Ga naar inhoud

Na 8 dagen positief, opeens negatief testen

Aanbevolen Berichten

• Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

He dames,

Nou het EMC gebeld en die vond het raar dat ik nog een keer een test had gedaan. "Positief is positiefen dan moet je niet nog een keer gaan testen". "Een bloedtest doen we niet mevrouw" en "u bent nu dus 5 weken, ja een echo afspraak heeft u al staan dus gewoon even wachten tot 18 januari". Ze wilde niet eens overleggen met een arts.

Mijn moeder is hier vandaag en ik heb haar al mijn testen laten zien, inclusie die van gisteren en vannacht om 4 uur (ja leuke tijd he). Die van vannacht zie je hieronder.

Foto-NEPQOQEE.jpg

De test van de apotheek een heel licht streepje. En ja ik weet het een streepje is een streepje.

De dwang om weer een test te doen is natuurlijk heel hoog. Misschien nog een CB digitaal maar aan de andere kant maak ik mezelf alleen maar gekker. Misschien stoppen met testen en maar wachten tot de echo 18 januar.

Wat denken jullie?

Geplaatst

Ik zie een streep hoor Es... misschien moet je ook maar stoppen met dat testen. Je maakt jezelf helemaal gek zo!

Ik las trouwens ergens hier op het forum (weet niet meer zo gauw waar ook alweer) dat het HCG zo wie zo niet meer door een zw test te lezen is na een bepaalde periode omdat deze dan al veel te hoog is?

Geplaatst

Dikke streep hoor! Vertrouwen houden. Niet meer testen op zich een goed advies.

Maar ja, als dat echt te lastig wordt... zou ik gewoon de huisarts bellen. Vraag om een labformulier en hub prikken! Als je het hem uitlegt dat je zo onzeker bent en dat het ziekenhuis geen gehoor geeft in deze. Dat je hoopt dat hij wel wat onrust weg kan nemen, zal hij je vast wel op weg helpen hoor.

Maar je kunt je ook bedenken dat je met al dat testen toch geen invloed hebt op de afloop. Enige wat wel van belang is, is zo min mogelijk stress. Ik zou dus kiezen voor de route waarvan je verwacht dat die de meeste rust (of minste onrust ;-)) geeft.

Sterkte.

Geplaatst

Hey Es, ik lees het nu pas allemaal.

Ik denk dat je jezelf gek maakt met al die testen en zeker allemaal verschillende merken en diegene op de foto is absoluut een streep.

Hoop dat je de rust en geduld vindt om te wachten tot 18 januari en zeker geen test meer moet doen.

Volgens mij ben je gewoon zwanger hoor....:toppie:

Liefs

Geplaatst

Lieve Esther

inerdaad, duidelijk een streep! Ik zou voorstellen stoppen met testen maar ik begrijp je heel erg goed dat de drang enorm is....

En eigenlijk heeft Miki gelijk, je bent zwanger en welke test je ook doet, je hebt geen grip op het verdere verloop....

Doe waar je zelf het beste gevoel bij hebt, mogelijk een cb-digital en dat is dan echt de laatste!??

succes

liefs

Babeth

Geplaatst

Ook ik sluit me hier bij aan, Es, je bent gewoon zwanger, de streep is duidelijk genoeg. En toch maar stoppen nu met testen!! (kom maar snel terug naar ons topic van de augustusmama's :happy7:)

Liefs, Nine

Geplaatst

Lieve Esther,

Diezelfde test was bij mij ook licht van kleur terwijl ik zwanger was van een tweeling! Juist dan zou je hcg heel hoog moeten zijn en dus donker uitslaan! Niet dus. Een streep is een streep en ik weet uit eerdere ervaring dat ie als het fout is echt weg is en ook niet meer licht!

(Ter info; ben tweede kindje met 10 weken verloren, de ander is blijven zitten en wacht nu op bevalling van een eenling)

Geplaatst

Hoi Es dat is echt duidelijk een streep hoor meid, ik heb zoveel testen gedaan en bij mij waren ze ook allemaal zo licht heb nog nooit een dikke vette streep gehad.

Gr. Mirjam

Gast estrhalita
Geplaatst

Dames bedankt voor alle opbeurende woorden. Echt fijn om dit te horen.

Vanmiddag ging ik de hond uitlaten en de negatieve test had ik gisteren uit mijn autoraam gegooid. Ik vond hem (ja hoe kan het he een witte test in de sneeuw).Ik pak hem op, wilde hem toch wel hebben. En ja hoor na een hele nacht in de sneeuw te hebben gelegen stond ook op deze test zo'n lichte streep. Dus ik stop nu met testen en we zien het wel op 18 januari of alles goed zit of niet. In ieder geval hartstikke bedankt voor jullie lieve woorden. Echt tof.

Dikke kus.

Geplaatst
... Dus ik stop nu met testen en we zien het wel op 18 januari of alles goed zit of niet...

Goed zo!

Geplaatst

Ik zie ook een hele duidelijke streep hoor! Ik heb nooit veel testen gedaan, je kan ook nog op ideeën gebracht worden hier die soms nog verkeerd uitpakken ook. Nou meid, 'gewoon 'afwachten. Joy1

Geplaatst
Ik heb nog helemaal geen bloedverlies en nog helemaal niet gehad.

De test van juist heeft toch een heeel licht schaduw streepje. Mijn man zag hem ook na lang turen.

Ik heb de verloskundige gebeld en die zegt je kunt niet 8 dagen positief testen en dan opeens negatief. Negatief testen kan pas als je het vruchtje hebt verloren. Dit zeiden ze ook bij de apotheek.

Bij ons in het ziekenhuis doen ze geen bloedtest. Ik doe morgen ochtend nog een test en nav die uitslag ga ik maar het ziekenhuis bellen en kijken wat zij zeggen.

Ik weet echt niet wat ik moet denken.

Fren jij had het al na 2 dagen geen positieve test, maar ik 8 dagen. Ik mocht testen op 28/12, ben begonnen met testen op 25/12 en nu op 4/1 negatief/heel licht positief. Gisteren was hij nog overduidelijk positief. Echt een dikke streep van CB.

als je er op staat en in jouwn geval lijkt me dat het ziekenhuis geen bloedtest kan en mag weigeren

het ziekenhuis is in feite een bedrijf/winkel die zorg levert

jij bent de klant die betaalt/ziekenfonds dus denk ik dat jij recht hebt op een bloedtest

veel succes hoop dat ie positief blijft x

Geplaatst

Heej Es,

Die test is in mijn ogen super positief! Mijn testen waren zeker niet duidelijker, maar het resultaat ligt nu lekker boven te slapen :-D

Niet meer testen, je maakt jezelf echt gek :happy7:

Op naar 18 januari!!!

Liefs Elke

Geplaatst

Goed dat je besloten hebt Es! Vervelende situatie hoor. Ik heb in het begin ook vaak getest en ook ineens een hele lichte test. Gelukkig werkte mijn ziekenhuis wel mee en mocht ik maandag en donderdag komen voor echo's en bloedtest (bloedtest is bij ons ook niet gebruikelijk). HCG was 50.000 en 70.000 ... torenhoog en dat pikt een test dan niet meer goed op. Ik was toen ruim 6 weken meen ik.

Bij mij reageerde het zkhs ook wel een beetje raar dat ik weer getest had, heb ze toen uitgelegd dat dat de enige vorm van zekerheid is die je in het begin kan krijgen. Snapte ze ook wel.

Succes met wachten joh.

Geplaatst

Ik had ook verschillende uitslagen met testen, wat wordt je daar gek van!

Goed dat je besloten hebt met testen te stoppen, nu snel op naar de 18e!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Esther

je test is positief, duidelijk te zien op de foto.

Verstandig van je om nu niet meer te testen en de 18de af te wachten

van testen word je alleen maar nerveus, niet goed voor het beebje!!

Liefs claudia

Gast estrhalita
Geplaatst

Dames bedankt, maar het is over. Vanmorgen bloed verloren. Heb er wel vrede mee. Jammer dat we nu alleen nog maar 1 poging hebben, maar mijn man heeft al gezegd dat we eventueel nog 1 poging zelf gaan betalen. Mijn echo op de 18de blijft gewoon staan om te kijken of alles weg is.

Ik neem even afstand van het forum.

Succes iedereen.

Geplaatst

Weer schrik ik van je bericht... is het veel? Nou ja, als je afstand van het forum neemt kun je die vraag niet meer beantwoorden. Ik hou toch wat hoop voor je tot het tegendeel is bewezen. In ieder geval sterkte!

Caroline

Gast estrhalita
Geplaatst

Caroline om je vraag te beantwoorden. Het is net als na je bevalling met vloeien het stroomt er echt uit. Maar ik heb het vruchtzakje nog niet verloren. Dat komt denk ik nog wel. En een enorme buikpijn en hoofdpijn echt niet normaal meer. Maar wij zijn heel nuchter. Liever nu dan dat ik een vruchtwaterpunctie laat doen en we er dan pas achter komen dat het kindje niet in orde is en we de zwangerschap moeten afbreken of zo. Dat is veel zwaarder. Ook wij hebben dus nu nog maar 1 poging over. Ik denk alleen dat het pas maart wordt. Eerst denk ik even 1 cyclus gewoon zijn gang laten gaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden