Ga naar inhoud

Even voorstellen +1ekeer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Cyn!

Ja gaat wel goed hoor, en bij jullie thuis?

Was jullie heir allemaal niet vergeten hoor..had t druk op werk en thuis..

Eerste Sinterklaas met je kroost he dit jaar!? al is het leuker voor jullie als voor je kindjes hihi ..nog een paar jaartjes

had ff een dip in de week dat mijn collega is bevallen, echt en vervolgens haar kroost kwam showen 1 week erna al op kantoor en ik dus naar de prenetal ben geweest en ook nog voor haar beschuit aan het smeren...

Heb t overleefd!

Thuis gewit in de woonkamer, as vrijdag dagje winkelen in antwerpen, afgelopen weekend wezen stappen. ik houd mijzelf wel op de been ..heb weinig keus..

Volgende week de info avond! Ik heb nog gebeld over de intake maar wij worden vanzelf uitgenodigd dat word januari. Ik ben best wel ongeduldig.

er zijn geen wachtlijsten of zo..

Lees veel over de pil slikken? terwijl andere dat weer niet hoeven ...snap er niets meer van . Mijn cyclus is zeer regelmatig...houd dat nog steeds bij op een lijst.

Ik wil dus nu wel graag beginnen, heb op de webnsite van t UMC ( terwijl ik ga naar Breda + tilburg ) gelezen en kreeg ineens wel goede hoop, qua kansen. En dat we net zoveel kans maken al seen gewoonm stel met de ovu, en vooral voor stellen met 'goede kansen'het merendeel zwanger is in die drie pogingen! Ons is gezegd dat wij tot die groep behoren, omdat het alleen maar aan mijn eileiders ligt. Maar goed je weet nooit, bovendien wie zegt mij dat er niet nog meer lijken in de kast zitten :getOUT_2:

helaas wachten dus :waiting:..alvast een voorproefje!!! :cool:

wachten wachten dus maar ...

Ondertussen is mijn beste vriendin van 37 jr hard bezig voor de 2e...as dinsdag doet ze een test ..ik zal blij zijn, maar ook....sja dubbel allemaal. Waarom zij wel, ik niet etc etc

Waarom kan ik zo iets simpels op deze aarde nog niet bewerkstelligen samen met mijn vriend.

ach GEDULD :sunny:

Liefs van mij en tot schrijfs

groetjes van Lentezon

en iedereen hier succes en sterkte :wav:

Geplaatst

He Lentezon,

ach blijft altijd een glimlach op je gezicht zetten ook al voel je je shit hoor, ik herken het goed maar mag dus niet meer klagen..

Zeker heb je net zoveel kans op een zwangerschap, juist daarom doen ze 3 pogingen, dan heb je statistisch(hoe schrijf:lac: je dat... gezien de meeste kans, zeg maar cumulatief.

Aan de pil gaan klinkt raar hoor maar het is maar voor een maandje..om je cyclus helemaal te kunnen regelen, heb ik ook gehad...

Wel lekker dat je kamer weer lekker fris is...nieuwe start...(alweer..hahahah)

nee dat zwanger zijn in de omgeving vond ik ook (nog steeds hoor, ooh bij die wel weer snel)

een hekel punt maarja dat smeren van de beschuiten doet de deur wel dicht zeg..

Op naar januari!

groetjes Cynthia

Geplaatst

hihi Mogge Cynthia,

wat je schrijft :23:over 'niet meer mogen klagen'kan ik me veel bij voorstellen, je zou bijna niet meer durven hihihi

Als je je peuter strakjes eens een keertje achter het behang zou willen plakken denk dat dat gevoel toch gauw weer wegebt.

Als ik ooit zwanger :B-0009:zou zijn: zou ik denk ik ook amper durven klagen voor mijzelf ..met liefde kotsend over de toiletpot??????..heerlijk! :blink:genieten geblazen...

