Jump to content

Recommended Posts

Posted

We zijn uitbehandeld.....poging 3 is mislukt. We hebben altijd tegen elkaar gezegd dat we dan het boek zouden sluiten. Stiekem ook wel omdat we de hoop hadden dat het gewoon wel goed zou komen, onze zoon is tenslotte ook 'pas' bij poging 3 ontstaan.

En nu? Slaat de twijfel toe!!

Mijn linkereileider is verstopt en mijn rechtereierstok maakt geen eitjes aan. Spontaan zwanger worden is dus haast onmogelijk.

Daarnaast is mijn B12 te laag en mijn prolactine te hoog (denk ik...nog nooit onderzocht).

Zou een HSG een optie zijn? Ik heb dit na de 3e IUI ook gehad maar de gyn was destijds zo aan het klooien dat het onderzoek mislukte.

Staan fertiliteitsartsen open voor zo'n hernieuwd onderzoek, weet iemand dat?

Posted

Mmm, moeilijk -en herkenbaar- moment voor jullie.

Aanpak zou ik laten afhangen van wat jullie definitief beslissen qua behandeling.

Als jullie stoppen, maar nog wel op moeder natuur willen hopen... is een hsg of wellicht zelfs een laparascopie een optie. In dat laatste kunnen ze evt verstopping, indien endohaarden, wegbranden.

Als er nog wel ivf/icsi pogingen op de agebda komen is dat minder relevant! Ik zeg: uitbehandeld ben je pas als de artsen je te weinig kans geven! Die standaard 3x van de verzekering staat daar los van. Al een evaluatie en advies in het ziekenhuis gehad?

Misschien in beide routes handig de hormonen en b12 aan te pakken?

Durfen jullie al te praten over stoppen? Wij nog niet.

Succes met de keuze!

Posted

Miki dank voor je reactie!

Een 4e IVF gaan we in ieder geval niet doen hebben we besloten.

Laparoscopie wordt lastig ivm overgewicht.....

Ik ben gewoon bang dat de arts tijdens de evaluatie gaat zeggen dat ze geen HSG wil doen.....

Eigenlijk wil ik inderdaad de hormonen / B12 aanpakken en dan een HSG.

Ik word in mei 39, we geven onszelf nog een jaar.

Posted

Ik heb altijd hard geroepen dat wij doorgaan tot 6 pogingen, financieel is dat geen probleem.

Waar ik geen rekening mee heb gehouden is of het lichamelijk wel mogelijk is.

Mijn lichaam laat me nu al in de steek omdat ik nog veel last heb van onze laatste poging in okt.

Als het kan en je voelt je er goed bij, waarom niet?

Groet Sylvie

Posted

Manoah,

Wij hebben inmiddels 5 ICSI pogingen achter de rug, tweede poging was gelukt, alleen zijn wij door fouten van het ziekenhuis onze zoon na 41 weken en 2 dagen zwangerschap verloren.

Wij hebben even een pauze ingelast voordat we verder gaan met poging nummer 6. Ik heb dezelfde vraag bij onze gyneacoloog gesteld, en die HSG was geen enkel probleem, prima. Ze zei dat er nog steeds een kans is dat het spontaan kan lukken, niet groot, maar toch. Morgen is mijn HSG!

Ik weet niet in welk ziekenhuis je onderbehandeling bent.

Heel veel succes!

Liefs

Francis

Posted

Francis wat een verdrietig nieuws....

Fijn dat je in ieder geval een HSG mag. Ik loop in Breda en jij?

Sterkte voor morgen en ik hoop dat een 6e poging niet nodig is.....

Posted

Manoah,

Ik ben onder behandeling in Tilburg, volgens mij werken zij qua icsi en IVF samen. Ik raad je echt aan het te vragen bij de gyneacoloog...

Als het de kans op een spontane zwangerschap met 1% doet toenemen, waarom niet.

Ik hoop inderdaad dat wij die poging niet nodig hebben, maar er is natuurlijk niet voor niets icsi geindiceerd.

Een spontane zwangerschap blijft door onze hoofden spoken omdat voordat wij in de MMM stapten een positieve test in onze handen hebben gehad, dat is toen 2 dagen later misgegaan, maar het kan dus wel...

De olie die gebruikt wordt bij de hsg verhoogt de vruchtbaarheid, misschien is dat samen met een flink portie geluk voor ons een keer voldoende....

Ik laat je weten hoe de Hsg was, schijnt niet altijd even prettig te zijn.

Ga je vragen bij de evaluatie of je in aanmerking komt voor de hsg?

groetjes

Francis

Posted

Francis ik heb een HSG gehad. Het is alleen geen pretje als je eileiders daadwerkelijk verstopt zitten. Ik had op de terugweg van het ziekenhuis echt enorme weeen maar ben 's avonds gewoon naar een vergadering gegaan. Als het al pijnlijk is dan is dat echt maar van korte duur. In ieder geval veel sterkte!

Wij hebben onze eerste 2 pogingen transport gedaan met Tilburg, daarna zijn we overgestapt naar Rotterdam.

Gebruikt je man ook iets van vitaminepillen? Mijn man slikt het eea en zijn zaad is echt flink verbeterd.

Ik hoop dat je HSG jullie veel geluk gaat geven!! Een kennisje van mij was meteen dezelfde cyclus zwanger, het kan dus echt!

Sylvie wij zouden ook best nog een paar pogingen kunnen betalen maar waar leg je dan de grens? Wij hadden tegen elkaar gezegd dat onze grens bij 3 pogingen lag maar nu we de grens bereikt hebben willen we er toch overheen gaan.

Morgen ga ik bellen om een afspraak te maken voor de evaluatie. Hopelijk zijn we snel aan de beurt

Posted

Francis hoe is het met je?

Ik heb vanmorgen al een evaluatiegesprek gehad. De arts stond niet bepaald te springen om nog een HSG onderzoek te doen. Ze wil het over 2 weken in het gynaecologenoverleg bespreken en dan horen we of het doorgaat.

Ik heb meteen op prolactine en B12 laten prikken, kijken of hier nog iets uitkomt.

Posted

Manoah, het was verschrikkelijk.

Twee keer was het cupje losgeschoten, derde keer via een catheterbuisje ook losgeschoten, eileiders volledig verkrampt.

Daarnaast had iedereen iemand mee genomen om mee te laten kijken, uieindelijk 10 man in de kamer, zonder het mij te vragen. Ik lag er dus niet echt ontspannen bij.

Het is dus ook mislukt, na drie keer waren ze er klaar mee, waarschijnlijk verkrampte eileiders, maar misschien verstopt, al zijn daar verder geen tekenen voor.

Ik voelde me achteraf er niet goed over, heb vanochtend gebeld om te zeggen dat ik me heel overdonderd voelde en niet ontspannen was door de drukte. Hebben ze wel meteen heel serieus genomen, ben zojuist teruggebeld door de arts.

Ik ben er wel een beetje door uit balans. Ik heb over twee weken weer een afspraak....

Wat is prolactine eigenlijk? en wat doet het met je?

Ik durf namelijk niets te nemen, ook omdat het al een keer zonder gelukt is. Maar misschien helpt het ook wel. Inmiddels heb ik al zoveel geprobeerd, acupunctuur, "the secret" toegepast, helpt allemaal niets.

Misschien de volgende keer na een terugplaatsing maar weken op mijn hoofd gaan staan, dan kan het zelfs niet weg. Of een prittstift meegeven aan een embryootje of zo ;-)

Posted

Pfffffff...krijg er de kriebels van... ik krijg volgende maand een HSG

Ieksssssss

Posted

Ach meid toch.....

Ik heb bijna dezelfde ervaring gehad..... Bij mij schoot het cupje ook een paar keer los en op een gegeven moment stopte de arts er maar mee. Hij had genoeg gezien vond hij. Mompelde iets van luchtbel en daar kon ik het mee doen.

Pas nu, bijna 5 jaar later, zijn we zover dat we weten dat mijn rechtereileider gewoon verstopt zit. En aangezien mijn linkereierstok geen eitjes maakt is de kans op een spontane zwangerschap eigenlijk nihil.

Nu wil ik dus een 2e HSG in de hoop mijn eileider door te spuiten maar nu is de arts aan het twijfelen gezien mijn leeftijd en de daarmee samenhangende kwaliteit van de eitjes.

Om moedeloos van te worden.....

Prolactine is een hormoon wat je hypofyse aanmaakt (geloof ik). Een te hoog prolactine kan een innesteling tegenwerken. Het uit zich o.a. door melkverlies uit je borsten. Hier is bij mij nooit onderzoek naar gedaan.....

• 4 weeks later...
Posted

Zo, even een kleine update van mijn kant.

De artsen staan niet achter een HSG. Er is in mijn buik teveel kapot en ze zijn bang nog meer schade te veroorzaken. Bovendien, zei mijn arts, je hebt 1 doorgankelijke eileider. Ja duhhhhh. de eileider is weliswaar doorgankelijk maar de eierstok maakt geen eitjes aan dus ik heb er niets aan. Toch bleven ze bij hun besluit.

Zo is, tijdens een telefonische afspraak (ze belde ook nog ruim een uur te laat...) ons boek na 8 jaar gesloten. We hebben 8 jaar ons hele leed daar geleefd en nu hield het ineens helemaal op.

Na de laatste IVF poging heb ik geen bloed laten prikken omdat ik een flinke menstruatie kreeg. Helder rood bloed met stolsels maar geen krampen.

Afgelopen woensdag verwachtte ik mijn volgende ongi maar die is tot op heden nog niet gekomen. Ik voel me absoluut niet zwanger maar wat het dan wel is? Ik ben nog nooit eerder overtijd geweest de cyclus na de IVF. Ik wacht maar even af, testen kan altijd nog.

Posted

Wat heftig Manoah! Nu ik ga beginnen met poging 3 kom ik gevoelsmatig ook steeds dichter bij het definitieve einde. Ik hoop voor je dat je tegen alle verwachtingen in zwanger bent! Wel knap trouwens dat jullie de beslissing aandurven om er mee te stoppen.

Posted

Hanneke onze zoon is geboren uit een 3e poging dus het kan best!

En wat stoppen betreft hebben we eigenlijk geen keuze. De artsen staan niet achter een volgende poging en onze leeftijd begint mee te spelen.

Maar het is echt goed zo.