog niet echt een mooie zwangerschapsbuik heb. Ik draag de baby meer in de breedte en niet zo mooi naar voren. Iedereen zegt ook dat er nog niet veel te zien is en dat voor 23 weken....Ik ben in totaal sinds de punctie 2,5 kg aangekomen. Maar goed, zolang alles goed is met de baby, maakt het me niets uit. Die buik komt vanzelf wel, daar ben ik niet bang voor.

Zo nu weer gauw aan het werk.

Groetjes, Chantal

Geplaatst

Wauw Pieneke. Wat een mooie buik. Ik zal ook eens kijken of ik aan de slag kan.

Ik draag ook breed maar de afgelopen week lijkt mijn buik per dag naar voren te komen. Tot een week geleden viel mijn zwangerschap nog niet zo op maar nu begint het buikje gezellig te komen.

Leuk hoor die wiegjes en aankleding!

@ nanne, ik hoop dat we snel een opgelucht bericht van je lezen in dit topic!

@ C&D als je niet zo van de blote buik bent is het wellicht wel leuk om een buikfoto met kleren aan te maken. Heb je het toch vastgelegd voor het nageslacht.

Liefs!

Geplaatst

hmm, nog niet gerustgesteld, situatie was niet veranderd.. aanstaande donderdag voor verder onderzoek naar gyn, die maakt een zeer uitgebreide echo van bijna een uur... pff, niet blij... leek wat vocht aan weerszijden van borstbeentje, duidend op..?? Dat weet echoscopiste niet, hopelijk gyn donderdag wel!!

Geplaatst

He bah Nanne wat vervelend. Ik hoop dat donderdag de onrust wel weggenomen gaat worden. Jammer dat er vandaag dus nog geen Gyn bij was. Ik dacht dat dat net de bedoeling was want nu heb je weer een paar dagen onzekerheid. Heb je wel je theorie over een iets genetisch besproken. Ik vond dit namelijk ook heel logisch klinken.

Dikke knuffel!

Geplaatst

Gadverdamme Nanne toch! Moet je verdomme weer een paar dagen wachten.. ik hoop dat er snel duidelijkheid is, zo onzeker moeten leven is knap ellendig.

Liefs Pien

Geplaatst

@ Pieneke,

Wow wat een mooi rond buikje zeg! Keurig hoor! En wat een prachtig wiegje... dan kan je bijna niet meer wachten he... Ik heb inderdaad ook ongeveer zo'n buikje, maar dan wel voor een persoontje!!

@Nanne,

pfff, nog even wachten dan... Het klinkt voor mij ook zeer aannemelijk dat

het vooruitstekende borstbeentje dus een relatie onderhoudt met de eiceldonor! Vergeet niet tegen de gyn te vertellen hoor! Hoop dat het snel donderdag is!

@ Iza

Hoop dat je, nu je wel rustiger moet zijn, ook minder pijn zult hebben!

Geniet maar lekker van je "kloddertje roze hier, en een kloddertje roze daar!' hahaha, net als tante til, maar dan ook met dat doosje chocolaatjes erbij he?!

@ Louke,

Ja, heb de koeka al gegoogled, erg leuk spul hoor!!

En... hoe ging het bij jou vandaag, moet je nu opeens nog aan de jongensnamen??? Het zullen wel bakerpraatjes zijn, maar ze zeggen dat als je een duidelijke jongens of meisjesnaam hebt, het eerste kindje dan ook van dat geslacht zal zijn... Ik weet het niet zo, maar bij ons klopte dat vreemd genoeg wel...!

Liefs

jeegeetje

Geplaatst

Hmm, eigen theorie wat betreft donor en borstbeentje gaat niet op, want het lijkt niet het beender-gedeelte te zijn, maar juist vocht aan de binnenranden van de borstkas? Gyn van donderdag schijnt fijn en erg kundig te zijn, dus laat 't maar gauw donderdag 15.45u zijn!! Onzekerheid is 10x niks...

En als ze nu dus wéér zeggen niet te weten wat het is ga ik zelf weer van alles bedenken (vocht ipv longen bv..), en NEE niet op internet kijken deze keer...

Denk nog steeds dat het mee zal vallen, ben positief.. (soms)

Was dat alleen vanmorgen ook, en niet helemaal terecht.. we'll see!!!

Truste lfs Nanne

Geplaatst

@ Nanne; wat een vervelende berichten! Bah bah bah! Zo vervelend dat je weer moet wachten in onzekerheid. Zo jammer dat er niet meteen een gynaecoloog kon bijkomen zodat je tenminste weet wat dat vocht betekent. Dat het maar heel snel morgenmiddag mag zijn. Hoop dat je een beetje slaapt. Sterkte!

@ Pieneke; super die wiegjes. Ik heb ook zo'n rieten mand staan, heb ik gekregen van een vriendin om naast het bed te zetten. Had er nog niet bij stil gestaan dat daar dus ook beddengoed in moet, dom dom dom.

@ Chantal en Iza ; wauw al bijna klaar met de kamertjes. Ben benieuwd naar jullie foto's straks. Ben zelf ook niet zo goed met posten van foto's maar heb ook nog niks om foto's van te maken. Babykamer staat nog steeds vol met manlief spullen ....

Heb wel gister textielstickers gekocht/besteld op internet die je op muur of meubels kunt plakken, ook weer eraf kan halen, wassen en herbruiken. Hoop dat het mooi is want was weer veel te duur. Vanaf nu houd ik op met van die dure dingen kopen!!! Hema is net zo leuk!

@ Jeegeetje; bij mij zijn 2 emmie's teruggeplaatst en vanaf dag 1 zeg ik dat ik zwanger was van 1 kindje en een meisje. We hebben dan ook maar 1 jongensnaam verzonnen die ik niet zo belangrijk vond en maar voor de vorm deed en meer bezig geweest met meisjesnamen waarvan de 1e naam het ook wordt. Dus zo zou die bakerpraat wel kloppen.

Gister 20 weken echo gehad. Alles zat erop en eraan. Het was natuurlijk eigenwijs en wilde niet zo liggen als moest voor de metingen. Moest ik gaan lopen en springen maar dat hielp niet dus 30 minuten aan de wandel en terugkomen. In tussentijd ben ik mijn collega's mijn dikke buik laten zien want die is enorm gegroeid in die 2,5 week thuis met rust.

Erna terug en de rest van de metingen gedaan en toen zagen ze ook pas het geslacht. Jaaaaaaaaaa al die tijd gelijk gehad; een meisje !! Zo blij !!

Wat ik wel grappig vond is dat echoscopiste ook zei dat ik veel buik had voor 20 weken hahahaha. Ik vind het wel leuk dat het opeens zo zichtbaar is. Ik was ook nog niks bijgekomen totdat ik die rust voorgeschreven kreeg en nu op 2.5 week al 2,5 tot 3 kilo. Ik draag naar voren maar ook een beetje op heupen en billen, of is dat gewoon vet? ;-)

Ik moet wel bij 32 weken weer zo'n uitgebreide echo krijgen omdat mijn placenta voor ligt. Even kijken of het een gewone bevalling wordt of keizersnede. Zal mijn een zorg wezen als ze maar gezond eruit komt.

Wil een goede pc-meid aub bij mij een baby-bouncing-qirl zetten?

Zo maf, dat ik hier gewoon kan uitschreeuwen dat het een meisje wordt!

Geplaatst

Uitgerekend

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle :bcbbboy2:

05 augustus: Jeegeetje :bcbbboy2:

07 augustus: Keesje :bcbbgirl2:

08 augustus: Pieneke :bcbbgirl2: :bcbbboy2:

10 augustus: Iza (Kirsten) :bcbbgirl2:

10 augustus: Nanne :bcbbgirl2:

11 augustus: Heleen

12 augustus: Amber :bcbbboy2:

19 augustus: Moortje :bcbbboy2:

25 augustus: Giraf

25 augustus: Louke :bcbbgirl2:

Eerstvolgende afspraak

06 april: Louke, 20 weken echo

08 april: Nanne, controle Gyn.

12 april: Colle, controle verloskundige

13 april: Iza, controle Gyn

23 april: Pieneke, controle gyn.

27 april: C&D (Chantal) 3D/4D pretecho

27 april: Iza, 3D/4D pretecho

28 april: Nanne controle gyn

Geplaatst

Hi,

Ik zal ook even mijn volgende afspraak voor morgen erbij zetten.

Grappig, ben ik nou samen met Heleen en Giraf de enige die niet weet wat het geslacht van de beeb is?

De namen voor een jongen en een meisje hadden we eigenlijk al vrij snel. Al zo rond de kerst. Maar afgelopen weekend hebben we de jongensnaam toch nog gewijzigd. Ik kwam de "nieuwe" jongensnaam in een boekje tegen en ik was er gelijk helemaal weg van. En het staat ook nog eens beter bij mijn vriend zijn achternaam. Ben er helemaal blij mee. Hihihi, dat wilde ik nog even delen met jullie.

Trouwens op marktplaats worden ook heel veel nieuwe kleertjes aangeboden met de kaartjes er nog aan tegen hele leuke kleine prijsjes. Ik heb nu een paar leuke kledingsetjes gescoord, maar het is wel verslavend hoor!

