Ga naar inhoud

Heupdysplasie? Spreitbroekje??


Elke

Aanbevolen Berichten

Heej iedereen,

 

 

 

 

 

We zijn 30-11 naar het CB geweest en we kregen te horen dat het toch niet goed zit met haar rechter heupje :-( Eerst zei de fysio dat wel alles goed was!

 

 

 

Ben zó bang dat ze in een spreitbroek moet!

 

Ik heb hier zelf ook in gezeten en heb hier een heupafwijking aan overgehouden (groeiverschil, scheve rug) en ik wil niet dat Tess hierin moet. Ben er echt door aangeslagen... De arts zag dat ik er door aangeslagen was en had er gelukkig wel begrip voor, maar daardoor ben ik nog niet blijer.

 

 

 

Ik wil trouwens ook mijn eigen medisch dossier van vroeger opvragen, want ik wil alles weten over wat er evt mis is gegaan bij mij. Misschien heel paranoia, maar ik wil overal op voorbereid zijn.

 

 

 

Wat blijkt nu: Die gegevens worden maar max. 10 jaar bewaart!!! Het is toch zeker 25 jaar geleden geconstateerd en behandeld... Ik heb dus waarschijnlijk helemaal niets meer. Kom er dus nooi achter wat er is gebeurt. Ze willen het wel gaan nakijken, maar daar moet ik dan wel voor betalen en schriftelijk aanvragen (dat laatste snap ik nog wel) Waarom hebben ze het electronische patiëntedossier niet 30 jaar geleden ontdekt? :pain10:

 

 

 

We wachten het nog maar even af. Maandag krijgt ze een echo van haar heup en donderdag hebben we een afspraak bij de kinderorthopeet,

 

 

 

Jullie hebben niets aan dit verhaal, maar ik moest het even kwijt... Niemand in mijn omgeving snapt me waarom ik me zo druk maak, behalve mijn man. Waar maak ik me zo druk om?

 

 

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Elke,

 

 

 

Is toch normaal dat je er zo mee aan bent als je hier zelf een afwijking aan over hebt gehouden.. Iedereen wil ook dat zijn of haar kind gewoon gezond en gelukkig is. En dit komt voor jou door jouw ervaringen extra koud op je dak.

 

 

 

Ik ken er ook positieve verhalen over. Dochtertje van mijn collega waar het probleem echt opgelost werd door het dragen van een spreidbroekie.

 

 

 

Nou zet hem op meid en veel sterkte!

 

 

 

lfs, Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het voor de cb-arts zo overduidelijk dat er iets mis zou zijn met de heupjes van Tess. Hebben jullie zelf iets opgemerkt, was het oordeel een (onaangename) verrassing?

 

 

 

Onze cb-arts maakte zich zorgen om de heupjes van Mees. Een röntgenfoto bij de radioloog liet zien dat er niets bijzonders te zien was, ook uitgelegd waarom het goed zat.

 

 

 

Hoop dat het bij de heupjes van Tess ook mee zal vallen.

 

Volgens mij worden alleen in academische ziekenhuizen gegevens langer bewaard. Wel balen dat jouw geschiedenis nu niet kan helpen bij besluitvorming.

 

 

 

Sterkte!

 

liefs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wel dat jij er best moeite mee zou hebben, zeker na wat er met jezelf is gebeurd. Laat je nog even weten wat er uit de echo komt? Ik zal ondertussen voor je duimen dat het gewoon goed zit met haar heupjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nienke: bedankt voor je reactie. Ik hoop ook dat het goed komt.

 

Ene nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

 

 

 

@Stéphanie: Er was in het "begin" al spraken van dat haar bilplooien niet symmetrisch waren, maar dit kon binnen de eerst 3 maanden nog goed komen. Dit is dus niet het geval. Tis wel minder geworden, maar toch.

 

Ook heeft de CB-arts haar beentjes (wanneer ze op haar rus lag) bij de heup rond gedraaid en haar rechterheupje knakte. Dit zag je ook. De CB-arts gaf aan dat haar beentje dan even uit de kom schoot... Niet goed dus. Aan gezien de fysio eerder had gezegt dat haar heupen er goed uit zagen, kwam dit inderdaad als een schok voor mij. Ik kon echt janken op dat moment.

 

 

 

@Dani: ik laat zeker nog even weten wat de uitslag is :-D

 

 

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje meid, wat een tegenvaller! Logisch dat je je zorgen maakt. Ik zou denk ik net zo reageren en ook alles willen voorkomen wat er bij jezelf mis is gegaan!

 

Dat lijkt me heel normaal, moederinstinct!!

 

 

 

Succes met alles!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi!

 

 

 

Bij mij hetzelfde verhaal. 'Beenlengte verschil "ongelijke bilplooitjes"bij het CB.

 

 

 

Echo foto's in het ziekenhuis lieten geen enkele heupafwijking zien.

 

Omdat na 2 maal foto's niets te zien was er voor de arts geen enkele indicatie om bv naar een orthopeed te gaan.

 

 

 

Mij is verzocht over 5 maanden, als ze 1 jaar is, terug te komen om dan nog even te kijken voor de zekerheid.

 

Ik hoop dus dat het een storm is in een glas water hoor / of iniedergeval goed recht te trekken!

 

 

 

Maar toch maar even naar laten kijken! Ik hoop dat foto's duidelijkheid geven. Ik had zelf zoiets: liever geen spreidbroek natuurlijk maar als het moet en daarmee goed komt....

 

 

 

In mijn geval: ik heb het laten gaan en ik verwacht met 12 maanden dat er niets is. Ttot die tijd heeft drukmaken geen zin meer, al heb ik me natuurlijk best wel druk gemaakt!!!

 

 

 

Succes hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames!

 

 

 

 

 

Bedankt voor jullie reacties en geruststellende verhalen.

 

 

 

 

 

We hebben vandaag de echo gehad en diegene die de echo maakte zei dat haar rechter heupje niet "mooi" was en dat er meteen een röntgerfoto gemaakt moest worden.

 

 

 

Hij vertelde niet wat er niet goed was...

 

 

 

 

 

A.s donderdag hebben we de afspraak met de kinderothopeet en ben heel benieuwd wat daar uit komt.

 

 

 

 

 

Ik geloof graag dat de techniek van de spreitbroek verbetert is, maar het is gewoon een gevoel. Ik heb zelf ook een plastic spreitbroekje gehad. Sterker: ik heb hem nog!!! Mijn ouders hebben hem voor me bewaart.

 

 

 

 

 

Ik laat de uitslag ook zeker nog horen!!

 

 

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Elke,

 

 

 

Ik zag je berichtje en wilde toch even reageren.

 

Ik kan me helemaal voorstellen dat je je zorgen maakt, zeker na de echo van gister. Gelukkig is het alweer bijna donderdag.

 

 

 

Ik wilde alleen maar even zeggen: laat je goed voorlichten en doe pas iets als je er zelf helemaal achterstaat. Eventueel zelfs een second opinion.

 

 

 

Als er echt iets is met de heup van Tess moet dat natuurlijk verholpen worden, maar misschien zijn er andere mogelijkheden of misschien kan de arts je gerust stellen. De technieken van nu zijn niet de technieken van 25 jaar terug.

 

 

 

Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Elke,

 

 

 

Je hebt nu iniedergeval uitsluitsel. Ik hoorde dat het vaak ook erfelijk is. Ik kan me heel goed voorstellen dat het verdriet doet en je allerlei scenario's voor de ogen krijgt.

 

 

 

Ik heb toen der tijd gegoogeld en vond de moderne spreidbroeken enigsinds meevallen...

 

 

 

Het zal enorm slikken zijn allemaal maar ik denk dat je toch uiteindelijk alles op alles gaat zetten in het belang van je dochter! Houd ons op de hoogte en veel sterkte bij de orthopeed.

 

liefs lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Elke,

 

 

 

Wat vervelend zeg, je hoopt stiekem toch dat er niets aan de hand is, bij ons op het kdv krijgen we ook regelmatig met spreidbroekjes te maken en uiteindelijk ook met mooie resultaten, ik hoop voor je dat je inderdaad een verhelderend gesprek hebt donderdag en dat je in ieder geval gerust gesteld kan worden.

 

 

 

Liefs Dani.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden