Jump to content

Lotgenoten Eerste IUI nu IVF of ICSI

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Mijn naam is Sharon ben 21 jaar woon in Eindhoven ben getrouwd mijn man is 29 en zijn ontzettend gelukkig alleen jammer dat we samen nog geen wondertje hebben....

Ik ben opzoek naar lotgenoten of mensen die er al ervaring mee hebben ik zal ook eerlijk zeggen dat ik er erg tegenop kijk aangezien we niet weten wat er gaat gebeuren...

Zal jullie ons verhaal vertellen:

-7 miskramen

-3 IUI behandeling

3de net gehad zaterdag weten we meer.

-27 /01 intake IVF/ICSI

Ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn en wat jullie instelling is en hoe het bij jullie komt...

Ik hoor graag van jullie!!!

Groetjes Sharon

Posted

hee welkom hier op dit fijne forum

hier kun ja alles vragen en veel steun krijgen van en aan dames met de zelfde ervaringen

welkom bij je nieuwe verslaving

in je verhaal schrijf je dat je heel ONgelukkig bent met je partner

klopt dit ?

en verder in welk ziekenhuis ga je

ik loop zelf ik het catharina ziekenhuis voor ivf icsi

in ieder geval veel succes met alles

groetjes

Posted

hey Pleun leuk dat je reageerd :D

Nee sorry was een typfoutje ben heel GELUKKIG hahahhahah alleen mijn verhaal was eerst vrij lang en daarom dacht ik, ik pas het aan denk dat het daar fout is gegaan hahaha.

ik loop ook in het Catharina weten alleen totaal niet wat er gaat gebeuren had namelijk zelf initiatief genomen om op gesprek te gaan voor ivf en dat zou nog wel even duren dus dan kan je langzaam omschakelen maar nu zeiden ze van je begint aankomende cyclus al met IVF of ICSI dus dat was opeens heel snel schrikken....

Heb nu dus aankomende woensdag intake maar heb geen idee wat er allemaal bij komt kijken...

Heb jij al eerder IVF/ICSI gehad??

Zo ja welke van de 2 dan?

En wat waren jou ervaringen tot nu toe?

GRoetjes Sharon

Posted

hee

leuk dat je ook in het catharina gaat

ik zal in mijn topic over dit ziekenhuis je erbij zetten in het lijstje

en ik ben nog blanco-er dan jij ik heb zelfs nog nooit iui ivf of wat dan ook gehad ik begin morgen met de eerste keer ivf icsi

mag morgen de eerste spuit deca zetten

Posted

mijn ervaringen zijn tot nu toe erg positief hoor

en waarschijnlijk krijg je woensdag je schema over wat waneer en hoe

ik gok :

lang protocol

wat wil zeggen

3e dag van cyclus start met de pil

17e dag start deca

dan 2 weken later als alles ok is gonal-f erbij na een uitgangs echo

weer een week later 1e fm

dan om de dag weer een echo om te kijken hoe het er voor staat

als er genoeg grote folikels zijn afspraak punctie

3 dagen later tp

dan 16 dagen wachten en dan testen

en dan hopelijk blij zijn met een goed gaande zwangerschap ZONDER miskraam want die heb je al genoeg gehad

zoiets denk ik dat het zal worden , maar het kan zijn dat ze ivm met eerdere gebeurtenissen het voor jou helemaal omgooien

maar dat weet je woensdag allemaal

dus nog even geduld

Posted

hai sharoin welkom hier!

wat een ellende heb je al meegemaakt zeg! pfft.

Ikzelf heb een dochtertje van 7 uit een vorige relatie op een normale manier gekregen haar vader is niet meer in ons leven. met mijn huidige man heb ik een kinderwens sinds een aantal jaar.Ik moest eerst afvallen om in aanmerking te komen voor ICSI.Het is me geluk en ik ben nu in afwachting voor onze eerste poging.over 3 dagen begin ik met de pil en zal ons icsi avontuur beginnen.

net als jij vind ik het erg eng allemaal maar naar mate het dichterbij komt lijkt het me meer rust te geven... het is nu eenmaal niet anders.nu is het vooral afwachten en aftellen. ik kan nu dusalleen maar hopen dat mijn ongesteldheid gewoon woensdag komt zodat ik kan starten met de pil. ik zit in zwolle trouwens

esther

Posted

Hai Sharon,

Jeetje wat een verhaal zeg!! Wat heb jij al een boel meegemaakt!

Ik heb net als Pleun ook nog geen behandelingen gehad en begin bjna met onze eerste ICSI...... Kan je dus geen tips geven. Tot nu toe heb ik alleen nog maar gewacht en dat vind ik redelijk goed te doen!

Heel veel succes in je komende traject!

Posted

hey meiden sorry dat ik niet eerder gereageerd heb maar heb gister ff slecht nieuws gehad dus heb veel moeten regelen maar dat is nu allemaal gebeurd allereerst aslief en nath82 leuk dat jullie gereageerd hebben...

Pleun: okeej dus helemaal nieuw dit hoe komt het dat jullie geen IUI heb

ben kunnen doen?

En gaat het spuiten want je bent gister begonnen als ik het goed lees...

En zeker leuk ook in het Catharina wie is jou gyn?

Mijne is dokter van Dop.

Maar dat duurd dan opgeteld allemaal langer dan een cyclus of begrijp ik het verkeerd maar zo moet jij het doen of niet?? heb je daar een soort schema ofzo van gekregen?

Hey Eslief jammer dat het zo is gelopen allemaal met je vorige partner...

Wel super dat je dat ervoor over hetb het klinkt allemaal dat zou ieder ander doen maar dat geloof ik niet altijd.... dus een dikke pluim van mij voor het afvallen...

En spannend joh ICSI en zeker de eerste keer....

Zwolle is een eindje weg trouwens hahahahahh...

Maar super hoop dat voor jullie ook alles meteen de eerste keer goed net zoals voor de rest...

Wat is eigenlijk de reden dat jullie ICSI gaan doen als ik het vragen mag want begrijp dat je dus ook niet aanmerking komt voor IVF...

Heey Nath82 denk dat het nathalie is?? hahahah

Spannend ook voor jou dan en mag ik ook bij jou vragen naar de reden van ICSI??

En de zenuwen dalen denk ik naarmate dat je weet wat er gaat gebeuren of niet en als je de behandelingen begint en je pas echt weet waar het omgaat het is nu voor mij allemaal een beetje een waas omdat ik dus van niks weet....

En natuurlijk wens ik jou hetzelfde;)

Dames,

Moeten jullie trouwens allemaal op een wachtlijst?? of ging het heel snel??

Zal trouwens even vertellen wat voor vervelends er is gebeurd ik werd maandag avond om half 5 gebeld door het ziekenhuis dat ik een huisarts nodig heb omdat ik anders niet naar de intake kan die morgenvroeg al is....

Natuurlijk toen ik thuis kwam was het al te laat en waren alle huisartsen praktijken al gesloten dus vanmorgen heel vroeg op gestaan en alles af gebeld en om kwart voor 10 eindelijk goed nieuws ik kon voor 5 uur een inschrijf formulier komen tekenen en kopieen laten maken en dan had ik een huisarts dat heb ike dus gedaan vandaar dat alles is goed gekomen want had nog geen kans gehad om overstappen naar een nieuwe huisarts sinds ik terug naar nederland ben verhuisd dus dat was even stressen maar goed de afspraak van morgen om 09:00 uur kan gewoon doorgaan en kijk er naar uit om te weten wat het allemaal in houd ;)

Groetjes Sharon

Posted

heee

ja idd alles nieuw voor ons en we gaan meteen voot ivf icsi omdat ik een endometriose patientje ben en het zaad van mn ventje zo slecht is

dat icsi eigenlijk de enigste optie is

ja gister ben ik begonnen en het spuiten valt me erg mee , ik heb voorals nog helemaal geen bijwerkingen , geen hoofdpijn, niet extra moe

mijn gyn is dokter Cuijpers

en volgens mij is het lange protocol vrij standaard in het catharina , natuurlijk zijn er uitzonderingen dus ik weet het niet zeker maar zoals ik het eerder vertelde ,zo moet ik het doen

en ja dat duurt alles bij elkaar ongeveer (vanaf start pil tot laatste wachtdag /testdag)ongeveer 8 weken

en ja daar heb ik een heel schema van , die zul jij morgen ook wel krijgen

en morgen krijg je ook alle info

ik hoop dat je al je vragen hebt opgeschreven zodat je ze morgen allemaal kan stellen , je hebt er tijd genoeg voor

ps wie heb je nu als huisarts ik had vroeger altijd schaffer in tongelre

Posted

hey pleun ik heb nu dokter van der hemmen ofzoiets bij eht diac in het gezondheiscentrum.

Okeej wist niet dat dat alles zo lang duurde dus sla je dan een menstruatie over?

Maar wat bedoel je met een vrij lang protocol qua wachtlijst of qua behandeling??

Want wanneer heb je besproken om voor icsi te gaan en hoelang daarna mocht je op intake en hoe lang duurde het dan voordat echt de eerste behandeling inzicht was deze behandeling bedoel ik dan want je bent nu officieel begonnen trouwens SUPER ik duim ;)

XXX

Posted

en dat is trouwens vervelend zo een situatie maar goed gelukkig hebben we het ziekenhuis en de wetenschap die ICSI hebben gecreeerd :D

XXX

Posted

wij gingen 7 januari 2010 op intake (dit was wel na alle onderzoeken en uitslagen he ) geweest bij de verpleegster en ik ben gister begonnen met spuiten

nu was ik wel net die dag(7-1) ook ongesteld geworden dus ik kon meteen aan de gang met de pil

dus meteen de eerrst volgende cylus is beginnen volgens mij en dan heb je nog 1 doorbraak menstruatie aan het einde van die strip pil

maar waarom moet jij naar t diac ?

Posted

nee mijn huisarts zit daar dat gaat op postcode en ik wou perse een gezondheidscentrum ipv een gewone huisarts....

En ja wij hebben alle onderzoeken al achter de rug al voor de IUI dus morgen is ook voor ons intake en moert dan zoiezo tot zaterdag wachten want dan zou ik nog in verwachting kunnen zijn want wij hebben afgelopen maand nog een IUI gehad dus kan nu zwanger zijn is dat niet zo dan word het zaterdag beginnen met de pil althans wanneer ik ongesteld word ja en dan gaat het voor ons ook meteen beginnen jah dus geen wachtlijst super maar wij weten nog niet of we ivf of icsi gaan krijgen gelukkig is de rest allemaal hetzelfde....

XXX

Posted

ok dan kan het zijn dat je morgen intake hebt met de gyn. en nog niet met de verpleegkundige

dan krijg je morgen te horen of het ivf of icsi wordt en of je emmys in wil laten vriezen als dat mogenlijk is en dan moet je wat formuliertjes naar de 11e verdieping brengen en dan de dag erna bellen tussen 10.30 en 12 met de verpleegkundige om met haar de intake aftespreken maar dat kan vast ook al heel snel wij moesten even wachten tot na de kerst

heben het gesprek met de gyn op 21-12 gehad en ik kon 7-1 bij de verpleegkundige terecht dus ook allemaal heel snel

ben benieuwd voor je dus ik zal morgen nog kijken voor een update

Posted

hey Pleun wij hadden 20-01 afspraak met de gyn en hebben vanmorgen wel gewoon intake gehad en wij weten pas na de punctie of het ivf of icsi word dus dat hebben wer nog niet gehoord.......

GRoetjes Sharon

Posted

ja heb nu een schema snap er alleen de helft nog maar van hahahhaahh met hoelang enzo...

Weet niet hoe ze heet :S....

GRroetjes

Posted

daar ben ik het idd helemaal mee eens hoe voel je je nu want je bent toch al een aantal dagen aan het spuiten...

Nergens last van??

En gaat het naarmate je het vaker doet steeds beter/minder moeilijk/pijnlijk??

Ik denk dat ik woensdag met de pil moet beginnen morgen even bellen ;)

Groetjes XXX

Posted

ja het gaat prima

heb er 8 spuiten in zitten

gister de laatste pil gehad

en nog nergens last van

waar het door komt weet ik niet

of ik gewoon geen last heb of ofdat het komt door de accupunctuur ,ik weet t niet maakt me ook geen fluit uit he , als ik me zo blijf voelen vindt ik het best

het spuiten gaat wel steeds makkelijker ,hoef nu nog maar een klein drempeltje over ipv een berg om de moed bij elkaar te sprokkelen om het te doen

en ik heb steeds wat moeite om te bepalen waar ik nou es zal spuiten

heb nogal veel buik dus keus genoeg

zal ik links of zal ik rechts

zal ik bovenste kwab gebruiken of de onderste

keuzes keuzes keuzes

hahaha

nou voor jou op naar goed nieuws morgen

Posted

hey pleun fijn dat je nergenslast van hebt joh ik hoop hetzelfde hahahaah

En kiezen ja daar kan ik me iets bij voorstellen ze zeiden tijdens de intake je pakt wat vlees van je buik en daar prik je want iedereen heeft toch wat vlees/vet....

Waarop ik antwoorde ikke dus niet ;) hahahhaha

Heb geen anorexia hoor hahahahah maar kan echt bijna niks pakken heb een hele platte buik dus ik lachte en ik zei ik ga het gewoon proberen....

Dus ik denk dat ik dadelijk hetzelfde probleem heb van waar o waar alleen dan de rest net andersom waar kan ik het pakken ;)

Dus ben heel benieuwd :D

Maar vind het super fijn om te horen dat het zo goed gaat je moet me echt laten weten wanneer de terug plaatsing enzo is dan steek ik een kaarsje voor je aan :D

Groetjes