Anderszijds; ook jij mag wel eens klagen , want ( IVF ) moeders zijn ook geen superwoman! En ons niet alles laten welgevallen want we hebben het zooooooooo gewenst en er zoveel moeite voor gedaan..da''s niet reeel natuurlijk.

Morgen een dagje naar Antwerpen met mijn enige zus , heb lekker vrij genomen. Ook uit eten..heb een restaurantje geboekt via de restaurant week :

is wel een tip: in toprestaurants een 3 gangen diner voor 25.- pp

Hoe gaat het met de carnavalskleding??

Eerst maar een sinterklaas he, wat wij niet vieren trouwens dit jaar..

Moet je van het weekend nog kadootjes halen ??

Komt goed, meid een super weekend gewenst!

liefs Lentezon ( Winni )

Geplaatst

hoi hoi!

Na een heerlijk dagje Antwerpen afgelopen week, gisteren goed nieuws:

Onze intake is as vrijdag met de assistent en as maandag met de arts.

helaas begint de behandeling pas in januari......ivm kerstroosters ect :icon_shaking:

jammer want ik begin t liefst z.s.m.

Gelijk mijn laatse peukje uitgedrukt, al rookte ik niet veel : roken is roken.

Misschien kan ik al eerder met de medicijnen beginnen, ik heb geen enkel idee.

Morgen avond is de info avond....dus ik duik er in volle vaart in de komende 5 dagen...................

Ik houd jullie op de hooge,

Alvast een super sinterklaas!

liefs lentezon

Geplaatst

hé dat gaat toch snel nog......ja voor jou liever vandaag dan morgen natuurlijk...hahahahah

Kan je vast wennen aan de wacht weken...dat is pas erg...hahaha

Nou heel veel sterkte met het gesprek en ik hoop voor je dat je eerder met de medicijnen mag beginnen!

Jij ook een leuke sinterklaas!

Geplaatst

He lentezon

Fijn dat je in januari dan echt aan de slag kan

Een super mooi begin van t nieuwe jaar

En mooi om naar uit te kijken

vl robin

Geplaatst

Hoi Lentezon,

Hoe is het gegaan op de informatie-avond ?

Heb je nu al wat meer zicht op wanneer je met de hormonen mag starten?

In ieder geval een goed begin voor het nieuwe jaar.

Veel succes !!!

Liefs van Floor

Geplaatst
Hoi Lentezon,

Hoe is het gegaan op de informatie-avond ?

Heb je nu al wat meer zicht op wanneer je met de hormonen mag starten?

In ieder geval een goed begin voor het nieuwe jaar.

Veel succes !!!

Liefs van Floor

hoi Floor!

hoe gaat het met jou?

De info avond was leerzaam, kreeg wel een beetje een soort van loterij gevoel. 4 van de 10 zal t lukken, de rest blijft voor altijd met lege handen achter. Maar dat zijn de procentjes.

dus ik zat een beetje in een dipje maar na vrijdag de intake met de assistent e ging het goed.

Eergisteren dus prikinstructies gehad en maandag intake met de arts. Dan krijg ik gelijk mijn schema. lang schema..eerst de pil gebruiken ivm kerstvakantie en spreiding.

Het prikken voelde ik amper....en durfde dat goed zelf te doen.

Al met al we hebben er ' zin' in. Je moet blijven hopen en wellicht hebben wij eens geluk. We leven zo gezond als kan, niet roken, niet drinken..3 maal per week op de fiets naar mijn werk, gezond eten, eens per week zwemmen en eens per week schaatsen: allemaal fijne dingen en heb je gelijk afleiding.

Dus ik ben benieuwd naar het schema en weet morgen weer. Ze wilden ons vanuit Breda Naar het RMC plaatsen. Maar mijn mannetje kan ( en wil ) geen auto rijden dus heb ik verzocht het Elisabeth te Tilburg en dat was in orde. Met de taxi naar Tilburg is goed te doen, rotterdam is een heel ander verhaal ook kwa drukte en reistijd.

Morgen weet ik meer!

en super zondag en ik laat gauw nog ff wat weten.:tongueP:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden