Jump to content

Recommended Posts

Posted

Aangenaam kennis te maken met alle medeforumgangers..

Mijn naam is Lonneke, ik ben 28 jaar oud.

Sinds 2006 proberen wij zwanger te raken, helaas is gebleken dat er maar een kleine kans is dat dit via de natuurlijke weg zal gaan.

Vandaar dat we na een bezoek aan de gynaecoloog in 2008 en een jaartje rust, gekozen hebben voor verder onderzoek.

Daar is uitgekomen dat er een ICSI behandeling kan plaatsvinden.

Na al een paar maanden wachten, hebben we een brief ontvangen dat we in Februari voor het gesprek mogen komen waarin de planning besproken wordt.

Allemaal erg spannend dus.

Omdat ik merk dat niet iedereen die dit niet meemaakt er over mee kan denken en voelen, heb ik besloten me op deze site aan te melden.

Ik hoop dat ik veel informatie, gevoel en humor met jullie kan delen.

Bij deze wil ik dan ook iedereen veel succes en sterkte wensen, in welk deel van het traject dan ook.

Groeten Lon

Guest Sannie66
Posted

Hi Lonneke,

Welkom hier! Je bent aan het juiste adres... Ik wens je veel plezier hier en heel veel suc6 met jullie traject....

Posted

hoi hoi

welkom hier mijn man en ik hebben zelf ook eerst 3 1/2 jaar zelf geprobeerd.

wij moesten ook voor icsi en zie hier het resultaat dat het voor jou ook zo mag lopen.

heel veel succes .

groetjes silvia

Posted

hoi lonneke

veel geluk en liefde en gezondheid in 2010 en op naar een vruchtbaar jaar

gelukkig is het al snel februari

groetjes sandra

Posted

Heej Lonneke!

Welkom hier!! Ik dat jullie eerste behandeling net zo succesvol zal zijn als die van ons!

Liefs Elke

Posted

Dank jullie wel voor alle welkomstboodschappen. Dat doet een mens goed!

Van mijn kant uit, zo voor de feestdagen...op voor hele fijne berichten voor kerst van 2010 alvast voor iedereen hier!!

Posted

Hi Lonneke, welkom hier! Tijdens onze IUI pogingen waren veel vrienden en familie op de hoogte van ons traject. Uiteindelijk vond ik het erg vermoeiend telkens mijn verhaal te "moeten" doen als mensen goedbedoeld informeerden naar het verloop (hoe was het in het ziekenhuis, was het sperma goed, voel je je al zwanger, etc).

Nu we het IVF traject in gaan (begin 2010) hebben we besloten het alleen aan mijn ouders en mijn beste vriendin te vertellen. Zij gaat begin 2010 trouwens beginnen met haar 1e IUI, dus bij haar is er veel begrip - ook als je even aangeeft "nu even niet".

Ik merk nu al veel meer rust...ook kan ik het beter van me af zetten. En het mooie aan dit forum is: je kunt hierheen wanneer JIJ wilt, wanneer je de behoefte hebt even wat van je af te schrijven, wanneer je alleen wat wilt lezen, wat dan ook.

Veel succes in 2010, probeer goed in het heden te leven! Maar eerst, fijne feestdagen!

:merryxmas:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use