Jump to content

Zwanger door 2-, 4-, 8-cellig of meercellig embryo

Recommended Posts

Posted

Hoi,

Ik heb geprobeerd te zoeken of er al een poll of iets dergelijks voor is gemaakt, maar ik zou het wel interessant vinden om te weten of het nou uitmaakt of je een 2, 4, 8 of meercellig embryo krijgt teruggeplaatst.

Is het nou echt zo dat het aantal cellen er niet zo veel toe doet? Je hoort van sommige mensen dat ze van een 2 of 4 cellig embryo van magere kwaliteit prachtige kinderen krijgen terwijl sommige toppers zelfs blastocysten niets doen.

Bij mij werd vaak niet zo heel veel gezegd over de kwaliteit (alleen dat het goede embryo's waren) maar wel altijd hoeveel cellig ze waren. De laatste keer zat er op dag van de TP van 3 verse emmy's eentje bij van 11 cellen en de andere 2 waren 8 cellig. Ik ben nu zwanger. Een 11-cellige had ik nog niet eerder dus ik denk dat die voor de positieve test heeft gezorgd, al kom je daar natuurlijk nooit achter.

Is dit iets wat meer mensen interesseert of zeg je: Noor, echt volstrekt nutteloze info!!

Let me know

Groetjes

Noor

Posted

Noor,

Ik vind het inderdaad ook wel interessant...

De vorige poging weet ik niet eens hoeveel cellig ze waren. Wist alleen dat ze niet van topniveau waren. Ook niet aangeslagen.

Heb nu een 5 en een 11-cellige terug geplaatst gekregen vorige week, dus zit nog steeds te hopen.....

Posted

Vinden wij heeel boeiend hoor Noor!

Als er al een poll is, ken ik die ook niet. Misschien is het een idee om er zelf een aan te maken?

Nog van harte met je zwangerschap ey. Weet je al hoeveel er zijn blijven plakken?

Posted

Ik zou niet weten hoeveel cellig mijn Justin was op het moment dat hij bij me kwam ''wonen'' ik weet alleen dat hij een toppertje werd genoemd in catagorie a+ maar wat dat precies in houdt is me niet verteld.

Posted

Het aantal cellen kan ook afhankelijk zijn van de dag van terugplaatsing.

Mij is verteld dat op dag 3 na punctie een 8 cellige embryo perfect is.

Ik had dan ook een 8cellige....! Wel hebben ze mij verteld dat het niet heel veel hoeft uit te maken....het gaat erom hoe het lichaam het oppakt.

Ben wel benieuwd wat er hier uitkomt!>

Guest Nienke79
Posted

Hoi Noor, ik heb 4 terugplaatsingen gehad (1 x vers en 3 x cryo) en ben nu van de laatste zwanger.

1e poging, vers, was een 8-cellige

2e poging, cryo, was een blastocyst

3e poging, 2 x cryo, was een morula en een blastocyst

4e poging, cryo, was een blastocyst

Allemaal uitstekend dus, maar de laatste was de winnaar.

Veel succes met je onderzoek!

Lfs, Nienke

Posted

Hoi Noor,

Bij mij is een 8-cellige embryo teruggeplaatst en die is blijven "plakken".

Succes met je verdere behandeling!!

Sandy

Posted

Hoi Noor,

Interessant topic!! Ik heb op 22 Januari een 8 cellig embryo teruggeplaatst gekregen.

Weet niet of de kwaliteit goed is. Zit nog in mijn wachtweken.

Groetjes,

Chantal.

Posted

Hi Noor,

Ik heb 2 tp gehad, zie hieronder:

1e poging, vers, 9-cellig

2e poging, 2 cryo's, 9-cellig en één morula.

Van die laatste terugplaatsing ben ik nu zwanger van 1 kindje.

Groetjes Dorine

Posted

Ik hen twee keer een tp gehad van een blastocyste (maximale kwaliteit zeg maar) en ...twee keer geen zwangerschap.

mijn eerste verse TP was ook een blasto en dat werd wel een zwangerschap

Posted

Wel interessant maar ben bang dat het inderdaad niet heel veel zegt en er een flinke dosis geluk bij komt kijken: ik heb 2 TP's gehad van mooie 8-celligen en 2 keer geen zwangerschap...

Caroline

Guest estrhalita
Posted

1ste IVF 4-cellig niet zwanger

2de IVF 4-cellig zwanger en een gezonde zoon

1ste IVF 8-cellig niet zwanger

2de IVF 8-cellig zwanger en een miskraam met 5,5 weken.

Dus ik denk dat het niet zoveel zegt, maar meer wat je lichaam ermee doet.

Wel een interessante pol trouwens.

Posted

Hoi,

1ste poging weet ik niet, zkh vond niet nodig dat ik deze informatie had??

2de poging een 6 en 8 delige tp.

Helaas niet gelukt.

Posted

Het maakt idd niet uit hoeveel cellig het embryo is. Je kan van alle stadia zwanger worden.

Dat is hetzelfde als met de klasses. Een hogere klasse geeft ook geen hogere kans op zwangerschap.

Posted

De fragmentatie en hoeveelheid cellen zijn wel van invloed hoor Witje! Daarom balen wij ook zo dat we maar weinig eitjes en embryo's hebben. De kans op een topper neemt hierdoor af, ook de kans op cryo's. En dat doet onze overall kansen geen goed.

Zie hier meer uitleg: http://www.freya.nl/web_fm/eenembryo.php

"Het is wel duidelijk dat de snelheid van de deling en de aanwezigheid van fragmenten in het embryo de kans op innesteling beïnvloeden."

Posted

Hier is mijn embryo lijstje

1 ste ivf in 2008 1 van c klasse en 1 van b klasse.....geen cryos......emc te rotterdam zwanger maar miskraam met 5 weken

2 de ivf in 2008 2 van b klasse......geen cryos.......emc te rotterdam.....niet zwanger

3 de ivf in 2009 1 van 8 cellig + 2 cryos.......st jan te Genk......zwanger !!! uitgerekent 01-09-10

Dus nog 2 cryos in Genk

liefs Claudia

Posted

Miki Het feit of het topemmy's zijn heeft niet zozeer met het aantal cellen te maken van het embryo, maar meer met de fragmenten om de cellen heen. Ook wel verbrokkeling genoemd.

Er zijn genoeg vrouwen zwanger van een emmy van mindere kwaliteit. Wij hebben nu al 6 tp's van topembryo's gehad waarvan 1 vroege miskraam en de rest niet eens een innesteling. Het heeft met zoveel meer factoren te maken of het wel of niet lukt en daar zijn de geleerden het zelf ook nog niet over uit waarom het de ene keer wel en de andere keer niet lukt. Het is wel zo dat met weinig fragmenten de kansen iets hoger liggen, maar het blijft een kwestie van geluk helaas. Iets waar we zelf zo weinig invloed op hebben.

Ik denk dat we allemaal zoeken naar iets waardoor we de kansen kunnen verhogen, helaas kunnen de medici er zelf ook weinig over adviseren. Wat bij de ene wel werkt, werkt bij de volgende niet. Anders waren we met zijn allen niet al jaren bezig om zwanger te raken denk ik.

Posted

Nee dat is ook zo Witje.

Fragmentatie is de grote factor, die maakte bij ons ook het verschil. Beide keren rond de 7-cellig, maar bij de laatste poging was er minder verbrokkeling/framentatie en dus werd het daarmee beide een type B ipv een type C (zoals het bij ivf1 was). Als ze nog mooier rond waren, werden het toppertjes genoemd. Ook al hoeft het daarmee niet te lukken.

Toch doen het aantal cellen wel mee in de kansen, in combi met de fragmentatie is mij verteld. Maar het geeft in geen enkel geval garantie. Het blijft een blackbox. Hopelijk gaat nog in 'onze tijd' het licht een keer aan. Maar dat is niet reëel, ben ik bang.

Maar hoop houden en blijven proberen, is iets wat we wel kunnen. Dus zolang we dit op kunnen brengen, doen we dat!

Sterkte, xxx

Posted

Miki jullie ook veel succes met het wachten op de uitslagen. Die tijd hebben wij gelukkig net achter de rug. Hopelijk alleen goed nieuws en op naar een positief resultaat!!!!!

Posted

Bij mij is er geen peil op te trekken...ik weet van al mijn pogingen hoeveel cellig en het fragmentatie-oordeel:

ICSI I

1. vers embryo: 8 cellig/goed

2. cryo: blastocyst/goed= zwanger maar miskraam met 5.5 weken

3. cryo:blastocyst/goed

ICSI II

4.vers embryo: 10-cellig/perfect

5. 2 x cryo: 2 x morula/goed

6. 2 x cryo: 1 x 7-cellig/matig en morula/goed= zwanger, weer vroege MK

7. 2 x cryo: morula/goed en 8-cellige/matige kwaliteit= cryo tweelingzwangerschap

Nog nooit raak bij verse embryo's die perfect op schema lagen wat betreft de ontwikkeling en die van goede tot perfecte kwaliteit waren.

Alleen maar zwangerschappen ontstaan uit cryo's (varierend van blastocyst tot 7-cellig en van goede tot matige kwaliteit)

Liefs Pien

Posted

De eerste TP, 3 dagen na punctie was een 8-cellige, geen fragmentatie. Zwanger, maar MA.

Tweede TP waren 2 cryootjes op de 5e dag (dag 4 ingevroren, paar uur voor TP uit de vriezer). Eén was 's ochtends 7-cellig en op moment van TP niet meer te tellen, andere blastocyst. Zwanger van 1, MK.

Derde TP was 1 cryootje (weer 5e dag), morula, niet zwanger. Alle cryootjes hadden ook geen fragmentatie, waren dus volgens het zh allemaal van topkwaliteit.

Posted

Ook ik ben geen wetenschapper en denk dat je echt een dosis geluk nodig hebt om zwanger te worden. Onze dochter was een 8-cellig embryo, er waren beide pogingen geen cryo's. Mijn beste vriendin raakte bij IVF poging 1 meteen zwanger, haar zoontje is twee, en is nu weer zwanger van poging 1 van een van de 8 cryo's, een blastocyst. Is dat toeval, geluk of ligt het aan de kwaliteit? Geen idee, maar voor mij persoonlijk zijn alle zwangerschappen wondertjes van de natuur...

Posted

IVF1

1: 1 8-cellige/A

IVF2

2: 1 8-cellige/A

3: 2 x cryo 1 7/8 cellige/matig, 1 blastocyst, morula/goed

4: 1 x cryo, blastocyst/morula/goed

IVF3

5: 2 x verse emmy, beide 8 cellig/perfect. 1 plakker!

Wat me wel opviel was dat mijn baarmoederslijmvlies deze laatste poging rond de 10 mm was en alle voorgaande pogingen rond de 8 mm. Of dat iets zegt, geen idee eigenlijk, maar het viel me op dat het anders was dan voorgaande keren..