Jump to content

Recommended Posts

Posted

afgelopen zateradg kreeg ik mijn derde miskraam.....

wat een verdriet.

en ook zo veel vragen.

waarom ging het mis? deed ik iets verkeerd?

maar ook vragen als, wat zou het geweest zijn? een jongen of een meisje?

in 2000 kreeg ik na de 4e icsi poging een buiten baarmoederlijke zwangerschap (EUG) met de eerste echo met 6 weken kwamen we er achter. zo naar als je dan al die tijd denkt dat je zwanger bent.

ik mocht gelukkig afwachten tot mijn lichaam zelf het vruchtje zou afbreken en kreeg na 2 weken een miskraam.

het verdriet was erg groot, na 4 jaar waren we eindelijk zwanger en dan dit...

in 2003 kregen we een dochter!! een blonde engel die nu 6,5 jaar oud is.

een wijs meisje dat een kopietje is van mij.

maar de wens voor een 2e kindje was groot en dus gingen we verder met icsi poging 8,9,10 en 11 en met de 11e poging was het weer raak!

maar helaas ook dit ging mis en ik kreeg wederom een miskraam.

een paar haar ging voorbij en we probeerden onze wens naast ons neer te leggen. tot 2008. toen gingen we er weer voor en volgde icsi poging 12 en 13. en dus bij 13 was het weer raak.

tot afgelopen zaterdag dus.

er liggen hier als aandenken 2 baby sokjes met daarom de positieve test.

het geeft met kracht om door te gaan, het kan, zwanger worden met icsi!! en dus gaan we door.

als alles goed gaat zal icsi poging 1 plaats vinden in febr/maart 2010.

we gaan er voor

miep

Posted

zo he.. dat jullie nog de kracht hebben om door te gaan!!

echt diep respect voor mensen die zo lang door gaan.

wij hebben 3 pogingen gehad en daaruit is onze kleine julian geboren die nu vredig ligt te slapen.

Wij weten niet of we nog een 2de willen want we hebben het erg moeilijk gehad na de 2 mislukte pogingen.. maar nu ik dit lees, denk ik er zijn veel meer mensen die ongelovelijk aan het knokken zijn en doorgaan tot ze er letterlijk en figuurlijk bij neer vallen!..

respect voor jullie en alle anderen!

liefs

en heel veel suc6 met jullie wens voor een brusje!

liefs

Desiree

Posted

Onvoorstelbaar ...wat een doorzettingsvermogen hebben jullie.

Zo veel ziekenhuizenal gezien lees ik in je handtekening...

Hoop echt dat t nu een keer gaat lukken..dat 2010 jullie t geluk gaat brengen!!

groetjes Manon.

Posted

Heel veel sterkte met het verwerken van (helaas alweer) dit verdriet. Wij hebben besloten om de mmm niet meer in te stappen juist omdat het best intensief is dus ook hier respect voor je dat je het telkens weer op kunt brengen.

Groetjes Dani

Posted

Hey Miep,

Wat een sterke vrouw moet jij zijn om dit allemaal te kunnen doorstaan.

Ik wens je alle goeds toe voor 2010 en hoop van harte dat de volgende poging gewoon in een keer raak is, met een mooie zwangerschap en de komst van net zo'n mooi kindje als je dochter. Aan je superpositieve instelling zal het zeker niet liggen...

Liefs, Leeuwtje

Posted

Hoi Miep,

wilde je alleen even laten weten dat ik sterk met je meevoel. Het had helemaal anders moeten zijn voor jullie.

Mooi dat je ook positieve energie hebt om weer door te gaan, ik wens je alle goeds voor 2010!!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use