Jump to content

sint franciscus gasthuis rotterdam

Recommended Posts

Posted

ik denk dat ik t verkeerd heb gedaan nu, maar ik wilde reageren op de discussie van ziekenhuis, sorry

wij lopen dus in het st franciscus gasthuis in rotterdam

de as ivf puntie gebeurd daar, evenals je voorgaande iui,s die we hadden

na de puntie moet mij weder wel met koffer naar het MC in Rotterdam om daar dan weer de eitjes af te geven en zaad te produceren...met dit laatste stukje hebben we nog geen ervaring dat zal eensdaags gebeuren

tot heden ben ik tevreden daar, aardige assistentes en gyneacologen

maar ujiteindelijk hopen ook wij maar op een ding en dat is een goede afloop!!

zijn er meer stellen die hier lopen??

ik vind het heel fijn om elkaar dan van ons wel en wee op de hoogte te houden , ik zou dat echt erg fijn vinden

gr gibelomo

Posted

Hoi Gibelomo,

Onze behandeling liep volledig via het EMC. Maar ik werk wel in de poli-apotheek van het SFG. Zie regelmatig patienten die medicatie komen ophalen en weet dan wel een beetje wat ze doormaken. Hoop dan dat zenet zoveel geluk als wij mogen hebben.

Ik wens jullie veel geluk toe en hoop dat je je binnenkort kan toevoegen bij de andere zwangere meiden. Toi, toi, toi meid!!!

Liefs, Linda

Posted

wat een super verhaal als ik dat zo lees he van jullie, geweldig

maar je bent dus al een heel eindje, je laatste loodjes komen in zicht ..

welke behandelend gyn. hadden jullie?

gr gibelomo

Posted

Hoi,

ik heb 5x iui en 1x icsi gedaan in het SFG.

Onze ervaringen zijn slecht, heel slecht. Onder behandeling bij Dr. Alberda maar uitvoerend maar 1x gezien. Aardige en capabele man. Verder heb ik er geen goed woord voor over.

Blij te horen dat alle voor jou wel bevalt, erg belangrijk tijdens dit traject.

Succes verder, hopend op een goede afloop.

Groetjes Sylvie

Posted

jeetje sylvie

wat erg , brr dit had ik helemaal niet verwacht zeg..

mag ik je vragen waar t precies is misgegaan wat betreft je slechte ervaringen?

zit je nu nog steeds in het MC dan in rotterdam, en vind je het daar prettiger?

ik ben vanuit zeeland naar t sfg gestuurd in r.dam ik ben nu 4 iui,s verder en dan nu de as IVF mag ik je ook vragen hoe je puntie is verlopen bij je behandelingen?

volgens mij is sannie ook bij het sfg...

sterkte meid

Posted

hoi hoi

wij hebben ook 2 ivf behandelingen gehad bij het sfg met combi emc

ze waren niet succesvol, niets geworden.

op zich wel tevreden over sfg, zeker ook over dr albeda, maar die doet alleen de intakegesprekken, de rest doen ze collegas gynaecologen

wij hebben hem dus ook maar 1 x gezien.

Nu we door omstandigheden naar kliniek geertgen zijn gegaan en andere ervaringen op gedaan hebben vinden we geertgen en ziekenhuis genk veel prettiger, veel persoonlijker en relaxeder, geen lopende band werk idee! en een betere begeleiding.

met dr van der hooff eventjes nog over gehad, die gaf daar op aan, het is hier drukker vandaar.

Zie mijn avonturen in mijn topic claudiaatjes 3de avontuur naar poging 3!!

hij is tot zo ver succesvol verlopen ook!

Succes

Liefs claudia

Posted

hoi claudia

maar hoe kom je dan precies terrecht in die geertgen kliniek?

dat hebben jullie toen besproken met sfg en met je zorgverzekeraar neem ik aan en dan?? word dit ook nog gewoon vergoed dan?

gr gibelomo

Posted

hoi gibelomo

wij hebben een eiceldonor nodig om zwanger te raken.

En de eerste 2 keer heft een nicht het voor ons gedaan de engel,

Helaas dus zonder succes, maar voor een derde keer vondt ze het te veel

Dus wij gingen op zoek naar een andere donor

die konden we in privekring niet vinden.

En kwamen zo terecht bij kliniek Geertgen in limburg via een tip van iemand hier op het forum.

Het is voor een eind rijden maar we hebben het er steeds voor over gehad en er altijd een daagje uit van gemaakt.

En met succes tot nu toe dus nu is het helemaal de moeite waard geweest allemaal!

Het is toen niet besproken met SFG, ik heb het wel verteld en dat het om de donorschap ging.

En in de info op de website van geertgen word ook keurig verteld dat het net als in een ziekenhuis keurig vergoed word.

Liefs Claudia

Posted

Hoi, hoi,

wij hebben geen vaste gynaecoloog gehad. Elke keer een andere. Maar allemaal even aardig. Bij ons ging het natuurlijk onwijs voorspoedig allemaal, dus wij hebben niets te klagen. Maar ik kan je niets vertellen over ervaringen in het SFG helaas. Maar je zult altijd positieve en negatieve ervaringen blijven horen. Het kan bij jou heel anders lopen. Probeer van het positieve uit te gaan al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik duim in ieder geval weer mee voor jullie.

Liefs, Linda

Posted

hoi dames

even wat recht zetten!

wij zijn zeker niet ontevreden geweest over het sfg.

Alleen hebben wij vergelijk met een kliniek en er is wel degelijk verschil, wat ook logisch is denk ik.

Omdat het een kliniek is en net wat kleinschaaliger dan een ziekenhuis dan kunnen ze net wat meer voor je doen!

liefs Claudia

Posted

Hoi Gibelome,

Alberda is een aardige man maar zoals boven al werd gezegd hem tijdens het hele proces maar 1x gezien. Alle iui's werden gedaan door arts ass, ook telkens weer andere. Bij de 1ste poging werd meteen gezegd dat het niet zo lukken, heel negatief allemaal. Maar was toch zwanger. Bij de 7 weken echo ging alles zo snel, uiteindelijk was toen niet gezien dat het een tweeling was. Daar zijn toen ook excuses voor gemaakt. Maar administratief liep het ook allemaal niet, dossier was niet compleet, papieren klopte niet, telkens weer vertellen dat ik zwanger was geweest. Stond niet in het dossier.

Tijdens de 3de iui schrok de arts toe ze in mijn dossier aan het lezen was, begon te stotteren en liep zomaar weg. Toen heb ik de papieren gepakt en las ik dat de spermatelling 0,0 was. 10 minuten hebben we zitten wachten zonder enige communicatie. Toen ze terugkwam zei ze dat we maar beter naar huis konden gaan omdat een tp geen zin had. Hele ivf gebeuren vond ik ook een ramp, geen communicatie. Na 3 weken, en bellen, kreeg ik eindelijk een brief, niet dichtgeplakt, dat er geen cryo's waren.

Ik kan nog wel even door blijven gaan, bijna alles wat fout kon gaan ging ook fout. Ik ging elke keer met een naar gevoel naar huis.

Bij MC Kinderwens zijn we erg tevreden.

Blij te lezen dat het bij sommige wel soepel loopt.

Groet Sylvie

Posted

hoi sylvie

ja ik ben gisteren op controle geweest omdat ik nog altijd niet ong. werd, maaaar laat dat daar nu net beginnen, en goed ook!

afijn ik start vandaag met de synarell, en vanaf morgen dan de puregon 200ie erbij spuiten

dus ja nu gaat t van start he de 1e IVF , volgende week woensdag op de 9e dag de 1e fm...dus spannend want ik ben nl erg benieuwe naar de hoeveelheid eitjes die ik dan heb..de afgelopen laatste iui had ik nl met puregon 75ie maar een vrij klein eitje en ook maar een dus ...ben gewoon heel benieuwd

met jou ook alles goed syvlie?

Posted

hoi sylvie

ja ik ben gisteren op controle geweest omdat ik nog altijd niet ong. werd, maaaar laat dat daar nu net beginnen, en goed ook!

afijn ik start vandaag met de synarell, en vanaf morgen dan de puregon 200ie erbij spuiten

dus ja nu gaat t van start he de 1e IVF , volgende week woensdag op de 9e dag de 1e fm...dus spannend want ik ben nl erg benieuwe naar de hoeveelheid eitjes die ik dan heb..de afgelopen laatste iui had ik nl met puregon 75ie maar een vrij klein eitje en ook maar een dus ...ben gewoon heel benieuwd

met jou ook alles goed syvlie?

Posted

He Gibelomo,

met mij gaat het steeds beter. Ben blij dat ik deze pauze heb ingelast.

Lekker even hormoonvrij.

Spannend zo'n eerste traject.

Zal voor je duimen.

Groetjes Sylvie

Posted

He Gibelomo,

met mij gaat het steeds beter. Ben blij dat ik deze pauze heb ingelast.

Lekker even hormoonvrij.

Spannend zo'n eerste traject.

Zal voor je duimen.

Groetjes Sylvie

Guest Sannie66
Posted

Fijn om te lezen dat je nu mag beginnen Gibelomo. Suc6 met spuiten en de snufjes...

Guest Sannie66
Posted

Fijn om te lezen dat je nu mag beginnen Gibelomo. Suc6 met spuiten en de snufjes...

Posted

ja gelukkig wel ja...sannie

maar eeh toen ik gister t ziekenhuis inkwam, ik was te laat elf uur pas door een file en de hectische bedoeling met parkeren bij t SFG!!

toen zat er bij de gyn afd. op de laatste rij stoelen een stelletje te wachten (vrouwtje lang haar vlgs mij d.blond en man ook ) was jij dat niet???

ik heb dan nog heel eventjes naast jullie gezeten als dat zo was!

ha ha zou grappig geweest zijn...

maar hoe is t jou vergaan gisteren, had je alberda, en heb je dr een goed gevoel bij meis?

gr gibelomo

Posted

ja gelukkig wel ja...sannie

maar eeh toen ik gister t ziekenhuis inkwam, ik was te laat elf uur pas door een file en de hectische bedoeling met parkeren bij t SFG!!

toen zat er bij de gyn afd. op de laatste rij stoelen een stelletje te wachten (vrouwtje lang haar vlgs mij d.blond en man ook ) was jij dat niet???

ik heb dan nog heel eventjes naast jullie gezeten als dat zo was!

ha ha zou grappig geweest zijn...

maar hoe is t jou vergaan gisteren, had je alberda, en heb je dr een goed gevoel bij meis?

gr gibelomo

• 5 weeks later...
Posted

goedemorgen lieve meisjes..

inmiddels ben ik nartuurlijk een week op wat verder, en helaas niet zwanger van de escape iui die is gedaan ipv ivf in het sfg rotterdam

ik heb dus zoals een paar van jullie hebben gelezen zelfs een paar dagen in het zh gelegen hier in Goes vanwege een fout van het lab na de iui in sfg!!

nu heb ik besloten omdat mijn 3 ivf behanddelingen nu dus nog open staan, een second opninion te gaan vragen in Gent.

ik heb afgelopen maandag gebeld met het Jan Palfijn zh in Gent, zij zouden meedraaien in de top van europa als het gaat om vruchtbaarheidsbehandelingen..nu is nartuurlijk nooit gezegd dat het dan moet gaan lukken hier met ons, maaaaar toch wil ik voor mezelf een conclusie kunnen trekken over daar waar ik het beste gevoel bij heb!

ik heb gevraagd naar Dr. Decleer als behandelend arts aldaar en zowaar kunnen wij as dinsdag om 12 uur al terrecht!

er werd gezegd dat ik na dit gesprek in principe direct mag starten met de ivf net zoals ik in rotterdam zou doen na een rustmaand..

dus word ik nu weer ong. dan hoe ik dus niet te wachten!

ik moet jullie zeggen, ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat verlopen, maar mijn gevoel zegt dat ik MOET gaan..

kenisjes van mij zijn ook vanuit sfg ( in samenwerking) naar gent gegaan voor ivf en zij hebben een zoon en een dochter hieruit voort..mooi toch he!!

afijn ik wil dus nu niet het sfg naar beneden halen, maar ik vind de fout die zij maakten in het lab bij het behandelen van het zaag voor iui deze ronde wel een heeeele groffe, hier baal ik heel erg van want alles was hier daardoor in rep en roer dat snap je...

in ieder geval ga ik dinsdag naar gent en kijk wat hun voor mening hebben over onze situatie...het is zo dat men hier in ned. nooit iets gevonden heeft wat bij een van ons niet goed zou zijn, dus ze gooien het echt op mijn leeftijd (net vorige week 40 geworden helaas!!)

nou een heel verhaal zo vroeg op de morgen..maar oke

lieve meiden een fijne dag xx

Posted

Hoi Gibelomo,

misschien lees ik er overheen, wat is er nu precies misgegaan dat je in het zkh bent belandt.

Wel vervelend allemaal dat het zo moet lopen, en dat dit toch weer bij het SFG gebeurt. Lees veel goede dingen over Gent, ben erg benieuwd.

Groetjes Sylvie