Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Koekka, wat erg voor jullie, maar weet zo heel goed hoe het voelt. Wij hadden de laatste icsi 3 folikels maar helemaal geen eicel. Heel veel sterkte meis.

Guusje, voor jou ook spannend.

Hier is het niet zo lekker. Ik ga denk ik om het kwartier 20 minuten naar het toilet om te plassen. Zal met de endometriose in mijn blaas te maken hebben. Wordt er niet goed van.

Over 2 weken afspraak bij de gyn. uitslag van amh krijg ik dan ook. Vandaar uit ga ik beslissen wat ik wil. Maar ben er zo enorm klaar mee.

ik wil ook weer eens een normaal leven hebben.

Dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft.

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Rubster, wat enorm klote dat je zo vaak moet plassen zeg! Nog 2 weken wachten, was het maar al zo ver. Je wilt nu wel eens duidelijkheid.

Ik heb gister het verlossende telefoontje gehad, vandaag ontdooien, als dat goed gaat, morgen de TP...... Geen Pregnyl hoeven te gebruiken, wel zo fijn. Vanmiddag tussen 15.00 en 17.30 hoor ik of het ontdooien goed is gegaan.

Geplaatst

Het ontdooien is goed gegaan :-)))))))))))))

Morgen de TP van 2 embryo's. Ik vind het allemaal weer zo spannend!

Geplaatst

Nou, ik zit officieel in de wachtweken :-))))))))))

Het waren 2 hele mooie embryo's. Volgende week vrijdag mag ik al testen.

• 2 weken later...
Geplaatst

Guusje! Las net even mee op het andere topic waar je schrijft en zie positieve berichten! Wat spannend!!!!! Ben heel blij voor je! Laat even weten wat de bloedtest voor uitslag heeft gegeven (bij mij zeiden ze dat een positieve zwangerschaptest genoeg zegt. Deze meet namelijk pas HCG vanaf een bepaalde waarde, terwijl het in het bloed bij een lagere waarde te zien is).

Geplaatst

Hey Daantje, Ook de bloedtest is positief!!! HCG is nu 45. OOoh, ik kan het allemaal nog niet bevatten.

Volgende week vrijdag ga ik weer bloed prikken, ik hoop zo dat het HCG mooi is gestegen.

Hoe is het met jou Daantje??

Geplaatst

Meiden,

Maandag een gesprek met dr. hompes in het VU. Ben benieuwd naar de meting van het AMH. Daar zal mijn besluit op gebasseerd worden.

We hebben wel de liefde bedreven rond de eisprong, maar praktijk wijst uit dat ik daar niet zwanger van wordt. We zullen moeten afwachten.

En dat is nou net wat ik niet wil.

Guusje, gefeliciteerd en op naar volgende week.

Geplaatst

Joepie, goed nieuws! Wat heerlijk voor je. Spannende tijden breken aan. Wanneer ga je weer HCG laten meten? Ik vond dat ook zo spannend!

Hier alles goed, alweer 14 weken! Heb al een buikie en verder lekker moe..

Rubster, wachten wachten en wachten. Je wordt er niet goed van... Succes maandag!

Daantje

Geplaatst

Meiden,

In het vu geweest. We gaan na mijn bongi starten met de lucrin en dan een add back over een half jaar. Dus een klein beetje oestrogeen toevoegen.

Geen operatie vanwege de verklevingen.

Dus nu de bongi afwachten, maar gisteren nog even lekker geklust. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. We blijven positief.

• 4 maanden later...
Geplaatst

hey meiden,

hoe is het met jullie? Het is hier al zo lang stil...

Hier gaat het goed. Na een aantal heftige weken in het ziekenhuis, is onze tweeling nu 15 weken oud en al weer acht weken thuis. Ze groeien goed en wegen nu ruim 4 en 5 kg (komen af van 1250 gram). Dus zijn super trots! Heerlijk!

Nu bedenken hoe de endo aan te gaan pakken...

Geplaatst

Hey jnr,

Wat goed te lezen dat het zo goed gaat met de kleintjes. Heftige tijd achter de rug, maar nu wel aan het genieten?

Hier gaat het oke, alleen helaas weer een cyste van 3 cm in mijn eierstok. Waarschijnlijk geen endo, maar toch! Ik heb 17 april een afspraak om te kijken hoe of wat.

Geplaatst

he bah buusje, wat balen zeg.

En wat erg dat het niet is gelukt. Je laatste berichten hier in het topic klonken zo veel belovend.

• 4 weken later...
Geplaatst

Hallo Dames,

Ik ben al een hele tijd niet meer actief geweest op het forum doordat ik een hele poos in een wachttijd heb gezeten.

Ik zal mijn verhaal nog even kort omschrijven.

in 2009 is er endo bij mij geconstateerd na kijk operatie. Ik heb toen een paar maanden in de overgang gezeten. 1e ivf poging is mislukt en de cryo waren niet goed.

2e poging 1 eicel. gelukkig bevrucht maar helaas geen zwangerschap. Weer een poos in de overgang. Januari 2011 poging gestaakt ivm vroegtijdig eisprong. Ik werd daarna niet ongesteld dus weer naar het zh. Cyste in de eierstok. Maand aan de pil in April. Cyste ging niet weg. Ik kwam toen (eindelijk) bij een andere arts die mij meteen doorverwees naar R'dam erasmus naar dr. Steensma.

Voor het eerst een mri gemaakt. Dit was Juni 2011. In september was de uitslag afspraak. We wisten al wat er gezegd ging worden: Opereren!!!

Ik werd op een wachtlijst gezet en ben nu (29 maart) eindelijk geopereerd aan ernstige graad 4+

Eierstok verwijderd , Cyste was 8cm doorsnee. en beide eileiders eruit. Verder alle endo goed kunnen verwijderen.

Nu ben ik nog aan het herstellen van de operatie. Duurde 6 en half uur. en zit weer aan de zoladex. heb nu 15 maanden overgangs injectie's gehad. Lucrin en zoladex. Ik moet 13 june weer terug komen en dan afwachten wat ze gaan zeggen. De dokter zei dat ze graag aansluitend gelijk weer met de ivf door wil gaan.

Wij twijfelen nu wel aan de deskundigheid in ons zh omdat ze mij zolang hebben laten door lopen terwijl ze dit al veeeeel eerder hadden kunnen doen.

Ik vind het wel een beetje eng om nu nog maar met 1 eierstok me laatste poging in te moeten gaan. En we willen nu graag ook dat ze icsi gaan doen zodat voor ons de kansen misschien wat hoger liggen.

Nou het is nu toch best nog wel een bergaal geworden maar wilde het toch graag weer eens van me afschrijven.

Iedereen bedoelt het altijd goed in de omgeving maar zeggen toch vaak wat je graag wilt horen.

Ik hoop dat mijn enige wens in mijn leven toch nog in vervulling mag gaan!

Liefs Diana

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden