Jump to content

wie heeft ervaring met Meander Amersfoort?

Recommended Posts

Guest Nan1980
Posted

Wij lopen voor alle onderzoeken in het Meander Medisch Centrum Amersfoort. Wij hebben hier inmiddels positieve, maar ook negatieve ervaringen. Ook de geluiden om ons heen zijn wisselend. De twijfel is nu of we blijven als we echt aan IVF toe zijn of dat we naar het UMC in Utrecht gaan of het Diaconessen. Dit is echter wel lekker dicht bij huis. Wie heeft er ervaring met dit ziekenhuis??

Posted

Ook wij hebben positieve en negatieve ervaringen. Maar de arts vinden we heel lief en behulpzaam. Wij stonden ook voor de keus of we naar het UMC zouden gaan. Maar wij hebben besloten om tijdens de ivf gewoon bij het Meander te blijven, behalve dan voor punctie en terugplaatsing. Dit omdat het voor ons praktischer is. Elke keer naar Utrecht voor echo's en bloedprikken is niet echt prettig (file). Ik werk in Amersfoort, dus dat is voor ons gewoon handiger. Ik heb het ook besproken met mijn huisarts en zij was ook van mening dat we gewoon in Amersfoort moesten blijven. We zijn vorige week wel bij de voorlichtingsavond in het UMC geweest, dat was ook erg verhelderend. Dus als je daar de kans voor krijgt, zou ik zeker gaan. Het geeft veel info over ivf en icsi (ook als je dus onder behandeling bent van een zogenoemd transferziekenhuis zoals het Meander).

Hoop dat je hier wat aan hebt. Het blijft natuurlijk allemaal een persoonlijke keus....

Guest Nan1980
Posted

Hey Mob, waarom ben je voor punctie en terugplaatsing dan niet in amersfoort? ik begreep dat als het toch icsi word we hoe dan ook naar het UMC moeten. we hebben vrijdag een afspraak met onze huisarts ben benieuwt wat die zegt

Posted

Hoi Nan

Punctie en terugplaatsing doen ze niet in het Meander. Je kan echo's, bloedprikken etc in het Meander doen. Maar voor de puntie en terugplaatsing moet je dan naar het UMC.

Ook ICSI kan in samenwerking met het Meander, dat maakt geen verschil.

Ik vind het eigenlijk wel super geregeld. Je hoeft dus niet constant naar Utrecht.

Als je helemaal naar het UMC gaat kan het zijn dat ze sommige onderzoeken weer opnieuw gaan doen.... Daar had ik eigenlijk ook weinig zin in. Ik wil gewoon door met de behandelingen, het duurt allemaal al veel te lang....

Posted

ik heb mijn ivf in het diakonesse gedaan je gaat dan voor alle controlles echo's en punctie naar het diakonesse. na de punctie krijgt je man alle eitjes op zijn buik geplakt en dan moet je naar het UMC en hun doen de rest tot de terugplaatsing en eventueel invriezen van cryo's. ik vond het diakonesse en erg fijn ziekenhuis en ook het personeel is erg vriendelijk ik vind het zeker een aanrader om daar naartoe te gaan.

over het meander in amersfoort kan ik je niks vertellen over de ivf maar wel over de bevalling ik ben daar namelijk bevalling. lees maar mijn aangemaakte topics als je die nog niet gelezen hebt en dan gaat het over Onze zoon Yari is geboren op 06-01-2010 en topic onsteking in de baarmoeder.

ik ben dus helemaal niet te spreken over het meander en dan ligt het nog niet eens aan het personeel want de verpleegsters en artsen waren allemaal erg vriendelijk maar door drukte en personeelstekort wordt je daar een beetje aan je lot over gelaten.

liefs

Posted

Wij hebben onze alleerste afspraak met de fertiliteitsarts in het Meander gehad, maar zijn toen gelijk doorverwezen naar het UMC (voor ICSI). Bij ons is niet eens aan de orde geweest om (deels) in het Meander te blijven. Ik vind het wel prima; ja, het is voor ons ook erg lastig om telkens naar Utrecht te rijden, qua files, maar qua ziekenhuis voelen wij ons erg prettig in Utrecht en in Amersfoort heb ik dat toch minder. Maar dat is puur gevoelsmatig.

Posted

Hoi!

Ik heb alle behandelingen in het Diakonessenhuis gevolgd (tot en met de punctie dan; de rest doen ze in het UMCU). Ik ben echt heel erg te spreken over het Diak. Zeer kundige artsen, erg vriendelijke verpleegkundigen. Ze denken met je mee, je hebt zelf ook inspraak, er is altijd overleg mogelijk. Ben heel erg tevreden. Ik woon in Amersfoort maar heb het er zeker voor over gehad om elke keer naar Utrecht toe te gaan.

Inmiddels heb ik een zoontje (na 6 behandelingen) en ben nu zwanger van de 2e (na 3 behandelingen). We zijn zelfs een keer voor een second opinion geweest in het UMCU maar zijn toch weer naar het Diakonessenhuis gegaan. Daar dachten ze meer met ons mee.

Heb geen goede ervaringen met Meander. Ben er bevallen en hoop deze keer dat ze vol zitten als ik weer moet bevallen! Dan kan ik tenminste naar een ander ziekenhuis.

Heb geen ervaring met IVF en Meander. Dus daar kan ik niets over zeggen.

Veel sterkte met je keuze!

Lfs, Marieke

Posted

he marieke

ik woon in hooglanderveen. op vathortst. en wij konden kiezen uit twee ziekenhuizen. wij kozen toen voor het meander omdat we wisten waar dat was en toen snel naar het ziekenhuis moesten en het was toen ook met die hevige sneeuw wij wonen hier net drie maanden wij komen uit vianen dus we kenden de omgeving ook niet goed als ik dit allemaal eerder had geweten had ik voor dat andere ziekenhuis gekozen. ik weet niet welk ziekenhuis dat is zou je aan he verloskundige kunnen vragen.

liefs

Guest Nan1980
Posted

Iedereen super bedankt voor de reactie. Ik proef toch dat de meesten niet zo heel tevreden zijn. Ik woon in Amersfoort dus het zou makkelijk zijn, maar ik vind het belangrijk genoeg om er voor naar het Diakonesse te rijden. Vrijdag hebben we een afspraak bij de huisarts. Ben benieuwt wat zijn ervaring is..

Posted

Hey Nan,

ik loop op dit moment in Amersfoort en ik ben er zeer over te spreken! Ik zie altijd dezelfde arts en dat vind ik zeer prettig, het is allemaal zeer persoonlijk en ik kan altijd terecht als ik vragen heb of als ik ergens mee zit.

De slechte ervaringen hierboven gaan over een hele andere afdeling, dus dat is niet helemaal te vergelijken.

Ik heb 2 keer iui en een hcg onderzoek laten doen en was elke keer snel aan de beurt.

Ik ben nu bezig met ivf, en heb net de punctie achter de rug in het UMCU en woensdag als het allemaal goed gaat de terugplaatsing. Het Meander is een transfer kliniek, ze doen er alles behalve de punctie en terugplaatsing bij ivf/icsi. Ook de embryootjes worden daar evt opgeslagen als er sprake is van cryo.

Het gaat je heel veel tijd kosten om heen en weer te reizen voor alle afspraken, als je niet op je gemak bent in Amersfoort, dan is dat zeker de moeite. Anders moet je er maar goed over nadenken en een intake over ivf in Amersfoort doen.

Succes met je beslissing,

groetjes Mia

Posted

Ook ik kan me vinden in wat Mia zegt. Bovenstaande verhalen gaan over de verloskunde-afdeling, daar heb je (helaas nog) niet mee te maken.

Ik vind dat ze in het Meander goed met je meedenken en ik voel me er prettig bij.

Ik ben het er wel mee eens dat de organisatie soms te wensen overlaat... Zie onze IUI poging die niet door kon gaan, omdat er geen plek meer was.

Daar heb ik vreselijk van gebaald, maar dat is allemaal uitgesproken en daarna deden ze giga hun best om de volgende poging goed te laten gaan.

Maar je moet doen wat voor jouw gevoel goed is! Want dat is het belangrijkste.

Ben benieuwd wat je huisarts zegt en we horen het wel...

Succes met het nemen van de beslissing.

Guest Nan1980
Posted

Vrijdag zijn we naar de huisarts geweest. Gewoon om daar ons verhaal even te doen en zijn ervaring over amersfoort te horen. Het ziekenhuis zou 18 dec de uitslagen naar de huisarts sturen, maar zelf nadat ik er maandag nog over had gebeld waren deze er vrijdag niet... Los van dit hebben we besloten voorlopig in het meander te blijven zolang het goed gaat. Het is lekker dichtbij huis en voor de belangrijkste stappen moeten we toch naar het UMC. Onze huisarts wilde ons wel een verwijzing geven voor een second opinion. Niet dat de uitslagen zouden veranderen, maar meer voor een stukje menselijke begeleiding. We doen dit niet, maar het is fijn te weten dat als we ons echt niet op het gemak meer voelen hij ons steunt om naar een ander ziekenhuis te gaan. Voorlopig dus maar weer gewoon wachten, wachten en nog eens wachten... tot 13 april want dan krijgen we weer de uitslag van het zaadonderzoek.