Groetjes

Uitgerekend

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle :bcbbboy2:

05 augustus: Jeegeetje :bcbbboy2:

07 augustus: Keesje :bcbbgirl2:

08 augustus: Pieneke :bcbbgirl2: :bcbbboy2:

10 augustus: Iza (Kirsten) :bcbbgirl2:

10 augustus: Nanne :bcbbgirl2:

11 augustus: Heleen

12 augustus: Amber :bcbbboy2:

19 augustus: Moortje :bcbbboy2:

25 augustus: Giraf

25 augustus: Louke :bcbbgirl2:

Eerstvolgende afspraak

06 april: Louke, 20 weken echo

08 april: Nanne, controle Gyn.

09 april: Chantal controle Gyn.

12 april: Colle, controle verloskundige

13 april: Iza, controle Gyn

23 april: Pieneke, controle gyn.

27 april: C&D (Chantal) 3D/4D pretecho

27 april: Iza, 3D/4D pretecho

28 april: Nanne controle gyn

Geplaatst

Nanne, ik ben ook benieuwd!

Dit is mijn buik van vandaag, nog even en ik haal Pien in ;)

22wk2dagenklein.jpg

En alvast een blik op het kamertje:

kamer1.jpg

kamer4.jpg

En het bedje is inmiddels ook wit!

kamer5.jpg

Nu nog verder afwerken, maar het grootste gedeelte is af!!

Gast Nienke79
Geplaatst

(even inbreken) Mooie buik Iza en mooie kamer!! Erg netjes ziet het er uit. Vloer (kleur) doet het er warm uitzien!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hee Iza,

Jouw buik begint inderdaad ook al ergens op te lijken! Het kamertje ziet er fantastisch uit. Leuk die roze bloemenknopjes op de meubeltjes en mooi detail dat je die bloemtjes in het zilver terug laat komen. Jullie zijn al wel stukke verder dan wij... zal mijn mannetje nog eens aansporen dat hij de kwast nu toch eens echt in de hand moet gaan nemen.

Liefs Pien

Geplaatst

Dank jullie wel!! Wilden het graag een rustig kamertje laten worden :)

Tis nu nog kwestie van afwerken (ombouw om de radiator, haar naam uit hout zagen, behangen met het bruine behang wat we over hebben en op de witte muur bevestigen...) en dan is het wachten op de belangrijkste accessoire van de kamer, 't kind :D

Nog genoeg te doen in de rest van het huis, maar wilden dit graag afhebben :)

Geplaatst

Pff, wat een hels uur was dát!!!

De gyn liep zover uit dat een (andere) echoscopiste vast begon.. nam van alles weer door, maar antwoordde niet op mijn vragen 'omdat de gyn zo komt'..

Dat duurde al een half uur: killing! Temeer omdat ze steeds wél van alles opschreef op een kladblok!!! Na half uur kwam de aardige gyn. De scopiste vertelde haar waar ze aan dacht, en dat kon ik door m'n medische achtergrond letterlijk volgen..... niet fijn, ze miste een kamer vh hart, zag de aorta niet ontspringen, en miste een tussenschot etc. Poeh, de schrik sloeg me om míjn hart!!!

De gyn kon niet alles goed zien, want haar armpje lag er steeds voor. Maar ze deelde wel de zorg van de scopiste.. Lag daar als een plank met een knalrode kop!

De gyn wilde graag dat haar collega die deze echo's ook kan even meekeek.. deze had er eerst weinig trek in, maar op aandringen van gyn 1 kwam ze toch.. Het ging inmiddels met name om de vorm van het hart. Deze laatste gyn was nog wat stelliger: ze maakte de echo vanuit de andere hoek en volgens haar zag ze de onderdelen van het hart die er op wijzen dat alles er wel op zit.. Dit was na 55 min!!

Daarmee werd de echo vrij abrupt afgesloten: "het is goed, ga er maar vanuit dat het gewoon goed is! We zien een iets afwijkend hartje, maar niets ernstigs.. Stel dat, dan is het zeker operabel etc."

Dus om een lang verhaal kort te maken; ik ga er maar van uit dat het goed is.. het is geen duidelijk hartje blijkbaar, maar in ergste geval is het operabel na de geboorte. Er hoefde geen OK-team klaar te staan in ieder geval!! Zal wel goed gaan.... (?)

Tranen van ontlading stroomden over m'n wangen, maar ze waren heel lief!

Geen extra controles of doorsturen oid, dat beschouw ik als het beste teken.. Zij zijn gerust, dus ik moet dat ook worden!! Enne.. het is écht een meid!! Heb me spontaan al 7 keer verluld vandaag..

poeh, wat zal ik slapen vannacht!

liefs Nanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden