Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

wij gaan beginnen aan poging 4, daarom ben ik natuurlijk weer benieuwd naar ieders ervaringen. Die kan ik op de verschillende topics lezen, maar ik start ook een eigen topic om al mijn ervaringen lekker van me af te kunnen schrijven.

Ook zijn alle succesverhalen en andere ervaringen welkom: bijvoorbeeld hoe hou je goede hoop als het al 3 keer is misgegaan? En bij wie lukte het ook pas na vele pogingen?

Ikzelf had het er maar moeilijk mee, het idee om weer helemaal opnieuw te beginnen. Ik had met de arts bijvoorbeeld extra pijnstilling voor de punctie afgesproken, daar zag ik zo tegenop. En het heeft me alles bij elkaar best wel uitgeput.

Nu ben ik weer een paar maanden verder, waarvan ik net terug ben van 3,5 week vakantie. Weer helemaal opgeladen dus en ik voel me een stuk positiever. Die pijnstilling vind ik ineens ook niet meer zo belangrijk.

Morgen begin ik met decapeptyl en begin maart staat de punctie gepland.

Ik hoop voor iedereen die nu ook bezig is op een positieve test en veel succes met het hele traject wat eraan voorafgaat!

Liefs,

Anne

• Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi Anne,

Ik zag je berichtje al bij Aafke, als het goed is gaan we inderdaad gelijk op zo'n beetje. Ik heb eerst overmorgen het evaluatiegesprek van de tweede mislukte poging... Dus voor poging 3. En jij alweer voor 4... balen he, dat het zo lang duurt.

Ik wil je heel veel succes wensen en ik ga je topic volgen. We komen elkaar nog vaker tegen!

Caroline

Posted

Hoi Anne, dat is een tijdje terug....

Wat sterk van jullie dat er een 4e poging aan komt.... we zijn tegelijk begonnen in 2008 en ik hoop dat 2010 een heel mooi jaar voor jullie gaat worden.

Succes en een dikke knuffel

Posted

Hoi Anne, terug van weggeweest... goed zo!

Hier ook 3e poging 'mislukt', helaas. Wij wachten nog op evaluatiegesprek, maar willen ons wel oriënteren op 4e behandeling. Heb jij nog dingen anders gedaan i.v.m. je eerdere pogingen? Ander ziekenhuis, andere onderzoeken, ... Ben benieuwd.

Hartstikke veel succes en zie vooral ook 'wie ging er door na 3e poging'. Dan zie je dat we écht nog kansen hebben! Hoop voor jullie dat dit 'm gaat worden!

Posted

Hoi Anne,

Heel veel succes van een ander IUI/IVF/cryo/ICSI diehard..... bij ICSI 6 lijk ik nu succes te hebben.. volgende week 7 weken echo! Dus: het kan echt hoor! Alle geluk van de wereld gewenst!

gr

Noor

Guest sterretje
Posted

Iedereen heel veel succes.

Ik wacht zelf nog op de eerste ICSI-poging, dus ik kan er niet over meepraten.

Maar goede hoop blijven houden...wonderen bestaan echt!

Sterkte met de vierde poging...en hopen op goed nieuws!

Posted

Allemaal hardstikke bedankt voor de lieve reacties!

Caroline: jij ook veel succes, we komen elkaar zeker tegen!

Maatje: Jouw zoon alweer bijna 3 maanden, wat goed dat het gelukt is! 2010 wordt vast voor ons ook een goed jaar.

Moon: wij zijn steeds bij hetzelfde zkh gebleven en met dezelfde behandeling. Ik heb nooit het vertrouwen in de artsen of de behandeling verloren. Alles gaat immers steeds zo goed (genoeg eitjes en embryo's die zich goed doordelen, altijd 1 of 2 rietjes met cryo's gehad die ook goed ontdooiden etc). Alleen de innesteling gaat steeds mis. En ik denk niet dat een ander ziekenhuis daar verandering in brengt, dat stukje is mijn lichaam of toch de doordeling van de embryo waar het niet goed gaat.

En weet jij al of je aan een 4e poging gaat beginnen?

Noor: goed te lezen dat het echt wel kan! Wat een diehard ben jij inderdaad? Ben wel benieuwd hoe je dat hebt beleefd elke keer weer. Petje af hoor! Wat een heerlijk gevoel moet dat nu zijn, of is het gewoon te spannend voor woorden? Hoop op een geweldige echo volgende week!

Sterretje: hopelijk is het in een keer raak! Heel veel succes met je 1e poging. Als je ergens vragen over hebt, je weet waar je moet zijn:icon_smile:

Sterkte iedereen!

Liefs,

Anne

Posted

Anne heel veel suc6 gewenst bij je nieuwe poging!!

Ik zag ook op tegen die punctie, ik krijg morfine per infuus, een uur van tevoren 2 paracetamol en een half uur van te voren 15 mg Dormicum.

Ik kreeg in het begin alleen die morfine maar alsnog had ik pijn maar met die Dormicum erbij is het fantastisch, de helft van de punctie ben ik vergeten. Misschien een idee?

Groetjes Nathalie

Posted

Hoi Anne,

Wij "kennen" elkaar ook nog, wij hebben ook wel een paar keer samen opgelopen..

Goed dat je weer helemaal bent opgeladen en vol goede moed aan poging 4 gaat beginnen.

Bij mij is poging 4 succesvol gebleken, ik ben nu inmiddels 15 weken zwanger!

Het blijft heel erg onwerkelijk nog steeds allemaal, er is zoveel gebeurd en na al het verdriet van de miskramen en alle teleurstellende pogingen is het moeilijk voor me om onbezorgd te genieten, maar het vertrouwen wordt steeds een klein beetje groter.

Wij hebben voor de 4e poging wel een heel andere behandeling gekozen.

We zijn naar Düsseldorf gegaan. Daar hebben we IMSI laten doen en voor slecht zaad is dit echt een aanrader. Je kan daar een SCSAzaadtest laten doen om te kijken in hoeveel zaadjes het DNAafwijkend is. Dat kan je zeker meer informatie geven over het niet-slagen van eerdere ICSI's.

Ik kreeg daar ook een heel ander hormoonschema, Menopur ipv Puregon en Cetrotide ipv Decapeptyl.

Ook heb ik aspirine gebruikt vanaf de stimulatie en vanaf de terugplaatsing kreeg ik een neusspray, dit om de innesteling te bevorderen.

Soms kan een hele andere benadering/behandeling echt zorgen voor succes, ik ben daar denk ik wel een goed voorbeeld van. Dit was incl onze cryopogingen de 8e terugplaatsing.

Ik wens je heel veel succes toe, hopelijk gaat het jou ook lukken deze keer.

Liefs Kim

Posted

Hallo Anneke

wat fijn te lezen dat jullie weer voor een poging gaan, ik geloof het direct dat het steeds moeilijker wordt, ik was tijdens onze 2de behandeling ook al aan het denken wat nu als we voor poging 3 / 4 etc. moeten gaan?

Maar nogmaals, blij dat jullie het aangaan!

Goed om te horen dat Kim ook nu zwanger is van de 4de poging,en ik hoorde van de week dat een collega van mij ook zwanger is van de 4de (IVF)poging.

Ik wens je alle succes!!!!!

groetjes

Babeth

Posted

hoi Anne,

Moeilijk is het soms he, om nog goede hoop te hebben? Ik hoop dat je uit al deze verhalen (misschien inclusief die van mij) kracht kunt halen voor een frisse poging. Ik ben nu van de 7e poging (6 keer tp) voor het eerst zwanger.

Blijf je in hetzelfde ziekenhuis onder behandeling? Als je er een goed gevoel bij hebt, zeker doen hoor! Wij zijn net als Kim ook uitgeweken naar Dusseldorf. Hadden ook het gevoel dat we in Enschede niet verder kwamen. Andere medicatie, andere onderzoeken. Het gaf ons heel veel vertrouwen. We hebben nu zelfs 6 cryo's. Nog nooit een cryo gehad.

Ik wil je heel veel succes wensen met je 4e poging!

Soms komen dromen uit....

Posted

Hoi Anne,

Ik wil je heel veel succes toewensen met deze poging!

Zelf ben ik nu ook gestart met mijn vierde icsi.

Mijn eerste echo staat gepland op 8 februari.

Groetjes, Magda

Posted

@Zoe, GEfeliciteerd!!! Top!

@Kim,Ook gefeliciteerd!!! wat voor aspirine heb jij gebruikt? Kinderaspirine of gewone? Ik slikte kinderasperine vanaf de dag van de punctie tot aan de officiele testdatum. Dit was bij ICSI 3.

@Magda, Succes op naar een positieve test!!!

@Babeth, jij gaat lekker he :)

@Anne Succes, spannend!

Groetjes

Marion

Posted

Hoi meiden,

Magda: jij ook al de 4e? Dat het nu maar eindelijk mag gaan lukken he?!

Zoe: wat een doorzetter ben jij, maar de aanhouder wint dus echt, jij bent het levende voorbeeld!

