Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja Iza, elke dag is er EEN! Vandaag een drukke werkdag gehad, niet eens tijd gehad om eens in te loggen hier.

Nu ben ik wel behoorlijk uitgevloerd....

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pff, ik lijk jullie wel.. zó moe!! Had er tot gisteren geen last van, maar vandaag was ik echt op!!

Gisteren de CB met die weken erop gedaan... was gister 5 wk en 1 dag, en hij gaf keurig 3+ aan (5 wk zwanger dus!) Toch wéér een opluchting.. Blijkbaar stijgt m'n Hcg nog braaf.

Gebruiken jullie ook iets van vitamine-toestanden? Als 'zwanger zijn' van Etos ofzo? Daar zit dan van alles in, maar ooit las ik ook ergens dat je niet teveel van '...' moet hebben.. Precies, daar gaat 't mis: de clou. Vitamine A ofzo? You name it..

Ach, ik doe 't gewoon maar, alleen al om de titel van 't doosje.. ;-)

Had vanochtend op m'n werk ineens weer wat roder bloed, minimaal en dus alleen bij afvegen, maar toch.. pff, lastig om dan niet gelijk te denken dat 't klaar is.. ik weet dat je positief moet blijven etc, maar toch is het steeds wel 'n domper. Aan bruinig ben ik wel gewend, en dat gedoog ik ook.. maar ineens roze/rood kan ik niet goed aan wennen. Nu is het weer weg, maar heb intussen toch al bedacht dat het ook te dicht bij de baarmoedermond zit zoals hier eerder ook beschreven... zal ook vooral de angst zijn die je hier hoort, hopelijk na de 23e stukken minder!!!! Maar idd Iza, zo laaannggzzaaammm als de tijd nú gaat is tie nog noooit gegaan!

Lfs Nanne

Geplaatst

Dat is ook lastig Nanne en volgens mij zullen we daar nooit aan wennen, wat rood bij het afvegen... Hoop dat het daarbij blijft!

Echt, waarschijnlijk zullen we achteraf straks zeggen: wat ging dat snel!! Maar nu.. Pfff.. oke eigenlijk gaat het ook best snel.. Ik weet morgen alweer 2 weken dat ik zwanger ben.. echt je kijkt zó uit naar die 2 streepjes... en dan.... ga je weer in wachtstand. Daar heb ik écht nooit bij stilgestaan...

Wat goed dat je test 3+ aangaf! Misschien ga ik hem morgen toch nog kopen :icon_joker:dan heb ik ze allemaal (mijn kerel verklaard me voor gek!!)...

Teveel vitamine A is niet goed inderdaad! Ik heb zelf nog wat Etos Zwanger Worden liggen, die mag je in de eerste 3 maanden nog gebruiken en wil ze wel opmaken. Gek genoeg neem ik de laatste op de dag van mijn echo en voor daarna heb ik de Zwanger Zijn al staan :)

Ik zit lekker op mijn praatstoel hè vanavond! :icon_rendeer:

Geplaatst

Wat ik me nog afvroeg Nanne, is 10 augustus wel jouw uitgerekende datum? Niet eerder? Je hebt 20 november terugplaatsing gehad van een cryo.. Maar op welke dag zat de cryo?

Geplaatst

Goedenavond allemaal!

Wat leuk dat er zoveel dames online zijn. Ik ben nogal voorzichtig omdat ik in september nog een bbz heb gehad. Had toen lichte steken in mijn buik en bij mijn eerste echo (6 wk 5 dg) bleek het niet goed te zitten. Moest toen de volgende dag gelijk gecurreteerd worden, omdat we de dag daarop zouden vertrekken naar New York waar we dan weer 3 dagen later gingen trouwen (kunnen jullie het nog volgen?) Curretage is uiteindelijk kijkoperatie geworden en eileider is verwijderd. Andere bleek volledig verkleefd door blindedarmonsteking die ik op 9 jarige leeftijd heb gehad. Hele heftige periode. 2 dagen in het ziekenhuis gelegen. Nog wel kunnen trouwen, maar vraag niet hoe, met rolstoel op de luchthavens vervoerd :-(

Maaaaaaaaaaar jaaaaaaaa.

Gelijk IVF-traject in en nu dus van de 1e poging gelijk zwanger. Heb weer een beetje steken in mijn buik en ben gelijk weer bang omdat ik dat dus bij de bbz ook had. Ook al is 1 eileider verwijderd en andere volledig verkleefd, houd je blijkbaar altijd nog kans op een bbz zei de gynaecoloog. Ze noemen het ook bbz als het dus in de bovenhoek bij de eileider zit blijkbaar, dat is ook geen goede innestelingsplaats. Vandaar mijn voorzichtigheid. Gelukkig tot nu toe geen bloedverlies, maar ben gelijk ongerust bij ieder steek in die regionen. Zou dat ook nog kunnen komen van de hormoonbehandelingen?

Groet,

Amber

Geplaatst

Hi Amber,

Heel begrijpelijk hoor, je voorzichtigheid!! Steken en/of lichte krampjes zijn heel normaal! Kunnen van de hormoonbehandeling zijn, maar ook gewoon omdat er nu van alles veranderd in je lichaam hoor!

Wanneer krijg je de eerste echo?

Geplaatst

Tja, hoe oud was m'n cryo...? Misschien heel onnozel, maar hoe kan ik dat weten? Mijn terugplaatsing bij een vers embryo was altijd dag 3.. Hoop dat 't eerder is, scheelt weer een wachtdag... ;-)

Geplaatst

Nou ja vaak is een cryo 4 / 5 dagen oud namelijk.. Dat zou inhouden dat je er misschien wel 1 a 2 dagen bij wint ;)

Heb je Pregnyl gebruikt om je eigen ei te laten springen deze cyclus? Hoeveel dagen na de pregnyl is de cryo teruggeplaatst?

Oh dat zou wel lekker voor je zijn zeg, gewoon 1 of 2 dagen erbij! (ben ik wel mijn datumgenoot kwijt!!)

Geplaatst

Pff, wist dat wiskunde niet mijn ding was, maar toch...

Ik gebruik altijd Lucrin om cyclus plat te leggen, en daarnaast heb ik Progynova gebruikt om soort van cyclus op te bouwen.. Pregnyl heb ik nooit gebruikt, maar dat heeft gewoon een andere naam bij mij.. (Gonal f volgens mij.. ) dat alles heb ik nu niet gebruikt. Ik kwam op de 10e dag voor een echo om te kijken of mijn bms goed genoeg was, en 4 dagn later is ie teruggeplaatst.. Over mijn eigen eisprong is niet gesproken, maar die heb ik ws ook niet omdat ik tot de echo ook nog Lucrin had.

Kortom eisprong/cyclus lag plat, alleen is er kunstmatig bms gekweekt.

Op de dag van de Tp werd ik gebeld dat er 1 goed ontdooid was... dat is alles wat ik weet... (idd niet bar veel.. heb me nooit in cryo's verdiept eigenlijk)

Hoe kunnen cryo's 4/5 dagen oud zijn? Ze gaan gelijk met de verse weg toch (dag 3)? Of de baarmoeder in óf de vriezer in?? Of heb ik dat zelf bedacht? ;-)

Nou, ik blijf vooralsnog lekker je datumgenootje!

Lfs

Geplaatst

Welkom Amber!

Wauw jij hebt ook nogal een tijd achter de rug zeg pffff. Gefeliciteerd nog met jullie huwelijk! Als ik me niet vergis moet je nog in Nederland wachten (6 maanden?) voor het hier officieel is? Nog een feestje? Dubbel feestje? :D Je voelt echt van alles, zeker na een volledige IVF poging. Je eierstokken moeten nog weer terug in vorm komen, een ietsje grotere kans op (milde) overstimulatie omdat je zwangerschapshormoon dat wat aanwakkert. Goeie redenen om genoeg te drinken elke dag want dat blijft belangrijk na een verse poging. En als je het niet vertrouwd bellen voor een vroege echo. Hadden we het vandaag nog over al bevestigt het alleen al dat alles op de goeie plek zit, je geen (weinig) overstimulatie hebt etc dat is een echo waard die gemoedsrust is heel belangrijk. Gefeliciteerd ook met je 2 streepjes!

Over uitgerekende data gesproken. Daar heb ik het met mijn vlos ook nog over gehad. Er bestaat zoiets als een diapauze (zij bevestigde dit incl meer uitleg omdat ik de implantatie na de TP op woensdag pas op zondag gevoeld heb en zij vertrouwd mij weer zoveel dat ze weet dat ik goed luister naar mijn lichaam...te goed soms gni gni maar vooruit ze heeft me ook al 2 x zien bevallen en ik WEET wanneer ik volledige ontsluiting heb bv) de implantatie gaat niet altijd 100% volgens de regeltjes. Er moet een enzym/eiwit worden aangemaakt door je emmie om je baarmoederslijm toegankelijk te maken. En daarin kan dus een paar dagen verschil zitten. Al met al kun je tussen de 6 en 12 weken goed een uitgerekende datum hebben die nog een aantal keren 'wisselt'. Zo wordt je een paar dagen terug gezet en zo weer vooruit. Oa een reden waarom ik nog geen banner heb gemaakt want ik wacht eerst maandag af. Eens zien of we dan een kloppend hartje mogen zien en als dat zo is waarop de berekeningen uitkomen. Daarbij wordt ik hoe dan ook ingeleid ong 2 weken voor de uitgerekende datum. Dus in tegenstelling tot sommigen hier zal ik die datum die uitgerekend is niet gaan halen en hopelijk op de meest positieve manier met een gezonde beeb OP mijn buik tegen half juli :D

Toch weer een reden waarom het maar goed is dat ik geen verlof heb die zou ook ineens 2 weken korter zijn ;) nu ja de reden is minder leuk en de stress van week 38 tot 40 zou ik niet redden zonder kalmeringsmiddelen en dagelijkse echo's en CTG's.

Pfff ik val ook zowat om van vermoeidheid ondanks dat ik de hele dag niets heb gedaan dus ik ga even wachten tot medicijntijd en dan duik ik er ook in.

Welterusten allemaal en Keesje hopelijk kun je slapen en een mooie echo voor je morgen!!

Geplaatst

Nanne je cryo is op dag 3 ingevroren en gaat eruit waarna ze wachten tot ze een deling zien. Dan weten ze dat ie 'goed' is voor de TP. Dan is je cryo dus 4 danwel kantjeboord 5 dagen jong. Je hebt ws ipv Pregnyl in je andere pogingen Ovitrelle gebruikt ;) Gonal is gelijk aan Puregon ed om te stimuleren.

Je hebt inderdaad geen eisprong gehad ivm de Lucrin vandaar dat je ook (even) progestan gebruikt om je BMS in stand te houden.

Verder niet teveel aan wiskunde denken das vermoeiend gni gni. Die uitgerekende datum; zie voorgaande gelijk getikte bericht hierboven van me ;)

Geplaatst

Ik heb gelukkig op 24 december al mijn eerste echo ivm die eerdere butenbaarmoederlijke. De gynaecollog wilde eerst 31 dec, maar heeft het toch een weekje vervroegd voor ons. Als het goed is ben ik dan ongeveer 7 weken. Misschien nog een hartje te zien, maar wel of het dan op de goede plaats zit ten minste. Dat is de eerste stap!

Geplaatst

Kut, ik vloei... Werd vannacht wakker om te plassen en m'n hele broekje was rood! Hele nacht liggen janken.. nu (in tranen) zkh gebeld, ze gaan overleggen of het zin heeft me te zien, moet in ieder geval die CB-weken test weer doen (die woensdag nog zo mooi 3+ aangaf!) Kijken of m'n Hcg gedaald is.

Bloeden lijkt nu wel weer wat gestopt, maar vannacht zaten er ook hele stolsels in.. met wat kramperig gevoel erbij..

Jullie horen nog...........

Lfs Nanne

Geplaatst

Lieve Nanne,

Wat een rotsituatie! Ik hoop dat je heel snel wat hoort van het ZH en dat je vandaag nog langs mag komen, dat is toch wel het minste wat ze op dit moment voor je kunnen doen.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Ze waren superlief in 't ziekenhuis, stond jankend bij de balie en jankend bij de gyn. Ze probeerden me allemaal moed in te praten en te steunen..

Bij de echo bleek er (nog?) wel een vruchtzakje te zitten, maar er was (nog?) geen inhoud te zien.. Dat kon volgens de gyn wel met deze termijn (5 wk, 3 dg), zat net op het randje. Kan dus zijn dat vruchtje niet goed genoeg was en klein is geblven, waardoor niet waarneembaar op de echo. Of het zit net onder die grens en is vlge week wél waarneembaar..

Kortom, ik mag gelukkig woensdag weer komen, dan weet ik meer. Het vloeien is nu wel bijna weg, maar tis nog geen woensdag...

Heb 50% kans dat het nog goed gaat. Als ik weer een paar goeie dagen heb gehad krijg ik misschien weer wat vertrouwen, maar na zo'n helse nacht, die gewoon leek op mijn menstruatie nacht 2, ben ik dat even kwijt.................

Werk vandaag niet, zie er niet uit.. Kan beter even wat slaap gaan inhalen. Ga vanmiddag voor weekend naar Terschelling met een collega/vriendin. Kan best leuk zijn, vind 't nu alleen tikkie lastig dat zij 27 wk zwanger is....

Dank lieve meiden voor jullie support!!

Lfs Nanne

Geplaatst

Lieve Nanne, Wat fijn om te lezen dat het ziekenhuis je goed heeft opgevangen. En gelukkig kan je woendag nog een keertje komen. Hier kan je dan naartoe leven.

Poeh.. ik denk dat niemand verwacht dat je nu de knop weer om kan zetten..en de onzekerheid dus kan uitschakelen... Ik stel voor dat we allemaal een flinke dot positieve energie dit weekend richting Terscheling sturen zodat je woensdag een mooie echo kan zien!

Heel veel liefs!

Geplaatst

Hi Lieve Dames,

Ik heb dus vanmiddag mijn eerste echo. Ik vind dit echt onwijs spannend maar ook leuk. Ik ben heel positief maar heel soms draait mijn maag heel even en dan ben ik even heel bang.. het zal toch niet.. en dan ptobeer ik maar weer terug te schakelen in de positieve moed.. want feit blijft.. zover ben ik in 4,5 jaar nog nooit gekomen.. het kunnen doen van een zwangerschapsecho is al een cadeau op zich!

Ik zit nu op mijn werk maar krijg weer eens niets uit mijn handen..

Ik weet niet zeker of ik vanmiddag nog terug kom hier op kantoor en aangezien thuis mijn verbinding nog steeds niet werkt kan het zijn dat ik dit weekend dus weer niet online ben.. (ik ga het natuurlijk wel proberen want ik weet hoe iedereen altijd meeleeft!).. maar NO WORRIES.. geen nieuws betekent dus niet slecht nieuws!

Veel liefs!

Ps. spierpijn heb ik ook gehad. Is nu gelukkig minder!

Pienke ben jij nog steeds zo misselijk?

Hoe is het vandaag met de andere dames?

Geplaatst

Goed van je ziekenhuis dat ze je zo goed opvangen. Hoop dat je toch een klein beetje van de frisse buitenlucht kunt genieten. En helemaal dat je ondanks vaak broekloeren niets roods meer tegenkomt zodat je vertrouwen weer wat terugkomt! Ik blijf hier ook doorduimen tot volgende week woensdag.

Keesje hoe laat mag jij je melden?

Geplaatst

Oeh wachten tot na het weekend dus, want ik kan me voorstellen dat er hoe de echo ook gaat je echt totaaaaal geen zin meer hebt om naar je werk terug te gaan. Ik duim ervoor dat je dit weekend lekker mag gaan genieten van het mooie plaatje wat ze je mee gaan geven vanuit het ziekenhuis! Je bent wel superpositief ingesteld echt knap want ik weet hoe moeilijk het te geloven is na zoveel tijd proberen en nog nooit zover te zijn gekomen! Dat het alle moeite en spanning waard mag zijn geweest!

Geplaatst

Oooh nog anderhalf uur zeg! In Nijmegen vind ik het wel gaaf dat ze internet op de gang hebben gni gni. Iedereen die daar in behandeling is kan letterlijk 2 seconden na de echo al melden :O Ikke niet hoor want ik moet naar Apeldoorn en daar zijn ze (nog) niet zover :P

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden