Ga naar inhoud

Op wachtbankje voor 1e echo

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh nou laten we maar hopen dat dat normaal is... en ben heel benieuwd wat jij de 17e te horen en te zien krijgt.

• Reacties 142
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ze gaan uit van de 1ste dag van je laatste menstruatie. Dus die zou nog kunnen verschillen. In mijn vorige berichtje hier heb ik de link geplaatst waar je het kunt invullen en zien wat voor uitgerekende datum eruit rolt.

Geplaatst

Goede morgen,

Is er voor mij nog plaats op het bankje?

12 maart hebben we de eerste echo! Heel erg spannend, maar wachten duurt lang!

Liefs Diana

Geplaatst

Oooh meiden, het wachten duurt echt te lang....

Ben ongeveer 26 oktober uitgerekend en kan pas 19 maart voor eerste echo komen.

Het is wel een normale gang van zaken, maar toch vind ik het te lang...

Jullie ook veel succes met aftellen!

Ik heb trwns amper klachten, vind ik soms beetje eng, omdat ik dan denk dat t niet goed zit...

Groetjes Lucy

Geplaatst

hoi Chablis, sorry hoor was even uit de lucht. Omaatje overleden, begrafenis gehad allemaal familie perrikelen. Je had gelijk, ik ben volgens het rekenprogramma uitgerekend op 3 november!!!!

En jij wat is de preciese datum?

@ lucy ja oneerlijk he dat wachtenl, ik ben 26 maart aan de beurt en tél letterlijk de dagen....

Geplaatst

Hallo Dames

Ik kom hier ook aanschuiven. Van het ene naar het andere bankje. Afgelopen donderdag thuis gestest en bloed laten prikken, beide positief! Vandaag te horen gekregen dat we maandag 29 maart de 1e echo krijgen, dan zijn we precies 7 weken zwanger. Alweer wachten dus.

Groetjes Linda

Geplaatst

hoi Meiden,

ik heb onverwacht mijn eerste Echo vanmiddag gehad, aanleiding was een verschrikking want ik kreeg deze middag gitzwarte afscheiding. Belde natuurlijk direct de ivf verpleegkundige die wel 3 x vroeg of het niet donker bruin was, maar nee, het is zwart als norrit, korrelig en zanderig, heel idioot.

Gelukkig mocht ik komen en was mijn arts aanwezig. het goede nieuws is: een mooi plaatje van een ingenesteld zakje met daarin een embriootje het totale pakket heeft een omvang van 1,14 cm. Ben dus zwanger van één en totaal geen tekenen van een miskraam. Maar het zwarte (in combinatie met nog een soort afscheiding) had mijn Gyneacoloog nog nooit gezien. Ze heeft een uitstreikje gemaakt en dat wordt op kweek gezet voor onderzoek.

Ben er niet helemaal gerust op. Volgende week 17 maart op nieuw echo, en uitslag van de kweek.

heeft iemand hier ervaring mee, dan hoor ik dat natuurlijk heeel graag.

Geplaatst

Hey Oena,

Wat zul je geschrokken zijn, zeg.

Wat geweldig dat je direct mocht komen..

Weet je ook hoe lang je moet wachten voordat je meer weet?

Bijzonder, ik heb er ook nooit van gehoord.

Vergeet je niet te genieten van je zwangerschap?? So far so good!!

Geplaatst

hoi Kyra,

ja ik was compleet gestressd! nu beetje gerust gesteld om dat het er nog zit.

De uitslag van de kweek laat ongeveer een week op zich wachten... ik laat gelijk weten. volgens mij is dit ons lot; wachten wachten wachten:-)

Begin jij al zenuwachtig te worden voor de eerste echo?

Geplaatst

helaas ben ik zelf vandaag voor echo geweest ivm donker bloedverlies...

geen kloppend hartje gezien, wel vruchtzakje met klein embryo.

nu afwachten, de arts gaf ons niet veel hoop, dus het zal wel mis gaan...:devilcollection:

Geplaatst

oh Lucy wat verschrikkelijk, maar een hartje kan je toch pas later zien?

Heel veel sterkte, dit is echt een verschrikkelijke onzekerheid, wanneer mag je terugkomen?

Geplaatst

OOOoooowww...Lucy..Wat een afschuwelijk bericht!

En wat tergend is dat wachten nu!

Want wachten waarop?

Wanneer mag je terug komen voor een echo iod?

Hoe gaat het zh je ondersteunen zodat je zsm duidelijkheid hebt?

Heel veel sterkte deze periode, hopen op een wonder want ook die gebeuren!

Geplaatst

ik moest wachten op wat er ging gebeuren ; bloedverlies stopt of t gaat mis.

Het laatste is gisteravond gebeurd, het vruchtzakje en embryo kwam eruit....

De arts vermoedde het al, maar ik moest voor de zekerheid 19e terugkomen (soms zien ze dan toch hartje oid)

Nu ga ik de 19e laten kijken of alles uit mn baarmoeder weg is en een nieuw recept vragen voor de tweede ivf poging.

De arts vond dat ik echt wel kans heb; heb al een dochter en ben al 3 keer zwanger geworden (blijft alleen niet zitten, maar de aanhouder wint!!)

Meiden: heel veel succes en geluk toegewenst!

(Ik bedoel het niet al te negatief maar: blijf nog even nuchter in het begin, want het kan toch misgaan in de eerste 12 weken)

Geplaatst

OOww Lucy...wat afschuwelijk!

En inderdaad wat je zegt; er kan idd nog van alles mis gaan de race is nog lang niet gereden hoor. Ook niet na 12 weken, hoewel die uiteraard erg belangrijk zijn..

Heel veel sterkte met deze teleurstelling..

En wat je zegt, je gaat starten met de tweede poging. Er zijn kansen.

Hebben de artsen een idee wat er dan gebeurd waardoor je het vruchtje meerdere malen hebt verloren? Wat kunnen zij extra doen? Is het een idee om die mutsenbollen langer te gebruiken oid? Hebben zij een idee?

Heel veel succes!! Het gaat je lukken!

Geplaatst

Lucy, veel sterkte met deze tegenslag.

Wat goed dat je al meteen weer verder denkt. Ik ben ook zo, ff flink balen en huilen natuurlijk en er dan weer tegenaan gaan!

Heb je nog cryo's of moet je van voor af aan beginnen?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden