Jump to content

Even voorstellen +1ekeer IVF

Lentezon

Recommended Posts

Hallo!

Ik ben nieuw hier op dit forum, en zal mij eventjes voorstellen.

Ik ben nu 34 jaar en wordt in janauri 35, mijn vriend word mei 2008 37.

Wij werken beiden full time op kantoor en wonen in Breda.

Wij zijn 2 jaar aan het proberen bijna, en dit jaar heb ik 2 operaties gehad waarbij bij de laatse in augustis 2007 mijn eilieders zijn verwijderd :protest:

Blijkt dat ik nooit zwanger heb kunnen worden ( :bye2:), en wij nu als enige optie een IVF behandeling kunnen gaan volgen.

Dus met gemengde gevoelens. Enerzijds begint pas nu het echte proberen, maar dat is dan ook gelijk de enige en laatse optie. Ik weet dat het zwaar gaat worden..zwanegr raken door een fijne vrijpartij is voor ons een utopie.

Jullie vast bekend deze gevoelens .

De info avond is 6 december a.s. en we staan al op de wachtlijst. Op het moment dus ff 'rust'...wij hopen in janauri te mogen beginnen .

Momenteel komt de spanning van 2 jaar proberen, de onderzoeken en mijn onvruchtbaarheid wat naar boven. Ik ben erg veel moe. Zeker mijn collega is net bevallen en:

ik heb maar 1 vrouwelijke collega, die zit 2 meter bij mij vandaan...en die is in deze 2 jaar 2 keer bevallen .

Dus die knop om op het werk, is juist op mijn werk niet mogenlijk. Ik kan het juist niet onvluchten op het werk.

Zwaar allemaal.

Ook voor mijn allerleifste wens, voor velen zo vanzelfsprekend ( die ' nemen'een kind zoals zij het zelf zeggen ) moeten ik en mijn vriend zwaar knokken, en je weet niet eens of je wel kan winnen al knok je nog zo hard.

garantie's zijn er niet.

Ik zal hier nog veel lezen, het helpt om er met mensen die het begrijpen over te hebben.

liefs, Lentezon :cat:

Hoi Lentezon,

Heel herkenbaar verhaal hoor!

Ik ben dan wel 3x eerder zwanger geraakt, maar door 1x miskraam en 2x bbz toen ook aangewezen op ivf.

Ik heet je van harte welkom en wens je een fijne rustperiode toe.

Het gaat allemaal al snel genoeg, dus januari is zo aangebroken.

Heel veel succes in ieder geval vast.

Groetjes Laura

hoi lentezon,

wat moeilijk voor jullie; zo plotseling horen dat alleen nog ivf kan.

ik weet nog dat t bij ons langzamer ging, eerst nog iui geprobeerd. aan de ene kant ook weer een lijdens weg, aan de andere kant heb je tijd om langzaam te wennen.

ik vond het wel helpen te lezen over anderen die en poging deden, ook om de procedure een beetje te gaan snappen, want t is wel veel ineens. en dan wordt die berg waar je tegenop ziet steeds minder en op t laatst denk je kom maar op, eindelijk een echte kans!

ik hoop dat je er straks klaar voor bent. de periode dat je zoiets hoort en moet verwerken is erg zwaar, veel sterkte!

LIs

He meiden!

bedankt voor de berichtjes..het geeft hoop en ook gelijk een warm welkom.

Ik ben al een jaar ongeveer, vanaf de eerste onderzoeken januari 2007 alle mogenlijkheden aan het belezen, dus al langer gewend aan het idee. Pas met de 2e operatie werd t definitief: OF eruit de eileiders, OF ze ouden kunnen worden hersteld...

Laura: nog gefeliciteerd met je 2-ling! En cin en lis ook!

Dat geeft ontzettend hoop , wonderen bestaan nog dus, geweldig ;- )

liefs, lentezon

welkom hier, en heel veel succes!!

Ik herken je gevoel heel goed, je wil zó graag.. ook dat andere kinderen "nemen" of al zwanger zijn geweest en nog eens, voor dat jij dat bent..

Moeilijk hé?

Veel succes!

Hoi, hoi,

Wij maken precies hetzelfde mee. 2 jaar proberen - niets. Allerlei onderzoeken komt eruit dat je eileiders niet werken. Heb afgelopen donderdag te horen gekregen dat de mijne er (voorlopig) niet uithoeven. Staan nu ook op de wachtlijst. Hopelijk zijn die drie a vier maanden zo voorbij en gaat het eindelijk gebeuren.......

Dank jullie voor het warme welkom!

Ik zal nog zeker veel te vinden zijn hier en veel lezen en schrijven, dan voel je je minder alleen in dit alles en hier begrijpen we elkaar tenminste.

Otjes, jullie zitten nu dus ook op het eerste wachtbankje...is lang wachten al weet ik al dat het allerlangste wachten begint de 14-16 dagen nadat er een TP is geweest ...

Jouw eilieders werken dus niet goed. Bij mij moesten ze eruit want bv onstekingsvocht etc is niet goed voor tijdens de IVF behandeling...nu ben ik tenminste 'schoon'.

Aan de ene kant wees blij dat ze er niet uit moeten, maar ik kan me voorstellen dat dit net zo' n klap is: je hebt eileiders maar ze werken niet.

je bent ook al 2 jaar aan het proberen geweest, zoals velen hier. Elke maand was het toch weer spannend..best een ontgoogheling als blijkt dat je net als wij, al 2 jaar 'voor niets'bezig bent geweest.

Soms denk ik ook: had ik het maar eerder geweten!

Ik hoop dat ook jouw tijd snel voor bij gaat de komende maanden!

gr Lentezon

Hoi Seetje!

het was idd eerst een 'opluchting' dat er een oorzaak is aangewezen.

Daarna komt er dan toch een klap...je weet het: je staat er zo machteloos bij en bent dan overgeleverd aan de medische wetenschap voor een kindje.

Aan de ene kant word dan alles op alles gezet , aan de andere kant voelt het alsof wij gelimiteerde kansen hebben, terwijl: eigenlijk is het net andersom: nu hebben we o.o kans, en dan ineens heel veel kans, vergeleken nu.

Maar nog altijd minder kans dan 'gewoon thuis in de slaapkamer ( of waar dan ook ) 'zwanger proberen worden .

Maar ik ben van mening:

ivf/ icsi etc kindjes zijn meeeeeeeeeer dan gewenst, en bovendien ook uit liefde geboren en met veel liefde gemaakt. :wav:

Ja dat snap ik wel dat het eerst een opluchting is en daarna even niet meer.....had ik ook hier hoor!

IK kreeg steeds miskramen en ik moest maar door want het lukte wel bij ons door het in de slaapkamer te doen..hahahahah

Tot onze huisarts zei dat we toch wel met onze leeftijd in de knoei zouden komen...ik had me er toen al bij neer gelegd dat het nooit zou lukken!

Tot ze in het ziekenhuis ons konden vertellen dat het sperma niet goed was....dus zwanger worden was geen probleem...maar het dan vasthouden was wel een probleem!

Voor mij was het echt een opluchting...natuurlijk ook omdat ze met het sperma wel wat konden doen en ik niks mankeerde!

En als ze eenmaal weten wat er aan de hand is kunnen ze gericht behandelen!

En ja ivf/icsi/iui of wat dan ook...deze kindjes zijn met zeer veel liefde gemaakt!

dat zeg je mooi lentezon, zo heb ik het ook altijd gevoeld; dat onze kindjes dan wel niet met veel romantiek zijn gemaakt maar wel met ontzettend veel liefde!

ik vond het ook heel moeilijk om te accepteren dat het op de natuurlijke weg niet ging, of in ieder geval weinig kans van slagen had (met endometriose blijft dat altijd vaag)

en dan heb je met ivf ineens heel veel meer kans en dat is heel fijn, maar toch voelt het ook heel naar zoals jij zegt; het zijn wel gelimiteerde kansen en dan is het voorbij.

ik hoop dat jij het straks ook kan vergeten, deze moeilijke tijd!

lis

dat zeg je mooi lentezon, zo heb ik het ook altijd gevoeld; dat onze kindjes dan wel niet met veel romantiek zijn gemaakt maar wel met ontzettend veel liefde!

lis

Ja ik blijf dat gewoon denken, en zelfs zeggen want niet veel mensen kunnen zich er iets bij voorstellen. Hebben echt nog zo'n reagerbuis idee en 'zouden ze helemaal niets vinden als het zo moest'

Dus dan zeg ik altijd maar dat juist een IVF (etc) kindje zeer gewenst is en

net zo goed met veel liefde ( en kunde ook nog ) wordt gemaakt..

dan wel niet op de oeroude manier...

Ik denk dat iedereen in jouw omgeving ook hele blij voor je was en is en het woord IVF valt misschien helemala neti meer zo vaak????

Meid, ik probeer het gaandeweg te accepteren en positief om te draaien, dat het dus echt met IVF moet en alles wat erbij komt kijken.

Ik zie , denk net als velen hier op voorhand, op tegen de spanning, en ook tegen medicijngebruik, zeker omdat ik sinds al die operaties best wel labiel ben ( dwz ik voel me snel somber, moe etc ) . Maar ik denk dat als we begonnen zijn er ook een soort van 'boost'is..dat je dus nu echt bezig bent, en je droom, maar dus ook nachtmerrie zeer dichtbij is en tastbaar is.

ik hoef niemand hier wat uit te leggen wat dat betreft .

Ik ben wel blij dat hier heel wat moeders op het forum zijn ...dus het kan allemaal wel.

ik heb spontaan een vrije dag genomen morgen !!!! ..ik trek het ff niet. Ik val ook in voor mijn collega die met zwangerschapsverlof is , dus ik ben al bekaf + doe de complete administratie voor het bedrijf helemaal alleen...( de dag gaat wel snel zo hoor) .

Schouderklopje hoef ik hier van de mannen niet te verwachten....:waiting:

En vragen hoe het nu met me gaat...ook niet....

Ze weten er van hier, ik moest het wel vertellen na die operaties en aankomende IVF. .... valt niet mee: ik werk met alleen maar mannen , heb dus idd 1 vrouwlijke collega had ik al eens geschreven ( die is nu dus met zw. verlof )

Misschien kan ik hier ergens wel lezen op de site hoe het met de relatie met je werkgever/ colleá's is verlopen..ik ben benieuwd en ga eens zoeken.

Vanavond naar een comedynigth met een vriendin..valt er hopelijk zo en zo ff wat te lachen :yikes:

iedereen een fijne avond !

liefs lentezon

ik ook hoor Rosali,

Ik voel me vandaag weer beter dus dat betekent positieve(re) ernergie !

Stel dat het ons zou lukken nou ik weet denk ik niet waar ik het zoeken moet kwa blijschap, kwa 'wauwie 'dat ons dit mag overkomen .

In de wolken! :toothy4:

gelukkig komt het allemaal steeds dichterbij :cat: