Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal,

Is er iemand die na iui ook pregnyl heeft moeten bijspuiten ? Ik ben nu bezig met de 3e iui. DIt is de eerste ronde dat ik na de inseminatie 3x pregnyl 1500 heb moeten bijspuiten. Op dag 3,6 en 9. Afgelopen zondag heb ik de laatste gezet. Dus nu 5 dagen geleden. Zou dit nu uit mijn lichaam moeten zijn ? Heb namelijk vanmorgen getest en was licht positief.

Ben bang dat het nog van de pregnyl komt.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Groetjes

Guest Sannie66
Posted

Lisa, hoi. Wel niet met IUI, maar met IVF op de dagen die jij stelt gespoten. Had echter op zaterdag de laatste gezet en op vrijdag getest, dus 6 dagen. Toen had ik ook een licht streepje. En kijk naar mijn onderschrift/handtekening. Ik zou niet te snel juichen en zondag nog eens testen, als het streepje dan donkerder is..ga ik je voorzichtig feliciteren...

Posted

Hoi Lisa,

Ook ik spuit nu voor de 2de keer pregnyl bij ter ondersteuning op dag 0,3,6 en 9.

Vorige cyclus voor t eerst en toen dacht ik voordat ik de 3de spuit zetten (dag 6) laat ik eens kijken hoeveel dat het aangeeft op een ovulatietest.(dus 3 dagen na de laatste spuit) Helemaal niks meer te zien. (ik wou t ook weten idd om zeker te weten dat je niet te vroeg test aan t eind van de rit) Oh dacht ik...laat ik morgen ..dus 1 dag na de spuit ook eens testen....tot mijn verbazing ook helemaal niks te zien!

Nou is t natuurlijk wel een veeeel lagere dosis dan dat je gebruikt voor een eisprong op te wekken maar toch...zooo snel uit t lichaam??

Nu deze cyclus weer proef op de som...vanmorgen 2 dagen na vorige spuit t zelfde streepje als na dag 1. Ben heel benieuwd hoe t er morgen uit ziet...als hij nou donkerder wordt ipv lichter..begin ik ook hoop te krijgen.

Maar ja ik denk dat het ook wisseld per keer hoe snel je lichaam er over doet om het af te breken. Misschie heb ik vorige keer meer gedronken..ik weet t niet.

Dus zou gewoon even door testen als ik jou was...kijken of de streep lichter of donkerder wordt.

Ik test met ovulatietesten..geen zwangerschapstesten trouwens..ik weet niet wat jij gebruikt?

Groetjes Manon.

Posted

Hoi Manon,

Ik test met zwangerschapstesten. Maar ik heb idd gehoord dat ovulatietesten ook reageren op HCG hormoon. Ben benieuwd wat de test morgen aangeeft bij jou! Laat even weten.

Ik denk dat ik gewoon elke dag met ochtendurine blijf testen tot hij donkerder wordt of tot hij negatief wordt natuurlijk (wat ik liever niet heb :icon_smile:). Heb laatst 6 testen besteld voor 10 euro via internet. Dus valt nog wel te doen. Dit doe ik trouwens niet elke keer hoor, maar vind het nu met die pregnyl zo verwarrend allemaal.

Groetjes Marielle

Posted

Hey Marielle,

Nou hoe was ie bij jou vandaag?

Bij mij toch wel iets lichter als de vorige dagen. Na de verlopen tijd van aflezen zijn ze allemaal wel even donker. Vandaag weer pregnyl gezet en dan dinsdag de laatste.

Denk dat ik dit maar ga herhalen vanaf dinsdag. Vorige keer werd ik op WD 10 ongesteld..dag na de laatste spuit.

Je zou zeggen dat t bij jou zo langzamer hand toch weg moet zijn uit t bloed....

Posted

Hoi Manon,

Wat raar op dag 10 al. Dacht dat je door pregnyl ook een wat langere LF had.

Hier beetje rotdag gehad. Had nog steeds een positieve test vanmorgen, maar ben ook ongesteld geworden. Wel raar dat ie 7 dagen na de laatste pregnyl nog steeds positief is. Maar ik ga er maar vanuit dat het toch weer is niet gelukt is. Neem aan dat ik anders ook niet ongesteld word. Helaas.

Dit was nou mijn derde iui. En nou is het de bedoeling dat ik een kijkoperatie ga krijgen, maar ik denk dat ik dat maar even een maandje uit ga stellen. Heb het even helemaal gehad met de hormoontjes en de ziekenhuisbezoekjes. Even wat energie en goede moed opbouwen.

Hoop dat deze ronde voor jou goed afloopt ! Zal voor je duimen.

Laat even weten.

Groetjes Marielle

Posted

Hoi Marielle,

Wat jammer dat je menstruatie is gekomen.

Blijkbaar zit er nog wel wat in je bloed. Kan van spuit zijn..of kan wel een innesteling geweest zijn maar dat het zich verder niet ontwikkelt heeft. Dan kan je nog wel wat langer de hcg in je bloed houden. Ik heb in 2007 een keer gehad dat ik bezig was met ovulatietesten..verwachte mijn eisprong..en toen bleef dag na dag er een vette 2de streep staan. Na 5 dagen dacht ik..dit kan niet..en pakte een zw.test...ook positief. Ik was wel gewoon ongesteld die cyclus er voor geweest. (kwam wel wat minder op gang) Bleek later bij een echo wel een vruchtzakje te zitten..inhoud was te verwaarlozen. Zo lang kan hcg dus blijven zitten blijkbaar...

Zou gewoon na de menstruatie nog een keertje testen en als t er dan nog zit even ziekenhuis bellen. En dan eerst een pauze..kan ook lekker zijn...even geen zh bezoekjes...

Ik heb wel een langere LF met pregnyl...van 5 dagen na TP ( is 10 dagen na eisprong)nu 10 dagen. Ik heb een wat andere cyclus...ik heb eisprong altijd vrij laat..3de week en dan ongeveer 9 a 10 dagen er na werd ik opoe. Nu wel wat langerder dus met pregnyl.

Heb vanmorgen nog getest ..2 dagen na de spuit..nog duidelijk streep waanneembaar .

Morgen eens weer kijken. Heb t gevoel wel dat ik ongesteld moet worden..afwachten nog even.

Groetjes Manon

Posted

Pregnyl blijft meestel 10 dagen in je lichaam waardoor je een positieve test kan krijgen. Daarom adviseren ze vaak ook later dan 10 dagen een zwangerschapstes.

Posted

Pregnyl blijft meestel 10 dagen in je lichaam waardoor je een positieve test kan krijgen. Daarom adviseren ze vaak ook later dan 10 dagen een zwangerschapstes.

Posted

Hey Sandra,

Klopt..alleen dat is de dosis die je gebruikt om de eisprong op te wekken...deze is qua eenheden veel groter...weet zo niet meer hoe veel.

De pregnyl ter ondersteuning is maar 1500...zou dan ook eerder opgelost zijn..

Maar ja..blijft natuurlijk wel zo..bij de 1 zal t eerder uit t lijf zijn dan de andere en ook per keer verschillend. Vorige keer zag ik de dag na de spuit al niks meer op de test en nu na 2/3 dagen nog wel.

Nog even Sandra..februari komt al gauw in beeld he...zin in?

Posted

Hey Sandra,

Klopt..alleen dat is de dosis die je gebruikt om de eisprong op te wekken...deze is qua eenheden veel groter...weet zo niet meer hoe veel.

De pregnyl ter ondersteuning is maar 1500...zou dan ook eerder opgelost zijn..

Maar ja..blijft natuurlijk wel zo..bij de 1 zal t eerder uit t lijf zijn dan de andere en ook per keer verschillend. Vorige keer zag ik de dag na de spuit al niks meer op de test en nu na 2/3 dagen nog wel.

Nog even Sandra..februari komt al gauw in beeld he...zin in?

Posted

Hoi Lisa1,

je moet idd erg opletten met Pregnyl.

Ik had dat met mijn 1ste ivf, 5 dagen voor de officiele testdatum positieve test. Je krijgt dan toch hoop. Je bent nu een paar dagen verder, heb je nog getest?

Groetjes en succes

Sylvie

Posted

Hoi Lisa1,

je moet idd erg opletten met Pregnyl.

Ik had dat met mijn 1ste ivf, 5 dagen voor de officiele testdatum positieve test. Je krijgt dan toch hoop. Je bent nu een paar dagen verder, heb je nog getest?

Groetjes en succes

Sylvie

Posted

Hoi Manon,

Als het goed is moet jij je laatste pregnyl vandaag zetten. Wanneer ga je testen? Ben erg benieuw hoe het bij jou gaat verlopen.

Ik hoop echt dat het deze keer raak zal zijn bij jou.

Ik heb gister de gyn gebeld. Ze denkt aan een vroege miskraam. Dit omdat de test licht positief blijft (en 8 dagen na de laatste pregnyl 1500 is toch wel erg lang. ze zei dat dit eigelijk na 5 tot uiterlijk 7 dagen toch wel uit je lichaam moet zijn) en omdat ik zondag toen ik begon te vloeien zulke erge krampen had. Kon bijna niet lopen van de pijn.

Heb nu besloten om echt even een maand pauze te nemen en dan de maand erop de kijkoperatie. Wachttijd is er niet zo lang voor zegt ze.

O ja en als de test positief blijft dan moet ik even bloed laten prikken aan het eind van deze week.

Hou me op de hoogte hoe het gaat.

Hoi Sylvie,

Test is nu al 8 dagen na de laatste pregnyl 1500 positief. Deze hoeveelheid zou na 5 tot uiterlijk 7 dagen uit je lichaam moeten zijn zegt de gyn. De pregnyl 5000 krijg ik altijd om het eitje op te wekken. Heb toen ook eens getest na 10 dagen, maar toen was ie negatief. En dat is meer dan de helft minder wat je dan in spuit dus denk dat die 5-7 dagen wel klopt voor de pregnyl 1500. Vind het zowiezo allemaal erg verwarrend worden met die hormomen. Heb het idee dat ik al 3 maanden mezelf niet meer ben. Heb toch stiekem best last van alles. Soms heb ik het niet eens in de gaten. En idd krijg je iedere keer hoop en dan kom je erachter dat het weer is niet raak is. Is echt een grote achtbaan waar je in zit.

Dus denk dat een pauze me wel even goed doet.

Ben jezelf nu bezig met ivf of ben je een van de gelukkige waar het al gelukt is ?

Voor iedereen heel veel succes iig !

Groetjes Marielle

Posted

Hoi Manon,

Als het goed is moet jij je laatste pregnyl vandaag zetten. Wanneer ga je testen? Ben erg benieuw hoe het bij jou gaat verlopen.

Ik hoop echt dat het deze keer raak zal zijn bij jou.

Ik heb gister de gyn gebeld. Ze denkt aan een vroege miskraam. Dit omdat de test licht positief blijft (en 8 dagen na de laatste pregnyl 1500 is toch wel erg lang. ze zei dat dit eigelijk na 5 tot uiterlijk 7 dagen toch wel uit je lichaam moet zijn) en omdat ik zondag toen ik begon te vloeien zulke erge krampen had. Kon bijna niet lopen van de pijn.

Heb nu besloten om echt even een maand pauze te nemen en dan de maand erop de kijkoperatie. Wachttijd is er niet zo lang voor zegt ze.

O ja en als de test positief blijft dan moet ik even bloed laten prikken aan het eind van deze week.

Hou me op de hoogte hoe het gaat.

Hoi Sylvie,

Test is nu al 8 dagen na de laatste pregnyl 1500 positief. Deze hoeveelheid zou na 5 tot uiterlijk 7 dagen uit je lichaam moeten zijn zegt de gyn. De pregnyl 5000 krijg ik altijd om het eitje op te wekken. Heb toen ook eens getest na 10 dagen, maar toen was ie negatief. En dat is meer dan de helft minder wat je dan in spuit dus denk dat die 5-7 dagen wel klopt voor de pregnyl 1500. Vind het zowiezo allemaal erg verwarrend worden met die hormomen. Heb het idee dat ik al 3 maanden mezelf niet meer ben. Heb toch stiekem best last van alles. Soms heb ik het niet eens in de gaten. En idd krijg je iedere keer hoop en dan kom je erachter dat het weer is niet raak is. Is echt een grote achtbaan waar je in zit.

Dus denk dat een pauze me wel even goed doet.

Ben jezelf nu bezig met ivf of ben je een van de gelukkige waar het al gelukt is ?

Voor iedereen heel veel succes iig !

Groetjes Marielle

Posted

Hoi Marielle,

Het is idd een hele grote en lange achtbaan waarin je zit.

Ik heb een pauze ingelast, zie handtekening.

Wat je zegt je bent toch jezelf niet meer. Ik moet even bijtanken.

Laten we hopen dat verder voor jou alles positief is.

Groetjes Sylvie

Posted

Hoi Marielle,

Het is idd een hele grote en lange achtbaan waarin je zit.

Ik heb een pauze ingelast, zie handtekening.

Wat je zegt je bent toch jezelf niet meer. Ik moet even bijtanken.

Laten we hopen dat verder voor jou alles positief is.

Groetjes Sylvie

Posted

Hoi Sylvie,

Ik zie nu dat je ook al heel lang bezig bent. Wat erg van die miskraam!!!

Het is wel een fijn idee dat je wel zwanger kunt worden. We moeten toch proberen om positief te blijven. Nu gewoon even genieten van een periode zonder hormonen en ziekenhuisbezoekjes. Dat we er dalijk met goede moed weer tegenaan kunnen !

Groetejs

Posted

Hoi Sylvie,

Ik zie nu dat je ook al heel lang bezig bent. Wat erg van die miskraam!!!

Het is wel een fijn idee dat je wel zwanger kunt worden. We moeten toch proberen om positief te blijven. Nu gewoon even genieten van een periode zonder hormonen en ziekenhuisbezoekjes. Dat we er dalijk met goede moed weer tegenaan kunnen !

Groetejs

Posted

Hey Sylvie,

Nou ben benieuwd of t er nog van komt dat boedprikken bij je ..of dat t eind van de week uit je bloed is...

Heb idd vanmorgen laatste spuit gezet. Voor die tijd weer even een ovu test. Zelfde streep als dagen er voor..niet donkerder niet lichter.

Ik ga gewoon over 2 of 3 dagen weer testen als ik nog niet opoe bent. Vorige keer was op dag 10 dus dat zou morgen zijn. Als t streepje dan lichter word dan is t afwachten op de menstruatie.. Als t wel ingenesteld heeft dan zou ik wel een donkere streep moeten zien. Immers de TP was na 5 dagen (cryo ook 5 dagen)...normaal kan je 14 dagen na eisprong positief testen dus dan zou t dan ook al waarneembaar zijn.

Je leest t wel.. ;-)

Posted

Hey Sylvie,

Nou ben benieuwd of t er nog van komt dat boedprikken bij je ..of dat t eind van de week uit je bloed is...

Heb idd vanmorgen laatste spuit gezet. Voor die tijd weer even een ovu test. Zelfde streep als dagen er voor..niet donkerder niet lichter.

Ik ga gewoon over 2 of 3 dagen weer testen als ik nog niet opoe bent. Vorige keer was op dag 10 dus dat zou morgen zijn. Als t streepje dan lichter word dan is t afwachten op de menstruatie.. Als t wel ingenesteld heeft dan zou ik wel een donkere streep moeten zien. Immers de TP was na 5 dagen (cryo ook 5 dagen)...normaal kan je 14 dagen na eisprong positief testen dus dan zou t dan ook al waarneembaar zijn.

Je leest t wel.. ;-)