Jump to content

persoonsverandering??????

Recommended Posts

Posted

De Pil. Dat kleine bijna niet te ziene tabletje. Hoe kan dat kleine ding zo veel teweeg brengen??

Ik heb hem in een ver veleden jaren geslikt en achteraf heb ik pas gezien wat een invloed dat op mijn leven had.

Ik was altijd somber, wilde niet dat iemand aan me zat. Zelfs mijn eigen vriendje niet.

Nadat ik in een depressie schoot, waar ik jaren medicatie voor geslikt heb en therapie voor gevolgt heb, stopte ik met het slikken van de pil en knapte ik voor de helft weer op.

Dat kleine pilletje heb ik dus toen voorgoed uit mijn leven gebannen.

Alhoewel........ voor mijn behandelingen moet ik voor de stimulatie eerst minimaal 2 weken aan de Pil. Zo ook deze behandeling en zoals verwacht weer heftig.

Moet hem deze keer zelfs 34 dagen!!!!!!! slikken.

Na een dag of 2 merkte ik alweer verandering, emotioneel, alles van de negatieve kant bekijken, somber gevoel, moe en sjacherijnig.

Nu bijna een strip verder voel ik me gewoon weer in het zwarte gat glijden waar ik toen met zo veel moeite uit ben geklommen.

Wat ik echter het ergste vind is dat ik zelfs mijn partner afwijs :mad:, lichamelijk reageer ik totaal niet meer op hem momenteel en heb het liefst dat hij ver van me af gaat zitten. Dat doet me zo'n verdriet dat is niet te omschrijven. Mijn hart doet er gewoon zeer van want ik hou zo ontzettend veel van mijn mannetje.

Hij zegt wel dat hij het begrijpt en het straks weer overgaat dus dat we nu gewoon allebei op de tanden moeten bijten. Zo'n schat is het dus, maar ik wordt er alleen maar verdrietig van......

Herkennen meer meiden dit, hoe gaan jullie er mee om??

Ik zeg al jaren voor de grap dat ik snap waarom zoveel huwelijken standen, omdat ik vermoed dat de vrouw dan de pil slik. Als ik nu naar mijn eigen gedrag kijk lijkt dit echter geen grapje.......

Posted

heb hier geen ervaring mee

maar heb je dit ook in het ziekenhuis aan gegeven want er zou dan toch wel een andere manier mogelijk zijn?

het moet toch niet nodig zijn dat je door de pil in een depressie terrecht komt

gelukkig hoef je niet zo lang meer aan de pil nog een kleine 2 weken of niet

en dan voorgoed de pil weg want dit word hem 2010 is ons jaar he

dikke knuffel

Posted

idd gelukkig nog maar 2 weken, heb het bij het ziekenhuis besproken maar er was niks anders zeiden ze dus hebben we ons er bij neergelegd. Gelukkig heb ik van het spuiten minder last, maar voor dat al die rommel uit het lijf is pff dat duurt wel ff.

En hopelijk is dit ons jaar dan hoef ik dat rotdingetje nooit meer te slikken.

Guest Sannie66
Posted

Lieve San,

Ik hoop dat dit de aller, allerlaatste keer is voor je dat je ooit die rot-pil moet slikken..

Hou vol...

Posted

liefie

ik ken dit niet zo als wat jij beschrijft

maar ik wil je vragen om morgen de dokter te bellen en te vragen naar de nuvaring

dat is veel minder hormoon als de pil omdat je die vaginaal draagt

en niet door je hele lichaam hoeft en ook niet via je maag die al weer alles verspreid

maar het doet het zelfde als de pil , het regeld je cyclus

ik heb die een paar jaar gehad en ik was er erg tevreden over

ik had altijd met de pil heeeel veel last van acne (ok heel wat anders dan waar jij last van hebt ) maar met de ring was dat bijna helemaal weg

alleen nog bij mijn ongi wat last er van

ik weet niet of het kan maar vraag het eens

mss een oplossing voor je

ik hoop het zo want dit is toch niet houdbaar voor je

dit traject is moeilijk genoeg zonder depressie

Posted

Ik herken mezelf helemaal in jouw verhaal. Ik ben er ook heel laat pas achtergekomen dat al mijn problemen veroorzaakt werden door de pil. Wat werd ik een ander mens toen ik ermee stopte! Ik slikte hem al vanaf mijn 14e en de zon ging beetje bij beetje meer schijnen. Ik dacht bijvoorbeeld altijd dat ik frigide was omdat ik geen zier om lichamelijk contact gaf. Tot ik met de pil stopte! Maar het allerfijnste was dat depressieve gevoel dat verdween. Toen ik met IUI en later IVF startte kwamen al mijn problemen weer terug en zijn lange tijd (ook door het verdriet en tegenslag hoor) ook gebleven. Ik heb het als zo erg ervaren dat ik 5(!) jaar lang heb gewacht met poging 2! (nu dus, op dit moment). En oh God wat was ik bang dat ik hoorde dat ik aan de pil moest! Ik heb het weer gehad en eerlijk? Ik heb meer last gehad van dat rotpilletje dan alle Deca, Gonal, Pregnyl én de punctie. Zwaar somber en heb na 4 dagen pil gebruld van het huilen dat ik dit niet kon en nu al wilde stoppen.

Lieve Sandra, ik hoop dat die strip snel op is en misschien een kleine troost, maar al 2 dagen na het stoppen met de pil had ik mezelf alweer teruggevonden. Ook ik heb zo'n lieverd thuis die goed was voorbereid en mij goed kon steunen.

Enne.....februari wordt gewoon jullie maand!

Dikke knuffel!

Posted

daar heb ik nou ook zoveel last van gehad

was neerslachtig, niks kon me interesseren, manlief mocht nog niet naar me wijzen en als er iets gevraagd werd kwam er een niet vriendelijk antwoord van me. en dan heb ik het nog niet over de vele tranen gehad die rijkelijk vloeiden

ik werd er helemaal kierewiet van :angry5:

ik heb deze laatste poging sowieso ontzettend veel last gehad van alle hormonen

dat had ik niet bij de eerdere pogingen

ben stiekem toch wel heel blij dat ik er van af ben

Posted

Hier is je verhaal heel herkenbaar.

Ook ik had geen idee hoeveel invloed dat ding op me had tot ik ermee stopte. Wat een heerlijkheid was dat, alsof er een wereld voor me open ging.

Heb me heilig voorgenomen om nooit meer aan hormonale anti conceptie te doen.

Heb dat voornemen niet helemaal waar kunnen maken, heb gisteren de laatste pil van een rits van 27 ingenomen, weliswaar ter voorbereiding van een ICSi poging maar ik merkte meteen dat ik er last van had. Had ook alle symptomen die jij beschrijft.

Hopelijk was het de laatste keer dat ik ze nodig had.:happy:

Posted

Wat een opluchtig om te lezen dat ik dus niet de enige ben die er in deze mate last van heb. Gek he waar een mens blij van kan zijn, dacht altijd dat ik hier alleen in stond, dat het aan mij lag.

Om nu nog over te stappen op iets anders lijkt me niet verstandig. Hormonen blijven hormonen en nu nog maar 16 dagen. Als ik nu zou stoppen blijft het gevoel toch nog een poosje hangen.

Ik hoop voor een ieder die hier ook last van heeft dat dit de laatste keer is dat we hem moeten slikken. Wij gaan voor 3 meisjes tegelijk zegt mijn mannetje al een hele tijd....pffffff zie je het voor je 3 meiden tegelijk. 2 is de max tegelijk lijkt me haha en met 1 is de wereld ook een heel stuk rijker.

Jullie ook allemaal sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En bedankt.... ik voel me nu gelijk een klein stukje beter omdat ik hier niet meer alleen in sta.

Posted

De pil... drama!!! Hoofdpijn, stemmingswisselingen, na een tijdje heel erg afgevlakte gevoelens, libido van nul komma nul. Met de nuvaring ging dat allemaal wel beter, maar daar viel ik regelmatig bijna van flauw. Schijnt heel af en toe voor te komen.

Vind het ontzettend rot voor je dat je aan de pil moet voor de behandeling. Gelukkig begrijpt je man het wel en het is inderdaad maar tijdelijk. Voor jou maakt dat nu waarschijnlijk niet uit, maar probeer vooruit te kijken en wees niet te hard voor jezelf. Het gaat jullie lukken en wie weet met wat voor een resultaat.

Liefs,

Henne

Posted

Precies daar hou ik met ook aan vast. Nog maar even en dan mag ik hem hopelijk voorgoed in de la smijten om ze vervolgens zwaar over de datum naar de apotheek te brengen.

Posted

Ik heb geen pil hoeven slikken voor mijn ICSI poging. Mijn cyclus is ontzettend regelmatig en ik wilde ook geen pil slikken. Mijn gyn ging akkoord met mijn voorstel om het 'zonder' te doen. Ik ben gewoon op dag 3 van ongi begonnen met Gonal F en dag 6 cetrocide waarna dag 13 de punctie plaatsvond met 12 eicellen, 8 bevrucht en nu nog 2 cryo's over die we helaas niet meer kunnen gebruiken omdat ik geen baarmoeder meer heb......:(

Misschien kun je ook aan jouw gyn voorstellen om het zonder pil te doen.....? Ik lees dat ze dit wel vaker doen hoor.

Succes

Posted

Hier juist het tegenovergestelde....bijzonder om te lezen en te weten wat het effect kan zijn van die kleine pilletjes.

Toen ik met de pil stopte, waarschuwde ik mijn lief dat ik er niet heel leuk van werd. En inderdaad; ook nu weer. Stemmingswisselingen, ruziezoeken op momenten van ovuleren en menstrueren...afschuwelijk.

Dus toen een zwangerschap uit bleef en het nog langer duurde dat ik de pil niet gebruikte werd ik er steeds droeviger van. Ook mijn lief prijst de dag dat ik weer aan de pil ga. Ook ik kan niet wachten :)

Maar eerst hopen op een wondertje, daarna weer snel aan die broodnodige hormonen.

Meiden succes!

Posted

nee nog slikken tot volgende week donderdag zowiezo, hopelijk verruil ik hem dan voor de deca. Ik moet zeggen dat ik naast mijn werk zo weinig mogelijk doe waar ik echt geen zin in hebt en probeer alleen maar te doen wat ik wel leuk vind.

Dat het huisje er niet tip top uit ziet neem ik maar voor lief.

Verder praat ik heel veel met mijn vriend en huil ik regelmatig als ik lekker alleen ben.

Het einde is in zicht................................

Geniet jij nog een beetje van je zwangerschap??????????????? Ik ga je straks toch zeker wel opvolgen hoor!!!!!

Posted

We gaan het snel weten, morgen de uitgangsecho en dus hopelijk vanavond de laatst Pil slikken!!!!!!!!!!!!

Moet zeggen dat ik nu de laatste 2 weken vrij rustig ben in mijn koppie, ook niet meer zo somber en sjacho........ Wie weet heb ik alles gewoon naast me neergelegt en geaccepteerd dat dit allemaal bij me hoort. Soms verdwijnen daar de raarste klachten mee, ergens vrede mee hebben. Dat had ik jaren geleden al moeten doen!!!!

Liefs