Jump to content

Recommended Posts

Posted

hoe ver mag je misbruik door laten gaan

ookal is het door familie

en nee ik heb het niet over sexueel misbruik maar over emotioneel misbruik

ik ben op dit moment plaatsvervangend kwaad

een vriend van mij heeft het zelf niet ruim en heeft eigenlijk alleen zijn broertje nog van 2 jaar jonger

het broertje is nu bijna 27 en doet niets anders dan zich in de nesten werken

heeft al overal en nergens gewoond zelfs onder een brug

heeft geen makkelijke jeugd gehad maar dat heeft de oudste ook niet

toen de oudste zijn jongere broer nodig had op het moeilijkste punt in zijn leven (hij verloor op 11-1008 zijn vriendin binnen 9 weken aan leukemie)was de jongste er niet , wilde de zaken zelfs nog moeilijker maken door zelf om aandacht te vragen (hij kwam niet eens op de begrafenis omdat hij wat anders te doen had )

de jongste staat nooit klaar voor de oudste en laat maanden niets van zich horen tot het moment daar is dat hij zich weer in de shit heeft gewerkt dan belt hij op het laatste moment en kan de oudste zich in duizend bochten wringen om de zaken een beetje op te lossen

alleen omdat het zijn broertje is

ik heb niemand anders is zijn antwoord als ik vraag waarom nu weer helpen

maar dit kan toch niet door gaan

hoe kan ik tot een koppige oudere broer door dringen dat dit gewoon misbruik is en dat hij eidelijk zijn eigen grenzen moet stellen

met 27 zou je eindelijk van al je vorige fouten geleerd moeten hebben

maar nee hier is niets minder waar

waarom zou hij ook als zijn shit steeds weer door die grote broer wordt opgeruimt

en je kan denken waarom maak je je daar druk om

is zijn eigen keus

maar ik ben degen die de oudste broer steeds uit allerlei shit gehaald heb waaronder een geld bedrag dat als je alles opteld boven de 550 euro uitkomt

en omdat hij zijn jonger broertje nu weer eerst gaat helpen krijg ik minder of mss zelfs niets terug van de lening die hij bij mij heeft

ik heb het ook niet breed nu

ik heb ook geen werk

en ik weet dat ik hem ook niet had moeten helpen ook hij is oud genoeg om zijn eigen boontjes te doppen

en geloof me ik ben er nu ook klaar mee

als ik mijn centen terug heb ,van mij krijgt hij ook geen cent meer

niet omdat ik ik hem niet meer wil helpen maar ik besef dat als ik hem steeds uit de shit blijf halen dat hij het ook nooit zal leren want ik doe nu het zelfde als hij bij zijn jongere broer

en fouten maken doen we allemaal

ik heb ook 30000 euro in de shit gezeten en hulp moeten vragen

maar het verschil zit er volgens mij in dat ik van mijn fouten geleerd heb en me niet meer in een dusdanige positie laat komen

en ik zou ook mijn broertje helpen 1 x mss 2 mss zelfs wel 3 x maar dan zou ik er klaar mee zijn als je het niet wil leren met hulp zul je het op de harde manier moeten leren door de consequenties te dragen

en als het helpen 2 kanten op ging zeg ik nog ok

maar de jongste broer is er NOOIT voor de oudste zelfs niet toen die op zijn diepste punt zat

en de oudste komt altijd over de brug voor de kleinste , doet wat hij kan

maar het is altijd 1 richtings verkeer

en dat is wat ik misbruik vindt

Posted

ik heb zelf ook een zwager die zich steeds in de nesten werk vooral door veel liegen en bedriegen en geld lenen

mijn man gaf hem altijd geld totdat wij een huis kochten

toen was ik er klaar mee en heb gezegd dat ik voor mijn eigen werk en niet voor mijn zwager

ik kan hier nogal hard in zijn

mijn man is juist heel zacht van aard

mijn zwager heeft ongeveer 1100 euro van mijn man geleend + een keer stiekem onze auto onder onze kont verkocht ja het kan echt

hij had de papieren van ons gepakt en de auto laten halen toen wij aan het werk waren

mijn zwager weet nu dat er bij ons niets meer te halen valt hoe zielig hij ook kan doen

ik ben er klaar mee

mijn zwager en mijn schoonmoeder hebben mij dit erg kwalijk genomen en mijn zwager is nog nooit bij ons thuis geweest, nu wonen wij hier al 4 jaar

ik mis hem ook niet en mijn man ook niet

je moet hard zijn maar uiteidelijk is dat het beste

pleun laat je niet kaal plukken jullie werken hard voor je centen en bent het zelf ook hard nodig

hier mag niemand misbruik van maken

Posted

dank je wel

ben blij dat ik niet gek ben

had dat gevoel echt

dat ik te hard ben voor die andere allemaal

maar er misbruik van mij gemaakt door de oudste van de 2

en er wordt misbruik gemaakt van de oudste door de jongste

en daar wordt ik best nijdig van

Posted

Nee Pleun dit mag niet. Daar mag je best plaatsvervangend heel kwaad om worden. Als ik dit lees wordt ik ook boos. Hoe kan iemand zich zo verlagen door zijn oudere broer zo te misbruiken en zelf nooit thuis geven, zeker gezien wat de oudste door heeft moeten maken.

Hopelijk kan de oudste de kracht op brengen om eens goed NEE te zeggen, of beter nog dat de jongste het licht zal zien. Al betwijfel ik dat laatste, want zulke mensen komen altijd weer op de pootjes terecht. Sommige zullen het helaas nooit leren.

Ik wens de oudste alle kracht die hij nodig heeft om zijn verdriet en tegenslagen te verwerken!!!!!!!!!

Posted

he pleun

ik heb ook z'n leuke oudere broer. wij hebben allebei geen leuke jeugd gehad en zijn allebei mishandeld door mijn vader (biologisch niet zijn vader.) zijn moeder koos ook altijd de kant van mijn vader omdat ze volgens mij bang was om zelf geen klappen te krijgen. waardelose moeder als mijn man ooit mijn kids zal slaan ( wat hij nooit zal doen) kan hij zijn koffers pakken. maar goed om even naar het verhaal terug te gaan. mijn broer liep ook altijd weg van huis en sliep zo een paar weken buiten onder een brug ook in de winter. op een dag is hij ook niet meer terug naar huis gekomen. toen ik 14 jaar was ben ik ook weggelopen en naar mijn moeder toe gegaan. toen ik 15 was kreeg ik weer na lang zoeken contact met mijn broer. mijn broer kon toen al nooit een baan houden en betaalde de huur niet bij de mensen waar hij inwoonde. toen ik 18 was werd ik zwanger en kreeg ik Nadjeschka. mijn ex vriend heeft zich toen nog in alle bochten gewerkt om mijn broer te helpen maar als het puntje bij het paaltje kwam wilde hij gewoon niet geholpen worden. toen mijn dochter 8 maand oud was zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan en toen heeft mijn broer de auto van mijn ex gestolen en geprobeerd te verkkopen. het verkopen is hem niet gelukt omdat mijn ex al vermoede dat hij de auto gejat had. hij had vrienden die mijn broer niet kennen net laten doen of dat ze intresse in de auto hadden en zo is hij er achter gekomen. toen was voor mij het toppunt berijkt. en ik heb sindsdien mijn broer niet meer gezien en dat is nu 7.5 jaar geleden. 2.5 jaar geleden heeft mijn broer een dochter gekregen en een week later was hij vermist. de politie dacht zelf dat het om een misdrijf ging en dat hij ergen in de ijsel zal liggen. toen hij een maand vermist was is het zelfs op hart van nederland en opsporing verzocht geweest. daaruit kwam een reactie van een vrouw dat mijn broer daar al een maand woonde. hij was hem gewoon gepeerd en had zijn dochter in de steek gelaten. ik was laaiend. ik heb hem daarna 1 keer over de telefoon gesproken en constateerde dat hij nog steeds niet geholpen wilde worde en dat ik me niet meer daar in wilde mengen. afgelopen zondag sprak ik de vrouw waar hij in zijn jeugd heeft gewoont na dat hij was weggelopen en die verteld mij dat hij nog steeds niks is veranderd en dat hij van hun ook geld en spullen heeft gestolen en ook van zijn beste vriend die altijd maar voor hem klaar stond. mijn broer is nu 31 en hij is nog steeds niks veranderd het enige voordeel is dat hij nog wel contact houdt met zijn dochter.

hier is een link van van rtl nieuws met zijn vermissing

http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/binnenland/%29/components/actueel/rtlnieuws/2007/11_november/02/binnenland/1101_0700_man_verdwenen_na_geboorte.xml

liefs

Posted

Hoi meid,

Ongelooflijk je stukje!

Pff.. echt erg.!

Misbruik komt in allerlei manieren voor.

Ik heb er geen woorden voor.

Maar iemand steeds blijven helpen, en er niks voor terug krijgen..

In dit geval je centen niet.. helpt niet..

Heel veel sterkte, en denk aan jezelf.

Liefs Marielouise

• 3 weeks later...
Posted

Jeetje meiden, wat maken jullie allemaal mee zeg... Hoop dat de mensen inderdaad van en met elkaar kunnen leren zichzelf te ontwikkelen en zo een beter mens te worden en hopelijk een bijdrage te leveren aan de opvoeding van hun kindje. Je bent toch wel blij dat hij terecht is... Ik wens jullie heel veel sterkte en succes.

liefs

jeegeetje.