Ga naar inhoud

4e ICSI annetje-tannetje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Anne,

Wat goed om te lezen, lekker gaan genieten en hopen dat je over 2 weken een positieve test in je handen hebt!

Liefs,

Kristel

• Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt meiden!

Marion: ik zie dat we samen opgaan nu, net 1 dag op het wachtbankje. Ik duim voor je dat het gaat lukken deze keer. Doe jij nog dingen anders dan vorige keren? Afgezien dat je in Dusseldorf wordt behandeld (of was je daar al bij de vorige pogingen?).

Krisje: succes morgen met de tp! Schuif maar gezellig aan op de bank, we hebben een plekje voor je gereserveerd.

Liefs,

Anne

Geplaatst

He Anne, aan de emmies ligt het niet zo te horen! Goed hoor, een 8-cellige en 7-cellige en dan ook nog een aantal in de vriezer waarschijnlijk.

Heel veel sterkte op de wachtbank!! Ga hard voor je duimen!!!!!

p.s. Pientjebaby, Leeuwtje, Hilde, Nora en ik schrijven regelmatig in IVF-mama's Feb/Maart 2009 (Babbelhoekje)

Geplaatst

@ Anne, nee ik doe niets anders dan voorgaande keren. Ik doe gewoon mn ding, morgen weer werken. Maak in ieder geval geen afspraken en doe een beetje rustig aan. Vandaag lekker op de bank met een pot thee, zo filmpje kijken verder lekker niets. DIt is de 1e keer in Dusseldorf.

liefs

Geplaatst

Hallo dames,

even een kleine update. Eigenlijk niks nieuws te vertellen. So far so good. Alleen ben ik wel erg zenuwachtig, en dat is een rotgevoel. Vanaf dat ik wakker word voel ik als het ware mijn hart kloppen en voel ik me erg onrustig. Zou dit ook door de hormonen kunnen komen? Ik wil me zo graag positief voelen, maar dit is gewoon erg vermoeiend...zucht.

Ik ga zo weer eens naar mijn werk, rustig maar weer beginnen. En ik kijk wel hoe lang ik het volhou, ben snel moe. Misschien wel lekker om wat afleiding te hebben.

Dames, allemaal weer veel succes!

Liefs,

Anne

Geplaatst

He Anne,

Misschien een tip: ik heb de laatste keer Valdispert geslikt. Was namelijk ook heel gespannen de keren daarvoor en had ergens gelezen dat dat niet zo goed was voor de kansen. Dus de laatste poging van tevoren begonnen met Valdispert en tijdens de wachtweken door blijven nemen, en voelde me heerlijk rustig en relaxed en toch ook scherp. Mij heeft het toen zeker geholpen. En ik was zwanger die keer...

Succes meid!

Geplaatst

He Anne, Ja moeilijk is dat he? Ik voel ook van alles maar ook weer niks.

We kunnen niets anders doen dan wachten, wachten, wachten.

Dat moe zijn herken ik wel, zouden dat de hormonen zijn?

Kop op, positief blijven denken hoor! :)

Geplaatst

Valdispert? Ik wist niet dat je dat ook mocht gebruiken, ken het eigenlijk alleen voor examenstress en zo! Is misschien wel een idee, vooral voor die tweede wachtweek, pfff...

Aafke

Geplaatst

Hoi dames,

kleine update, hoewel er niet veel te melden valt. Wat op zich natuurlijk een goed teken is. Ik word nu wel erg zenuwachtig, mag vrijdag testen, ben van plan donderdag te testen als ik nog niet ongi ben. Dan zit ik 15 dagen na de punctie, moet kunnen toch?

Mariek: ik ben inderdaad valdispert gaan gebruiken. Het helpt wel denk ik, maar nu de testdag dichterbij komt, winnen de zenuwen het toch!

Verder voel ik vrij weinig. Juist in de eerste week had ik af en toe steekjes en ongi-krampen, en dat is steeds minder geworden. Af en toe voel ik weer wel iets. In ieder geval wel erg moe, ondanks dat ik goed slaap.

Ik ben van de andere keren vergeten wat ik allemaal voelde, maar ik kan me wel herinneren dat ik juist steeds veel ongi-krampen had in de tweede week, waarop ik ook ongesteld werd.

Kortom: ik maak mezelf alweer gek. Beter maar niet vergelijken met andere keren. Elke keer is toch weer anders.

Ga zo maar wat afleiding zoeken op mijn werk.

Lieve dames, allemaal heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel sterkte en we duimen voor elkaar!!

Liefs,

Anne

Geplaatst

:gekruiste vingers 3:luck::gekruiste vingers 2:gekruiste vingers 3:luck::gekruiste vingers 2:luck::gekruiste vingers 3:gekruiste vingers 2

Ik denk aan je!

Liefs Pien

Geplaatst

tja... daar kan ik niet overheen, dat van Pien, haha!

Dito van mij!

Hoop het zo voor je, Anne!!!!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Meiden,

bedankt voor jullie lieve berichten. Helaas heeft het niet mogen baten. Ik zie sinds vannacht weer wat bruinige afscheiding. Zo ging het alle vorige keren ook, was ook steeds mis. Zie weer zo op tegen de komende periode. Wil zo graag met mijn man een keer een gat in de lucht kunnen springen. We hebben elk jaar meerdere teleurstellingen te verwerken, ik had het zo anders gehoopt voor ons. Ben echt zo boos en verdrietig. Ik wil dit niet meer!!!!!!!

Denk wel dat ik snel doorwil met de cryo's. Maar heb het idee dat het tijd wordt voor verder onderzoek en misschien wel een andere benadering. 8 terugplaatsingen van steeds goeie embryo's. Is dat normaal? Ik geloof in ieder geval niet dat ik nog vol goede moed en hoop een 5e poging kan gaan doen zonder meer onderzoek.

Ik hoop dat ik snel weer met wat goede moed vooruit kan kijken, mijn wereld stort op het moment weer even compleet in (maar ook dat heb ik al 7 keer eerder meegemaakt, dus ergens in mijn achterhoofd weet ik dat die dag weer komt, dat het leven weer wat rooskleuriger lijkt).

Ik wens iedereen weer veel sterkte!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Oh Anne, meid, ik leef met je mee! Vindt het echt verschrikkelijk voor je!

Knuffel voor jou!

Liefs, Jane

Geplaatst

He bah, niet weer. Shit zeg.

Kan me je frustratie goed voorstellen, ook je wens om eens verder te gaan onderzoeken waarom het toch elke keer niet lukt.

Sterkte meid, de komende tijd. Denk aan je!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee lieverd,

Wat ongelovelijk k*t zeg! Had hier zo'n goed gevoel bij, dacht echt dat het zou gaan lukken dit keer..

Heel veel sterkte, ik pink hier een traantje voor je weg en denk aan je..

Liefs en dikke knuffel,

Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden