Ga naar inhoud

Op wachtbankje voor 1e echo

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Dames,

Net terug van t ziekenhuis...

Hier wel luid en duidelijk een hartje te zien en te horen.

Geweldig..t zit toch goed.Doordat ik geen kwaaltjes heb begin je haast te twijfelen.

Het was 13.8 mm en was precies 8 weken vandaag.

Face...op naar de 22ste...jammer dat je verkeerd was ingelicht...schrok je niet eerst?

Andere dames in afwachting van een echo...sterkte nog even met afwachten!

Groetjes Manon

• Reacties 142
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pff....Face balen! Nou ja, het is snel 22 februari!

Goed Manon! Wat lekker he dat je het hebt gezien! Ik zit nu ook in z'n fase: eerst zien dan geloven hahaha!

Geplaatst

Hallo meiden

Tja nog erg veel dagen voor het gevoel 1 maart ook voor ons de eerste echo.

Het is zo spannend .

Hopelijk komen er nog veel eerste cho,s bij dat wil zeggen veel groen .

Gr mika

Geplaatst

He Manon supergoed nieuws! We lopen echt op de dag gelijk trouwens! Ik ook vandaag 8 weken. Al telt de ene gyn vanaf datum terugplaatsing en de andere van datum punctie. In Brussel houden ze datum punctie aan (dinsdag 5 januari) en vinden ze me vandaag (dinsdag 16 feb) 7 weken en 6 dagen. Gek he? Onze beeb was gisteren 15,1 mm. Een dikkertje hahahi

En Face: so far so good: ff volhouden tot de 22e he!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Manon, wat een super nieuws! En helemaal op schema! Ben helemaal blij voor je! Is dit dan het moment dat je echt gaat genieten of zou dat pas bij 12 weken zijn?

Begrijp me niet verkeerd, ik geniet wel maar het blijft nog zo onzeker...

Geplaatst

Faye, Noor en Zoë,

Nou ben idd wel een stuk blijer vandaag en begin al iets meer vertrouwen te krijgen...maar net wat je zegt Zoë...eerst de 12 weken halen. Nu ben ik daar op zich niet zo huiverig voor maar eerder voor een hoge kans op de combinatietest. Vijf jaar geleden was de kans bij mijn zoon op 1:258 dus dat was al bijna een verhoogd risico.

Nu zal t alleen nog maar nog hoger zijn nu ik 38 ben. In t ziekenhuis zei ze ook...zal je dat wel doen..je zit dan wel een aantal weken in de rats voordat je een vruchtwaterpunctie kan doen. Zit ook wat in...ik weet nog niet wat ik doe..of wel de combinatietest eerst of alleen een vruchtwaterpunctie. Heb hier ook uitslagen gelezen dat de combinatietest ook niet zoveel zegt...Moeilijk moeilijk.

Dus Zoé ik snap wat je bedoelt...geniet wel maar t zorgen maken blijft.

Denk dat dat er bij hoort..

Mika...nog even vol houden tot 1 maart!!

Geplaatst

Heeeeej leuk hoor eindelijk is wat te lezen over de echo's. Nog een weekje en dan ben ik ook aan de beurt, kan bijna niet wachten zoals alle anderen!!

Geplaatst

Manon wat een supernieuws.

Oh ik zal zo blij zijn als ik een hartje heb zien kloppen.

Ik vind het echt zo lang duren.

Ik heb geen idee hoe ik moet tellen, bij mij is er namelijk een cryo teruggeplaatst.

Rachel

Geplaatst
Manon wat een supernieuws.

Oh ik zal zo blij zijn als ik een hartje heb zien kloppen.

Ik vind het echt zo lang duren.

Ik heb geen idee hoe ik moet tellen, bij mij is er namelijk een cryo teruggeplaatst.

Rachel

Vanaf de eerste dag van je menstruatie? Ben wel benieuwd hoe het exact zit.

Geplaatst

He super nieuws allemaal meiden,

Tentarus,Ik denk met onze geschiedenis dat je pas echt gerust bent wanneer je het kleintje straks in je armen hebt. Maar wel super een kloppend hartje!!

Nee we zijn niet geschrokken maar wel teleurgesteld, maar ik mag al gaan aftellen. Nog veel dingen op het programma dus het is hopelijk zo maandag.