Kim: gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan me wel voorstellen dat het met alle teleurstellingen moeilijk is om zorgeloos te genieten. Voel je je verder goed? Hoop dat je gauw wat meer vertrouwen krijgt.

Ik ga trouwens ook aspirine gebruiken, en wat voor neusspray gebruikte je? Kan ik ook aankaarten bij de arts.

Nathalie: ik krijg via een infuus rapifen waar je al heel erg high van wordt. En de avond en ochtend voor de punctie oxazepam. Ik denk dat het daar wel mee gaat lukken. Maar die dormicum klinkt ook goed:happy5:

Bedankt allemaal voor de reacties!

Mijn eerste decapeptyl zit er weer in (ik was vergeten hoe branderig die vloeistof ook al weer was!). Nu hoop ik mijn rust te kunnen bewaren. En dat hoop ik voor iedereen, want dat is (vooral op het eind) echt niet makkelijk!

Liefs,

Anne

Posted

Hoi Anne,

Heel veel succes met de 4e poging! Ja, de deca prikt, he... maar de pregnyl nog meer:happy2:.

Ik heb veel bewondering voor de dames hier die al vele pogingen gedaan hebben... en een aantal daarvan ook zwanger. Gelukkig!!!

Ik sta nog steeds te dubben, wel of geen 4e poging... mijn miskraam is nog vers...we moeten uitwijken naar het buitenland, geen vergoeding meer....

Ik hoop ook dat je je rust kunt bewaren, in ieder geval leven er heel veel forumdames met je mee!

Liefs, Nine

Posted

Hoi Anne, de neusspray die ik kreeg heet Suprefact. Het wordt hier in Nederland ook gebruikt ipv decapeptyl, dus tijdens de onderdrukkingsfase.

Dus het was even vreemd dat ik het NA de punctie moest gaan gebruiken.

2 x dgs 1 pufje in de neus, afwisselend links en rechts. Maar Dr. Scholtes gebruikt dit heel vaak en het heeft al bij meerdere meiden tot succes geleid.

Verder adviseerde hij ook omega-3 visoliecapsules in te nemen, voor zowel de man als de vrouw.

Ben trouwens een half jaar voordat ik startte met de behandeling ook naar een orthomoleculaire arts gegaan en die heeft allerlei tekorten bij mij geconstateerd. Mijn man is ook gegaan en bij hem ook een aantal tekorten. Hier hebben we druppels en pilletjes voor gekregen. Tja, je weer nooit waar het nu aan gelegen heeft dat het nu is gelukt, ben trouwens ook naar naar een osteopaat geweest. Maar alles bij elkaar: de hele behandeling in Dusseldorf, de voortvarendheid van dr. Scholtes, de IMSI, de orthomoleculaire behandeling en de osteopaat, het heeft me alles bij elkaar wel een heel goed gevoel gegeven en dat we er ook echt alles aan gedaan hebben..

[quote=marionh67;114381@Kim,Ook gefeliciteerd!!! wat voor aspirine heb jij gebruikt? Kinderaspirine of gewone? Ik slikte kinderasperine vanaf de dag van de punctie tot aan de officiele testdatum. Dit was bij ICSI 3.

Dr Scholtes schreef me acetylsalicylzuur 80 mg voor, dus op recept en alleen bij de apotheek te verkrijgen. Slik het nu nog steeds hoor ivm mijn miskramen. Volgens dr Scholtes kon ik hier na de 7 weken mee stoppen, maar in overleg met mijn eigen gyn hier, waar ik nu ook onder behandeling ben, ga ik hier mee door tot de 36ste week.

• 2 weeks later...
Posted

Hallo dames,

even een kleine update. Vandaag eerste echo gehad, baarmoeder ziet er rustig uit, dus ik mag vanavond starten met Gonal-F. Daarbij gebruik ik sinds vandaag ascal 80. Meer in het kader van: baadt het niet, schaadt het niet. En omdat dit de 4e ICSI is, waar alles steeds heel goed is gegaan, behalve de innesteling.

Dus:gekruiste vingers 3

Ben wel moe trouwens van die decapeptyl, hebben jullie dit ook?

Sterkte allemaal dames!

Liefs,

Anne

Posted

Hee lieve Anne!

Wat doet het me goed je hier weer te zien! Ik moet zomaar nog vaak aan je denken en ben heel blij dat jullie het toch weer gaan proberen. Ik ga megahard voor je duimen, het is je zo gegund! ik blijf je volgen!

Heel veel liefs,

Knuffel,

Pien

Posted

Anne!! You're back!

Heel veel succes de komende tijd. Spannend weer. Ga ook hard voor je duimen en je volgen. Wat zou het mooi zijn als je straks ook, net als Kim, zwanger bent na al die pogingen!!

liefs,

Mariek

Posted

He lieve Pien en Mariek,

wat leuk om jullie hier weer tegen te komen. Net als oude vriendinnen die elkaar lang niet hebben gesproken. Maar dan zonder dat we elkaar kennen. Heeft toch een band geschept om tegelijkertijd in de behandeling te zitten :).

Ik denk natuurlijk ook nog aan jullie en ga er nog steeds vanuit dat ik op een dag ook met zo'n kleine koter op de foto op dit forum ben. Lief dat jullie voor me duimen! Met jullie alles goed? En de kids? Dikke knuffel!!

Ik heb morgen mijn eerste follikelmeting. Ik ben nu een week aan de decapeptyl. Voel van alles in mijn buik gebeuren, dus ben erg benieuwd hoeveel het er zijn en hoe groot.

Maak me wel een beetje zorgen over de overstimulatie die ik vorig jaar had: hoe zal dat deze keer zijn? Wat als ik zwanger raak, krijg ik dan weer een lichte overstimulatie? En wat als ik nergens last van heb, ben ik dan bij voorbaat niet zwanger? Dus op een vreemde manier hoop ik op klachten, want dat kan betekenen dat er een innesteling is geweest. Toen mijn HcG weer daalde had ik namelijk nergens meer last van. Zijn er nog meer dames die bekend zijn met overstimulatie en die dit niet hadden toen ze juist wel zwanger werden? Hoop dat jullie me nog kunnen volgen :blink:

Iedereen weer veel succes!

Liefs,

Anne

Posted

Hey Anne,

Spannend voor je morgen! Ik wil je alvast veel succes wensen!

Erg herkenbaar wat je zei over overstimulatie en klachten trouwens.

Ik ben dit keer ook wat meer gespannen als het gaat om die overstimulatie ook al weet ik dat de medicatie nu is aangepast. En ik had in december vlak voor en na mijn positieve test inderdaad wel zwangerschapsverschijnselen. Aan de andere kant was ik er eerst echt van overtuigd dat ik ongi zou worden omdat die klachten toch wel erg veel op elkaar lijken. Toen ik die ineens minder voelde worden werd ik wantrouwig (helaas ook idd een mk).

Maarrrrrr, ze zeggen dat geen zwangerschap hetzelfde is, we worden bovendien vol gepompt en gespoten met hormonen dus het is en blijft gewoon ontzettend moeilijk inschatten! Daarom vond ik die wachtweken ook zo killing.

Ik hoop in ieder geval ontzettend dat je doorzetingsvermogen nu eindelijk beloond wordt en dat jouw 4e poging gaat leiden tot een mooi wondertje!

Groetjes, Aafke

Posted

Hallo dames,

vandaag eerste FM gehad. Ligt weer mooi op schema; links 10 en rechts 8 follikels. Ze zijn nog klein, dus maandag weer een echo.

Aafke: de arts zei vanmorgen ook dat geen behandeling hetzelfde is, dus dat ik me geen zorgen moet gaan maken als ik dit keer geen klachten krijg. Het blijft toch weer spannend he? Voor jou ook, jij was er ook al een keer zo dichtbij. Ook heel veel sterkte!

Iedereen succes!

Liefs,

Anne

Posted

Goed begin Anne! Dus je mag weer over 4 dagen? Daar zit wel lang tussen, was dat de vorige keren ook zo? Ik moest steeds om de 2 dagen... Met als gevolg dat ik beide keren 4 echo's heb gehad, hadden ze tussen de eerste en de tweede volgens mij beter wat langer kunnen laten.

Succes met verderspuiten!

Caroline

Posted

Hoi Caroline,

vorige keren ging dat ook zo. Ze gaan volgens mij uit van een groei van ca 2 mm per dag. Dan verwacht de arts bij mij waarschijnlijk dat ze maandag 18-20mm zijn, klaar voor de punctie. Die is waarschijnlijk woensdag.

Liefs!

Anne

Posted

En hoever ben jij nu trouwens? Al begonnen met prikken? Je hebt het vast ergens onder een ander topic geschreven, maar ik ben niet zo heel actie. Er zijn ook zoveel dames op het forum en zoveel topics. Ik raak af en toe de draad kwijt.

Ik hoop in ieder geval volgende week bij het wachtbankje te kunnen schrijven.