Doen jullie het ook echt rustiger aan of gaat je leventje gewoon verder.

Ik heb de volgende kwaaltjes faye misselijkheid wanneer ik echt heel moe wordt dat was gisterenavond tot vanochtend en anders alleen in de avond. Ik ben s`middags ook al doe ik niks al helemaal opgebrandt zo moe.

En veel plassen, maar dat is handig voor moeders voor moders.

Wie herkent dit of zoals Tentarus geen kwaaltjes.

Groetjes Face

Geplaatst

Wie kan mij helpen ik krijg de babybytes ticker er niet op ook al doe ik zoals Faye zegt.

Groetjes Face

Geplaatst

Face ik heb er alvast een paar voor je neer gezet, nu hoef je alleen nog maar te kopieren en dan bij wijzig handtekening te plakken, links onder het tabje sitemenu klik je gebruikersinstelling aan en daarna krijg je een menu waar je wijzig handtekening vindt. Hopelijk lukt het nu wel, heel veel succes.

Groetjes Dani.

Geplaatst

Rachel...over t uitrekenen met een cryo...

Je pakt gewoon de dag van eisprong (dus 36 uur na de pregnyl of ovitrellespuit) en die dag neem je als dag 14. Zo reken je terug na dag 1...dat is dan de eerste dag van je laatste menstruatie. Normaliter heb je een cyclus van 28 en op dag 14 de eisprong (volgens t boekje dan he) Die dag 1 invoeren in een uit terekenen datum (op google) en dan invullen cyclus van 28 dagen en dan rekent de computer de uitgerekende datum uit. (mijn eerste dag laatste menstruatie gaat ook niet op want ik heb eisprong altijd pas in de 3de week) Maar als je t zo doet moet je goed uit komen.

Dus eisprongdag/punctiedag als dag 14 nemen..en dan terugrekenen.

Geplaatst

Faye..hier gaat alles in dezelfde versnelling door...alleen sávonds vallen mij de oogjes eerder dicht. Heb zelfs Sven niet zien schaatsen haha

Maar kan me herinneren dat ik van mijn zoon wel al heel snel moe was..toen kon ik nog rustig in de namiddag nog een tukje doen..lukt nu niet meer met een bijna 4 jarige er bij..helaas.

Gewoon een tukkie doen als je de gelegenheid hebt!

Geplaatst

Ten eerste allemaal van harte gefeliciteerd meiden!:blowkisses:

Ik mag gelukkig ook op t bankje komen zitten....

ben ongeveer 26 oktober uitgerekend en mn eerste echo is 19 maart!

Kan niet wachten, net als jullie...:duimen draaien:

Gr. Lucy

Geplaatst

Dank je wel voor jullie leuke reacties. Hoe gaat het met de dames die vandaag de beruchtte echo mogen krijgen. Al nieuws????

Groetjes Face:goodluck:

Geplaatst
Dank je wel voor jullie leuke reacties. Hoe gaat het met de dames die vandaag de beruchtte echo mogen krijgen. Al nieuws????

Groetjes Face:goodluck:

Ja hallo allemaal hier nieuws van mij. Vandaag de 1e echo gehad, en een prachtig mini hartje zien kloppen!!! Kan ik wel uren naar kijken maar helaas de gyneacoloog niet.. Wanneer ik de 2e echo krijg weet ik nog niet, want ik mag nou weer naar mn eigen gyneacoloog dus hoef ik niet meer naar tilburg te rijden pfffff. Dus ik krijg vanzelf bericht van mijn gyn. Hoe was de 1e echo van de andere meiden?

Geplaatst

Gefeliciteerd Carolina.

Bij ons wat het helaas niet zo mooi.

Het hartje klopte wel, maar te langzaam en het vruchtje was te klein.

Precies hetzelfde dus als vorige keer.

Nu weer kiezen of curreteren wat ik erg zwaar vond of wachten op de miskraam.

even geen zin om er over na te denken.

liefs

Rachel

Geplaatst

Rachel wat verschrikkelijk voor je zeg!! Daar moet je toch niet aan denken! Als ik jou was zou ik het toch afwachten, het hartje klopte te langzaam, maar het klopte wel. Gezien je verleden kan ik me voorstellen dat je het niet meer ziet zitten, maar misschien nog een licht sprankje hoop dat het zich nog hersteld? Succes en sterkte meid!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden